Ventikat max kiirusele ma unustasin panna. Aga Tartus sai küll soojendus põhja keeratud.
Samas, põhja keeratud soojendusega peaks termostaat veelgi rohkem kinni minema. See peaks aitama kiire "kuumuse-löögi" vastu, aga selle võrra avaneb peatermostaat hiljem, ja päris jahedat vett siis sisse voolama ei hakkagi.
Pierre, kui oled kunagi huvitunud, kui palju sul mingi võimsuse juures kütust mootorisse läheb ja teades, et bena ja diisel on ca 44KJ/g ja bena tihedust 0.72g/L ja ka suhet KW = KJ/s, pole just raske aru saada, et kütust läheb 3x rohkem kui võimsust välja tuleb, ja see on veel hästi, sest tühikäigul ei jõuagi midagi ratasteni. Ühesõnaga turbot peaks käitama võimsus, mis on samas suurusjärgus mootori võimusega - ulme.
Põhikooli füüsika ruulib, kui tegeled arvutite vms jahutamise või autodega - Here comes Mr Kalkulaator

Arvutus kui palju miiliga vee temp peaks tõusma:
Keskmine väljundvõimsus on 250KW (max <300kw näiteks )
Veesärgi kütmisvõimsus ca 1/3 ehk sama mis väljundvõimsus - 250KW.
Talvel kütaks sellega 500 elanikuga asula ära

Kiired autod läbivad 30sekiga. 30sec x 250 KJ/s = 7500KJ.
Vee soojusmahtuvus 4.2KJ/kg ühe kraadi kohta.
Selle energiaga ajaks 22L vett 20C pealt 99C peale.

Mis on u. sama kui kinnises süsteemis (et surve tõuseb ja keema ei lase) 30C pealt 109C peale, et kohendada autonduse skaalasse.
Kui miili peal poleks tuult, mis põhimõtteliselt 70m/s vastu puhub, võtaks plast kapott momendiga mootori kuju

100kg jagu mootorit mahutab kah endasse natuke soojust, millele iseenesest väga loota ei tasu - raud 0.45 KJ/kg *K. Ehk 100kg mahutaks endasse 45KJ/K. Laseme mootori kah 10kraadi soojemaks ehk 450KJ suudaks mootor jms vastu võtta. Vaja veel kuhugi ära paigutada 7000KJ.
Ütleme, et mootor kiirgab kah keskmise kerise jagu 10KW, millega soojendab õhku, mis 70m/s eemaldub. 10*30sek=300KJ. Jääb 6700KJ.
Ütleme julmalt et 150kmh peal võiks stock radikas stock võimsuse (Ntx: 133.33KW) ära jahutada, ilma et vee temp jääkski tõusma, mis on ka ca keskmine kiirus miili peal, ehk 133.3KW *30sek = 4000KJ. Jääb veel 2700KJ.
Võtan vee koguseks 6.75L? 2700/6.75 = 400KJ/L. Vesi mahutab 4.2, ehk vee temp tõuseks 400/4.2 = 95C.
Siit võiks järeldada, et kui mul termostaat olekski õigeaegselt lahti läinud, oleks enne lõppu kogu vesi olnud 30+95=125C, ehk lõdvikud oleks vast lennanud. Sain sõita ca 15sek, ehk väljus ka poole vähem energiat kui näites, ja vee temp oleks pidanud tõusma 30C+45C=75C'ni. Ehk 1km sõit oleks suht piiri peal lahtise termostaadiga - ja nii väikse radikaga peaks teadma enne starti täpselt, kui soe on mootor, radikas jne.
15% lahjema mootoriga (300hj) oleks temp tõusnud miili lõpuks 15 kraadi vähem, ehk 110C'ni, ja termostaadil oleks rohkem aega ka avaneda. Enam vähem RFL'i case.
Oleks ma sellise arvutuskäigu enne võistlust läbinud, ka ilma järgnevate ja eelnevate kommentaarideta, oleks miili jaoks võtnud vähemalt suurema radika või lasknud võimsust alla 300 (1.0bar vms) ja arvatavasti oleks jätnud minemata

Vat see on kui koguaeg garaazis istud ja üldse ei arvuta
Noh, kogu see arvutus on väga lõdvalt võetud - jahutuse muutumine kiiruse kasvades on suht keeruline, aga üldjuhul mida suurem kiirus seda effektiivsemalt jahutab, ja mootor mis ajab vee särki 250kw võib kiirata soojust võibolla 10 asemel 50kw arvestades - downpipe üksi võib olla "võimsam" kui keris. Salongi võiks kah 3KW sisse puhuda jne. Ühesõnaga mingit aimu ta annab, kuigi reaalsus oleks natuke võibolla leebem, väike (loe: korralik) varu peab ikka olema. Kasvõi sellepärast et suurel kiirusel cooler saab parema jahutuse ja võimsus veelgi kasvab.
Kakelge väljas, mitte minu teemas

Mina ütlen, et Junsul oli õigus, kuna vesi ei läind nii soojakski. Oleks miili lõpus midagi juhtunud, oleks teistel täiesti õigus. Suurema radika soovitus oli kah õige, aga vea põhjus see arvatavasti siiski polnud, kuigi miili lõpus laiali laskmise puhul oleks ka see juba täppi läinud. BTW, Junsul on juba suurem radikas!
Kas keegi kasutab enne võistlust ka mingit jahutussärgipuhastusvahendit?