24. leht 31-st
Postitatud: 20.07.2007 10:52
Postitas Kuuno
kirjutan mõned read Markuse eest ära...
Eile vara hommikul sõitsime soome et auto paremini seadesse saada
Nagu markus mulle ütles et alati sinna minnes on mingi kala oli ka seekord :D Praamilt maha tulles otsustas resokas kinni jääda ja alt ära tulla niiet esimesed ~2h kulus selle alla monteerimiseks
Samal ajal uuris Mika (noor soome tatechi häälestaja) variocami mitte töötamise põhjust ja leidis selle ning kõrvaldas:)
Kuna selgus et dynos ei pruugi aega saada, sest seal tegeleti 2 autoga, siis pidime muid teid kasutama
Võrreldes eelmise seadega mis jäi poolikuks kütuse puudumise tõttu tegi Mika süüdet ~10 kraadi varasemaks ja segu ühtlaseks ning turvaliseks(11.7 kanti)
Ennist oli segu sõites 10,9 peal aga tagasitulles 14-15
throttle response samuti paranes peale häälestamise ja auto oli päris käre juba :D
Pragu on vaja Markusel boost controller korda saada kuna ilmselt olemasoleva wg vedru on liiga jäik ja seda ei suudeta piisavalt kiirest kontrollida (rõhk pendeldab)
Kui selle korda saab võib syytega natuke üles poole tulla kuna pendeldamine tekitas väikest detonatsiooni mõnel koormusel...
Tagasi liikusime sealt kella 9sast ja õnneks jäi summuti alla :D
Markus räägib ise sõiduelamustest

Postitatud: 20.07.2007 11:55
Postitas patrik
minu mootori puhul killis alla 12:1 segu päris kõvasti momenti seega ise arvan et pigem vähem süüdet ja lahjem segu kui uputada ja rohkem süüdet.
10 kraadi on ikka päris palju juurde keerata. ei kujuta ette mis süütenurk enne siis oli ja mis koormusel muidugi. süütega üle panna pole ka erilist mõtet.
üldiselt oli pärast tatechi paigaldust soomlase seadistamisel umbes sama teema- hullult kütet peale. selle arvatav põhjus on see et keegi ei viitsi vastutada teise mootori pärast, sellest ka selline seade.
pärast kütte tagasitõmbamist oli tulemus tunduvalt parem
Postitatud: 20.07.2007 14:05
Postitas Raceboy
minu mootori puhul killis alla 12:1 segu päris kõvasti momenti seega ise arvan et pigem vähem süüdet ja lahjem segu kui uputada ja rohkem süüdet.
Jep, sama siin. Varasest süütenurgast tekib detonatsioon palju kergemini, kui veidi lahjemast segust, eriti taolise kaane puhul, nagu Markusel.
Põhjus on väga lihtne: veidi lahjema segu puhul toimub õige süütenurgaga segu täielikum põlemine ja vabaneb suurem energia, mis käitab teadupärast etemini turbiini. Liiga rikka segu puhul ei toimu mingit "kütus põleb turbiinis" efekti, kuna süütenurk on selleks ikka liig varane ja turbiinist jooksevad mööda lihtsalt põlemata kütuse osad.
Parema spool-upi saamiseks oleks mõistlik väljalaskenukka kuni maksimaalse momendi laeni varasemaks keerata (kui palju, sõltub juba mootorist).
Postitatud: 20.07.2007 14:11
Postitas Kuuno
no süüde on praegu samuti detonatsiooni piirist kaugele aetud!
praegune probleem on pigem tehniline-vigane boost controller! kui selle korda saab võib seguga minna lahjemaks
ma ise olen arvamusel et antud juhul võidab syytenurgaga rohkem kui sega lahjendamisega, aga see kõik võib dynos välja tulla...!
rõhk on ikkagi ka sellel et markus saab 1km sõidu ohutult ära sõita
Postitatud: 20.07.2007 14:42
Postitas Silwer
1km sõit on mootorile paras koormus. Kas ikka tasub sinna nüüd kohe kiirustada?
Postitatud: 20.07.2007 14:46
Postitas Kuuno
Silwer kirjutas:1km sõit on mootorile paras koormus. Kas ikka tasub sinna nüüd kohe kiirustada?
no se oligi Markuse eesmärk aga jah se on tema otsustada mis saab!

