BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Siiani on mulle arusaamatu see, et miks asi koormuse all laiali ei läinud vaid olematu koormuse all riknes.
Võib-olla oli antud silindri täiteaste natuke suurem + kompressioon kõrgem + pihusti 1% väiksem, ja võibolla plokikaanetihend piirab 1. püti jahutust liiga palju. 4 püti peale 12.5:1 segu võib ju tähendada, et ühes pütis on 11.5 ja teises 13.5. Klapisäärekast tilgake õli kah sekka ja palju rohkem oleks vanast tihendist palju tahta ju :)
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ühesõnaga elu läheb edasi ja saigi veidi suurem föön ka Bemmile muretsetud.
Tegu siis Garrett GT2876R turboga.
Näis kuidas see 294 kraadi nukaga kokku istub, kartus on, et kuumaosa võiks siiski suurem olla aga eks näis.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Et teema väga igavaks ei läheks siis pean siin väikest päevikut ka oma eelmisest 1.8 mootorist.
Selle soetas siis üks sõber ära ja mina pean asjale nüüd remondi tegema ja teise auto peale tõstma.
Nagu ikka võiks asjad alati veidi areneda seega sai asja veidi moditud.
Turbokit jääb üldises osas sama aga peale sissesõitu tekib sinna ilmselt veidi suurem föön peale.

Hetkel olemas/tulevad jupid:
* CP Pistons 8.5:1 surveastmega sepiskolvid (teel alles)
* CP Pistons kolvisõrmed ja stopperid (teel alles)
* CP Pistons kolvirõngad (teel alles)
* Eagle sepiskepsud
* ARP 2000 kepsupoldid
* Dr. Schrick 294 kraadi nukkvõll
* Dr. Schrick klapivedrud
* Febi tutikad nookurid
* Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud
* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled
* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled
* Custom 12.9 raamipakupoldid
* Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud)
* Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad)

Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt

Kaane flowbenchi tulemused peaks ka sisse scannima migni aeg.
Viimati muutis Mihkel, 22.10.2009 10:05, muudetud 2 korda kokku.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
zoom1
Postitusi: 833
Liitunud: 03.12.2004 20:27
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas zoom1 »

Esimest 5 riba listist oli koomiline lugeda, kui need oleks kahe reaga saanud kirja panna :-D
CA18DET best et 11.1s 205kmh
mart154
Postitusi: 735
Liitunud: 01.02.2005 20:48
Asukoht: Western Australia

Postitus Postitas mart154 »

zoom1 kirjutas:Esimest 5 riba listist oli koomiline lugeda, kui need oleks kahe reaga saanud kirja panna :-D
Kuidagi on ka imelisel kombel suudetud raamsaale küljest eraldada pikilõtkusaaled :-D
[url=http://www.e21.ee/galerii/album658]TurboLestaKala[/url] | [url=http://jam.axatem.ee]JAM Racing[/url]
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Detailides peitub kestvuse saladus. :-D
Detailsemast listist on paremini näha pisidetailid, mis tehasejuppidest erinevad.
Ise eelistaksin ka, et netis leiduvatel projektidel oleks detailsemad kirjeldused, et saaks ideid ammutada.
Paraku paljud inimesed ei kirjuta väga detailselt ja kui loed mingit mitte inglise või eesti keelset foorumit jäävad paljud küsimused vastuseta.
Mõned inimesed kasutavad näiteks ka gemüüse kolvidetaile nagu Puhmas.

Saalede osa kopisin VW postist, kuna ei viitsinud kõike uuesti kirjutada.

Hiljem kui on olemas ka dynosheet on hea vaadata, mis juppe kasutati antud tulemuse saamiseks.
Rootsi foorumites on enamasti suht üldiselt asju kirjeldatud stiilis Holset HX50 turbo, millised tiiivikud ja koda, sellest pole sõnagi juttu.
Samamoodi näiteks nn. Mahle VW säästukolbidega M10 puhul.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Milleks need custom raamipoldid head on, kas originaali pole saada?
Ja mis momendiga sa need kinni kavatsed tõmmata?
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Originaalis 10.9 poldid aga igaks juhuks asendasin need 12.9 poltidega.
Pingutusmoment on tuletatud BMW tehasemanuali max pingutusmomendi järgi ja veidi suurem kui tehase raamipakupoldil.
Reno mootoril sai juba niimoodi tehtud ja dynos igatahes veel laiali ei lagunenud.
Tegelikult sai Reno mootoril isegi ARP määret nendel uutel poltidel kasutatud, seega tegelik pingutusmoment sai veel suurem, kui tehasemanualis (õliga).
Ei näinud lihtsalt põhjust osta mitu tuhat eek maksvaid ARP-i polte/tikke sinna.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

