3. leht 4-st

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 04.06.2012 22:21
Postitas topgear
mina tean ainult 1 supra omaniku kellel polnud saalekolinad, ylejaanud autod k6ik said.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 04.06.2012 22:37
Postitas mitsu_manic
Ma nii profülaktika mõttes küsin, kindel et saale kolin?? Vb jäi mõni polt, või kronsa kuskil pool ripakile, ning sõidu ajal värises lahti. Kadunud mutrivõtme ikka leidsite üles?

Pole esimene kord, kui "saale kolina" väite peale auto 10% turuhinnaga maha müüakse ning tegelikult oli turbo hoidja kronsa polt lahti, mis kolises :lol:
Näide siis elust enesest.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 04.06.2012 22:47
Postitas cb4_335
Lisaks eelnevalt õeldule mainiks ka seda, et ega supraga vist väga niisama ei kulgeta. Turbo rõhu saab odavalt ülesse ja tehase mootorile aetakse hunnik hobuseid selga. Ja ma ikka mainiks seda sissesõitu ka veel korra :-D

Mis õlid sisse lähevad?


Ei usu mina igatahes, et see asi nii hull olla saab. Aga eks ma peatselt saan teada.

Korralik teostus, sissesõit, õlituse kohustuslik Upgrade ja mootori korrektne hooldus ja küll kestab.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 04.06.2012 22:54
Postitas topgear
cb4_335 kirjutas: Ei usu mina igatahes, et see asi nii hull olla saab. Aga eks ma peatselt saan teada.

Korralik teostus, sissesõit, õlituse kohustuslik Upgrade ja mootori korrektne hooldus ja küll kestab.

proovi siis.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 05.06.2012 6:39
Postitas cb4_335
Eks tulebgi proovida. Muidu ju ei saa teada.

Ainus mure on see, et tehase mõõdus vända leidmine on veidi probleemne...

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 05.06.2012 9:00
Postitas jeff01
konkreetsest mootorist kahjuks midagi ei tea kuid STD vänt, selle ja vändaliini sirgus on asja alus. Reeglina läheb vist lihvitud vänt sisse mis tunde järgi kusagil lihvitud....kindlasti karastamata ja võibolla, et ka kõver. Kepsud ellipsis või õlipump korralikult läbi pesemata (Paremal juhul muidugi vahetaks selle uue vastu)

Reeglina sedasorti autodel õlisurve ja selle kogus nii olematud, et see on teine rida millega tegeleda mitte kohe see õli tilk läbi veel suurema turbo lasta joosta. Võimalusel teeks karteri paar liitrit suuremaks ja püüaks kindlustada selle, et veidi "G" sid saades õli kuhugi lolli nurka ära ei valgu.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 05.06.2012 9:59
Postitas wilson
Kuidas 7mgte puhul saada rõhk ülesse odavalt :O

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 05.06.2012 12:30
Postitas cb4_335
wilson kirjutas:Kuidas 7mgte puhul saada rõhk ülesse odavalt :O

No suhteliselt odavalt siis.
Odav muidugi suhteline...ja ei pea silmas 1.5barist rõhku.

Kiire uurimisega selgus, et
Miski 300-400.- eest peaks saama rõhu piisavalt kõrgele 320 hp jaoks. Sealt edas tulevad juba kallid jupid, nagu bensu pump, uued pihustid jne...

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 07.06.2012 14:46
Postitas IvarR
cb4_335 kirjutas:või siis see, et peale saalede vahetust nauditakse koheselt täiel rinnal turbo rõõme.
Kaua seda sissesõitu peaks tegema siis? Mis juhtub peale korralikult teostatud saalevahetust kui pmst kohe turbosse lasen? On maarjamaal neid 500hjlisi masinaid küll mis peale kokkuladumist lähevad pmst kohe dünosse seadistama ja keeravad 2bari pähe näiteks.

IvarR

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 7:10
Postitas cb4_335
Mul üks hea tuttav kes on 20a. ehitanud mootoreid ja kui rääkisin temaga, et kas sissesõt saaledele on vajalik, tuli seletuseks pikk jutt.
Teine vähem tuttav inimene ehitab näiteks võidusõidu mootoreid rallide tarbeks(rahva rallid ja muu slline). Ning ka tema ütles, et ilma sissesõiduta, ei kesta mootor üle ühe sõidu.


