3. leht 3-st

Postitatud: 01.01.2008 14:24
Postitas Aare
BMW enda 80ndate turboautode kollektoreid ei maksa küll eeskujuks võtta, need (eriti 745 oma) on küll üpris õnnetud disainid. Ja seeriakollektorid on paksust malmist, mis kuuma niipalju ei karda. Muidugi mingi tagasihoidliku asjaga töötab ka selline. Kuigi paljude turboautode malmkollektorid kipuvad ikka hea meelega pragunema.

Kui tahad lihtsalt teha, siis IMO kõige töökindlam disain on kasutada seerikakollektoreid, kus kõige rohkem matsu saav osa on paksust malmist (kuigi mina teeks malmid niimoodi ringi, et alla vaatav flants vaataks üles-ette.

Pilt

Korralik on selline
Pilt

Korralikult tehes peaks iga silindri "toru" olema eraldi niikaua kui võimalik. Log-type ja header-type pooldajate vahel käib igivana vaidlus. Ün üsna selge, et lahendus, kus mitme silindri gaasid jooksevad segamini ja töötavad üksteisele vastu on ebaefektiivne ja saab suuremat temperatuurikoormust. Seal läheb osa heitgaasi energiast kaduma "trügimise" peale ja selle kõrvalefekt on "trügimise" kohtade kuumenemine.

Lihtsalt minu isiklik arvamus. Kui sa juba kord keevitamise ette võtsid, siis tee kohe korralik 8)

Postitatud: 01.01.2008 15:29
Postitas Mihkel
Elu on näidanud, et torude pikkus ei olegi niivõrd tähtis, kui see, et tegu oleks 6-1 disainiga ja ühenduskoht peab olema võimalikult ühtlane, et tagada hea voolavus.
Subaru puhul näiteks osad tootjad leiavad et unequal length parendab spool-upi kuna siis saab pulsidega mängides nö. imeda teistest silindritest gaase välja.
Enda kollektori kohta ei saa ma ka ühtegi halba sõna öelda, IMO superhea tulemus sai, kuigi algul kartsin et torud liiga jämedad nii väikse poweri jaoks ja 3-4 silindri torud poole pikemad.

Postitatud: 01.01.2008 17:34
Postitas crisp
Aare kirjutas:Kui tahad lihtsalt teha, siis IMO kõige töökindlam disain on kasutada seerikakollektoreid, kus kõige rohkem matsu saav osa on paksust malmist (kuigi mina teeks malmid niimoodi ringi, et alla vaatav flants vaataks üles-ette.
Eelmine kord proovisin seda, et keerasin originaalid tagurpidi. Natuke on vaja neid auke muuta, aga läheb külge. Kõik on ilus ja tore, aga turbo ei mahu siis kuidagi kapoti alla ära.
Teine variant oli mul siis kolled õiget pidi ja sealt otsast torud tulid üles kuhu turbo külge (nagu su esimesel pildil). Oleks seekord ka seda kasutanud, aga X'il on mootori käpp seal lähedal ja ei mahu hästi ära

Aare kirjutas:Korralikult tehes peaks iga silindri "toru" olema eraldi niikaua kui võimalik. Log-type ja header-type pooldajate vahel käib igivana vaidlus. Ün üsna selge, et lahendus, kus mitme silindri gaasid jooksevad segamini ja töötavad üksteisele vastu on ebaefektiivne ja saab suuremat temperatuurikoormust. Seal läheb osa heitgaasi energiast kaduma "trügimise" peale ja selle kõrvalefekt on "trügimise" kohtade kuumenemine.
see point on kindlasti õige.

Postitatud: 19.01.2008 2:32
Postitas crisp
Paistab, et auto jääb jälle aiaäärde seisma mingiks ajaks. Tagasilöök toimus garaazis käinud varaste näol. Pudi padi mis viidi polegi väga tähtis, aga viidi ära ka keevitus... :x niiet kolle lõpetamisest ei tule hetkel välja midagi. :(

Postitatud: 19.01.2008 3:45
Postitas Kuuno
crisp kirjutas:Paistab, et auto jääb jälle aiaäärde seisma mingiks ajaks. Tagasilöök toimus garaazis käinud varaste näol. Pudi padi mis viidi polegi väga tähtis, aga viidi ära ka keevitus... :x niiet kolle lõpetamisest ei tule hetkel välja midagi. :(
kas siinamil on vähe neid kes keevitusega tegelevad? :)

Postitatud: 19.01.2008 13:33
Postitas mart154
tõmba traati järgmine nädal. või saada ps.
Mõtleme keevituse kohapealt midagi välja...

Postitatud: 18.02.2008 22:18
Postitas crisp
Kaks nädalat tagasi laup. hommikul Rando helistas: "Mul on igav, su vana kolle aretis on ikka ilge jura. Vaatasin siin netist...."


Pilt


Kasutus mugavus on natuke kehva, aga elab vast üle.

tänud: Tarmole, Randole ja Lemzile :!:

Postitatud: 20.02.2008 10:55
Postitas collaracer
Õnnestus sul millegiga kollektorit seestpoolt kah töödelda või andsid ohtralt kuuma?

Postitatud: 02.05.2008 20:49
Postitas crisp
asjad hakkavad enam vähem paika loksuma

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

peab mingid pihustid leidma veel ja õhufiltri ja nipet näpet veel.

töö käib selles suunas, et suvel pärnu kiirendusel sõita kogurahaeest.