3. leht 8-st

Postitatud: 02.04.2009 21:01
Postitas Mihkel
Kui aega saan võin seda juhtmestiku ja skeemi uurida.
Vaja Sallu auto tarbeks enivei üks 4.4 V8 ATM juhtmestik juppideks lõigata.

Postitatud: 03.04.2009 14:14
Postitas Raimo
-JoE- kirjutas:Praegu siis jändan roolilatiga ei taha kuidagi kuhugi mahtuda üks võimalus oleks aga siis jääks ta silla talast veel allapoole ning selle võib väga lihtsalt alt ärasõit vaadates eesti teid.Mõelda juu võib et sõidab mööda normaalseid maanteid aga kui ükskord tulime sõbra 7-sega pärnupoolt viljandisse millel on ees madaldus käis 90 kmh pealt silla tala vastu assfaldid ja kui minu auto käiks vastu siis läheks kohe latt.
Teab keegi kuidas Alpina B8 asi on lahentatud.Kas rooli karbiga???
Üks võimalus oleks veel karterit ümber teha.
karter koosneb kahest osast, lihtsam on seda ümber teha.

Postitatud: 03.04.2009 16:11
Postitas erik
Raimo kirjutas:
-JoE- kirjutas:Praegu siis jändan roolilatiga ei taha kuidagi kuhugi mahtuda üks võimalus oleks aga siis jääks ta silla talast veel allapoole ning selle võib väga lihtsalt alt ärasõit vaadates eesti teid.Mõelda juu võib et sõidab mööda normaalseid maanteid aga kui ükskord tulime sõbra 7-sega pärnupoolt viljandisse millel on ees madaldus käis 90 kmh pealt silla tala vastu assfaldid ja kui minu auto käiks vastu siis läheks kohe latt.
Teab keegi kuidas Alpina B8 asi on lahentatud.Kas rooli karbiga???
Üks võimalus oleks veel karterit ümber teha.
karter koosneb kahest osast, lihtsam on seda ümber teha.
Mis mõttes kahest osast?Sellel mootoril on alumiiniumist suurkarter ja terasest luuk. Sees on veel "baffel banel". Õlipump on ka eesotsas, kus tavaliselt käib roolilatt...

Kuivkarter oleks hea lahendus, see aga on keeruline ja üsna palju pappi nõudev...

Postitatud: 03.04.2009 16:50
Postitas Raimo
no ongi kahest osast, suurkarter ja siis kaan õlipumba poltide kontrollimiseks :D
seal luugi sees mingi bafflit küll ei ole
Pilt

kui küsimus on mõnes sentimeetris, siis õlipumba taga peaks piisavalt ruumi olema, et need ümber teha.

Pilt

ja ära siis unusta õlipumba polte kontrollimast, muidu pole seda puhurit enam kuhugi panna.

Postitatud: 03.04.2009 19:58
Postitas -JoE-
Täna siis võtsin karteri alt ära.Õlipumba poldid olid kinni kuna mootoris on hiljuti käidud.Leidsin ka punast silikoni.Silikon siis pumba peal pool ühe peene toru ümber.Oleks pidanud paintis ära märkima aga proovime esialgu ilma.
Pilt

Karteri põhja tihend oli ka mingist happast rohelisest materjalist.Kas see on normaalne????

Pilt

Karteri põhja tuleb natuke ümber keevitada aga mitte midagi hullu.



Pilt

Tegin siis sellele pildile paintis täpid peale et arusaadav oleks.Vasak poolse punase täpijuurest algab lagus (pildipeal tõus kuna karter on tagurpidi)siis tuleks see lagus ära kaotada ja sama moodi edasi teha nagu vaskul pool vasakut punast täppi kuni parempoolse täpini.Seda teen sellepärast et mootorit on vaja 4,5 cm allapoole saada muidu ei mahu kapott kinni.
Eelolevas videos oleval autol jäeti mootor ülesse.
http://www.youtube.com/watch?v=gvsKZvHym60
Ma tahaks ikka kapotti peale saada.


Alpina tegi B8 karteri ka umbes taoliseks:
The new sump is very shallow over most of it´s length, but has a very deep part at the front.

Ma arvan et ma teen midagi taolist lõpuks.Nüüd oleks hea teada veel kas seal kasutati latti või karpi juhtimisel.

Selle teksti kirjutamise käigus ja lugedses seda Alpina ingliskeelset lauset tuli mul mõte, et teha see laugeks kuni õlipumbani aga eks vaatab.

Postitatud: 06.04.2009 14:40
Postitas kivimugi
Karteri põhja tihend oli ka mingist happast rohelisest materjalist.Kas see on normaalne????
bmw originaal tihendid on sellest materjalist

Postitatud: 15.04.2009 17:00
Postitas -JoE-
Tere
Hetkel kui karteri põhi ja mootori käpad on keevitamisel siis mõtlesin et telliks ette õõtshoobadele powerflex puksid.On kahte varjanti tavaline puks ehk siis auk on puksi keskel ja on ka eksentrikuga puks.Mida ma selle eksentrikuga saavutaks.
See siis eksentrikuga
Pilt
Siit ma selle sain
http://www.powerflex.co.uk/products/E36 ... 203/1.html

Postitatud: 15.04.2009 19:35
Postitas junsu
saad rattad tiba laiemaks säädida ja "lääpa". parem pidamine kurvis.

Postitatud: 15.04.2009 20:38
Postitas redline
M3 kasutab eksentrikuga pukse

Postitatud: 15.04.2009 22:21
Postitas -JoE-
Arvatavasti ostan siis need eksentrikuga kuna kurvis oleks pidavust vaja küll.
Vahepeal saatis keevitaja tööjärgust ka pilte.

Pilt

Pilt

Postitatud: 16.04.2009 9:22
Postitas redline
BMW klubist Cardo lasi ka kunagi oma karterikaast keevitada, ta pani ka kohe külge aga pärast hakkas tihendi vahelt lekkima kuna oli keevitusega kõveraks tõmband. Soovitan sul kriitilise pilguga üle vaadata sirguse, muidu pärast peab tegema topelt tööd ja töötava auto pealt karterikaast maha võtma :)

Postitatud: 16.04.2009 9:47
Postitas hents99
Selleks, et puruks/kõveraks ei rebiks, tuleks karterit soojendada ca 300 kraadini.

Postitatud: 16.04.2009 10:56
Postitas erik
junsu kirjutas:saad rattad tiba laiemaks säädida ja "lääpa". parem pidamine kurvis.
Ei, sul pole mingiskis osas õigus.

M30 õõtsa deeksentrik suurendab ratta pikkikallet.
Amordi deeksentrik tugilaager suurendab ratta ristkallet.
Laiemaks ei tee asja kumbki, pige rööbe väheneb.
Pikkikalde suurendamine on väga abiks, kui koormus ninale suureneb. Selle projekti puhul "must have".

Postitatud: 16.04.2009 12:06
Postitas -JoE-
Suur tänu erik

Postitatud: 16.04.2009 18:53
Postitas junsu
sry jah :-D millegipärast tekkis selle jutu peale kohe ühe teise automargi õõtsa pilt silmaette :oops: