3. leht 10-st

Postitatud: 24.01.2010 19:16
Postitas Raceboy
RICE BURNER kirjutas:
Need hädad tulid pigem sellest, et kasutati seadele mittevastavat kütust? Smile Ehk viga siiski kütuses, mitte seades, kuna seade jäi samaks ju.
Sa tundsid Peep end puudutatuna, sest käisid ka ju selle aju kallal?
Mina pidasin ikka tulevikku silmas! Loe mu jutt korralikult läbi!
Ei tundnud, kuna sõitude ajal oli ikka originaalfail ju peal.
Sry kui valesti aru sain.

Postitatud: 24.01.2010 19:50
Postitas vlzman
Räägin siis igaks juhuks oma õnnetuste logi veelkorra üle.
Tartu rajapäev 1 - MS109 sees - tulemus põmm ja silindrimõra #5 cyl
terve suvi otsa vea otsimist ja lõpuks viga leitud/parandatud.
Kuna info müüjalt oli, et seade VP110+21psi, siis kindluse mõttes sisse VP113.
American Beauty 2009 - VP113 sees, 3 starti, maadlesime leketega kuna tagumine vändasimmer sai tehtud suitsuvorstist :-D, parim ET10.2.
Deto suhtes tundus, et olime oktaaniga pihta pannud.
Tartu rajapäev 2 - VP113 sees, 3 starti (10.4; 10.0;9.9), viimasel sõidul surve veesärgis ehk asi jälle p****s, pragu #1 cyl.
Hiljem siis selgus, et müüja ajas käojaani ja õige seade oli hoopis tehtud C16 peale ehk ka VP113 ei päästnud.
Ehk kogu kammajaa tingitud sellest, et müüja andis valeinfot. Süüdi pole mitte ükski kodanik, kes mu aju proovis seadistada ega kehv ilm ega Edgar Savisaar.
Uue hooaja eesmärk uus mootor seadistada nii, et saan rahulikult gaas põhjas sõita kõik etapid ja võistluste vahelisel ajal päikest võtta ja õlut juua mitte ei pea kaevuma peadpidi silindritesse, et remontida mingeid müstilisi hädasid.
Loodan, et nüüd selge, mis mõtted liiguvad :)

Postitatud: 24.01.2010 21:19
Postitas Astrona
RICE BURNER kirjutas:Eis saanud Astrona kommentaarist hästi aru. Mulle aga jäi mulje, et rahulolev klient teeb meile reklaami :)
Jah, ka mina olen ülirahulolev VKM klient, aga ma ju ei reklaami igas teemas... Kui igalpool K-reklaamid, siis paneb see mõtleva inimese ju kahtlema :)
* Seda küll, et näidikuid jälgida ei jõua, aga kui mootor on 2x lennanud, ja peale seda veelgi rohkem investeeritud, siis suur deto lambike oleks ikka abiks, eriti kui raha hakkab juba otsa saama :).
RICE BURNER kirjutas:C16 on ka ju VP kütus! Lihtsalt prooviti pliivaba VP MS109 kütust. Ja kui keegi pole aru saanud, siis mootor ei sulanud, vaid viimase piirini puuritud hülsid mõranesid lihtsalt detonatsiooni tagajärjel.

Veljo tahab stabiilselt võistlustel osaleda ja ei ole nõus seadistamisvigade tõttu sadu tuhandeid maksnud mootoriga riskima. Enam! Aga nii need kogemused tulevadki!
Mis mõttes "Enam!". Vale kütuse valimist võib küll seadistusveaks lugeda, aga see pole väga täpne diagnoos...

* Lugesin eelnevalt teemast välja, et auto on C16'ega seadistatud, aga sõideti VP113'ega.
* VP Racing Fuels ise soovitab
VP113: 12-13:1 CR
C16: kuni 17:1 CR
Selge see, et need kütused taluvad erinevat rõhku, ja seega vajavad erinevat seadistust.

EDIT:
vlzman kirjutas:Kuna info müüjalt oli, et seade VP110+21psi, siis kindluse mõttes sisse VP113.
Hiljem siis selgus, et müüja ajas käojaani ja õige seade oli hoopis tehtud C16 peale ehk ka VP113 ei päästnud.
Müüja pidigi kägu ajama, kuna pole eriti loogiline, et seadistad kuni 1.5bar halvema kütusega ja edasi parema kütusega.
Mis see süütegraafik seal 21psi pealt üles minnes tegema peab, kas tõusma, kuna C16 kannatab 22psi peal suuremat nurka kui VP113 21psi peal? Kui kuni 21psi oleks VP113'ega seadistatud, siis C16'ega sõites oleks süüde ju kuni selle rõhuni hiline mis võib muidugi aita spoolida, aga kui sõidadki C16'ega siis 21psi peal, siis on varsti EGT tõttu paha paha.
Kui müüja ajas sellist kägu, siis pole üldse kindel kas see ka C16'ega üldse seadistatud oli, võibolla lihtsalt korra külma ilmaga dünos AFR'i ja EGT jälgitud.
Ärme tekitame fleimi, süüdi pole Viljar, Veljo, Ako, mina ega ka Peep mitte :) vaid Käo Jaan.
Lihtsalt selguse huvides võtaksin kokku, et tundub, et tegemist oli natuke vale kütusega. Aga see ei oma enam üldse tähtsust, kuna kasutusele tuleb etanool ja täiesti uus seadistus.