Point on selles, et kui pannakse kokku spets mootor, siis lähevad sisse nõ. veidi lõdvemad saaled ja tõesti nendega võib koheselt täie laulugua peale anda. Materjalid ise on paremad ja "loksd" on suuremad. Kannatab koheselt pööret ja väänet.

Aga enamus meist surub ikka täpsed saaled sisse, mis on tihti ka nõ. B katekoorja saaled, ning need vajavad kas siis poolsünt õli, või isegi mineraal õliga sissesõitu. Miks need õlid? Sest need on paksemad ja pidavat sissesõidul kasulikumalt mõjuba(kiirem tulemus vms). Vända pinnad pole kunagi ideaalselt siledad ja peavad sissse kuluma.

Kaks mootorit, mille mina olen ehitanud on saanud umbes 1000km-se sissesõidu ja mõlemad elavad väga hästi.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 9:11
Postitas jeff01
Tegelikult on hästi koostatud mootor ka pealt kümnete tuhandete läbimist selline, et saaledes on pabiidi kiht ilusti matt ja kriimudeta mis tähendab vaid seda et see kordades pehmem saale pole väntvõlli puutunud . Mineraal vs poolsünt vs täissünt pole sellise vahega, et 1 nüüd määriks niipalju halvemini, et see tähendaks kohe sissesõidu ōli. Ja kui viskoossusest rääkida siis enamjaolt on asi vastupidi.....st et poolsünt on kuumalt vedelam kui täissünt.
Rahulikum sõit peale koostamist aitab ehk võimaliku vea või probleemi enne avastada kui see mootorile fataalselt mõjub. Võimalusel jälgiks õlirõhku ja kontrolliks peale 10 minutit õlifiltri sisu. Nuka, vedrude jne sissetöötamine käib aga hoopis vastupidi. Rõngastel jne on aga sisse kulumise aeg.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 9:15
Postitas Raceboy
Saalede kohta võin niipalju öelda, et need küll sisse töötama ei pea ja kontakti saale ja vändakaela vahel pole ette näinud ükski tootja :)

Ainukesed asjad, mis vajavad sissesõitu on: 1. Kolvirõngad, 2. Nukkvõllid eeldusel, et need on uued, 3. Õlipump, eeldusel, et on uus (ja seegi ei mõjuta eriti).

Sissesõitmata mootorile kõva rõhuga pähe andes oleks failure mode selline: kuna kolvirõngad pole veel sisse töötanud, tekib karterisse suurem rõhk, koos sellega rohkem kütust -> õli saastub kiiresti -> õlitusprobleemid -> saalekolin. Kuna võistlusautodel vahetatakse õli siiski suhteliselt tihti, pole neil seda probleemi.

Küll aga tekitab imestust see, kui värskele mootorile valatakse õli sisse ja siis sõidetakse sellega 1000-1500 km ja arvatakse, et oi kui hea sai.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 16:27
Postitas cb4_335
Paraku usun teisi inimesi ja seda ma ei muuda. Antud mootorite ehitajad keda tean, on seda teinud aastkümneid ja ei kujuta ette miks peaks nad segast panema. Siiani on antud isikute õpetussõnad ja abi olnud mulle alati suureks kasuks.

Aga kes ei taha, see ei taha. Mina igatahes ei julge koheselt piinata ja kõik.

Kõik foorumid on paraku seda mõga täis, et vahetasin saaled ja 100km pärast kolin sees.

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 20:56
Postitas ValgeKotkas
Küsi neilt palun, et misasi täpsemalt saalel sissesõitu soovib? Tahaks teada. :)

Re: 7mgte mootori ehitus 500+hp?

Postitatud: 08.06.2012 23:28
Postitas jeff01
Kõik taandub ju füüsikale ja siin on juba põhjendatud miks saaled sissesõitu ei vaja. Lihtsalt uskumise pärast uskuda on...