3. leht 3-st

Postitatud: 28.05.2010 7:49
Postitas MazdaGTI
Kasulik info T25 kohta, plaanisin just Mazda BP mootorile säästuprojekti tarbeks sellist vaadata et mingi 0,3-0,5 puhuda. Nüüd peab siis mingi analoogi valima et mitte lisakulutusi teha.

Postitatud: 28.05.2010 8:19
Postitas taxu
Mihkel kirjutas:Umbes karterituulutus võib väga kergelt turbo suitsema ajada, kuna õli tagasivoolule tekib siis kohe karteri poolt vastusurve.
Kui karteri tuulutus ikka päris umbes on, siis tegu väga karmi olukorraga. Olen kuulnud, kuidas näiteks Lapimaal jmt külmades kohtades pressib mootori õlist tühjaks, kui tuulutus umbe jäätub. Silindrist karterisse lekkivad gaasid võivad väga kõrgeid rõhkusid tekitada, kui välja ei pääse.

Postitatud: 28.05.2010 11:40
Postitas murjam
Kas enamasti on turbomootori jaoks piisav, kui karteris on normaalrõhk, mitte vaakum (karterituulutuse ots ei lähe üldse sisselaskekollektorisse, ainult turbo sissevõtu juurde)?
Mul hetkel CA18DET mootoril tuulutus just nõnda tehtud ja seda teemat lugedes jäin mõttesse, et äkki peaks ikka kollektorisse ka otsa viima, et turbo elu kergem oleks - midagi sellist nagu originaalis ja võib-olla isegi selle lisa ühesuunaklapiga.

Vähehaaval jõuab kohale, et turbo õli tagasivool on kriitilise tähtsusega.

Postitatud: 28.05.2010 14:40
Postitas taxu
Kui kollektorisse vooliku otsa tõmbad, siis seal vahel ikka peaks klapp olema, et ülerõhul sealt kaudu karterisse ei puhutaks. Muidu esiteks rõhukadu ja teiseks karteri survestamine seeläbi. Rõhu all töötamiseks oleks siis see praegune ahel sinna turbo ette. Seal tekib suurel koormusel kuigi suur hõrendus, mis omakorda aitab karterit gaasidest tühjendada.

Postitatud: 28.05.2010 14:48
Postitas murjam
See klapp on täiesti olemas kollektori küljes, loomulikult. Küsimus on rohkem selles, kas on "kohustuslik", et karterituulutus oleks turbomootoril vaakumis või piisab, kui seal on normaalrõhk.

Postitatud: 28.05.2010 22:32
Postitas taxu
Kuni säilib see ots, mis turbo ette läheb, siis, mingit vaakumit kollesse ühendamisega ei teki. Ehk et ei tohiks mäekõrgust vahet anda turbo kohapealt. Aga kui paned ka teisele poole klapi vahele, vot siis kisub küll vaakumisse. Siis imetakse turbost juba isuga õli välja.

Postitatud: 29.05.2010 9:15
Postitas MartinCS
Tänan. Tulles tagasi enda mootori juurde, siis karterituulutusel polnud talvel häda midagi, vähemalt polnud märki sellest. Alles kevadel nüüd läks hapuks. Ja oli sellist paksu jogurti taolist möga täis igatpidi. Mis on aga imelik, on see, et see ei saanud olla nii kinni, sest õlivardast vms ei pressinud õli välja, samuti ei tulnud sealt auru. Samas peale puhastamist hakkas breather imiosas imema õhku, mida ta varem ei teinud. Aga pisike testsõit näitas, et üks cooler on jälle õli täis kogunenud.

Postitatud: 01.06.2010 22:55
Postitas MartinCS
Tänan kõiki kaasamõtlejaid. Mina sain oma veale jälile. Turbo, mis oli 15tkm tagasi ideaalses korras, on praegu vanaraud, ajab õli ja tiivikust killu välja visanud. Praegu siis hakkan uurima kust saaks uued/v.heas kasutatud korras k03 või k04 turbode paari.

Postitatud: 02.06.2010 13:26
Postitas taxu
Kui tiivikust tükk väljas, siis see põhjustab ka ruttu laagrite riknemise ja õli lekkimise. Kummalt poolelt tükk väljas, külmalt või kuumalt? Kui külmalt, siis arvatavasti lendas midagi läbi õhuvõtu sisse.