3. leht 5-st

Postitatud: 11.06.2006 22:38
Postitas Mihkel
EK-Racingu stend pekas praegu töötama nagu jutud liiguvad.

Postitatud: 11.06.2006 22:41
Postitas Ragnar
Asub kus ja kas segu ka jälgida saab ?

Postitatud: 12.06.2006 2:44
Postitas Jaan
tuukri tänaval tallinnas

Postitatud: 27.01.2007 22:40
Postitas tehnika
Mootori stend (dyno) Tallinnas
www.otter-ag.ee
750 KW, 14000 p/min, 1600 Nm


Tel: 56652349
Andre

Postitatud: 28.01.2007 20:33
Postitas Moss
tehnika kirjutas:Mootori stend (dyno) Tallinnas
www.otter-ag.ee
750 KW, 14000 p/min, 1600 Nm


Tel: 56652349
Andre
Indikaatordiagrammi ka joonistab?

Postitatud: 28.01.2007 21:09
Postitas tehnika
Tere,

Indikaatordiagrammi ei joonista - seda mõõdetakse vähe teistmoodi. Mõtlesid ehk väljundkarakteristikuid - pöördemomendi ja võimsuskõverat?

Lugu selline, et sellel dyno pingil on digitaalsed näidikud, mis näitavad hetkevõimsust ja - pöördemomenti. Selleks, et saada graafik arvutisse reaalajas, teeme sinna hetkel DAQ laiendi.

Hetkel peab ise näidud kirja panema ja selle põhjal graafiku koostama. Ühte sellist graafikut võib näha siit: http://www.otter-ag.ee/files/Vaz%202106.xls

Andre

Postitatud: 28.01.2007 21:32
Postitas Raceboy
Graafik on kindlasti väga vajaik asi häälestamisel. Kuna näitude kirja panemine ja sellega tabeli koostamine võtab väga kaua aega (hiljem uuesti ja uuesti ja uuesti et iga pööretevahemik täpselt välja häälestada), siis tähendab see, et läheb suht kulukaks.
Siit tekibki küsimus: mis suurusjärgus mootori mõõtmine maksta võib? Ilmselt on vahe sees kas tegu turbomootori või vabalthingavaga (esimest suht tülikas stendi seada), aga ikkagi, mis summaga peaks arvestama?

Postitatud: 28.01.2007 22:15
Postitas henri
Mnjah mootoridyno on lihtsalt võimsuse mõõtmiseks selline tülikas seadeldis, lihtsam on sõita rullidele ja seal mõõta.

Seadistamine on aga teine teema, eriti kui kogu krempel on suuteline datalogima nt 8egt, 8wb, igast muid tempe, boosti, jne. Lisaks on veel kasulik on kui dynol on olemas ka inertsi ja saab mõõta võimsust shassi dyno põhimõttel - nii saab graafiku kogu (!) pööretevahemikus, mitte ainult fikseeritud punktides.

Ja tuleb arvestada et turbomootori puhul on vaja ka advekaatset IC jahutust.

Postitatud: 28.01.2007 22:31
Postitas tehnika
Raceboy kirjutas:Graafik on kindlasti väga vajaik asi häälestamisel. Kuna näitude kirja panemine ja sellega tabeli koostamine võtab väga kaua aega (hiljem uuesti ja uuesti ja uuesti et iga pööretevahemik täpselt välja häälestada), siis tähendab see, et läheb suht kulukaks.
Siit tekibki küsimus: mis suurusjärgus mootori mõõtmine maksta võib? Ilmselt on vahe sees kas tegu turbomootori või vabalthingavaga (esimest suht tülikas stendi seada), aga ikkagi, mis summaga peaks arvestama?
Tere,

See on hea küsimus. Tõsi see on, mootori stendi seadmine on tükk tööd, ka häälestamine võtab aega (DTA). Konkreetse hinnapakkumise saamiseks palun võtta minuga personaalselt ühendust.

Andre

Postitatud: 28.01.2007 23:23
Postitas Mihkel
Olen isiklikult seda stendi näinud ja ka jahutussüsteeme, mida stend kasutab.
Jahutused olid vist veega ja suurust oli omajagu.

Andre võiks sellest ise lähemalt rääkida.
Ei ole kõik meeles enam nii täpselt mis seal nähtud sai :)

VAZ-i mootori mõõtmisega tehti ka demo, mida oli huvitav jälgida.

Postitatud: 29.01.2007 3:01
Postitas Moss
Väljendasin ennast kehvasti veidi jah, mootoridünol pole eriti pistmist I.D. joonistamisega. Tahtsin tegelikult teada, kas seda on võimalik samal ajal vastava seadmega mõõta teil seal.

Postitatud: 29.01.2007 9:32
Postitas Raceboy
Ei pea silmas DTA häälestamist (kuigi olen selle managemendiga kokku puutunud ja USA edasimüüjat tunnen päris hästi) :)

Aga huvitab suurusjärk, sest mul oleks lähiajal üks vabalthingav, mis vajaks täpset seadistust. Täpse pakkumise võiks mulle PSi panna, aga suurusjärk huvitaks ilmselt kõiki (kas nö "tüki" alusel või tunnihindega).

EDIT: Henri, mootoridünos tegelikult saabki mootori võimsuse kõige täpsemalt teada 8)

Postitatud: 29.01.2007 10:25
Postitas tehnika
To MOSS:

Ei, sellist indikaatordiagrammi mõõtmise seadet mul ei ole. Tavaliselt on see süüteküünla külge ühendatud andur, mis mõõdab põlemiskambris valitsevat rõhku ja temperatuuri mootori töötamise ajal ja see mõõtmine on väga täpselt sünkroniseeritud mootori ülemise surnud seisuga (ü.s.s). Ei ole jah.

Andre

Postitatud: 29.01.2007 14:07
Postitas henri
Raceboy kirjutas: EDIT: Henri, mootoridünos tegelikult saabki mootori võimsuse kõige täpsemalt teada 8)
Tean jah. Kui täpsem olla saab teada bhp - brake horsepower-i. Kuid ka vabalhingava puhul on tähtis teada kuidas mootor käitub tõusvate pööretega, nö kiirendades. Samas, väiksel maarjamaa pinnal, ei ole mõtet kõiki vidinaid omada.

Teisest küljest ainult inertsidyno ei ole ka hea. Nt: turbomootoris on mõnikord vaja hoida pöördeid paigal nt spoolupi piirkonnas, ja seal vastavaid parameetreid muuta et ikka kiiremini boosti saaks (ilma mootorit ülearu lõhkumata). Seega on levinud hübriidid, millel on nii pidurdus kui ka inerts.

Nagu ma aru sain siis antud seadeldist ei ostetud eesmärgiga võidusõidu mootoreid hakata seadistama vaid uurimustöö jaoks?

Postitatud: 04.02.2007 12:43
Postitas M.M
Kas keegi oskaks üldse öelda mingi hinna skaala mis dynod võivad üldse maksta nii inerts, kui ka see teine variant?