Kas gt2876r v gt3071r?/kas turbo suurus omab tähtsust?

Tehnilised probleemid, küsimused ja lahendused.

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
ivar
Postitusi: 399
Liitunud: 10.09.2005 21:47
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ivar »

Kuuno - jah, OKS -ei. Kuigi ma alguses liialt üldistasin. Kirjutasin terve turbo kohta, aga mõtlesin kompressori osa ainult. Erinev backpressure võib ka omajagu mõjutada.
Aga kui nüüd asjasse veel süveneda, siis tuleks kompressorite flow map'e võrrelda. Ühes piirkonnas on üks efektiivsem, teises teine. Ja olenevalt setup'ist võib eelis olla nii ühel kui teisel.

Ps. Kogu mu jutt on puhtalt mu enda arvamus, ei pruugi väga tõde olla. Vaielge vastu ja kritiseerige :).
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas:sinu näitest saan aru nii et kui minu mootor suutis gt2876r turboga 0,8bar juures "läbi pumbata" X koguse õhku, siis gt28rs puhul 0,8 bar rõhu juures peaks see kogus olema täpselt sama ehk kui minu autole sama setupiga panna gt28rs peaks 0,8bar juures sama power jääma?
Minu meelest jah, eeldusel, et kuum pool on ka sarnane ( rõhk väljalaskes on sama)
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

Vot seda mina veel ei usu :) Siis ei näe ma üldse pointi, selles et ma suure turbo ostsin kui ma oleks gt28rs'iga sama asja kätte saanud ja enamus siinseid inimesed võiksid endale pisikesed vurrid peale panna ja rõhu 1bar juurde sättida ja tulemus sama, mis suurema vurriga...
mapidelt ilusti näha kuidas PR 2 juures on ühe turbo efficiency alas air flow ~30lb/min ja teisel 25lb/min
selline on minu arusaam asjast... :)
gt28rs
Pilt

gt2876r
Pilt

miil kirjutas: Ja kompressori suurus määrab ära pigem maksimaalse õhutootlikkuse :).
mapi pealt on näha ju et mitte ainult maksimaalse vaid ka mingi kindla PR juures :) ?
Viimati muutis Kuuno, 22.01.2008 17:17, muudetud 1 kord kokku.
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kuuno kirjutas:Vot seda mina veel ei usu :) Siis ei näe ma üldse pointi, selles et ma suure turbo sotsin kui ma oleks gt28rs'iga sama asja kätte saanud ja enamus siinseid inimesed võiksid endale pisikesed vurrid peale panna ja rõhu 1bar juurde sättida ja tulemus sama, mis suurema vurriga...
mapidelt ilusti näha kuidas PR 2 juures on ühe turbo efficiency alas air flow ~30lb/min ja teisel 25lb/min
selline on minu arusaam asjast... :)
See tootlikkuse erinevus näitab seda et gt2876r on võimeline 1 Bar ülerõhu juures rohkem õhku "tootma", mitte aga seda, et su auto mootor oleks võimeline 1 Bar ülerõhu juures seda ära tarbima. :)
Kui gt28rs suudab seda 1 Bar ülerõhku hoida, siis pole gt2876r-i vaja, kui just gt2876r-i poolt toodetud õhk palju jahedam ei ole.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

arvo kirjutas:Kui gt28rs suudab seda 1 Bar ülerõhku hoida, siis pole gt2876r-i vaja, kui just gt2876r-i poolt toodetud õhk palju jahedam ei ole.
Graafikutes on õhuvoolu ühikuks lbs/min ehk massi/ajas ja võtavad juba arvesse kui õhk on jahedam (=raskem sama rõhu juures).
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Astrona kirjutas:
arvo kirjutas:Kui gt28rs suudab seda 1 Bar ülerõhku hoida, siis pole gt2876r-i vaja, kui just gt2876r-i poolt toodetud õhk palju jahedam ei ole.
Graafikutes on õhuvoolu ühikuks lbs/min ehk massi/ajas ja võtavad juba arvesse kui õhk on jahedam (=raskem sama rõhu juures).
Seda küll, aga siin on oluline tulemus antud mootori jaoks, ehk kui toodetud õhk on 1 bar juures jahedam, siis antud olukorras on saavutatav võimsus suurem. Kas see vahe aga kompenseerib turbode hinnavahe? Tegelikult minu meelest tähtsaim asi on see, et turbo suudaks vajatavat rõhku toota võimalikult laias pöörete vahemikus, s.t.. spooliks võimalikult madalalt ja kestaks max pööreteni. See on alati kompromissülesanne :)
patrik
Postitusi: 225
Liitunud: 05.11.2006 19:39

Postitus Postitas patrik »

Astrona kirjutas:
patrik kirjutas:
Astrona kirjutas:Nojah, teoreetiliselt kepsule ja kolvile mõjub 2bar @ VE 45% sõbralikumalt kui 1bar @ VE 91%. (absoluutrõhud)
nüüd võiksid küll lahti seletada, minule ei jõua suurt midagi kohale
VE - volumetric efficiency - täiteaste - mahuline efektiivsus.

