3. leht 12-st

Postitatud: 29.12.2008 21:09
Postitas Jan san
Kas sa sisselaske torustikku ja coolerisse oled kiiganud :?: küsin,sest tean ühte turbotatud bmw-d millel oli täpselt sama probleem ja lõpuks selgus,et cooleri uhes vannis oli sees kalts(tõenäoliselt autot ehitades oli cooleri toru ette topitud ja sinna ununenud)boost lükkas ta muidugi vanni täitsa sisse ja nii ta seal täpselt sellist anomaaliat tekitama hakkaski :)

Postitatud: 29.12.2008 21:37
Postitas Mihkel
Küüs jääb nuka kulunud serva taha ilusti kinni. Nuka ots on madalamaks kulunud. Seega peaks ju ka klapitõus nüüd väiksem olema?

Vana coolerit mul enam käepärast pole, ostsin samasuguse tutika, seega vana vaadata ei saa.
Kuigi vabalthingavana oli sama keiss samas õhk käis meil siiski läbi cooleri.
Eks kui nüüd karterituulutuse kokku tagasis saan, sisi saab proovida.
Nüüd saab filtri otse segusiibri otsa panna, selle pesen ka in case enne ära.

Täna soetasin uue cooleri torustiku tarbeks roostevaba toru ja põlved ka.
Eelmine torustik oli Simonsi mustast summutimaterjalist, mis seest mõnusalt roostes juba.

Postitatud: 29.12.2008 21:43
Postitas mulk
Mihkel kirjutas:Küüs jääb nuka kulunud serva taha ilusti kinni. Nuka ots on madalamaks kulunud. Seega peaks ju ka klapitõus nüüd väiksem olema?
Kui baasmõõt on püsinud sama ja kärg kulunud, siis on ka klapitõus väiksem.
Ja olenevalt nüüd kulumise suurusest muutub ka kestvus koheselt.
Kui nukal see kõva pind ära kulub, siis lõpp pidi väga kiirelt minema.

Postitatud: 29.12.2008 21:44
Postitas Mihkel
No ilmselt on see kõva pind juba läinud, kuna nookuri vagu päris sügav.

Postitatud: 29.12.2008 22:27
Postitas jeff01
stock nukkvõllid on tõesti vaid pindkarastatud ja kui juba vagu sees siis lõpp läheb kiiresti ja karta on et karteris on metallimulda.

Olen ühe mootoriga ennast nii ära väsitanud et okse maitse suus just sellega, et nookurid muudkui kulusid ja kulusid ja lõpuks ka nukkvõll kulus ära ja pidama ei saanudki......Lõikasin ühe õlifiltri pooleks ja see koosneski vaid metalli mullast ja kui karteri alt võtsin sain aru et filter ei pea seda kui mootor sai korralikult ära pestud jäi asi kestma ja õli seisab täiesti puhas sees.

Muidu kasutatud peast peaks neid vedelema ehk kusagil. (Ise sai küll proovitud kaua opeli mootor ilma veete ja väga minimaalse õliga gaas põhjas käib kuna tundus et niikuinii pole turgu kasutatud varuosadele :-D
http://www.youtube.com/watch?v=yU51OrNvKl0

Postitatud: 30.12.2008 17:15
Postitas george16v
Mihkel , mul vedelevad veel selle auto tutikad nookurid kuskil garaazis , reimsi juures vedeleb originaal sisselase ja kuskil seal reimsi juures on veel c20ne originaal nukk , mis vähemalt minu vana auto peal töötas 100%

Postitatud: 04.01.2009 1:10
Postitas Mihkel
Nokitsesin täna veidi Vectra kallal jälle.
Sai eelmise omaniku poolt cooleri mahutamiseks tehtud lõikekohad üle värvitud, et ära ei ussitaks.

Avastasin ka, et plokki vahetades pole õlifiltrit ilmselt vahetatud, kuna vaevalt sellelt muidu värv kooruks :roll:
No nii kallid need Opeli-i jupid ka pole eks :)

Lisaks kontrollisin veelkord mootoririhma. Nuka ja nukaratta omavaheline asetus on õigesti paigas, selles veendusin nüüd.
Küsitav on aga rihmaratta märgi õige asetus kuna see asub välimisel rihmarattal mis omakorda on kummileevendi peal ja kipub seal peal liikuma.
Kui seda märki uskuda, siis oli enne rihm 1 hamba võrra möödas.
Samas kui see pealmine ratas ära võtta on ka mootoririhma enda rattal mingi muljutud koht, mis eelnevas, 1 hammas vales, asendis oleks täpselt plokil/karterikaanel oleva sälguga kohakuti.
Nüüd ongi küsimus, kas see on õige muljutud koht ja sälk või mingi juhuslik asi.
Sest kirjanduses kästakse igal pool rihm paika panna välimise ratta märgi järgi ja sellest pole kuskil juttu, et rihma enda rattal mingi märk võiks olla.

