25. leht 26-st

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 25.08.2015 13:30
Postitas ivar
Ikka 2,5 endiselt.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 15.09.2015 13:36
Postitas ivar
Viimasel OT-l kahjuks palju sõita ei saanud, kast läks rikki.
Tundub, et mingi teema õli pumbaga, sest sidurid ei haaku ja käiku vahetab väga vaevaliselt.
Muidu siiani töötas väga hästi. Pole aju teinud restarte ega muid anomaaliaid viimasel ajal.
Rajal tuli välja, et osakoormuse seaded vajavad veel parandamist. Siit saab näha.

Pilt
(Pildistas Rasmus Raide)

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 15.09.2015 21:21
Postitas LordVampire
Said mõne kiire ringi kirja ka?

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 15.09.2015 23:43
Postitas ivar
Parimaks jäi 1:36.9, mis tuli vist esimesel täisringil.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 19.09.2015 0:05
Postitas ivar
Pilt

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 24.09.2015 21:27
Postitas Mardo
miks sa sis nüüd nii tegid :)

Räägi lähemalt

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 26.09.2015 10:00
Postitas ivar
Ei teinud midagi, see pooldunud detail tuli käigukasti seest.
Siit on näha, millega tegu.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 20.12.2015 18:59
Postitas ivar
Katkine tükk kokku keevitatud ja sõidab jälle. Loodetavasti peab vastu.
Igaksjuhuks on õli surve siduritel nüüd veidi madalamale piiratud. Selle mootori jõu jaoks peaks veel piisama.
Pilt
Pilt

Külgmise kaane alt ka pilt. Oli plaanis üks temp andur sinna sisse visata, aga jäi laiskusest tegemata.
Praegu natuke kahetsen, sest kesta küljest mõõtes ikkagi ei saa piisava täpsusega näitu.
Valgete juhtmete taga paistab tehase juhtaju plaat.
Pilt

Arduino teemal.
Olen üritanud rising interruptiga tach väljundist pöördeid lugeda aga hetkel veel tulemusteta.
Kood enamvähem sama, mis murjami poolt välja toodud ülevalpool. Mingisuguseid signaale loeb, aga mootori pööretest täiesti sõltumatult.
Samas käsitsi kontakti andes tundub toimivat.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 20.12.2015 19:48
Postitas murjam
ivar kirjutas:Arduino teemal.
Olen üritanud rising interruptiga tach väljundist pöördeid lugeda aga hetkel veel tulemusteta.
Kood enamvähem sama, mis murjami poolt välja toodud ülevalpool. Mingisuguseid signaale loeb, aga mootori pööretest täiesti sõltumatult.
Samas käsitsi kontakti andes tundub toimivat.
Kas selle pöörete kalkulatsiooni tulemus on vähemalt kuidagi korrelatsioonis pööretega (kasvab/kahaneb nagu peaks)? Kas on enam-vähem stabiilne?

Kindlasti võid katsetada ka rising/falling katkestusega, aga usun, et oled seda juba teinud.
Seal koodis on mul märgitud üks konstant RPM_COUNT_COLLECT, mis tähistab, kui mitu katkestust registreeritakse enne pöörete arvutamist. Olenevalt, mitu katkestust Sul pöörde peale loetakse, võid panna selle suhteliselt suure arvu esialgu (kas või 50 pöördele vastava).

Kui neist asjadest ükski asja paremaks ei tee, tasub kood veel kriitiliselt 100x üle vaadata ja võib-olla isegi mingi lihtne test-pink (trelliga näiteks) tekitada. Kui miski selgust majja ei too, julgen arvata, et probleemiks on ebastabiilne sisend, mis ühe muutumise korral genereerib mitu katkestust. Seda saab ravida ainult elektrooniliselt (pull-up takisti, pull-down takisti või kondekas). Ma ei tea, kas Arduino puhul see niimoodi toimib, aga võib-olla õnnestub/peaks protsessori vastava jala sisemine pull-up sisse lülitada koos katkestusega.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 25.12.2015 17:39
Postitas ivar
Sain korda. Tuli välja, et sisemine pull-up just ei sobi katkestuse sisendile.
Numbreid näitab õigesti ja tundub et on stabiilne ka, vähemalt led indikaatori järgi vaadates.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 14.03.2016 21:46
Postitas ivar
Pöörete lugemine on käiguvahetuse protsessis kasutusele võetud ja tundub, et asi läks ka veidi paremaks, sujuvust silmas pidades.
Toimib nõnda: vahetult enne siduri lahutamist võetakse rpm näit ja arvutatakse pöörded, mille juures peaks järgmisel käigul sidur haakuma. Seda siis kasti ülekandeid ja reaktsioonide viivitusi arvestades. Kui hetk käes, alustatakse koormuse (TPS) baasil siduri sujuvat ühendamist.
See töötab enamvähem hästi, kui auto kiirust hoiab või aeglustab, aga juba kerge kiirenduse olukorras tekib vajadus palju rohkemate tegurite kaasamiseks. Probleem tuleneb suuresti sidurite töö ebastabiilsusest ja survete tagasiside puudumisest. Muuhulgas elektriline TB käis peast läbi võimaliku lahendusena, et saaks käiguvahetuse hetkeks viia koormuse madalale tasemele (+ "downshift throttle blip" oleks kohe olemas).
Paraku selgus ka, et kasti aju töötab hetkel juba oma kiiruslike võimete piiril, seega puudub võimekus suuremate täienduste jooksutamiseks. Ehk olekski aeg sellele teemale pidurit tõmmata, harva kasutatava hobiauto jaoks toimib asi tegelikult piisavalt hästi. Siit edasi kuluks järjest rohkem aega tuimalt parameetrite seadistamiseks ja tulemus kulutatud ajaühiku kohta jääks võrdlemisi väikseks. Pealegi, totaalse rikke korral läheb ilmselt manuaal alla tagasi, parem kui selleks hetkeks väga kahju ei oleks tehtud tööst :).

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 06.04.2016 20:01
Postitas ivar
Eile Tehnikakõrgkooli dünos:
Pilt
Turbo rõhk max momendi juures 1,7 ja lõpus 1,5. Sinisel graafikul vanos välja lülitatud.
Lõpupööretel peaks jooned kattuma, aga vahe tuleb vist toa temperatuuri erinevusest (punane tõmmatud hiljem ja IAT umbes 6 kraadi kõrgem).
Maksimumid siis 330kW@7600rpm ja 515Nm@5100rpm (rattast).

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 12.06.2016 13:39
Postitas ivar
https://youtu.be/lx2YFEbIJls
Võistluspäev algas starteri remondiga, aga lõppes siiski üle ootuste tulemuse ja hea tujuga :).
Tänud kõigile, kes abiks olid.

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 12.06.2016 14:47
Postitas Tiit
Palju õnne super hea tulemuse puhul!

Re: BMW e36 325i

Postitatud: 12.06.2016 15:17
Postitas ahto42
Õnne!