3. leht 9-st

Postitatud: 14.01.2009 10:35
Postitas Raimo
Käisin kontrollisin garaazis eile üle ning M52B28 kolvi peal on mõõt 83,99. Seega M50 plokki mina seda panna ei julgeks.

Postitatud: 14.01.2009 10:42
Postitas birdshit
Korralik projekt. Mis ainega auto kapotialuse ja salongi mustaks tegid, lihtsalt värviga vöi mingi mastiksi moodi asi?

Postitatud: 14.01.2009 14:35
Postitas Mardo
kapotialune on ikka värvitud ja enne seda liivaprits + korralik krunt.
enne krunitmist sai terasharja kettaga üle lastud kõik pritsitud kohad
tee mis tahad aga minu masina kolvid on 83,955mm :lol:
minumeelest see 0,044mm on küll sedavõrd väike vahe, et selle pärast
ma küll nüüd uusi kolbe otsima ei hakka, proovin järgi uurida mille
kolvid need sis õigupoolest on
tegu on Mahle kolviga, peale on veel mõned numbrid kirjutatud, jne

Postitatud: 14.01.2009 19:58
Postitas Aare
Mardo kirjutas:kepsu poldid - 783.-
raami poldid - 231.-
Vanad raami poldid käivad vähemalt stokis väga hästi. Kepsupoltide osas aga ei mingit kokkuhoidu, need tuleb alati uued panna. Kui poldil on pea all peenemaks treitud koht, siis on nn stretch poldid ja see on ühekordne.

Kuskohast sa selle kolvi mõõdu võtsid? Loodetavasti ikka "seelikust"?

0,04 peenemaga saad mootori tööle küll, kuid uueväärne see muidugi pole. Kolvi ja silindri vaheline lõtk muidu seal 0,05 kandis ongi. Ehk kui see on 0,04 suurem, siis on ta well normist juba väljas.

Amatöörmootoriehituseks sobiva elektroonilise kaalu saad osta suvalisest prismast köögitarvete riiulist ca 400 kr eest, lihtsalt jälgida, et näitab grammi, mitte 5grammi kaupa. Ei usu, et need kliimameeste või poe kaalud täpsemad on.

Postitatud: 14.01.2009 21:01
Postitas HP
Nii väikse lõtku suurenemise pärast muretseda küll mõtet pole eriti veel turbo mootorijuures kus temperatuurid kõrgemad on. Ja egas kolb ei peagi nii tihe olema ikka rõngad on need mis kompresiooni hoiavad ;)
Enda võistlusautol kepsupolte ei vahetanud küll aga mõõtsin kõik üle et ükski veninud poleks.

Postitatud: 14.01.2009 22:20
Postitas Aare
Koostetolerantside eiramine toob muidu kaasa tagasilööke mootori vastupidavuses. ;)

Postitatud: 14.01.2009 23:18
Postitas Mardo
einoh, kui keegi mulle odavalt mingid kolvid viskab sis ei näeks probleemi
kuna mootor ju veel pulkadeks. Eks vaatab, käin siin lammutusimööda
oma paar päeva juba :lol:

Kolvil endal oli mõõt peal 83,955:
Pilt

Postitatud: 14.01.2009 23:34
Postitas Raceboy
Aare kirjutas:Koostetolerantside eiramine toob muidu kaasa tagasilööke mootori vastupidavuses. ;)
Turbomootoril võib (ja on soovitav) paar sajandikku suurem kolvi ja silindrivaheline lõtk teha kui vabalthingaval.

Lubatust väiksem tekitab vabalthigavanagi probleeme.

Postitatud: 15.01.2009 0:16
Postitas Mardo
loen siit välja seda, et praeguses mõõdus kolb sobib ideaalselt.
koostan praegu nimekirja mida tarvis, masendus tuleb peale :lol:

Postitatud: 15.01.2009 20:33
Postitas Aare
No autor pole avaldanud, palju silindrid ettenähtust suuremad on. Egas lõtk ainuüksi kolvi seeliku kulumisest sõltu, silinder kulub ka teist samapalju.

Postitatud: 15.01.2009 21:07
Postitas Mardo
kolvi seelikul on treimisjäljedki veel peal, kulumis märke nagu polegi.
Silindri mõõte veel ei tea aga arvatavasti mõõdab lähipäevil ära.
Plokile plaanis ka õli pritse kolbidele teha, kuskiltki meenub et 2,5 TDI küljest
pihustid aga ei süvenenud asja väga, peab netis kolama hakkama.

Postitatud: 15.01.2009 22:24
Postitas Reims
BMW tootekood on nendel pihustitel 11421748199, hind tsipa üle 100.-/tk. Minu mootorile läksid ka need sisse.Valdzi käest sain veel tookord selle info.

Postitatud: 15.01.2009 22:41
Postitas Mardo
suured tänud, jälle nimekiri pikeneb, leiaks nüüd aega UM'i ka minna :lol:

Edit:
Selle "oil spray nozzle" hinnaks on 178.-
on äkki kellelgi pilti selle installist või vähemalt
oskab seletada kuhu ta täpsemalt külge tuleks keerata.
Lisaks sis ka veel selline asi, et kolvirõngad tuleks vist panna US M52B28 mootori
nimekirjast kuna väidetavalt olevat seal "iron" plokk....
Oskab äkki keegi öelda palju cm3 on M50B25 põlemiskamber?

Edit 2:
http://images.google.com/images?hl=et&c ... a=N&tab=wi
leidsin sellised pildid, need asjad sis installitud mingisugusele oopeli mootorile :arrow:
Leidsin ka pildi M52 kolvist mõõduga 83,975 :lol:
http://grigorent.zoints.com/image/82951-piston

Postitatud: 16.01.2009 11:21
Postitas Reims
Pilt

Postitatud: 17.01.2009 18:56
Postitas Aare
Selleks tuleb raamlaagritesse augud puurida, mis on päris krõbe tehniline probleem. Vähemalt M30 mootoris käivad need kahes tasandis nurga all ehk siis asi eeldab vastavat pinki või puurimise abirakist.