K:Turbo minu autole

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
AnvarV
Postitusi: 27
Liitunud: 10.05.2011 13:15
Asukoht: Rakvere

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas AnvarV »

.
Viimati muutis AnvarV, 18.02.2020 15:05, muudetud 1 kord kokku.
Omega A 2.0 8v turbo
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

mitte hilja vaid tulemus on "insta boost" 1500pöördega, lõpp tuleb 3000 juures ja pöördeid veel tõstes läheb rõhk kollektoris mootorile ohtlikult kõrgeks, IAT ronib lakke ja hakkad pmt kohe mootorit vahetama.
Unusta see....turbo ise on turbotamise juures kõige odavam asi, osta sobiv tükk ja seisab miski aja ka koos su pada kui seadesse saad boosti all.

Audi kkk k24. k26 on sobivad isendid, garreti t28 jne jne jne....2 liitrisele mootorile on lihtne turbot leida.
0,7 bariga võiks 85kw mootorist 140-150kw oodata, selle järgi otsi ka turbot.
Neid 74kw mootori turbosid oleks sul vaja 2tk.

Treitud originaal kolbidega, o ringitud plokiga millel turbo calibra kaanetihend on sõitnud kord kadett 1,6 bariga kkk k26 turboga....a-la 300 hobujõudu mõneks ajaks.....1,2 bariga kestis pikalt aga ajad olid teised ja progeajud ning widebandid olid vaid roosades unenägudes :-D
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
AnvarV
Postitusi: 27
Liitunud: 10.05.2011 13:15
Asukoht: Rakvere

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas AnvarV »

jeff01 kirjutas:mitte hilja vaid tulemus on "insta boost" 1500pöördega, lõpp tuleb 3000 juures ja pöördeid veel tõstes läheb rõhk kollektoris mootorile ohtlikult kõrgeks, IAT ronib lakke ja hakkad pmt kohe mootorit vahetama.
Unusta see....turbo ise on turbotamise juures kõige odavam asi, osta sobiv tükk ja seisab miski aja ka koos su pada kui seadesse saad boosti all.

Audi kkk k24. k26 on sobivad isendid, garreti t28 jne jne jne....2 liitrisele mootorile on lihtne turbot leida.
0,7 bariga võiks 85kw mootorist 140-150kw oodata, selle järgi otsi ka turbot.
Neid 74kw mootori turbosid oleks sul vaja 2tk.

Treitud originaal kolbidega, o ringitud plokiga millel turbo calibra kaanetihend on sõitnud kord kadett 1,6 bariga kkk k26 turboga....a-la 300 hobujõudu mõneks ajaks.....1,2 bariga kestis pikalt aga ajad olid teised ja progeajud ning widebandid olid vaid roosades unenägudes :-D
Aitäh, see oli kõige mõistlikum vastus minu küsimusele.
Hakkan siis K25, t28 või 24ja jahtima. :)
Omega A 2.0 8v turbo
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas KaroK »

mitsu_manic kirjutas:
murjam kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:Minu arvates on KaroK natuke puusse pannud nende kw võrdlustega.
KaroK jutt on siiski õige, lihtsalt sageli 100kw mootori peal olnud turbost on võimalik näiteks 150kw välja pigistada. Kindlasti aga on turbo siis viimase piiri peal ning efektiivsest alast väljas - puhub väga kuuma õhku ning kooleb kiiresti ära.

Kus ta siis õige on???? Pole elusees loogiline, et 85kw masinast saab turboga järsku 74kw. Minge lugege raamatuid või vahetage eriala.
Ainuke õige koht oleks, et antud turbo on sellele mootorile ilmselgelt väike.

Tõin väga täpsed võrdlused välja, mille baasil võiks midagi ehitada.

Mille poolest siis diisli turbo erineb bensuka turbost???? Igapäevaselt saab nendega tegeletud ning paneb imestama. Tuleb lihtsalt õige turbo valida. Ning antud lihtsusest on lihtsam kohe bensukale mõeldud turbo võtta. Kodade suuruseid võrreldes eelkõige.
Peegli ees endaga vaieldes oleks sel postitusel isegi jumet.

1.Kus ta siis õige on???? ....Ainuke õige koht oleks, et antud turbo on sellele mootorile ilmselgelt väike.
2.Mille poolest siis diisli turbo erineb bensuka turbost????.......Kodade suuruseid võrreldes eelkõige.

Õhk on õhk seda komprimeeritakse ja temperatuur tõuseb.
Seda nii silindris, kui ka turbos.
Diislelmootoris ja bensiinimootoris on sama õhk. On muidugi väikesed erinevused.
Ainult TopFuel on teine teema, kuna nitrometaanis on niipalju hapnikku, et see vajab suhteliselt vähe lisaõhku.
Ega ma päris sõnasõnalt ei mõelnudki, et 85'st kilovatist kohe 74 tuleb. lihtsalt see turbo ongi liiga väike 100+ kW saamiseks, selliselt, et väändegraaafik ilus ja eelkõige SÕIDETAV oleks. Mootori tervise huvides peaks sisselaske temperatuur normis olema jne.
Ja kolvi sulamistemp on ikkagi 750 kraadi.

