24. leht 61-st

Postitatud: 15.06.2008 15:11
Postitas Astrona
citizen kirjutas:Said täna kella 14.00 paiku enda padruni stokkerist? :-D
No mida, privaatsust üldse enam pole :lol:.
Aga jah, kuigi too on sama firma (georg...midagi) padrun, millega peale käiamist enamus poldid lahti sain. Seekord üritan padruni vähe rahulikumalt õhemaks lasta.
Rabas rokitud - tervis taastub taas...

Postitatud: 15.06.2008 18:58
Postitas ahto42
gedore peaks olema kvaliteet toode

Postitatud: 15.06.2008 19:58
Postitas traktorist
mul on kaa georgi padrun pea järgi ära treitud.äkki peaks treima täpse padruni siis saab ka lahti ilma ei mingit jama oleks,käiata pole eriti otstarbekas

Postitatud: 16.06.2008 9:45
Postitas Astrona
250-300EEK padrun peabgi kvaliteettoode olema.
Lasin rahulikult rellakaga :) õhemaks, ja üritasin otsast lasta nii vähe kui võimalik, et sealt katki ei läheks. Värvisin veel üle kah, et näha, kust veel vaja võtta - ja vastu pidas.
Kõige kitsamad olid otsmised 4. püti poldid. Kahe poldi pärast pidin nukid kah lahti laskma :) ja 2-3 mutrit tulid koos poltidega välja.

Saaks ümber mootori jalutada, tõstaks isegi kaane maha, aga sealt sügavalt kapoti alt kummargil üle 10kg ei jaksagi vist upitada, aga see monstrum kaalub mingi 30-40kg koos kolledega. Võtan kollektorid maha, nii kui nii läheb kaas pinki vms, ruumi rohkem kaalu vähem - eks siis paista.

Postitatud: 16.06.2008 11:19
Postitas jeff01
Me @ kärbeskaallane mässab samuti üksinda ja liialdamata 2x raskema kaanega ja teab, et kui jalgadega lanseronidel seista siis tõstab ka 50 kg kaant (koos kõigega) probleemideta :)
Kokku pannes ei riskinud kaanetihendi lõhkumisega ja kasutasin komplektse kaane alla laskmiseks koormarihma pingutit, millel rihma asemel tross peal :-D Sama asjaga tõstsin maha ja peale ka mootori alumise otsa koos käigukastiga kogukaalus üle 150kg.

Postitatud: 16.06.2008 12:01
Postitas Astrona
jeff01 kirjutas:Me @ kärbeskaallane mässab samuti üksinda ja liialdamata 2x raskema kaanega ja teab, et kui jalgadega lanseronidel seista siis tõstab ka 50 kg kaant (koos kõigega) probleemideta :)
Kokku pannes ei riskinud kaanetihendi lõhkumisega ja kasutasin komplektse kaane alla laskmiseks koormarihma pingutit, millel rihma asemel tross peal :-D Sama asjaga tõstsin maha ja peale ka mootori alumise otsa koos käigukastiga kogukaalus üle 150kg.
Võtsin üksi 2L oopeli mootori koos käigukastiga maha, olles ise täpselt 2x kergem kui see kupatus - abiks oli kah väike koormarihm. Külgkorviga Jawat mul pole, muidu räägiks sellest kah.
Ma pole veel kapottigi maha võtnud - pole kuhugi panna - tuba stufffi täis, aga eile üritasingi tõsta jalgadega poolraami peale toetades - 5cm tõusis, aga tikk poldid on pikad pikad - tavapoltidega oleks juba maas. Samas ei taha HKSi tihendit ära lõhkuda - äkki too on ikka terve. Teine asi on see, et kui tõstangi maha, pole teda kuhugi panna. 18 m2 box ja 2. auto jagu igasugu kerepaneele + 4 auto jagu rattaid. Oleks topelt ruumi, siis ütleks et on kitsas.

Postitatud: 16.06.2008 12:36
Postitas zoom1
Tikkpoldid pead kindlasti enne välja keerama, seal otsas kuuskant ja kui ma ei eksi, siis jälle tollmõõdus.

