27. leht 48-st

Postitatud: 07.05.2010 8:15
Postitas jeff01
Lihtsalttiit kirjutas:Kui põhjalikult saab MS-le diagnstikat teha.
Mis diagnostikat sa talle teha tahad? Kuna tegu on progetava ajuga siis sisestad sa kõik parameetrid ise ja kontrollid kõigi andurite töö ise mida siin diagnostikaks saab nimetada?

Postitatud: 07.05.2010 11:22
Postitas murjam
No see andurite näitude kontrollimise ning datalogimise võimalus ongi diagnostika. Mul näiteks ükspäev ei käivitunud lihtsalt lambist hästi auto. Ja kui käima läks, siis ei tahtnud käima jääda.. Aru ei saanud, milles asi. Aga viskasin korra läpaka taha ja vaatan, et mootor on juba soe, temperatuur näitas 78C. Vut vut kapoti alla ja lahtiolev temperatuurianduri pistik omale kohale.

Postitatud: 08.05.2010 18:56
Postitas jeff01
Küsiks targematelt nõu pihusti parameetrite määramisel.

Kas madalaoomiste + takistite korral peaks kasutama kõrge või madala oomiste parameetreid PWMi osas :roll:

Veel huvitab see, kuidas pihustamist korraldate 4 silindrilisel :roll: Olen nii ja naa teinud (nii korraga, kui ka kahes osas pihustamist proovinud) aga ei tea mis see parem variant oleks.

tööjärjekord on muidu 1324 ja pihustid on paaris 1&3 ning 2&4

Ettetänades.

Postitatud: 08.05.2010 19:22
Postitas murjam
Madalaoomised + takistid tuleb juhtida täpselt kui kõrgeoomiseid.

Kuna "ideaalne" oleks ikkagi sequential pihustamine, on ilmselt mõistlikum pihustada kahes osas, mitte ühes.
1-3-4-2 (enamlevinud järjekord ja antud juhul samaväärne 1-3-2-4'ga) puhul on minu loogika järgi mõistlik panna 2&4 esimesse väljundisse (pihustatakse sel hetkel, kui 1. silinder on survetaktis ja 3. sisselasketaktis) ja 1&3 teise väljundisse (pihustatakse sel hetkel, kui 4. silinder on survetaktis ja 2. sisselasketaktis). Selliselt tehes pole ükski silinder teiste ees eelistatud (a la, et ühele pihustataks sisselaske takti ajal, kuid teistele enne sisselasketakti), kõigile pihustatakse kinnise klapi ajal. Samas on see vaid teooria.. Olen proovinud ka teisiti ühendada ja kõiki korraga pihustada ning erinevust märganud ei ole.

Muuseas, kogu see jutt on vaid minu enda loogika põhjal ja n-ö targemaks end ei pea :P

Postitatud: 09.05.2010 19:38
Postitas jeff01
Oh mind tainapead....leidsin plokilt süütejärjekorraks olevat hoopis 1432 mitte see mis varem mainisin...see oli ühest foorumist eksitav valeinformatsioon.

Mis moodi sa sellel paaridesse peaks jagama? Hetkel on 1&2 ning 3ja4 aga mis parem oleks?
Ja kas ideaalse võrdsuse saamiseks ei peaks pihustama mõned korrad rohkem töötsükli kohta?
Kas panen mööda kui ütlen, et 4 pihustamist korraga ühe töötsükli kohta oleks kõigi silindrite suhtes võrdsem? Saaks kõik 4 matsu klapi taha enne kui klapp avanema hakkab ja kõigil oleks see segu seal sama kaua aega klapi taga? või tuleb erinevus sisse seepärast, et klapi avanemise aega 100% täpsusega pole võimalik määrata?

Töötab nagu igas asendis aga kuna igasugune tasakaalustamine ei tule kunagi pahaks siis tahaks teada kuidas ideaalne oleks.

Postitatud: 09.05.2010 22:07
Postitas murjam
Kõik pihustid korraga 4 korda oleks tore küll, aga pihusti lahtioleku aeg jääb väga lühikeseks ja sedasi on kordades raskem õiget/täpset lahtiolekuaega tagada; pihusti avanemisaeg ei ole üldse nii konstantne kui konstantsel rõhul teda läbiv kütusekogus ajas. Täpsuse huvides on parem hoida pikemaid pihustusaegasid - probleem tekib ainult siis kui mootori "kütusesoov" on suur ning kõrgetel pööretel ei läbi pihustit tsükli jooksul piisaval hulgal kütust (mispeale tuleb kasutada suuremaid pihusteid ja väiksemaid lahtiolekuaegasid). Praktika põhjal on 4 silindri/pihusti jaoks parim ikkagi alternating pihustamine (kui sequential ei ole valikus), kumbagi paari kord tsükli jooksul.

Võin küll eksida, kuid minu teada pihustab Megasquirt alati samal hetkel, kui toimub ignition event. Ehk siis Sinu mootori puhul (1-4-3-2), kasutades alternating pihustusskeemi ja kaht pihustamiskorda, toimub pihustamine hetkedel, kui süüdatakse kütusesegu 1. silindris ja kui süüdatakse kütusesegu 3. silindris.