Turbost läbi aetava õhu kogus sõltub mitmest asjast.
1. Pöörded - kuni 200 000 sõltuvalt turbost - pöörete kasvades turbo eluiga väheneb
2. Labade tippude joonkiirus ja õhu kiirus turbiikikojas - õhule ei meeldi liikuda üle helikiiruse
3. TIP (turbine inlet pressure) või Backpressure - gaasid ei saa enam silindrist välja, kui liiga suur backpressure vastas on. See vasturõhk on tingitud turbo kuuma poole ehk turbiini suurusest/läbilaskevõimest
....
jne.

Kõik värk on raamatutes kirjas.

Lõik Garreti kodulehelt, mis aitab natuke orienteeruda turbokaartides:

What is my mass flow rate? As a very general rule, turbocharged gasoline engines will generate 9.5-10.5 horsepower (as measured at the flywheel) for each lb/min of airflow. So, an engine with a target peak horsepower of 400 Hp will require 36-44 lb/min of airflow to achieve that target. This is just a rough first approximation to help narrow the turbo selection options.
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... _flow_rate" onclick="window.open(this.href);return false;

On mitu meetodit autode ehitamiseks - kuskilt kuuldu põhjal mingi jama kokku peksta või mõelda ja korralikult ning enamvähem õigesti teha.
Päris õigeni jõudmiseks ei ole sageli vahendeid - raha, aega, mõõteseadmeid jne. Viimase grammi kaalu ja kütuse säästmine ei ole ka sarnaste projektide puhul vajalik.

Nagu idanaabrid ütlevad - on vaja mõelda, mitte hüpata

Terv
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas mitsu_manic »

To KaroK.
Selle asemel et lärtsuda ja isiklikuks minna, võiks kirjutada kirjutada selliselt ,et ise vänta ei pane. Mida sa ka tegid.
Kirjuta seda, mida sa ka mõtled võrdluste all. Või on siin keegi selgeltnägija???
On mitu meetodit autode ehitamiseks - kuskilt kuuldu põhjal mingi jama kokku peksta või mõelda ja korralikult ning enamvähem õigesti teha.
Kui sa mõeldes ja korralikult tehes ka õigesti ei tee, mida sa üldse sipled??


1 bar ja 1 bar võivad olla täiesti erinevad asjad. Siin juba ühes teemas sai arutletud. Kõik sõltub sisselaske trakti läbimõõdust. Millegi pärast peab seda pidevalt üle kordama.
Ning 1bariga saab 118-kw teha nii 150kw kui ka 200kw. Ütlesin, et kõik sõltub seadistusest.

Vb on siinne mõttemaailm liigselt utoopiline.
Jõudu.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

mitsu_manic kirjutas:
Ning 1bariga saab 118-kw teha nii 150kw kui ka 200kw. Ütlesin, et kõik sõltub seadistusest.
Tegelikult siiski ei saa.....mina ei näe võimalust 118 kw mootorile 1 bar peale puhudes 150 kw saada. 150kw on sel mootoril ka selle sama kõrge surveeastmega võimalik sest laaderõhku on vaja vaid 0,3 bari.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas mitsu_manic »

jeff01 kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:
Ning 1bariga saab 118-kw teha nii 150kw kui ka 200kw. Ütlesin, et kõik sõltub seadistusest.
Tegelikult siiski ei saa.....mina ei näe võimalust 118 kw mootorile 1 bar peale puhudes 150 kw saada. 150kw on sel mootoril ka selle sama kõrge surveeastmega võimalik sest laaderõhku on vaja vaid 0,3 bari.
0.3 bari mis seades???? Mis turbo, mis sisselase jne jne. Ma räägin, et kõik ju sõltub seadistusest.
T6nis
Postitusi: 160
Liitunud: 09.12.2004 19:55

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas T6nis »

Mida sinu jaoks tähendab seadistus ?
Või sa mõtled setupi ?
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas KaroK »

Üritan populariseerida mõistuse-/teadmistepõhist autoehitust.
Kes viitsib lugeda ja suudab kaasa mõelda, see saab ehk aimu, mille peale mõelda ja kust vastuseid otsida.
Kui kellegi nõu kuulata, tasub enne lugeda tema eelnevaid postitusi ja uurida teostatud projektide kohta.
TurboClubis on palju kasutajaid ja palju projekte.
Stiile ja tulemusi on seinast seina.

Mõned masinad on saanud päris head, ülejäänud projektidega läheb nii:
a) lõpetavad eskisteerimise
b) satuvad JõuJaama, ES-racingu, VKM'i või Agito Performance õuele


Terv
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

mitsu_manic kirjutas:
jeff01 kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:
Ning 1bariga saab 118-kw teha nii 150kw kui ka 200kw. Ütlesin, et kõik sõltub seadistusest.
Tegelikult siiski ei saa.....mina ei näe võimalust 118 kw mootorile 1 bar peale puhudes 150 kw saada. 150kw on sel mootoril ka selle sama kõrge surveeastmega võimalik sest laaderõhku on vaja vaid 0,3 bari.
0.3 bari mis seades???? Mis turbo, mis sisselase jne jne. Ma räägin, et kõik ju sõltub seadistusest.
Ausõna tahan juba ropendada no mis seades peab auto olema, et 1bariga üle laadides 118kw asemel vaid 150 toodab? Sellist seadet ei ole ju olemas.....paned segu 10 ja süüte samuti 10 kraadi on ilgelt safe? enne lõpetavad küünlad segu süütamise kui bensiiniga jõu nii maha üritad tappa ja enne on su turbo oranz kui virsik kui sa sama asja süütega üritad. Kas seda saab siis seadeks nimetada? Niisugused seadistajad siis.....

