23. leht 31-st

Postitatud: 02.07.2007 13:10
Postitas Mihkel
Ma pidasin rohkem seda silmas, et ta coolerit ja torustiku õlikihiga täis ei lagastaks.

Postitatud: 02.07.2007 13:26
Postitas henri
Audiophile kirjutas:BB turbost tulenev väga suur vaakum...

Mis asja??? Hea nali sul. Suur vaakum saab tekkida ainult juhul kui sul on ülipeenike (ala 30mm) õhuvõtt või umbes õhufilter. Või kasutad õhuvõtu piirajat (restrictori)???

Turbo ees ei tohi olla grammigi vaakumit, vastasel korral oleks see totaalne võimsuse kaotus. Turb map on koostatud pressure ratio-ga ehk siis rõhk peale turbot jagatud enne turbot, ja kui enne on vaakum siis suurest boostist (rõhk sisselaskes jagatud atm) pole juttugi.

:-D

PS: Vaakum karteris muidu pole üldsegi paha asi aga seda sa saad ainult vaakumpumba abil.

Postitatud: 02.07.2007 13:37
Postitas Audiophile
Ma pidasin silmas seda et BB turbo on võimeline karteri tuulutussüsteemist õli ülse imema, ma olen seda ise näinud! Eriti veel kui tegu on suurema turbiiniga, seda sa peaksid teadma ikka et BB turbod pöörlevad oluliselt suurema kiirusega kui puksidel olevad turbod. Loomulikult ei ole tegu vaakumiga vaid sisse imetava õhuvooluga mis on BB turbol suurem.. sellest tulenevalt on ka BB ja shaft bearingu labade geomeetria oluliselt teise disainiga jne. Ühesõnaga on mõned nüansid mida peab jälgima aga seegi kogu värk on katseeksitus meetodil..

Konkreetne mootor on ju maailmas üks ainukesi 3.0 L ja 4 silindriline mootor, Bore 104mm stroke 88mm. Mõtlen nüüd ise mis toimub karteris sellisel mootoril 500 + hj ja 6000 rpm? Kas sinna tekib surve või ei ja kas seda on vaja leevendada?

Postitatud: 02.07.2007 15:57
Postitas henri
Catch tank peaks tegelikuses olema seest kärg, või sisaldama hästi palju sõelasid kuhu õli saaks kinni jääda ja aurust eralduda. Sisselaskesse meil õli ega tema aure vaja ei ole sest viimane soodustab detonatsiooni, juhul kui lõpuks silindrisse jõuab.

See et karterituulutuse kaudu õliaure tuleb pole küll mingi uudis ja tegemist on vägagi tavalise nähtusega, ja fakt et suurema turbiiniga (suurem boost) tekib ka rõhkem blowby gaase pole ka suur teadus.

Postitatud: 03.07.2007 7:40
Postitas Audiophile
Lahendagi ilmselt selle probleemi maakeeli tuntud "karukeelega" mis siis catch tangi sisemuses oma koha leiab!

Aga anyway, eile sai siis varicamile eraldi juhtmestik valmis tehtud ja relee ja 15A kaitse ka vahele visatud. Variocam-i solenoidi hakkab juhtima aju ja seda tehakse massiga! Solenoidile voolu peale andmine keerab sisselaske nukka 15 kraadi varasemaks, vool ära võttes on nukk 0 asendis tagasi! Nuka profiilid on sellised!
Pilt

Markus

Postitatud: 09.07.2007 10:04
Postitas Audiophile
Edited!

Postitatud: 09.07.2007 16:44
Postitas Audiophile
Mõned pildid

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Vee tagasivoolu pidin ringi tegema et kolle ära mahuks
Pilt

Muidu stock aga nati moditud kütuselatt koos rõhunäidikuga
Pilt

Boost controller
Pilt

Postitatud: 10.07.2007 12:10
Postitas marten28
Nonii, varsti ehk siis saab juba oraanži noolt näha.

Loll küsimus võibolla - miks sul on vaja seda tuulutust "välja imeda". Et siis keskkonna aktivistiks hakanud või mõni muu hea põhjendus turbomootoritel.
Ise plaanin küll "vabaks" jätta selle otsa.

Markus kui palju sa nüüd siis taotled sellest pillist - kunagi mainisid et tahad suht konservatiivset seadet, et ei juhtuks see mis kunagi juhtus. Kas 500 hj (oli vist suurus mida taga ajasid) 3L on pikas perspektiivis konservatiivne? Minu fööniga pillil ;) - seal on ta jah tehase setup veel :roll:
Jürgen

Postitatud: 13.07.2007 12:22
Postitas Audiophile
Nonii..

