26. leht 50-st
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 22.08.2011 11:02
Postitas Mihkel
UEGO all mõtled AEM-i? Miks sa peaksid uue täpse digitaaltehnoloogia asemele vanakooli iganenud tehnikat tahtma insallida?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 22.08.2011 11:22
Postitas taxu
ValgeKotkas kirjutas:...
E: lugesin, et 6-8h oodata pärast auto käimist olla piisavalt "free air". Siis hea, auto pole pea aasta töötanud :D
Kui andurist mootori pool on ehk mingi muu auk mida avada- mingi muu andur maha keerata-, siis saaks ju sumpsi läbi puhuda. Oleks kindel, et puhas õhk sees. Mina küll ei hakkaks andurit kalibreerima lootuses, et niisama seismise järel sumpsi puhas õhk tekkinud on. Õige hapniku konsentratsioon on ju see mida vaja. Miks see hapnik peaks iseseisvalt sinna umbsesse torru ronima?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 22.08.2011 12:30
Postitas ValgeKotkas
Mihkel kirjutas:UEGO all mõtled AEM-i? Miks sa peaksid uue täpse digitaaltehnoloogia asemele vanakooli iganenud tehnikat tahtma insallida?
On ka nii või? Mul on mulje jäänud, et teine veidi parem. Ei pea kalibreerima, paigaldus lihtsam jne jne. Kõik lihtne ja loogiline. Ja olen näinud, et kõik töötab

Innovat suudab aga toota kõike raskemalt + hunnik juhtmeid, mida ei saa tagant ära tõmmata. See suur jurakas controller, kuhu andur otsa käib võiks võimaldada need kella ning kuratteabmilleksseeteinejuheon (3,5mm audio

vms emase otsaga) ära võtta, siis oleks poole asjalikum. Muidu mul praegu nunnult paks junn (juhtmed ümber keeratud) mootoriruumis nipukatega kinnitatud.
Taxu, ma pääseksin küll NB'le ligi vast, hea mõte,aitäh, proovin ära. Loodetavasti seinte pealt ainult paska peale ei puhu

Samas, Blitz nür peaks olema piisavalt vaba hingamisega, et hapnik sinna ise peale jookseks...
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 22.08.2011 19:42
Postitas Mihkel
No see AEM UEGO on IMO ikka suht haige vanakool, kus isegi väljundi kalibreerimine käib veel lüliti/potekaga ning asja ei saa arvutiga endale sobivalt progeda.
Asjaga vähem kursis olevatele inimestele on ta muidugi lihtsam aga samas vähem täpsem.
Innovate vähemalt tõstab kisa, kui anduriga midagi juhtub, enamused teised ei saa aru kui andur totaalselt villast näitab (enda nahal testitud).
Väike võrdlus ka:
http://www.innovatemotorsports.com/reso ... ootout.pdf
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 23.08.2011 8:52
Postitas jeff01
kui aju pistiku või pihusti pistikud eemaldad ja starteriga ringi lased võiks kah ju puhas õhk summutisse saada.

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 24.08.2011 9:10
Postitas Maik
Ma usun,et kui mootor on mitmeid aastaid seisnud võib tõesti selle cali niisama ära teha juba.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.08.2011 5:38
Postitas Sportlane
Mõnel tavaautol on selleks lisaõhupump rattakoopas, mis sumbutajasse teisisõnu katti värsket õhku puhub.
Minul hoopis selline küsimus.Kisub jälle ulmevaldkonda.
Miks ei võiks mootor olla otsepritsega ja kui mootor ka korralikult ei käi, seaded kipuvad paigast minema ja nihkes olema vältida sellega klappide märgamist jms ja kokkuvõttes ültse ära kaotada sellised asjad plokikaanest nagu nukkvõllid.
Mingi väike insener mõttes kogu aeg midagi ehitab.
Kas selle vastu on ravi?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.08.2011 20:05
Postitas Maik
Esiteks on otsepritsega bensiinimootorid ammu olemas, täiesti seeriatootmises ka juba mõned ajad,
teiseks on mingite seadete "paigast" ära minemine vist mingi ...ma ei kujuta ettegi mis autode teema?
Seda lihtsalt ei juhtu, väljaarvatud kasutaja enda vigadest enamasti.
Rootormootorid unustasid sa ka ära.
Ja elektriliselt juhitavaid sisse-väljalaske klappe kindlasti on võimalik teha/on tehtud -iseasi,kui kauakestev selline süsteem oleks.
Ravi peitub googeldamises ilmselt antud juhul...
1 sec googlet annab
http://rbowes1.11net.com/dbowes/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.halfbakery.com/idea/Cam-less_20Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuigi midagi nagu mõttesoppidest leidub,et kuskil hiljuti leiutati mingi effektiivem mootor ka bensukonele? Patent pendingud ja testimised käivad?