Postitatud: 24.01.2010 23:34
Postitas vlzman
Viimase info sain mehelt, kes ehitas mu auto ja kuna vahepeal mingeid muudatusi seades tehtud ei olnud, siis usun tema juttu. See auto ei ole dynos käinud, mootori ehitaja/seadistaja on väga kogenud mees ja tegi seadeid meetodil: power brake+datalog. Ei ole ka põhjust tema meetodites kahelda kuna 1000+HP on tema jaoks üsna möödanik, hetkel on ta tiimipealik oma pojal, kes sõidab tema ehitatud turbo mustangiga, millel 2400+HP, seadistatud täpselt samamoodi.
Peale mootori seadistamise on plaanide hulgas olulisel kohal kindlasti ka kaaluvähendamine (kaal koos minuga 1480 kg). Võtta õnneks on päris palju alates tagaistmest ja ca 70kg raudkamakaid, mis kruvitud raami külge, et auto USAs TSO klassis legal oleks.

Postitatud: 24.01.2010 23:56
Postitas RICE BURNER
Seadistasime oma autot pool suve sama moodi, kuid käigukastist hakkas kahju:) Kui on hea datalog, siis saab mingi piirini täitsa hakkama, kuid kui seal autos istuda ja näiteks 7000rpm ja 1,5bar rõhku peale lasta, siis saad aru, et tegeled eluohtliku jamaga. Mina igaljuhul nii kohapeal seistes üle 7000rpm, i ei julenud lasta, kuid sõit toimub 7000-9000rpm,i.
Muidugi C16 on kütus, millega saab igasugu lollusi teha, ilma, et detonatsioon tuleks.
Uskumatu kütus, kuid kahjuks Eestis nüüdsest keelatud.

cx

Postitatud: 24.01.2010 23:57
Postitas 635Driver
Srry Astrona aga ega ma nüüd otseselt VKM ei reklaaminudki.Sa võisid seda jah võibolla järeldada kuna olin rõõmus,et auto just sinna viidi kuna sealt tuleb ta ka sõitvana välja ja kestab.Selles võin kindel olla.
Ja kui sa siin foorumis mõnda matemaatilist tehet näed siis kontrolli ennast,et rõhk liiga kõrgeks ei tõuseks ega veri ninast välja ei pressiks suurest erutusest :-D

vlzman, kui see suur saladus ei ole siis palju silindrite vahel paksust on???
On teada kohalike juhtumeid kuidas BMW mehed silindrit liialt suureks purinud on uue ploki soetamise asemel ning tagajärjed umbes samad ehk mõra plokis või silinder hoopis ovaalseks tõmmanud.Eks seda rõhku oli ka vast rohkem kui tarvis oli :-D

Postitatud: 25.01.2010 0:43
Postitas vlzman
Küsimus polegi silindrite vahes vaid silindriseina ja jahutussärgi vahelises seinas. Offcenter stage II plokk on küll aftermarket ja ette nähtud taluma korralikku pauku, kuid paraku oli mul seade aetud nii piiri peale, et ka väikene oktaani puudujääk tekitas katastroofilisi tagajärgi. Viljar võib kommenteerida süütetabelit, mis nägi välja nagu kuumaastik :?
Uuel mootoril õnneks oncenter plokk, mis veel paksemate seintega, nii et peaks paremini vastu pidama.

mj

Postitatud: 25.01.2010 8:40
Postitas 635Driver
Seega loodame,et need mured ajalugu nüüdsest. :)

Postitatud: 12.03.2010 23:02
Postitas vlzman
Hiline jõuluvana ärkas pohmase peaga kuuse alt ja vaatas, et nii palju lund veel maas, et tasub kinke viia küll....
...ja niimoodi siis jõudiski VKMmotorsisse suur karp, kus sees head ja paremat.
Lühidalt öeldes - uus mootor on kohal. Nüüd tuleb järelejäänud (liiga) lühikest aega hästi ära kasutada ja kindlustada olukord, kus 01. mail on must telliskivi stardis :)

Postitatud: 12.03.2010 23:17
Postitas RICE BURNER
Siin ta on :)

Pilt

Postitatud: 31.03.2010 15:35
Postitas RICE BURNER
Hetkeseis on siis selline. Loodame järgmisel nädalal käivitada, kuid tööd on veel palju :x
Pilt

Postitatud: 31.03.2010 21:12
Postitas vlzman
Tänud Viljar, et viitsid tööde edenemisest pildialbumit pidada. Paraku ise ei satu nii tihti Tallinna.
Töö muidu super! 8)
Kerge kahtluseuss siiski närib, et äkki "konkurent" ikkagi salaja keevitab lisaraskuseid mu autole külge :-D, alguses oli mootoriruum nii tühi, nüüd äärest ääreni torusid täis (on need ikka tühjad torud) ;)

Postitatud: 31.03.2010 22:10
Postitas Mihkel
Turbo keskosa veel paika keeramata?

Postitatud: 01.04.2010 9:04
Postitas RICE BURNER
Seal on veel palju asju paigast ära. Turbo alles lahti ja torud pooleli.

Postitatud: 01.04.2010 9:46
Postitas Mihkel
Seda ma eeldasingi vaadates, et osad poldidki puudu. :)

Lihtsalt tuli üks Supra kohe silmeette kui seda keskosa asetust nägin. :-D