Postitatud: 16.06.2008 17:25
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:Tikkpoldid pead kindlasti enne välja keerama, seal otsas kuuskant ja kui ma ei eksi, siis jälle tollmõõdus.
Pritsib asjalikke nõuandeid kah sekka :)

Postitatud: 16.06.2008 17:59
Postitas traktorist
pole seal mingit toll võtit vaja tavaline tähtkuuskant läheb täpselt

Postitatud: 16.06.2008 23:26
Postitas zoom1
traktorist kirjutas:pole seal mingit toll võtit vaja tavaline tähtkuuskant läheb täpselt
jap, ise keerasin ka torksiga välja, sest mul küll garaasis toll kuuskante pole :D

Postitatud: 16.06.2008 23:30
Postitas Astrona
zoom1 kirjutas:
traktorist kirjutas:pole seal mingit toll võtit vaja tavaline tähtkuuskant läheb täpselt
jap, ise keerasin ka torksiga välja, sest mul küll garaasis toll kuuskante pole :D
no siis rellakas jälle abiks vist. Kinni nad sinna ei jää - lihtsalt aega võtab - muid tegemisi kah vahepeal

Postitatud: 18.06.2008 0:03
Postitas traktorist
noh mis mootoriga on.kas saab kildiks juba uuesti käima saad võimsa masinaga head aega sõita...???

Postitatud: 18.06.2008 0:36
Postitas Astrona
traktorist kirjutas:noh mis mootoriga on.kas saab kildiks juba uuesti käima saad võimsa masinaga head aega sõita...???
Millal see on? Homme? Kui keegi töö ära teeb, võiks ju korra 250kmh visata :lol: kaua see võtab alla 20seki hirmu. :lol:


ostsin väiksed torxid ja sain läbi häda kaane maha - polndki nii raske tõsta kui turbo äravool ja teiselt poolt soojendusradika voolikud kah lahti teha ;)

Pildid räägivad enda eest...

Pilt

1. kolb tundub ok. Ka championi vale küünal näitas et isegi segu on ok.
Pilt

2. millelt oleks oodanud hullemat, kuna seal oli küünal põlenud. Kolvi servad natuke loogelised, nii vähe kui mina neid lugeda oskan.
Pilt

3. kus küünal oli õline, aga korras. Karteripõhi päris ei paista, aga peaaegu... Pidavat olemagi kõige kuumem pütt.
Pilt

4. minu arust ok. siin oli iriidium küünal ja too näitas et segu on ok.
Pilt


2. pütt - lasin kolvi alla ja nühkisin puhtamaks - üleval servas on näha hülsile kleepunud alumiiniumi. Kusjuures tundub, et see tahabki just mootori tahapoole hülsile jääda, ju siis vajutab ikka kolvi nii viltu - mingi suurem sõrme offset oleks vist abiks.
Pilt

3. pütt - lasin kolvi alla ja nühkisin puhtamaks - üleval servas on näha hülsile kleepunud alumiiniumi. Ja kui ma ei eksi, siis hülsist on kah natuke läind, aga seda võiks keegi targem inimene vaadata - ei hakand alumiiniumi maha nühkima - äkki too targem inime tahab seda kah näha.
Deto-poisike on vähe hampsanud.
Pilt
Enne olin näind pilte deto kahjustustest, kus keset kolbi on pöidlasuurune cm sügavune auk, aga mul servast näksinud.
Mis arvate, kui üldse lasta kolvikroon tagurpidi madalamaks - nurgad maha, et kuumus ei saaks servadesse kahelt suunalt (pealt ja küljelt) läheneda. Kas siis lööb rõngad kohe karterisse? Mitte et ma tahakski detonatsiooni kindlat mootorit teha - vaid lihtsalt hoida kolbidel nõrgemad kohad ära.

3. hülss - kardan, et sellest plokist naljalt asja enam ei saa.
Pilt

Enne avamist lootsin veel, et tihend on lennanud, aga võta näpust naiivitar - esimest korda nägin metalltihendit - siuke 4 kihiline,
Pilt

Mootorit edasi keerates tundus, ta natuke raskevõitu - võrreldes mu eelnevate kogemustega.


Ja päevanael.....


No comments - aga ma arvaks et liiga varase süütega küll tegu polnd - ja kuna segu tundus kah natuke liiga rikas olevat, siis mis teha. Kas tõesti termostaat ei jõudnud 15sekiga lahti minna ja tekkis üleüldine ülekuumenemine., kuna stardis avastasin, et 1-2mm on seiril veel tõusta - natuke paarutasin - aga pikalt rahva aega ei raisanud. Võibolla kaas kah kõver.
Pilt

Suuremad pildid siin http://www.foto24.ee/album/34704/3

Hea oleks kui selle õppemateriali eest saaks ka kellelegi arve estitada. Kardan, et kui kiirendusvõistluste autasud keskmise 5-kohalise numbrini pole tõusnud, üritan neist eemale hoida, isegi kui meetmeid on tükki 10 kasutusele võetud kõige selle jama ära hoidmiseks. Äärmisel juhul 400m ja poole gaasiga - ja konkurentidel soovitan veerandgaasiga sõita - võtan pildid kaasa :lol:

Vaatasin, et mu teemal on juba 40000 vaatamist - mõni firma äkki tahab, et ta nime hea sõnaga mainiks - seda on ju rohkem kui mõnel kesisel TV3 saatel :)
A la "Peale garaazi käisin tõmbasin Norma vöö peale ja käisin oma Sparco tunkedega, McDonaldsist läbi, ..." :lol:

Respekt veel kord lõpetanutele. Kaldun arvama, et rootsis 500rwhp samade kolbide kepsudega Mobne pole veel 800m sõitnud.

Põhiline, et maks elas kah selle põntsu üle, ja palgapäev pole kah enam kaugel :)

Võite remondipakkumisi teha - ise ma pole mootori alumise poolega tegelenud, ja ei plaani seda kunsti ette võtta kah.

Niisama tagantjärgi targutamised võix Vaba Teema alla panna,
aga kontruktiivseid mõtteid ja asjalikke kommentaare loeks hea meelega.

(Lugesin täna 1. korda Aigo postitusi :shock:, aga üritan õppust võtta. Ise kah kaldun vahel peedist pesumasinale turbiini ehitama. Tänx, et vahel ka mind ikka korrale kutsute. Aga see kuda ta Laisut õpetama pidi minema..., pop corn oleks minu poolt olnd.)

Postitatud: 18.06.2008 9:37
Postitas Raceboy
See kolbide treimine sind ei päästa, kui häälestust ei muuda.
Ja pole nende kolbide süü, et 500 hj kätte ei tulnud, mu enda autol on 400 000 km läbisõiduga stock vabalthingavast iseehitatud turbomootor (9.3:1 CR, 1 bar boosti) ja 250 hjga on kestnud poolteist aastat. Selle aja sees läbisõit üle 30 000 km, mille sisse jäi OMC, tükki 10 Raadi kohalikke kiirendusi ja päris mitu korda ringrada. Kolvid on selle mootori nõrgim lüli: valatud ja detonatsiooni tekides kohe tuksi minevad. Aga näe, kestavad.

Nii et kogu mula moraal, mida ma juba mitmendat korda öelnud olen: paigalda korralikult juhitav aju ja häälesta või lase kellegil välja häälestada. Kestab oluliselt kauem.

Postitatud: 18.06.2008 10:26
Postitas Astrona
Raceboy kirjutas:See kolbide treimine sind ei päästa, kui häälestust ei muuda.
Ja pole nende kolbide süü, et 500 hj kätte ei tulnud, mu enda autol on 400 000 km läbisõiduga stock vabalthingavast iseehitatud turbomootor (9.3:1 CR, 1 bar boosti) ja 250 hjga on kestnud poolteist aastat. Selle aja sees läbisõit üle 30 000 km, mille sisse jäi OMC, tükki 10 Raadi kohalikke kiirendusi ja päris mitu korda ringrada. Kolvid on selle mootori nõrgim lüli: valatud ja detonatsiooni tekides kohe tuksi minevad. Aga näe, kestavad.

Nii et kogu mula moraal, mida ma juba mitmendat korda öelnud olen: paigalda korralikult juhitav aju ja häälesta või lase kellegil välja häälestada. Kestab oluliselt kauem.
300hj'lisena 1bar peal oleks too kah miilil kestnud ja muidu rohkem kui 40000km, veerandmiili oleks vast pensionini lajatanud - selles mõttes pole see argument, ja 1.5bar @ 7700rpm pole enam väga kaugel ka piirist. Kaasa mängib ka see, et mul on olnud ainult 5kuud turboautosid elu jooksul kokku - ehk praktilised teadmised, mida tähendab rõhk, tulevad alles.
Kolbidest rääkisin 11.nda abinõuna - 10 muud abinõud võtan enivei ette, mille hulgas ka täppisseadistamine lennuväljal logides ja mitte vähe.
Mul on olemas süüte ja segu kaartide sekunditega muutmise võimalus - logimise atribuutika, mis mõttes "korralikult juhitav aju" vaja? Ma ei hakka investeerima, 10k ja 100h, et saada seadistamise võimalus 10seki pealt 1 seki peale. Kindlasti võtan ka kellegi mõni kord seadistama kaasa - näiteks sinu :) - aga sinna on veel pikk tee käia - pole mootoritki.

Soovitad kolvid ja surveaste samaks jätta? Tahaks ikka kõik abinõud kasutusele võtta, et vilest kõik välja võtta, pole ju mõtet sõita ringi ja oodata spoolimist kõrvitsaga, kui sellest ainult pool kasutuda.