3. leht 6-st

Postitatud: 23.10.2006 16:05
Postitas muki
Karburaatoriga ülelaadimine minu arust päris hea esimeseks projektiks ;)
...Weber karpad ka juba suht kallid :roll:
Või matta see Lada mõte maha ja osta mingi vanem pritsungiga riisirakett?

Postitatud: 23.10.2006 16:10
Postitas hents99
Osta mingi vanem ja odavam turboauto. Siis hakkad vaikselt edasi arendama, nii palju kui rahakott kannatab. Ja muuseas, kõik weberid ei ole kallid, weber pole ühte tüüpi karpa, neid on igasugu erinevaid ja erinevate hindadega.
Ladadele on pandud ka mehhaanilisi pritseid, küll vabalthingavatele. Siin turboklubis ka üks turbokas.

Postitatud: 23.10.2006 16:13
Postitas muki
Mis oleks mingi vanem/odavam turbo auto? Endale pole küll midagi silma hakanud :?

Postitatud: 23.10.2006 17:54
Postitas turbobmw
muki kirjutas:Mis oleks mingi vanem/odavam turbo auto? Endale pole küll midagi silma hakanud :?
nt. Audi 200 (lahjem variant).15k saab vist juba kätte. Probed ka odavad...

Postitatud: 28.08.2007 9:31
Postitas kivimugi
endalgi plaan karpa mootor üle laadida!
mul selline küsimus
Pilt
vaadates seda pilti siis turbo rõhk jookseb läbi karpa? ehk siis endise õhufiltri asemel seal siis turbo väljalase?

Postitatud: 28.08.2007 22:43
Postitas Molotov51
See ongi ju blow-trough süsteem, kuid tundub et siin ei ole tegu mitte turboga vaid "kompressoriga".

Postitatud: 29.08.2007 2:59
Postitas Er!k
Kumb karpale mõtekam ehitada,kas kompressor või turbo ilma sisselaset ümber ehitamatta?

Postitatud: 29.08.2007 9:18
Postitas antsa911
Er!k kirjutas:Kumb karpale mõtekam ehitada,kas kompressor või turbo ilma sisselaset ümber ehitamatta?
Maximum boostis see vastus olemas. Peast kahjuks ei mäleta aga see turbo ja kompressori võrdlus karpale.

Postitatud: 31.08.2007 10:38
Postitas juss
Hakkasin siin oma lolli peaga seda asja mõtlema tulin sellisele järeldusele, et kui karburaator panna toimetama ülerõhu alla siis segu kvaliteet läheb peaaegu olematuks kuna ta on niigi kehva vabalthingaval süsteemil. Kui karpa panna tööle ülerõhu alla siis tuleb ju tõsta ka kütte rõhku aga kui seda teha siis pole enamjaolt ujukist ja nõelklapist abi, kuna nõelkapist surutakse enamjaolt küte lihtsalt mööda ja ujuk uppub, seega küte põhimõtteliselt tilgutatakse õhu sisse ja segu kvaliteet on peaaegu olematu. Aga ma võin ka ekksida aga sellised on minu kogemused. Kuid jah on ka masinaid mis toimivad ja päris edukalt.

Aga kui kasutada draw through süsteemi (mida kasutatakse ka enamjaolt kombressorite korral kiirenduses) peaks segu kvaliteet olema kvaliteetsem aga jah siis ei saa turbo rõhku väga kõrgele kuna segu tuleb imeda läbi karpa ja segu on raskem liigutada kui puhast õhku (aga kompressoril pole oluline mida ta lööd). Aga enda kogemused näitavad, et draw through süsteemiga on mootor tsipa uimasem kui blow trough süsteemiga, kuigi seda peaks saama parandada suurema lõõriga karpat kasutades.

Postitatud: 31.08.2007 15:12
Postitas Molotov51
Loogiliselt võttes jääb ikkagi Draw trough uimasemaks, sest segu teekond mootorisse ju hulka pikem ja keerulisem.

Postitatud: 28.11.2007 12:24
Postitas ümbre
Jälle üks algaja juures. Ei hakka tühja asja pärast uut teemat tegema, tundub, et mu küsimus sobib siia küll. Tuli hull plaan panna järgmiseks kevadeks 750 suzuki bike kiiremini liikuma, eelkõige kiirendamiseks. kasutaja "Juss" proovis midagi nagu teha, aga vist ei saanud masinat toimima.
Tegu on 96a. viimase karburaatormootoriga (Mikuni) enne pritse tulekut. Siibreid liigutab vaakum mingitmoodi ja ühtegi ujukit pole, niiet küllaltki hull jaapanlaste aretis. Kas on üldse mingi point hakata seda karpa peale tegema või tuleks ikkagi pritse peale ehitada. Pritset on minuteada kergem käima saada, aga süsteem koos ajuga maksab 10k kanti, samas karpa ehitamise peale seda väljaminekut pole. Tühikäik mu jaoks eriti oluline pole lisan :)
Ilma rahata seda muidugi teha ei plaani, niiet lauslollust vast tegema ei hakka. Aidake turbo valikul - GT20?

Tänud

Postitatud: 28.11.2007 15:11
Postitas juss
Kui odavalt tahad ehitada siis pane pisematsorti diisli turbo.
Aga jah nonde karpadega mina isiklikult ei saanud masinat tõõle, kuid selliseid karpa projekt on ehitatud küll ja küll. Ja ega see karpadega nikerdamine pole ka eriti kallis kui endal käed küljes ja küllaga viitsimist ja ideesi.
Kui aus olla siis endal on võimalus kondsuldeerida ühe remondimehega kes remondib kõike mis liigub ja ise ta tuunis diisel golfi ja tegeleb veel praegugi 2 rattalistega.
Kuigi jah eks vahel olin mina see kes pidi talle mõne st. toimimise selgeks tegema.

Postitatud: 01.12.2007 16:21
Postitas Rizto05
Vabandan, kui see on vale teema aga:
Ma olen suht algaja veel selle turbo teema kohalt. Eriti blow through-i kohapealt. Lugesin ja otsisin küll selle kohta, aga jäi mõistmatuks. Tahaks siis küsida, et kui turbost lasta rõhk otse karpasse, kas siis ei pruugi üldse mootor korralikult tööle hakata? (kui ei siis miks?) :roll:.
Kas originaal bensupumbast jääks väheseks, ehk kas tuleks asendada el.bensupumbaga?

Loodan, et keegi aitab vastustega. :roll:

Postitatud: 02.12.2007 0:05
Postitas ümbre
Blow trough olevat ainuõige valik, draw trouht kohta ühe targa saidi peal öeldi, et "This is dead fish". Omal plaan kindlasti blow. Blow on keerulisem käima saada, aga tõenäoliselt ei saa draw trough üldse käima.

Postitatud: 02.12.2007 12:01
Postitas Aigo
ei tegele ise küll karpa turbotamisega kuid kui loogiliselt mõtlema hakata siis draw trough süsteemi on just tõenäolisem tööle saada kuna alati mööda jooksev õhk tekitab vaakumi, seega kütust imetakse just niipalju kui seda karpast järgi tuleb, ehk niipalju kui sa oma pedaalivajutusega seda sinna annad

krt kes rahastaks ma võtaks kätte prooviks mõlemad ära ehitada :D