Kui sisselaskerõhk on 1at, ja silinder on 0.5L, siis tavaliselt vabalthingaval osaleb töös ainult ütleme 80% silindrist, ehk sama hea kui 0.4L'ne silinder oleks 100% täis. 0.5L silindril oleks lõplik arvestuslik rõhk 1at asemel 80KPa (0.8at) mitte 100KPa. Ei oska kahjuks täpselt öelda, mis punktis seda sisselaskerõhku peaks mõõtma. NA motode puhul võib võtta välisõhurõhu, aga turbomootoritega on keerulisem. Tuunitum mootor suudab sama mahu (kubatuuri) ja RÕHU juures täita silindri paremini ehk % on kõrgem - rallikatel lausa üle 100%. Kui tõsta täiteastet tõueb ka "Nm" - ühesõnaga pauk käib kõvem.
Mis eelnevas postis mainisin tähendab lahti seletatuna seda, et mingi tropp plokikaane ja nukkvõlliga mootor (VE60%) võib kõva turbo rõhuga näiteks 2at absoluutrõhku (1at boosti) täisgaasil saavutada silindris arvestusliku rõhu
1.4at. Samas kui 100%VEga sama suur mootor saavutaks sama kõva silindri rõhu ja seega ka paugu ning pöördemomendi juba turbo rõhuga 1.4at (0.4at boosti). Kolb ja keps näevad ju ainult tegelikku tööd. Ja selle madala VE'ga mootoril võib see kõrge rõhk lõhkuda vaid sisselasketihendeid :)

Muidugi sel teemal vaieldakse palju ja tahetakse lugeda VE hulka ka turbo rõhust tingitud suuremat õhumassi. Minu seisukoht on aga see, et VE näitab mootori imemis effektiivsust ja turbo on nagu mootoriväline lisavarustus, mis mootorit ju ei muuda. See kui rohkem peale pressitakse ei tähenda ju veel effektiivsust.
ütleme nii, et päris nõus sinuga ei ole aga vaidlema ei viitsi hakata kuna see vajaks eraldi peatükki ning selle tegemiseks mul aega ega tahtmist pole
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Kuuno kirjutas:mapidelt ilusti näha kuidas PR 2 juures on ühe turbo efficiency alas air flow ~30lb/min ja teisel 25lb/min
Vat ma pole neid mäppe väga lugenud, aga kas saan õigesti aru, et ~30lbs/min käib ikka 2876r kohta?

76% alast võhikuna loen välja et PR on seal sama aga:
76r lükkab 21-37lbs/min
60rs lükkab 17-28lbs/min
patrik kirjutas:ütleme nii, et päris nõus sinuga ei ole aga vaidlema ei viitsi hakata kuna see vajaks eraldi peatükki ning selle tegemiseks mul aega ega tahtmist pole
Olen täitsa päri. Eks see ole terminite kokkuleppe küsimus. VE'st räägitakse enamasti NA motode juures. Kui see mis rääkisin pole siin foorumis "VE" :) siis võiks täiteaste kohta võtta äkki uue termini kasutusele, aga see ei puutu teemasse :)
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

siin se hinnavahe hetkel ma arvan rolli ei mängi :)
reaalelu näite puhul hoidis ragzi autol gt28rs 1,3 bari kuni lõpuni välja
alla 1 bar se auto ei teinud suurt midagi võrreldes sellega kui jõudis oma effektiivse ala ylaossa, mis oleks ka loomulik
0,8bar juures peaks selle turbo õhk olema piisavalt jahe kuna cooler oli vist sama tootja oma mis mul kuigi lyhem, aga samasugust efektiivsust sealt ei tulnud
mainin veelkord et ragzi auto kaas oli juba stocks sama voolavusega, mis minu kaas peale portimist. Peale fiati kaane portimist kasvas vahe päris ilusti.... :)
eks se ole kõik mis on reaalelust silma hakanud...

EDIT:Astrona jah nii se on mapi järgi ning sellest olen ma endale ka omad järeldused varem teinud...
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Rõhk ja kogus on ju omavahel sõltuvuses.
Kui turbo enam mootorile piisavalt õhku ei jõua toota, siis kukub rõhk ära.