Et asjas 100% kidnel olla tuleb vist väntvõll nö. ära kraadida, siis saab täpse vastuse.
Mõte siis kasutada sama metoodikat mida nukkvõllide kraadimisel kasutatakse.
1 hammas nuka märgil on ka parajalt selline vahe, mida poolviltu küünla august kolbi katsudes väga hästi ei tunneta.

Postitatud: 04.01.2009 12:41
Postitas Robo
Hammasrihma ratta sisse pressitud jälg peab karteris oleva jäljega jahh täpselt kokku sobima kui märgid paigas on !!!

Postitatud: 04.01.2009 14:52
Postitas TõnuriCCE
jep.
mina olen siiani kõikide opelite rihmad just selle vända väiksema ratta järgi paika pannud....sest enamusel see suurem ratas on vale.

Postitatud: 04.01.2009 16:20
Postitas Mihkel
Endale tundus ka see mootoririhma ratta märk õigem, kuna kolvi liikumist katsudes oli see märk
enamvähem paigas aga originaal märgi juures hakkas kolb just alla liikuma (järgmine nõks juba liikus alla).
Samas nii väikest liikumist tunnetada on suht keeruline.

Proovin ehk täna veel tunnetada veidi asja.
Küsimus on +/- 1 hammas.

Postitatud: 04.01.2009 18:36
Postitas TõnuriCCE
Samas sellel mootoril +- üks hammas mõjutab asja väga vähe.
lihvitud kaanega ei saanudki aru kumb see õige on...mõlematpidi liikus ja toimis normaalselt. Samas ei tea mida ta turboga mõjutab.
Igatahes kui liiga varajane nukk on, siis algus on norm nagu tavaliselt aga lõpupoole hakkab piirama jõudu päris kõvasti. Hilisega jälle vastupidi.

Ükskord sai selle opeli 8v mootoriga proovida, kui palju võib rihm valesti olla et veel käima läheks.
tulemuseks-3hammast , õige hammas ja + 3 hammast. Ehk 7 hamba ulatuses läks käima.

Muidugi sinul on vanema tüübi NE, millel hammaste vahed suuremad ja 1 hammas valesti peaks ka rohkem mõjutama.

Postitatud: 04.01.2009 19:10
Postitas Mihkel
Lihtsalt ma üritan selgusele jõuda kas see võib mõjutada seda jama, et ~3.5k pöördelt täiesti ära kooleb või mitte.
Samas Georg-i juurest tulles kuni Tallinnani oli asi ilusti pöördesse käinud ja linnas oli uuesti sama jama pihta hakanud.

Vaja mootor ikka soojaks ajada ja kompressioonid ka üle mõõta.

Viimasel ajal veidi laiskus kollitab ja ka muid asju kaelas.

Postitatud: 10.01.2009 2:41
Postitas Mihkel
Lappasin täna veidi aju juhtmestiku. Paras segadus oli üldse juhtmestikus, eriti lisakellade omas. Aju juhtmestik iseenesest okei, ainult kaitsmed võiks ka lisada :-D
Soenduseks reguleerisin uksed normaalselt käima, kahjuks juhipoolset tagumist normaalselt käima ei saanudki.
Ei saa mitte krt aru mis jama seal on, tuleb teist jõuga kinni lüüa, nagu mingi asi takistaks, uks tundub veidi madalamal kui ta võiks olla.
Samas hinged ei ole reguleeritavad ka. Kas tõesti on uks kõver?

Homme ehk jõuan alarmiasja vaadata, kui just Sierra juppide puhastamise tuhin peale ei tule.

Postitatud: 10.01.2009 3:38
Postitas TõnuriCCE
Mootori rihma ei ole vahepeal õigeks pannud?

Postitatud: 10.01.2009 11:25
Postitas Renn
Ei saa mitte krt aru mis jama seal on, tuleb teist jõuga kinni lüüa, nagu mingi asi takistaks, uks tundub veidi madalamal kui ta võiks olla.
kas see vectra pole ühes liiklusõnnetuses kannatada saanud?![/quote]