3. leht 8-st

Postitatud: 14.05.2009 9:44
Postitas Kelm
Maik kirjutas:Miks sa seda üldse teha tahad ? Enne sõitis ju auto niisamagi, midagi eriti muutnud ju pole... õhk läheb niisamagi välja ju ka pregu alt ja kapoti ülaservadest...

Saaks aru,et 2 suurt suurt fööni seal kapoti all oleks... võib olemine väga kuumaks minna. 1 pisuke turbo ei tee midagi hullemaks seal väga arvan...
Mis mõttes sõitis auto niisamagi, mu teada ei ole see auto kunagi veel selle motoga sõitnud.
Turbo ei tule jah kaalikas aga auto võiks saada nii nagu peab, et kasutuses igapäevaselt ja toimetaks hästi.

Postitatud: 14.05.2009 11:12
Postitas Maik
Ega "ülemõtlemine" ja overerngineering kah ju hea pole imho.
Paljud turboautod sõidavad niisama ringi,antud autol on veel väga suur ninaosa avad mis jahutavad kõik kohe maha... a noh, see on minu arvamus ainult, ise vajadust ei näe selle jaoks.

Postitatud: 14.05.2009 11:40
Postitas Marko
Maik kirjutas:Ega "ülemõtlemine" ja overerngineering kah ju hea pole imho.
Paljud turboautod sõidavad niisama ringi,antud autol on veel väga suur ninaosa avad mis jahutavad kõik kohe maha... a noh, see on minu arvamus ainult, ise vajadust ei näe selle jaoks.
Suured avad tähendab palju kuuma õhku kapotialla. Mis moodi see õhukogus sealt sinu arust minema juhitakse? Auto ehitusel tuleb mitu sammu ette mõelda ;)

Postitatud: 14.05.2009 12:41
Postitas Maik
Õhk läheb üldjuhul auto alla,suurematel kiirustel või esiklaasi peale (kui seal just head tihendit pole või nii pandud,et ei läheks). loen,et päris paljud tõstavad kapoti tagaotsa kõrgemale sellepärast.

Sellel autol tuleb turbo vist? kapoti etteotsa? Igapäeva autodel eeldaks siis,et kohapeal võib just see kuumenemise probleem tekkida. Subarutel kah see kapoti scoop rohkem kohapeal seismise tarvis,et üle ei kuumeneks mootoriruum

effektiivseim meetod on siiski torukollede keraamiline katmine+kuumakindel toruteip ümber. Ja hinna-keerukuse poolest ka ei midagi ületamatut.

Iseenesest niipalju,kui ma enda IC-d katsunud olen, on see küll koguaeg suht jahe olnud btw. Ma ei tea ,kui kuumaks need turbokatel lähevad?

Postitatud: 14.05.2009 14:12
Postitas Marko
Kuum õhk ikka üldjuhul tõuseb ülesse. Selleks et see õhk sinna toppama ei jääks tehakse kapoti tagaosas tõesti mootoriruumiga vahe sisse.
Subarutel on scoop selleks, et vahejahutit sõites jahutada - cooler asub otse scoobi all.
Kapotile tehakse lõhesid jne asju selleks, et mootoriruumi jahutada. Kui seal ikka väga kuumaks läheb ja vahejahutist läbinud õhk uuesti ülesse kuumutatakse siis suurem detonatsiooni oht ja ei saavutata oodatud jõudusi.
Radikas õhkab ~90c kuumust, turbo-kolle ja summuti annavad seel väga suure küttekeha. Oled pärast 30min sõitmist mootoriplokki, kaant jne käega katsunud? Õhk on ainus mis seda mingisuguselgi määral jahutab, kui projekti masinat teha siis võiks sellele kohe mõelda. Kapotil ribid kiirendavad õhu liikuvust ja jahutus effekt on suurem.

Postitatud: 14.05.2009 14:17
Postitas mart154
Marko, kas sa natukenegi tead, kuidas õhuvoolud auto kapotil käituvad?
Kuhu tekib ülerõhk, kuhu alarõhk... Uuri vähe seda maailma, vaatame, kuhu sa siis avad teha tahaksid kapotti ;)

Postitatud: 14.05.2009 14:44
Postitas Maik
Kahjuks täiesti OFFTOPIC,aga
ma pakun oma täiesti 0 teadmistega,et see õhk mis peale IC soojeneb tänu torustiku mõjule ja tänu sellele,et kapoti all on natuke palav, see ei ületa äkki ühte kraadigi, ma lihstalt ei suuda uskuda,et õhk mis kiireltkiirelt läbib ala max meeter maad tõuseks oluliselt tänu sellele,et toru on näiteks 50-100 kraadi soe

ma endal korra vaatasin,et iat tempid olid 120+@6000rpm ,aga see krt oli vist Farhenheitides...