Ja iga kord kui keegi sulle argumenteeritult miskit seletada püüab tirid sa järgmise lambi lause letti mis sa kusagilt turboclubist lugenud oled kuid mis antud hetkel üldse teemaga ei haaku. Kui sulle see praegu kohale ei jõua ja sa maha ei rahune võin tsiteerida.

ja väikestest tdsi turbodest kah veel niipalju, et hoia palun mõnda käeski enne kui kellelegi miskit soovitama hakkad...
Viimati muutis jeff01, 21.10.2012 18:40, muudetud 1 kord kokku.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas RFL »

870hj @ 14PSI ehk alla 1bari
0,5 MW
mitsu_manic
Postitusi: 495
Liitunud: 03.12.2009 19:22

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas mitsu_manic »

Tuleb välja, et lihtsam on lõpetada siinne argumenteerimine, kuna pikaajalised "targad" ei lase uutel tulijatel midagi öelda-teha.
Ainuke, kes tuurides on, oled sina Jeff.

Kas kuidagi keeruline on eesti keelsest sõnast aru saada?? Seadistus, algab juba kõige algusest: vl, sl, torustik, turbo, pihustid, maf, ecu, cooler, comp ratio jne jne.
Ehk teie jaoks siis setup.

Sry, ei tee oma autot selle järgi, kuidas juba pool maailma teevad, kuna "nii on ju toimiv lahendus olemas ja järelikult nii on hea" Olenemata sellest, see, kui auto käib, ei pruugi lahendus kõige parem olla.
Enam ei soovita midagi.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

Nüüd said sa jälle veidi valesti aru. Arguenteeritud vestluse vastu pole turboclubis ilmselt mitte kellelgi mitte midagi....foorumeid kus see veel meie keeles toimub, tean mina vähem kui mu emb-kummal käel sõrmi on..... Kõik on nõus õppima midagi aga ma pean sekkuma kui keegi millegagi ikka väga mööda paneb ja kui paistab, et keegi teine võib seda tõena võtta.

Nimetame edaspidi seadeks midagi mida saab seadistada, mitte ei pea ümber ehitama. Väikeste mööndustega võib selleks nimetada kasvõi nukkvõlli reguleerimist või vanematel autodel kasvõi karpadüüside ja süütenurga combot vms. Sina räägid sama nime all pmt misignes mootori kohta käivatest näitajatest ja sel pole mingit mõtet sest kui võtad ise aluseks selle, et miski konkreetne mootor üle laadida siis muud asjad ju pmt ei muutu. Teatud kogemusele toetudes ei ole ilmselt ka võimalik niipalju mööda panna sinu nimetatud asjadega, et tulemus kohe nii saaks, et 1 bariga auto nii kehvalt liikuda saaks kui veidi hoolsamalt juppe valides 0,3 bariga.....see pole lihtsalt reaalne....isegi kui sa ei muuda ei sisse ega väljalaset vaid keevitad elektroodiga selle kuumakoja otse kollektori otsa pole see võimalik. 1 bar ülelaade rõhku peab ikka jõu kahekordistama ja 2 bari laaderõhku kolmekordistama, et me miskist auto ehitamisest üldse rääkida saaks. On lihtsalt teadatuntud tõed mis seguga mootorid käia tahavad, mis staatilise surveastme + boosti combod reeglina toimivad, milliste sisselaske ja väljalaske tempidega ja vastusurvetega mootorid koos püsivad jne.....see kuidas sa selleni jõuad (Minu pärast läbi karpadüüsi või läbi viimasepeal progeaju) pole vahet.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Lauri-L
Postitusi: 25
Liitunud: 04.09.2011 20:52
Asukoht: Rakvere

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas Lauri-L »

Rääkige keegi kui palju kannatab mootorile turboga róhku anda originaal ajuga ?
Motoks 2.8 vr6 ja auto kuhu mootor peale läheb on jetta mk1.
Sammuti vóiks natuke kütte pumpadest rääkida, kui suure tootlikusega sellisele motole vaja oleks ?
WV Corrado 1.8 118kw - Midagi enamat kapotti all ;)

Turbo - Selleks et väiksed saaksid suurtest jagu !!
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Re: K:Turbo minu autole

Postitus Postitas jeff01 »

Mitte midagi muutmata ikka väga vähe....võid 0,2bariga detoneerima saada sest NA aju võib hoida liiga suurt süütenurka ja lahjat 13 segu. Midagi pead ikka muutma et kestma saada.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta