3. leht 4-st

Postitatud: 26.03.2009 20:44
Postitas stryk3r
Liqui Moly 5w50 Molygen v2ga rahul

Postitatud: 27.03.2009 11:01
Postitas pr8
Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.

Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.

Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.

P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html

Postitatud: 31.03.2009 16:24
Postitas Rommi
erikred kirjutas:minu pannil kerab varsti 400k ette ja kasutan talvel 0w40 ja suvel 10w60 täissünti. Välba ajal juurde valama ei pea, korras mootori eelised :D

Kuttenkeuleri kohta tean niipalju et sigaodav on ta ja kanku peal on igasugu autotootjate kooskõlastustähised vms olemas. Otsi kuskilt ülesse oma autotootja standard mis sinu mootorile ette nähtud ja uuri kas vähemalt sellele spetsifikatsioonile õli vastab.

Muidu julge hundi rind on haavleid täis ja ega ta asjata 4-5 korda maailmanimega õlidest odavam pole.

terv
erich
ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.

Postitatud: 31.03.2009 16:53
Postitas Ragnar
pr8 kirjutas:Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.

Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.

Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.

P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
Ma nüüd ei taha midagi halvasti öelda ega kellegile varvastele astuda, aga ühes seltskonnas kuulsin juttu, et reaalselt sõidate ühe teise tootja õliga kui Valvoline'iga. Vastab see tõele või on külajutud lihtsalt külajutud.

Postitatud: 31.03.2009 21:07
Postitas erikred
Rommi kirjutas: ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.
võrreldes letihinnaga ~1k per 4l on ta ikkagi suhteliselt odav. jah tõesti 4-5 korda oli ülepaisutatud. oli meeles et ta maksab mingi 2-300,- kanku. Pesuõlina sai teda isegi kasutatud mõnisada km, vist sain kuskilt mitteleti hinnaga siis.

terv
erich

Postitatud: 01.04.2009 8:29
Postitas pr8
Ragnar kirjutas:
pr8 kirjutas:Karmimate mootorite õlitamisest veel niipalju, et ei tasu unustada, et saaled on sama mõõtu, mis mitu korda nõrgematel originaalmootoritel. Näiteks meie mootori mõõdud on 60'ndate alguses projekteeritud a la 500 hj jaoks, aga saaks 2000 kui tahaks. Plokk on küll Dart'i oma, millel on "true priority main" õlitus, ehk kõigepealt läheb õli raamsaaltesse. Kasutatakse suuremaid lõtke ja paksu race õli, n.ö. löökide pehmendamiseks. Paksu õli omapära on näiteks see, et drag'is ei jõua sõidu ajal alla tilkagi, seetõttu peab kogus suur olema, muidu jääb pump kuivale.

Samuti on olulised lisandid, eriti alko puhul. Näiteks üks tuntud USA brand vahetas omanikku, kes muutsid koostist ja võistlejatel hakkasid mootorid lendama.

Meil oli Valvoline VR1 Racing 10W60, mis kestis ilusti nii alkot kui 1400 hj. Ta on olnud USA's dragi sponsor algusest peale ehk teab, mida alkole vaja on.

P.S. Läbipaistvuse huvides, et Valvoline on ka meie sponsor.
http://www.valvoline.ee/news/new_record.html
Ma nüüd ei taha midagi halvasti öelda ega kellegile varvastele astuda, aga ühes seltskonnas kuulsin juttu, et reaalselt sõidate ühe teise tootja õliga kui Valvoline'iga. Vastab see tõele või on külajutud lihtsalt külajutud.
Heh, jah eelmistel hooaegadel oli teine õli toetajaks, seda jäi mõned purgid üle, testipäeval sai vist kasutatud ka, kui "poole gaasiga" sõita sai.

Kes hakkab oma raha eest ostma teist õli, kui õlikulu on 2-3 sõidu tagant 7+ liitrit??

See ei tähenda, et pole teisi korralikke marke. Vähemalt kolm on veel, aga need on USA sisesed race only nimed, seevastu Valvoline on globaalne mainstream.

Postitatud: 01.04.2009 16:37
Postitas eclipse
Palju siis seda sodi sinna õli sisse jääb peale 2-3 sõitu? Sama õli ju kannataks tavalisse sõidukasse ümber valada. Mitte et endale tahan, kuid raskel majandusaastal ei ole see ju tegelt paha mõte.

Postitatud: 01.04.2009 18:04
Postitas pr8
Asi selles, et õli ja metanool segunevad üsna hästi, s.t. õli omadused muutuvad. Recyclingu mõttes teevad mõned nii, et koguvad vana õli kokku ja hiljem kodus aurutavad metanooli välja, siis saab uuesti kasutada.

Postitatud: 02.04.2009 1:21
Postitas Rommi
erikred kirjutas:
Rommi kirjutas: ei ole ta midagi nii odav.leti hind on 450.- 5l.aga hulgi ostes on ta odav jh.
võrreldes letihinnaga ~1k per 4l on ta ikkagi suhteliselt odav. jah tõesti 4-5 korda oli ülepaisutatud. oli meeles et ta maksab mingi 2-300,- kanku. Pesuõlina sai teda isegi kasutatud mõnisada km, vist sain kuskilt mitteleti hinnaga siis.

terv
erich
Seda soovitati mulle varuosa müüija poolt kes on selle õliga ca5a sõitnud ja midagi hullu pole juhtunud.

Postitatud: 09.04.2009 14:50
Postitas Ar21
Keegi siis eespool hõiskas, et ei hakka poolsünti kasutama ja siise läheb Valvoline VR1 10W-60. See ongi poolsünt, 5W-50 on Valvolinel täissünt.
Selles pole mingit loogikat, et vanas mootoris peaks millegipärast kasutama poolsünti mitte täissünti, kui see mootor just 20 aastat vana ei ole. Iseasi, kui nagu sees ei seisa, aga see pole juba õli viga.
Kui mootor saab kõva koormust ja ka temperatuurirežiimid on kasvõi vahest suht laes, siis kahtlemata täissünt õlid säilitavad oma omadusi paremini, kestavad kauem ja tagavad parema mootorikaitse.

Iseteema on seest saastunud vanade mootoritega, kus pole enne täissünti kasutatud ja see pole jällegi mitte täissündi viletsuse teema, vaid ikka mineraali või viletsama poolsündi viletsuse teema mootoripuhtuse tagamise kohapealt.

Postitatud: 09.04.2009 16:04
Postitas raidu
Noh jah, siinpool tundub et kõigil oma ideed mida kasutada

Absurd on väide, a'la mul auto 10 aastat vana, kasutan nüüd odavamat õli.kes kasutab 50a vana autot, pangu sisse rapsiõli?

Tegelikult on täissünt õli palju parema voolavusega talvel, mistõttu on akuprobleeme vähem ning käivitumine kergem ning suvel kui temperatuurid tõusevad säilivad nende viskoosused ning määrivad omadused(0w40, 5w50). Semisünt ja min. õlidel on rohkem sissesegatud multiviskoosust võimaldavaid ühendeid, seega ka nendel suurt äda ei ole. Kuigi reeglina on nad talvel paksemad ning suvel vedelamad. Lisaks on min õlidel suur probleem. Kuna nad on naftadestillaadid, siis nende aurustumistemperatuur on palju madalamal kui estribaasistel või muudel täissünt õlidel, seega neid õlisid paisatakse õhku rohkem. Lisaks on nende pürolüüsumis temperatuur madalamal, mistõttu neil on suurem tõenäosus pigistuda või söestuda, mis juba põhjustavad õlituskanalite ummistusi ning kolvirõngaste kinnipõlemist.

Samas öelda et täissünt on kõikseparem... Jah on, aga samas on meie turul selliseid täissünt õlisid mis ei kõlba suht hiireaarši ka mitte. Nende nimesid vast otsige ise.

Julgelt võib soovitada (ei ma ei ole antud firmaga kuidagi seotud) mobil1 0w40 või 5w50 (vastavalt sellele kas sõita rohkem suvel või talvel) Määrivad hästi, lenduvad vähe, voolavad hästi, söestuvad halvasti.

Isiklikult olen kasutanud ainult 5w50. Maksab küll 724 eeku 4l kanister letis. Seeeest on mootor korras ja puhas.

Valvoline sama klassi õlid määrisid ja voolasid praktiliselt samahästi. Lendus ainult natuke rohkem kui oleks pidanud.

Poolsündid ja mineraalid võisid suhteliselt ära olla keelatud. Vaja inimestel, kelle masinal mootoriõli lekib, mingid odavad soga koguaeg peale kallata, selleasemel et tihendid ära vahetada.... :x

Postitatud: 09.04.2009 16:42
Postitas Jaan
Kusjuures mulle tuli se 10w-60 Valvoline VR1 teema praegu küll täieliku üllatusena. Lugesin 5w-50 lugu, aga ostsin teise, nüüd selgub, et sama nö toode ja hoopis teine asi. Vähemalt kannatab kuuma. Lohutan, et ta ilmselt väga sitt ei ole, sest 5l kanku oli letis alla kilo sutsu.

Postitatud: 09.04.2009 19:02
Postitas TURBOLOVER
enne nyydset õli kasutasin Mannoil 0w40. Nyyd aga Mobil 0w40 Ma ei topi isegi oma 83 aa bmw-sse poolsynti ja kindlasti mitte oma õlide suhtes pirtsutavasse riisipyssi. Kui õlivaheusex läheb siis mõlemal 0w40 sisse ja tuld! :p

Postitatud: 11.04.2009 10:02
Postitas pr8
Racing õlid on sageli lausa mineraalid! :) Sünteetilised ei pea valule vastu.

Viskoossuse põhjuseks ei ole mitte soov romumootoril lekkeid vältida, vaid ikka põhiülesanne - vältida metall-metall kokkupuudet. Vedel õli surutakse lihtsalt saalte vahelt välja ja ongi keps väljas. Ja näiteks Levo sai oma Viperi mootorit esinduse poolt pandud 0W õli tõttu korralikult remontida.

Samuti vanemad hüdrotõukurid ei pruugi vedelaga töötada, kuna ei pumpa end täis ja jäävad tiksuma.

Postitatud: 11.04.2009 10:09
Postitas Raceboy
Iga asja jaoks,mis käib piirolukorras, on siiski omaette õlid. Vaadake nt Motuli estripõhiseid racing-õlisid, seal on eri viskoossusega ja erineva suunitlusega õlisid tükki 10.