Juhul, kui kasutada midagi muud peale originaal poldi ja pingutusmomendi, on üsna tõenäoline, et raamipaku ava ei ole ümar.
Selliseis 12.9 polte kasutades tuleks teha pingutus mingi X momendiga, kasutades siis endale meelepärast määret ja siis mõõta laagriava, nagu aimata võid, saab pingutada vaid niikaua, kuni ava püsib ümarana.
Õige oleks muidugi nii teha, et ostad oma poldid ja määrded ja viid need koos plokiga mootoriremondikotta. Nemad tõmbavad pakud momenti kas siis sinu või enda kogemuse põhjal valitud momendiga ja puurivad laagriliini läbi.
Nõnda lasin mina teha ARP poltide ja rasva ja ARP soovitusliku momendiga oma ploki.
Siin saab praktiliselt kaks kärbest ühe hoobiga.
*Laagri avad on ümarad
*Laagri liin on sirge.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

ARP-i momendid on ju ikka suuremad, kui tehase momendid.
Sealt tulenedes võiks ju stock nm kuni ARP nm asi enamvähem ümar püsida.

Muidugi ideaalne saaks asi siis, kui vändaliin üle käia.
Hetkel on aega veel mõelda ja teha, kuna plokk on veel puurimata.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
mulk
Postitusi: 272
Liitunud: 11.12.2006 18:54
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas mulk »

ARP soovitusliku momendiga pingutades läheb ka ava ovaalseks.
Seetõttu saigi läbi puuritud.
audi 2.2Tq 670hj 780nm, no nos, no alco
audi 3.0 VR6T 653hj 927nm, no nos, no alco
10.8 211
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Ma olen nagu varem aru saanud, et ARP tikud/poldid on ka puurimata (stock konditsioonis) kasutamiseks mõeldud.
ARP-i osad poldid on ju ka nö. venivad ja on mõeldud stretch gauge-ga pingutamiseks.
See nagu eeldaks, et peale puurimist tuleks ka veel uued ARP poldid panna?

Palju sul ava ovaalseks läks?

Mootori komplekteerimisel saab väga peeneks minna mõõtudega aga realsus on IMO see, et väga palju mootoreid on peaaegu mõõtmata kokku pandud, vaid silmaga hinnates.
USA mootoriraamatuid lugedes on ka kohe aru saada, et osasid teenuseid Eestis üldse keegi ei pakugi, mida seal iseensest mõistetavaks peetakse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Miq
Postitusi: 566
Liitunud: 06.01.2005 20:02
Asukoht: tln - kristiine

Postitus Postitas Miq »

a miks kõvemini kinni keerata üldse vaja on? Polt keerab ise lahti?
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Jõud millega raamipakku vastu plokki hoitakse peaks siis suurem olema nagu ma aru olen saanud.
Küsimus peakski seal olema deformeerumises, et kui nüüd see raamipakk nö. eemalduma hakkab plokist,
siis muutub saale pesa kuju/lõtk ja saale tõmmatakse ringi (või halveneb õlitus), kuna saalet hoitakse paigal selle friktsiooniga, mis tekib saale surumisel vastu tema pesa.
Keegi oskab seda kindlasti palju korrektsemalt selgitada.

Igatahes sai hoopis otsustatud, et M10-nele võtab ARP raami- ja kaanetikud ning Cometicu metalltihendi, kuna need saab suhteliselt mõistliku hinnaga kätte.
Raamitikud on juba tellitud. Teiste juppide transakulu on alles täpsustamisel.

Ja väike maiuspala uuele S38 mootorile saabus ka kohale, nimelt SPM sepiskepsud koos ARP custom poltidega (nii väidab SPM koduleht). :p
Tegelikult on ka juba CP Pistons 8.5:1 surveastmega ja Heavy Duty sõrmedega sepiskolvid S38 mootorile tellitud aga
kuna tegu ei ole kataloogikaubaga läheb nende valmistamisega 4 nädalat aega.
Vähemalt nüüd on 1 suurem investeering antud mootori tarbeks tehtud.
Järgmiseks tuleb ketijuppide raha koguma hakata.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Mihkel kirjutas:Jõud millega raamipakku vastu plokki hoitakse peaks siis suurem olema nagu ma aru olen saanud.
Küsimus peakski seal olema deformeerumises, et kui nüüd see raamipakk nö. eemalduma hakkab plokist,
Seda võiks ju enne testida, jätad mootori alt lahti ja paned 100bar silindrirõhu kindluse testimiseks 6t kolvi peale :) Vaataks isegi huviga, kuidas poolkud deformeeruvad :) (ma ei tea materialide tugevusest midagi). Muidugi reaalses elus mõjuks see jõud vähem aega aga samas ega lihtsam ikka vast pole.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Vasta