21. leht 48-st
Postitatud: 04.03.2010 21:39
Postitas jeff01
Mihkel kirjutas:Süüte FET-id võiksid ideaalis häirete vältimiseks VR-i lugemisest nii kaugel olla kui saab.
VR-i lugemise võid ka aju väliselt ehitada samuti ka süütedraiverid.
VR-i lugemise mass võta ikka aju pistikust, 5V saad TPS Vref-ist.
Siiani pole minul need DB37 pin-id süütel takistuseks saanud ja kusagil põhjendati ära ka miks see nii suur probleem ei ole.
Pihustite kohta:
Wiring injectors in series is not a good idea. First, they don't see the same voltage which means they won't open and close at the same time.
Second, putting them in series means that the flyback at the driver will be much higher which is not good for the driver. Also the flyback will have a negative impact on the closing time.
You have to remember that injector are coils with inductance and are not pure resistors. Putting resistors in series is an obvious way to lower the current.
When you consider the inductance, things are different and you can't ignore that.
Tänud täpse ja "põhja paneva" vastuse eest.

Postitatud: 04.03.2010 22:34
Postitas Miq
Mihkel kirjutas:Võimalik jah, et pihusti transid läbi.
Kas enne töötas? Mis sa tegid, et nad läbi läksid? Mitu oomi pihustid ja kuidas seal taga olid?
Kui aju kokku panin siis Stim'iga kontrollides töötas kõik (konkreetselt pihusteid pole töötamas näinud veel: olid pikad jebimised trigeriga). Pihustid on kõrge oomised ja kahe kaupa paralleelselt ühendatud.
Kui ma juhtmestiku taha panin ja testima hakkasin, siis ilmnesid mul kerged vead pea releede juhimisega (niijuhtub kui proovid osa originaal juhtmestiku alles jätta). Oli nii, et kui süüde välja keerata siis jäid nii pea relee, pumba ja pihustit sisse-välja lülitusi tegema - tärisesid niimoodi naljakalt, umbes 30 sekki, kuni mingi kondeks või asi tühjaks laadis ennast ajus.
Ma enam täpselt ei mäleta, mis valesti oli, aga kui muidu peaks pihustite toide tulema läbi relee, mida juhitakse otse süüte lukust, siis mul tuli selle relee juhtimine läbi kütuse pumba relee kontaktide vms.
Mul on kuskil manualist nagu meeles, et pihustite juht-mass(läbi transi siis) võib peale jääda süüte välja keeramisel. Täpselt nii ka vist oli. Ja et mul see pihustite pluss peale tuli täristades midagi seal läbi kärsatas ehk.
Kuidas ma saaksin kindlaks teha, et just Q1 ja Q5 vigased on? peab vist asendus tüki ostma ja vaatama, kas muutub midagi. Kellelgi on pakkuda vastavaid tükke?
IRFIZ44NPBF
Postitatud: 04.03.2010 22:53
Postitas mart154
Koodi järgi paistab nii Oomipoes kui Elfas hinnakirjas täitsa olemas olevat.
Postitatud: 05.03.2010 11:18
Postitas Mihkel
Kummaski pole neid muidugi Eestis kohapeal.
Ametlik trans-i kood peaks olema IRFIZ34N.
Aga sul võib seal ka midagi muud viga olla, transi juhtimises juba.
Postitatud: 05.03.2010 12:28
Postitas Miq
Mul on IRFIZ44N transid, kuskil manualis olid ka "44"'kirjas. Ega neil suurt vahet pole, üks kannatas vähe rohkem ampreid vist.
Ma hakkasin ka vahepeal transi-juhtimist kahtlustama.
Ilma konkreetse elektrooniku-hariduseta on see vea-otsimine keeruline.
EDIT:
Jõudsin juht ahelate kontrollimisega protsessorini välja, kuid ikka ei midagi. Lasin uuesti
firmware peale, vahepeal oli ka mingi väike uuendus tehtud, ning nagu töötaks: stim'i järgi vähemalt. Nüüd siis tagasi garaaśi.

Postitatud: 05.03.2010 14:38
Postitas Mihkel
Igasugune pinge kõikumine ja samal ajal salvestamine tõmbab MS-i tihti lolliks, nii I-e kui II-e.
Postitatud: 05.03.2010 17:24
Postitas Miq
Mihkel kirjutas:Igasugune pinge kõikumine ja samal ajal salvestamine tõmbab MS-i tihti lolliks, nii I-e kui II-e.
Kas selle alla läheb ka pool-tühja patakaka Stim'i otsas salvestamine?
Postitatud: 05.03.2010 17:47
Postitas Mihkel
Karta on!
Mul on käinud enne ka remondis mõned MS-id, millel tundub, et prose kutu aga alles peale 3-mandat firmware üle kirjutamist on lambist tööle hakanud.
Postitatud: 05.03.2010 18:52
Postitas citizen
Ilmad lähevad ilusamaks ja varsti aeg auto talvekorterist välja ajada, seoses millega meenusid aga mõned eelmise aasta probleemid:
Nimelt, lakkas järsult töötamast PWM tühikäiguklapi juhtimine mis eelnevalt töötas praktiliselt perfektselt.
Kuskil parklas ukerdades lõi järsku pöörded ca 3000nde peale ja enam nad alla ei tule.
Proovisin ka Megatunes-is parameetreid muuta, aga mingit sujuvat juhtimist enam pole, mingil x hetkel sulgub klapp järsult...
Mis targemad arvad? Kuskohast viga otsida?
Tegu siis MS 1 v3.
Postitatud: 05.03.2010 20:18
Postitas Mihkel
TIP122 läbi ilmselt, enda Sierral juhtus sama asi korra täiesti lambist.
Dioodi tühikäiguklapi jalgadele panid?
Postitatud: 06.03.2010 1:07
Postitas citizen
Mihkel kirjutas:TIP122 läbi ilmselt, enda Sierral juhtus sama asi korra täiesti lambist.
Dioodi tühikäiguklapi jalgadele panid?
TIP122 vahetatud, ei mingit muutust.
Dioodi pole...aga algul toimis ka ilma

Postitatud: 06.03.2010 1:08
Postitas Mihkel
Siis tuleb juhtahelat kontrollida.
Postitatud: 06.03.2010 1:21
Postitas citizen
Jama
Eks ma pea siis sinu poole abi saamiseks pöörduma.
Postitatud: 06.03.2010 18:20
Postitas murjam
Kas uuendasid äkki firmware-t enne selle vea tekkimist? PWM tühikäiguklapi juhtimist tehti eelmisel aastal väga palju ümber (vähemalt MS-2 oma).
Postitatud: 16.03.2010 21:38
Postitas Miq
1) Peale motronicu vahetamist MS'iga on nüüd tühikäik ~2000pööret. Mootor soe, segu 14,7, siiber kinni, tühikäigu mootor nullis. Midagi erilist seadistada pole veel jõudnud. Mida ma peaks timmima, et see normaalseks saada, süüdet? Või peaks mõnda tühikäigu vooliku koomale tõmbama?