Auto sõidab üle pika aja! Eile öösel sai ka veidi seadistatud! Kuna mingi jama on kütusepumbaga (madal toitepinge ilmselt) siis sai tehtud ainult baasmapid ja cruising! kuna kütuseprobleemist öösel jagu ei saanud siis tuleb sellega täna päeval tegeleda! Max rõhk üle on 1.2 bar-i see on saadaval mingi 3400 rpm! Vaakumist välja puhub ennast ta juba 2100 rpm! Variocam toimib, mootor ei leki kuskilt ja esimese 250 km-ga võib rahul olla. Üritan sellest kütusesüsteemist jagu saada ja siis soome veelkord "päris seadistust" tegema! Süüde on väga konservatiivne ja seadistaja ütles et seal on ruumi veel küllaga!

Muuhulgas sai eesti veel pooletuhande + hobujõu võrra rikkamaks aga eks kõnealused inimesed räägivad ise ;). Palun Jyrkil paari sõnaga eilset kommenteerida, eks saate siis ka ise küsida kui vajalikuks peate!

M

Postitatud: 13.07.2007 21:03
Postitas jeff01
Pmt siis savipätsi jutt: TEHTUD :) Millal siis nö ametlikult autot näha saab?

Postitatud: 14.07.2007 10:57
Postitas prr
jeff01 kirjutas:Millal siis nö ametlikult autot näha saab?
äkki 1km sõidul ?

Postitatud: 15.07.2007 0:18
Postitas hellraiser
Auto on kõva, väga korraliku töö oled ära teinud.

Porsche enda 3L turbod olid kõik 8 klapiga, oskad pakkuda, et kas 8 vs 16 klappi mingeid eeliseid/puudusi ka on?

Ehk siis, oskad äkki pakkuda, miks Porsche ise otsustas 8 klapiga 3L turbo kasuks, kui tavaline 968 oli 16 klapiga?

Endal plaan kunagi 968 hankida praeguse 951 asemele ning võimalusel see 968 turbo S'i specile convertida, kuid tahaks teada, et mille poolest Porsche otsus 8 klapilist kaant kasutada parem oli.

Postitatud: 15.07.2007 1:03
Postitas Silwer
Ma arvan et 8 klapilist kasutati odavuse pärast. Ta oli juba selle mootoriga piisavalt kiire et Porsche vastava ajajärgu lipulaevale, 911 Turbo, kannale astuda...

Postitatud: 15.07.2007 11:57
Postitas Raceboy
Porsche ainuke 16v R4 turbomootor oli 2.5l ja sellega oli varustatud 1981a Le Mansi auto 924 GTP.
Nagu Silver juba mainis, olid kõik edasised R4 turbomootorid 8klapilised just odavuse pärast ja 911 on alati Porsche jaoks püha lehm olnud.

Isegi 968 Turbo S oli 8klapiline, kuid sellel olid veidi teised põhjused. Nimelt tehti see auto homologeerimise eesmärgil ja sooviti osaleda ADAC sarjas, kuid seal oli autodel võimsuse piirang. 8klapiline pakub vastavalt ehitatuna väga madalat pöördemomendi graafikut ja Porsche eesmärk oligi saada võimalikult lame momendigraafik ilma "lõhki minemata".

Siiani tehtud võrdlustest on välja tulnud (sama töömahu, turbo jne 3liitrised mootorid), et 16v kaant kasutades on maksimaalvõimsus 1 barise ülerõhu puhul keskmiselt 100-120 hj võrra suurem.

8v kaas pole Porschel mingi inseneri tippteos, vaid jubin, mis vaid hädapärast asja ära ajab. Porsche 16v kaaned aga on maailmaklassi tegijad ja samas klassis selle maailma vägevatega (nt Ferrari ja Honda parimad neljaklapitehnikas kaaned).

Postitatud: 18.07.2007 9:48
Postitas Audiophile
16 v 3.0 turbo on porsche maailmas üldse väga haruldane. Soomes on 0 autot, rootsi on vist üks aga see 2.7L, norras on teadaolevalt 1 auto,

Inglismaal ei ole ühtegi 3.0 16v. Usas ma tean mingi 5te autot (võimsam neist 542hp ja 637nm väänet@3800 rpm). Neid mootoreid aga mis Variocam-iga töötavad ja millest mina olen kuulnud ja millest ka excellence magazine kirjutanud on 968 turbod (ise ehitatud) ja neid on teadaolevalt 3 tänavaautot.

944 aiste vahele aga ei ole aga keegi 3.0 16v variocam-iga turbomootorit paigaldanud vähemalt sellist mis reaalselt sõidaks ka, vähemalt maailma suurima porschefoorumi rennlist andmetel. Paksu kaanetihendiga katsetajatest olen ma kindlasti kõige esimene! Eks siis paistab kas saab "nii naglalt" lisahobused kätte või ei!

Markus