Kasutades sama loogikat, mis oma eelmises postis selgitasin, on siis 1. pihustamise ajal 1. silinder survetaktis ja 4. silinder sisselasketaktis - mõistlik avada pihustid 3 ja 2. Ning teise pihustamise ajal on 3. silinder survetaktis ja 2. silinder sisselasketaktis - mõistlik oleks avada pihustid 1 ja 4.

Postitatud: 09.05.2010 22:50
Postitas Mihkel
Isiklikult olen tajunud reaalset vahet sim. ja alt. mode vahel aga pihustite paaritamise vahel ei ole väga vahet tundnud.
3+ süüte evendiga mootoriga läheks ju ka selline paaritamine raskeks, kuna on 2 väljundit aga 3 eventi?

Postitatud: 13.05.2010 21:47
Postitas kaharm
Paar küsimust seoses V8 projektiga, aju mul MS1V3.
Kas wasted sparki saab rakendada 8 cop`iga?
Mis oleks parim lahendus tekitada trigger wheel hoorattale?

Postitatud: 13.05.2010 21:50
Postitas jeff01
kaharm kirjutas:Paar küsimust seoses V8 projektiga, aju mul MS1V3.
Kas wasted sparki saab rakendada 8 cop`iga?
Mis oleks parim lahendus tekitada trigger wheel hoorattale?
4 transiga pole vist võimalik kaheksat COPi juhtida nii et transid maha ei põleks. Usun, et 8 transiga kuid 4 aju väljundi taga on see võimalik kuid selleks peab asjasse süüvima ja megamanualis selle kohta vist midagi pole.

USAs on ka EDIS8 olemas :-D

Miks Nii väga tahad hoorattalt lugeda mitte väntvõlli esimesest otsast?

Postitatud: 13.05.2010 21:53
Postitas kaharm
Kuna hooratas vedeleb hetkel ja läheb arvatavasti tuunimisse :p siis võiks ühejutiga kohe rohkem tuunida teda, a ja tegu audi hoorattaga kus juba 1 tikk on olemas.

Postitatud: 13.05.2010 22:17
Postitas murjam
Saab vabalt, minul on näiteks 2 aju väljundi taga kokku 4 BIP373-e, mis juhivad 4 COP-i, loomulikult wasted-spark formaadis. Pead lihtsalt kasutama tavapärase 330Ohm takisti asemel kahte 2x kõrgema takistusega takistit, kui ühendada ühte väljundisse mitu süütefet-i (rööbiti ühendatud ju). 1x330Ohm, mis jaguneb pärast kaheks, ei pidavat hästi toimima.

Täpsemalt saad selle lingi alt (see küll MS2-extra kohta, kuid suure tõenäosusega toimib sama hästi MS1-extra peal):
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... #2coilscop

Muuseas, sel lehel soovitatud asukohta DB15 (V8 puhul DB25) jaoks (led-ide asemel) ei ole hea koht! Kõige mõistlikum on minu arvates panna süütefet-id teisele poole jahutusriba peale ning DB15/DB25 panna led-ide alla, teisele poole plaati. Sedasi saab juhtmed jäigalt plaadile fikseerida, muidu peab aretama "õhuliini".

Postitatud: 13.05.2010 23:08
Postitas kaharm
Kuna kasutan audi 1.8T poole siis pean ehitama 5V Pull Up. Neid tuleb siis teha 4 tükki?
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... htm#5Vpull
Nüüd hakkas kll pea valutama.

Postitatud: 13.05.2010 23:52
Postitas murjam
Asi on tegelikult lihtsam kui esialgu tundub.
Sul on vaja lihtsalt panna paika ja õigesti ühendada 4x 1kOhm takisteid ja 4x 2N4033.
Võid testimiseks panna käima vaid ühe või kaks pooli, kui saad sealt sädeme kätte, pole kuigi raske samasugust skeemi 4x teha.

Seal manualis on otseselt jäetud märkimata see, kuidas need sisemised ja välimised ühendused seotud on. Võin eksida, kuid peaks olema nii, et IGN on pin 36, SPR2 on pin 4, SPR3 on pin 5, SPR4 on pin 6.

Megasquirti väliselt tuleb asjad ühendada siis nii (V8 puhul x2):
Pilt

No ei tundu ju väga keeruline :D

Postitatud: 16.05.2010 2:22
Postitas kaharm
Tegin veidi painti tuuningut, kas nii on siis vaja teha?
Pilt

Postitatud: 16.05.2010 11:55
Postitas murjam
Just nii saan mina asjast aru. Ainult, et spark-D signaal tuleb vist JS11-st, kontrolli üle. Kindlasti tasub enne katsetada ühe väljundiga ainult. Kui sädeme kätte saad, pole mingi probleem teised 3 ka valmis joota. Ise prooviksin nii teha, muidu, kui kogemata midagi nihu läheb, tuleb ümber teha 4 kohta.

Süütejärjekorda ma Sul ei tea, aga selle ühendamises ei ole midagi keerulist ka, peaasi, et 9 korda mõõdad ja 1 kord lõikad ;)