25. leht 50-st
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 4:16
Postitas Sportlane
ulme valdkonnast
Kui pagassis oleks mega suur plahvatuskindel tank, sinna surutakse mega rõhu all eelnevalt vajalik kogus õhku sisse(näiteks jaguks 2 km läbimiseks), see oleks cooleri ja jms niiskusega seonduv agregaat ka, sealt edasi toru otse siibrisse ja ennem seda regulaator ja sond, mis kogu seda asja juhiks koos ajuga.
Ärge näkku lööge aga miks sellist asja ehitada ei saaks?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 12:39
Postitas taxu
Pead siis silmas suruõhul liikuvat autot? Muidugi saab ehitada ja kindlasti on neid ka ehitatud. Aint mõtle, mis su paak kaalub!
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 14:17
Postitas Sportlane
Pidasin pigem seda silmas, et see lahendus peaks olema turbo asendus.
On ka vee jõul liikuvaid kiirendusautosid ja ka elektriautosid.
Kas see mega tank seal just olema peab aga ma ei kujuta ette näiteks palju siis üks veerand miili õhku liitrites ära kulutab.
Õhk tuleks balloonist või ja sisselaskesse koos bensiini vms ja tuld.
Mõtted liikusiid ka balloonis juba mingi õhusegu valmidusest.Olgu ta siis jahutatud, nos ja muud lisandid.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 15:07
Postitas ahto10
Miks siis mite juba kohe nitro komplekt peale panna?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 16:21
Postitas taxu
Just, ka meiemaal on minu teada täitsa olemas vähemalt üks kiirendusmasin, mis välisõhu asemel puhast naerugaasi põletab.
Aga samasse süsteemi muidugi võib ju ka tavalise õhu sisse panna ja toimiks ka. Ka linnasõidule pole see ehk isegi üldse paha mõte, et oleks turbo asemel, või sellele lisaks taoline suruõhusüsteem, mida nagu noz-igi siis vajadusel lühiajaliselt kasutada. Eeliseks, võrreldes noz-iga, oleks täitmise odavus, eriti kui kõrgsurvekompressor käepärast.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 20:19
Postitas Maik
Sportlane kirjutas:Pidasin pigem seda silmas, et see lahendus peaks olema turbo asendus.
On ka vee jõul liikuvaid kiirendusautosid ja ka elektriautosid.
Kas see mega tank seal just olema peab aga ma ei kujuta ette näiteks palju siis üks veerand miili õhku liitrites ära kulutab.
Õhk tuleks balloonist või ja sisselaskesse koos bensiini vms ja tuld.
Mõtted liikusiid ka balloonis juba mingi õhusegu valmidusest.Olgu ta siis jahutatud, nos ja muud lisandid.
http://ptaff.ca/air/?lang=en_CA" onclick="window.open(this.href);return false;
jutt käib sadadest liitristest minutis btw....
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 14.08.2011 21:15
Postitas Sportlane
3 liitrisesse silindrisse mahub 200bar juurde kokkusurudes 600 l õhku.
natuke arvutada palju siis 18l silindrisse õhku läheb kui see on 400 bar rõhu all.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.08.2011 10:18
Postitas Raceboy
Mõtle ise nüüd: keskmist sorti automootor tarbib tunnis õhku mitusada kg ja kui 1kg/1.168kgm-3 = 0.8562m3, siis mõtle ise kui suur peaks olema paak, et kasvõi ilma survetagi mootorit toita.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 16.08.2011 15:50
Postitas taxu
Jutt saab olla ikka vaid sarnasest süsteemist, nagu nitro, et vahel korraks vajutad, või et kiirendusel läbid oma 400m sellega ära.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.08.2011 20:18
Postitas jeff01
Kusjuures minulgi oli se asi paar aastat tagasi mõtteis.....et kasvõi viieks kuni kümneks sekundiks
Tartus kusagil sai millalgi vähemalt 200bari tankida (tavalist õhku) näiteks keevitusballooni.
Sisselase nõuaks liblikat mis õhu pealevoolu korral avaneb ja kui sellest mootori pool tekib surve siis sulgub.....või sulgeb selle.
ma olen matemaatikas küll eriti nõrk kuid pakun et 2 liitrine mootor tarbib dragil 1 bari all 6000 pöörde kandis sõites kuni 200L sekundis ehk et 10 sekundi tarbeks 2000L mis mahuks 200 bari korral ~10 liitrisesse ballooni
Kontrollida võiks üritada eri mõõdus düüsiga kuid düüs tuleks kindlasti kuidagi kuumana hoida.....vastasel korral jäätub see sekundiga.
Pole väga kallis lugu mõne sierra peal ära proovida

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.08.2011 20:25
Postitas Maik
ise ei viitsi läbi lugeda aga ehk abiks
http://auto.howstuffworks.com/fuel-effi ... ir-car.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.08.2011 23:35
Postitas vibla
Aga kujuta ette, et sa lased sellest pudelist oma 5 sekki tuult välja . Mis sa arvad, mis temperatuur pudeli ventiilijuures teeb või kui suur peaks olema sul väljavoolava õhu düüs, et saada se 200L selle ajaga sealt kätte. Mine lase CO2 balloon tühjaks läbi kraani ja vaata mis saab. Seal ju sees ainult 60 bar.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.08.2011 23:54
Postitas Maik
Kraani/Düüsi suurendamine ballooni juures on kogu selle asja juures küll TÄIESTI olematu probleem.
tüübid toru jüri firmast saaks ka sellega hakkama- ja mu ema ka.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 19.08.2011 1:29
Postitas taxu
Tea midagi. Küsimus selles, et kuskohas paagi sisul vedelast olekust gaasilisse minna lastakse. Kui vahetult sisselaskekollektoris, siis peab sinnani viiv torustik olema selle 200bar-i jaoks arvestatud- ilmselt otsast lõpuni metallist?
Aga kujuta ette, et sa lased sellest pudelist oma 5 sekki tuult välja . Mis sa arvad, mis temperatuur pudeli ventiilijuures teeb või kui suur peaks olema sul väljavoolava õhu düüs, et saada se 200L selle ajaga sealt kätte. Mine lase CO2 balloon tühjaks läbi kraani ja vaata mis saab. Seal ju sees ainult 60 bar.
Miks düüsi temperatuur peaks probleemiks kujunema? Jah, mingi -200 kraadi saavutab, aga mis sest? Kuna balloonist ju niiskust ei tule, siis ka jääd tema ümber ei teki.
Düüside-kraanide mõõte rehkendades arvestame, et paagis on ju ikkagi vaid 10l vedelikku, mitte 2000l gaasi. Lisaks on ta 200bar-ise rõhu all, seega liigub ka päris peent toru mööda õige nobedalt.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 20.08.2011 13:13
Postitas ValgeKotkas
Innovate LC1 WB komplekt - kas keegi on teinud "free air calibrationit" ning kas see on mingit täpsust toonud? Või võib sama hästi selle nupu ja LED'i vahelt minema lõigata. Mul ostetud autos installitud, kuid kuna sondi sumpa küljest maha saada on suhteliselt raske, siis ma ei hakkaks möllama, et asja "free airi" saada ning vaevalt, et summuti sees asi "free air" on?. Manualis räägitakse asjast kui "optionalist"...
Samas kui ta sumpa küljest maha saaks, siis viskaks juba UEGO vahele
E: lugesin, et 6-8h oodata pärast auto käimist olla piisavalt "free air". Siis hea, auto pole pea aasta töötanud :D