Postitatud: 20.07.2007 15:12
Postitas Audiophile
Uus boost controller tellitud, saan kätte järgmine nädal

.
Silwer! Kui see auto 1km ei suuda vastu pidada siis ei ole kogu sellel asjal mõtet. Pealegi sõidan 80% võimsusega mitte maximumiga, seega peaks olema suht safe!
Mootori temp on igakell normis..
EGT ei ole NEVER üle 850 kraadi
Sisselaske temp ei ole never üle 10kraadi üle ambienti..ma arvan, et suht safe peaks olema. Ma olen päris kindel ka et auto ei ole veel käes jõunumbrit mis algaks viiega! Kui see kätte jõuab siis peaks 3 käiguga kiirendades saama veel ratta ringi! aga seda veel ei ole juhtunud!
Seadistaja Mikko arvates võiks olla lähituleviks selline et saades boosti ühtlaselt kontrolli alla võiksime minna süütemapis kõrgel pöördel veel tagasi ja teha segu lahjemaks. Praegu tänu sellele edasi tagasi pendeldamisele 1.2-1,4 bari vahel ei julge edasi minna! Kui saaks boosti kõvera ilusaks ühtlaseks siis saaks ka korralike süütemapi teha ja ma arvan et 60-70 hj on veel selle mootoriga täiesti kindlalt ja vastupidavalt tehtav..Iseasi kas seda vaja on - boosti kontrolli alla saamise põhjus on pigem ikkagi mootori eluiga arvestades..
Praegu kaotab Auto lihstalt 2000 rpm kiirendades 4000 pöörde pealt pidamise (285 tagarehv) ja hüppab pöördepiirajasse. (2 käik on porschel päris pikk ja lõpeb 120 kmh).
Auto tundub võimsam kui ta kunagi on olnud - seega 400 hp märk on käes aga max võimsuseni on veel ruumi.
Postitatud: 25.07.2007 13:47
Postitas Audiophile
Nii
1000 EUR racel regatud. Auto läheb veel sillapinki ja pannakse rataste kokkujooks õigeks! Mingid pisikesed õlilekked on ka eemaldatud! Lisan autole veel põhjakaitse mis peaks õhutakistustegurit veel vähendama! Mingit teibituuningut teha ei plaani autot kergeks ka ei plaani teha - tuleb mis tuleb! Õlirõhud, temperatuurid kõik on olnud siiamaani normis seega loodame et asi jääb kestma!
Naljakas mõelda et see on mul porschega esimene lõppkiirusvõistlus, siiamaani on oldud rohkem pealtvaataja rollis!
Postitatud: 28.07.2007 18:46
Postitas Raceboy
Palju õnne supertulemuse puhul!
Heh, vaid 3kmh nõrgem tulemus sõita, kui Viljar (265 kmh vs 268 kmh) poolseadistamata mootoriga on austustväärt!
Vaevalt enam keegi selle 16v mootori headuses kahelda julgeb

Postitatud: 28.07.2007 19:01
Postitas Mihkel
Väga meeldiv kuulda sellist tulemust!
Postitatud: 28.07.2007 19:04
Postitas Raceboy
Ja lisaks veel, et tegu ju praktiliselt originaalmootoriga, vahetatud vaid saaled, kaanetihend paksema vastu ja klapivedrud......Aaa, turbo ka puhuma pandud

Postitatud: 29.07.2007 1:48
Postitas Kuuno
Raceboy kirjutas:Ja lisaks veel, et tegu ju praktiliselt originaalmootoriga, vahetatud vaid saaled, kaanetihend paksema vastu ja klapivedrud......Aaa, turbo ka puhuma pandud

võtame nüüd hoogu maha

mõned pisi detailid sa unustasid-pihustid, aju, kepsud, väljalase, sisselase jne jne
ja vale on ka öelda poolseadistamata kuna autoga ikka nähti vaeva, praegu jääb mulje nagu keegi korraks keeras midagi siia, sinna ja auto sõitis 260+ kmh

mis on muidugi väga hea tulemus!
jaksu Markusele edaspidiseks!
Postitatud: 29.07.2007 7:05
Postitas Markel
väga hea tulemus
õnnitlused!
Postitatud: 29.07.2007 10:02
Postitas Raceboy
Kuuno kirjutas:Raceboy kirjutas:Ja lisaks veel, et tegu ju praktiliselt originaalmootoriga, vahetatud vaid saaled, kaanetihend paksema vastu ja klapivedrud......Aaa, turbo ka puhuma pandud

võtame nüüd hoogu maha

mõned pisi detailid sa unustasid-pihustid, aju, kepsud, väljalase, sisselase jne jne
ja vale on ka öelda poolseadistamata kuna autoga ikka nähti vaeva, praegu jääb mulje nagu keegi korraks keeras midagi siia, sinna ja auto sõitis 260+ kmh

mis on muidugi väga hea tulemus!
jaksu Markusele edaspidiseks!
Ma räägin rauast (kaas+plokk). Kepsud on siiski pmst stock, sest tegu on 951 originaalkepsudega.
Markus ise ütles ka, et asi on veel toores seadistamise poole pealt, nii et pole mõtet patroonitseda.
Minu jutu point oli see, et originaal-raud on väga hea.
Postitatud: 29.07.2007 10:05
Postitas RICE BURNER
Igati kõva tulemus. Ainuke auto ,mis mulle ka tõsiselt pinget pakkus. Vahepeal juba kahetsesin , et Nossiga jamama hakkasin.