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.08.2011 22:50
Postitas wilson
kuskohast leida materjali et teha summutile "pehme" tihend ? kunagi oli metallasbest vms ?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 28.08.2011 16:18
Postitas jeff01
wilson kirjutas:kuskohast leida materjali et teha summutile "pehme" tihend ? kunagi oli metallasbest vms ?
Tallinnat ei tea aga tartus on seda vist traktoripoodidest saada nagu ESTRE jne. (paar aastat tagasi oli)
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 28.08.2011 16:29
Postitas jeff01
Küsimusi on palju tekkinud süütenurga kohta...igasugune lahtiseletus selle kohta oleks teretulnud.
Enim jõudu on vahetult enne detonatsiooni ? paar kraadi enne?
Kui palju jõudu võib kaduda 1 / 2 või 5 kraadiga ? umbeski suurusjärk protsentides võiks mõnele teada olla kes tihedalt rulle hõõrub. Sellest tulenevalt huvitab ka kui palju võiks jõudu juurde saada kui kangem kütte peale minnes süüdet 1 / 2 või 5 kraadi juurde saab keerata. Ja siit tekib ka küsimus kui palju võib siis jõudu ja süütenurga vahet olla kasutades 95 vs. 98 vs. 102 bensiini ?
ja siis huvitab selle asja sisu...et kust see jõud seal tuleb suure süütenurgaga? Sellest, et bensiin süttib täielikult ja gaas hakkab paisuma õigel ajal mil mootor on üle ÜSSi ? bensiin süttib veidi varem ja suurema oktaanarvuga bensiin põleb pikemalt? Aga jõud tuleb ju tegelikult ka vastupidisest....nimelt väiksest süütenurgast kuna mootor töötab endale siis vähem vastu? Miskid porsche mootorid (loomulikult ka nissani, alfa ja veel mõned) on kahe küünlaga silindri kohta ja töötavad väga väikse süütenurgaga ja produtseerivad rohkem jõudu kui sarnased ühe küünla mootorid. Ja siinkohal tekivad küsimused, et kui palju sellega võiks jõudu juurde saada, kui ühe küünla asemel põlemiskambrisse neid 2 tk panna....idee järgi oleks selline variant minu mootori puhul mõeldav......ja vähemalt teoorias võimalik.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 29.08.2011 9:10
Postitas Raceboy
Suurimat jõudu arendab ottomootor olukorras, kus PCP (peak combustion pressure) saavutatakse ~15 kraadi pärast ÜSS. Selleks, et see umbes seal juhtuks, on vaja aga segu hakata varem süütama ja see aeg sõltub juba põlemiskambri kujust, suurusest, süüteküünla asukohast, pööretest (kõrgematel pööretel tuleb varem hakata süütama), segust jne.
Kahe küünla eelis tuleb välja siis, kui kamber on suur ja küünla ei asetse keskel (= leegifrondil kulub kauem aega kambri teise serva jõudmisega).
Selles suhtes ongi ideaalvariant korralik neljaklapikaas, kus küünal asub keskel.
Süütenurk on mootoril üks kõige suuremaid muutujaid, kõige keerulisem igas olukorras paika saada lihtsalt ja koht kus annab kõige rohkem võita ja kaotada.
Ülelaetud mootoril ei pruugi see 15 ATDC põlemispunkt saavutatav olla, kuna enne võib detonatsioonilävi vastu tulla. Kõik sõltub mõistagi laaderõhust, kasutatavast kütusest jne.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 29.08.2011 12:04
Postitas Motary1
Maik kirjutas:
Kuigi midagi nagu mõttesoppidest leidub,et kuskil hiljuti leiutati mingi effektiivem mootor ka bensukonele? Patent pendingud ja testimised käivad?

Mazda Sky-G mootor? Surveasta 14:1 ottomootor

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 29.08.2011 17:18
Postitas carl93
mõni rumal küsimus juurde
1: garrett T04b55 kas sellisel turbol on wg?
2.Kuidas ühendatakse boost controllerit pannakse wg ja turbo vahele?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 04.09.2011 16:28
Postitas ValgeKotkas
2:jah
Kas keegi oskab soovitada mingisuguse auto pealt toda söefiltrit bensuaurudele (charcoal canister), mis oleks mõõtudelt väike ning 3 avaga - sisse, välja ning vaakum (samas saaks vist ka muud ühendada?). Mingi laiemalt käibel, et saaks odavamalt lammarist või nii (kellegil vedeleb

?) ligi võtta
Kust saaks korralikke jahutusvedeliku vollasid 90' nurgaga? Mul spetsiifiliselt 18mm sisemõõtu vaja. (Peterburi mnt Hydroskandist saadeti kõrvalasuvasse poodi, kust ma viimase laosoleva sain, nüüd oleks veel vaja...)