see kapoti ja õhu käitumine on jah suht keeruline teema ja kuna ma nende pärast ise väga ei pabista (kuigi mul suht kinnine kõik) , siis ma ei viitsi süviti ennast neis ka harida momendil. Töötab siis töötab.

aga lugemiseks:
http://www.rs25.com/forums/f105/t86074- ... seful.html
http://www.autospeed.com/cms/search/ind ... ts&x=0&y=0

Postitatud: 15.05.2009 11:55
Postitas Marko
mart154 ole hea ja räägi oma kogemustest. Ma tõesti ei ole mõõtnud ega arvutanud mis keerised jne seal on. Astral on põhja all kate mis katab kogu põhja kinni, sealt küll meeletuid keeriseid tulla ei tohiks. Jõuga läheb ka karu mesipuuse, õhku pressitakse eest sisse ja kuhugi peab ta minema. Teada on see, et õhk püüab liikuda sinna mis kohast ta paremini välja pääseb. Füüsiline nähtus on et kuum õhk tõuseb ülesse, jahtub ja vajub alla tagasi.
Kui sul tegelik õhuvool kapotiall teada siis palun selgita, võimalik tõesti et vaja uued tuulutuse avad teha.
Paraku õhk mis läbib kuuma keskkonna soojeneb.

Postitatud: 15.05.2009 12:13
Postitas KaroK
Üldjuhul ta nii on, et auto ninas on suurem rõhk ja kapoti eesosas ning keskel on väiksem, siis kapoti tagaosas jälle suurem.
Pilt

Mõistlikum on ikka auto alt kinnine teha ja võimalikult madal ning suure põllega, siis pääseb vähem õhku auto alla ja õhutakistus ning aerodünaamiline tõstejõud vähenevad.

Postitatud: 15.05.2009 13:00
Postitas mart154
Pilt seletab enamuse ära juba...

Aga minu kogemused on nii, et augud tuleks kohe vahetult radika taha teha kapotti - st võimalikult ette otsa - seal tekib rõhulang.
(VT. joonisel u. mersu "sihiku" kohal sinie laik.)



Kapoti tagant otsast hakkas hoopiski õhku sisse "imema"/"pressima"

Kapoti tagaserva tehtud aukudega saime ~100kmh kapoti alla sellise rõhu, et kapott deformeerus :)

See kusjuures antud mersu pildilt nii selgelt välja ei paistagi, aga eks see sõltub ka autost.

Postitatud: 15.05.2009 14:31
Postitas Astrona
soovitav on enne ära mõõta, autoti võib see natuke erineda.
Sel pidil peaks kõik sinakast lillani olema alarõhk.
Kui kapotti tagaserva piisavalt tõsta, tõuseb kapoti peal rõhk ja tuuleklaasil peaks ülerõhk langema. Sama lugu igasuguste skoopidega. Paned skoobi ette ja tekitad ise vaakumi. Mõistlik siiski skoop kah juba õige koha peale panna.

Postitatud: 15.05.2009 15:57
Postitas ott5
noh jah, nii hull see asi nüüd ka ei ole. On piisavalt palju autosid mis sõidavad turboga ja on täiesti stock välimsuega, midagi ei ole tehtud. Sellel autol on originaalis juba väiksed avad, mis peaks ka asja parandama. Esialgu ei tule ühtegi ava ega muud värki sinna juurde.

Calibra, millel sama moto on ju tavaline, ei ole midagi häda.

Postitatud: 15.05.2009 16:33
Postitas Astrona
ott5 kirjutas:Calibra, millel sama moto on ju tavaline, ei ole midagi häda.
Calibral pole midagi tavalist, tolle kõhualuse ja esipampri kujuga on insenerid tuhendeid tunde vaeva näinud ;) Ta nii voolujooneline, et ülerõhk tekib üldse taha poole :lol:

Postitatud: 15.05.2009 17:32
Postitas KaroK
Astrona kirjutas:
ott5 kirjutas:Calibra, millel sama moto on ju tavaline, ei ole midagi häda.
Calibral pole midagi tavalist, tolle kõhualuse ja esipampri kujuga on insenerid tuhendeid tunde vaeva näinud ;)
Ta nii voolujooneline, et ülerõhk tekib üldse taha poole :lol:
Kaliiber liigub edasi reaktiivjõul :lol:
Tegelt kah - palju teatakse autosid, mille 85 kW lubaksid pikalt üle 200 kmh lasta ? 8)

Postitatud: 18.05.2009 23:40
Postitas ott5
veidi uuemat materjali kah, kapotialune värvitud, nüüd läheb moto peale panemiseks.

Velje proov ka, kõik sobib (Y)

Pilt

Pilt