See õhu kogus mis 1bar peal mootorisse SURUTAKSE on ju neil kahel turbol erinev.
Ja ma loodan, et te saate ikka aru, et suuremal turbol on sama õhukoguse juures ka õhutemp madalam.
Kui mootor ei suudaks suurema turbo 1bar peal toodetavat õhukogust vastu võtta, siis tõuseks ju rõhk kõrgemaks.

Mina loen mappidelt selgelt välja, et GT2860RS on 1.3bar peal ~27lbs/min ja GT2876R on 0.8bar peal ~30lbs/min.
Kes veel ei tea, siis võimsus = õhukogus + bensiin!
Milles on küsimus üldse?
16V kaantel nüüd nii suuri erinevusi küll sees pole, et üks kaas ei voola üldse.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Kui Kuuno auto püsis 400 m Ragzi autoga võrdselt 0.5 bar rõhu erinevusega, siis:
1. Kuunol mootor väga hästi häälestatud ja Ragz-l väga halvasti.
(või sobib see mootor palju paremini turbotamiseks)
2.Autodel suur kaaluerinevus.
3.Kuuno auto ülekanded palju paremad 400 m jaoks. ( mis peaks tähendama seda, et näiteks 1 km kohal on Ragz kaugel ees).

Kui gt28rs suudab Kuuno autol hoida sama rõhku (0.8 bar) samas pöörete vahemikus, siis on ta sama kiire kui praeguse turboga.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

Kas te ei saa aru või ei taha aru saada sõnast ÕHUKOGUS?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kuuno
Postitusi: 1750
Liitunud: 29.11.2004 10:24
Asukoht: tallinn, kopli

Postitus Postitas Kuuno »

arvo kirjutas:Kui Kuuno auto püsis 400 m Ragzi autoga võrdselt 0.5 bar rõhu erinevusega, siis:
1. Kuunol mootor väga hästi häälestatud ja Ragz-l väga halvasti.
(või sobib see mootor palju paremini turbotamiseks)
2.Autodel suur kaaluerinevus.
3.Kuuno auto ülekanded palju paremad 400 m jaoks. ( mis peaks tähendama seda, et näiteks 1 km kohal on Ragz kaugel ees).

Kui gt28rs suudab Kuuno autol hoida sama rõhku (0.8 bar) samas pöörete vahemikus, siis on ta sama kiire kui praeguse turboga.
minu auto kaalub 1,3T ja ragzil ei usu et palju rohkem
mina sõitsin miilil 231kmh ragz sõitis 237 (mul tulipiiraja vastu) ehk siis meil ei ole väga suured käikude erinevused

ytle mulle miks on üldse hea omada suurt turbot siis? Võtad väiske vuuri megahea spoolup on saad sama jõu kätte, mis saaks gt42 turboga
arvo
Postitusi: 23
Liitunud: 24.07.2007 16:17
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arvo »

Mihkel kirjutas:Kas te ei saa aru või ei taha aru saada sõnast ÕHUKOGUS?
Miks sa arvad et ei saa aru õhukogusest?
sama rõhu juures liigub labi mootori sama õhukogus sõltumata sellest milline turbo seda rõhku tekitab ( kui väljalaske surve erinevused pole suured). Kui turbo ei saa hakkama vajatava õhukogusega siis langeb rõhk, me siin räägime kogu aeg "kui turbo suudab rõhku hoida". Kui turbo toodab rohkem, siis viiakse rõhk normi WG-ga ja BOV-ga.
Kuuno kirjutas:Võtad väiske vurri megahea spoolup on saad sama jõu kätte, mis saaks gt42 turboga
Jah , aga ma arvan et gt42 ei suuda r6hku hoida või laheb toodetava õhu temp palju kõrgemaks.
Viimati muutis arvo, 22.01.2008 11:48, muudetud 1 kord kokku.
Mihkel
Postitusi: 4626
Liitunud: 16.12.2004 2:41
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel »

arvo kirjutas:
Mihkel kirjutas:Kas te ei saa aru või ei taha aru saada sõnast ÕHUKOGUS?
sama rõhu juures liigub labi mootori sama õhukogus sõltumata sellest milline turbo seda rõhku tekitab
No hetkel sa räägid minu silmis vastu kogu turbo teooriale.
Mis te nüüd sinisilmselt kõik väidategi, et GT42 ja GT28 on mõlemad 1bar peal 300hp ja GT42 on 700hp 4bar peal?
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Vasta