3. leht 4-st

Postitatud: 09.08.2006 17:50
Postitas erik
Aga kas Te oleksite nõus aitama mind seda turbot valida, varjante on palju ja eksida ei tahaks. On plaan paigaldada turbo BMW 2,8 mootorile (m52) ja olen kindel, et ei soovi suuremat boosti, kui 0,5-0,6 bar`i. Auto jääb igal juhul tänavakasutusse ja peab olema mugav sõita (enamus ajast sõidab naine). Kuna ruumi on väga vähe ja erilist performance`t ei soovi oleks vist mõistlik, et WG oleks sisene. Ise arvan, et garett t28bb, mida arvate Teie.

Erik
Z3

Audiophile kirjutas:

(copy)
Sa peaks süvenema millise geomeetriag turbiin kui palju CMF-mi teatud rõhu juures toodab. Sa võid ka 0,5 bar-i juures juba midagi iali lasta. Korraliku turboprojekti nr.1 asi on ENGINE MANAGEMENT. Ma arvan et avamata mootoriga saab korralikus seades mingi 1 bar üle vabalt sõita. GT28RS on mõeldud kuni 2 liitristele mootoritele ehk siis mootorid mis on väikese töömahu ja suure efektiivsusega. Sina pead vaatama rohkem stiilis K27 poole! Või siis analoogse suurusega midagi!

M

Mina kirjutasin:

(copy)

Seda T28bb pakutakse koos sellele mootorile mõeldud turbo kit`ile. Jah tean et Alpina kasutab K27`t ja sama on ka 745IT`l. Aga äkki on mingi hübriid mõtekam? Hea ku kellegi vedeleks mingi surnud K27 siis saaks vaadata selle gabariite nagu oleks vaimusilmas et K27 on jube suur. Management on loomulikul tähtis aga seda juba teistes teemades.

Erik

Postitatud: 09.08.2006 18:02
Postitas Raceboy
Kas sa sellise asja peale pole mõelnud : http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1414 ?

Postitatud: 09.08.2006 19:37
Postitas jk
erik kirjutas: Audiophile kirjutas:

(copy)
Sa peaks süvenema millise geomeetriag turbiin kui palju CMF-mi teatud rõhu juures toodab. Sa võid ka 0,5 bar-i juures juba midagi iali lasta. Korraliku turboprojekti nr.1 asi on ENGINE MANAGEMENT. Ma arvan et avamata mootoriga saab korralikus seades mingi 1 bar üle vabalt sõita. GT28RS on mõeldud kuni 2 liitristele mootoritele ehk siis mootorid mis on väikese töömahu ja suure efektiivsusega. Sina pead vaatama rohkem stiilis K27 poole! Või siis analoogse suurusega midagi!

M

Mina kirjutasin:

(copy)

Seda T28bb pakutakse koos sellele mootorile mõeldud turbo kit`ile. Jah tean et Alpina kasutab K27`t ja sama on ka 745IT`l. Aga äkki on mingi hübriid mõtekam? Hea ku kellegi vedeleks mingi surnud K27 siis saaks vaadata selle gabariite nagu oleks vaimusilmas et K27 on jube suur. Management on loomulikul tähtis aga seda juba teistes teemades.

Erik
Managmenti osas Audiophilega nõus, aga sinu süsteem oleks midagi Saabi LP (low pressure) süsteemi sarnast. Seal kasutakse ka ilgelt väikeseid turboid (2.3 mootoril turbo, mida mina paneks 1.3 mootorile). GT2871R 52 trim on veidi suurema kompressoriga kui GT28RS, aga välismõõtmetel on see sama suur kui T28. GT3267 on sarnane, aga ligi poole odavam.[/url] Mõlema turbod on kogu pööretevahemiku enamvähem effetiivsed (sinu mootoriga oleks optimaalne ~1.0bar) ja peaks 0.6 bariga üle 300hp välja puhuma. Väikse turboga powerit eriti juurde ei saa, aga momenti peaks madalal küll juurde tulema. See link võib sind ka huvitada http://autospeed.drive.com.au/cms/article.html?&A=2863

Edit: T28BB aka GT28RS aka GT2860RS on ka täitsa sobilik (engine flow 0.75 barini) , kuna BMW M52 mootorid ei käi 8000rpmini nagu mõned jaapanlased ;).

Pilt

Postitatud: 09.08.2006 22:36
Postitas erik
Tänud, väga asjalik selgitus. Paistab et see GT2871 on rohkem kurjadele riisidele ja muidu terastele mootoritele aga see GT3267 on sihuke vanaisa turbo ja vist rohkem sobilikum minu projektile. Mis te arvate, see hinna vahe tuleb vist vesijahutuse puudumisest?

Postitatud: 10.08.2006 0:00
Postitas erik
Leidsin sellise huvitava lehe, siin samas ja hinnad pole üldse hullud.
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=4

Postitatud: 19.08.2006 18:44
Postitas Raimo
paistab et M52 mootori taluvuspiir on 700rwhp

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=572535

http://www.bmwturbo328.com/page2.html

http://bmwturbo328.com/704.wmv
The best part is, it is a all stock motor except a m50 manifold and low compression gasket.
edit: varajased m52 plokid olid nikasiliga aga see konkreetne on hülsitud nagu ka hilisemad 528, z3 jne paigaldatud mootorid. meil on 328 aga nikasiliga ning plokk sellest võibolla veidi nõrgem.

Postitatud: 19.08.2006 19:40
Postitas erik
Ja seda originaalaju ja APEX`i kontrolleriga.

Postitatud: 29.08.2006 19:49
Postitas Raimo
uurisin siis natuke ja see 328i on ikkagist malm plokiga. arvati, et suurema boostiga on siinsete alu m52 puhul oht, et plokikaan läheb "lindude juurde jalutama". niipalju rõhku küll plaanis pole aga ...

mida sellest arvata ?

Postitatud: 17.09.2006 9:45
Postitas erik
Nii palju kui ma lugenud ja uurinud olen, on enamus arvamusel, et kuni 0,5 - 0,6 baari rõhku pole vaja mootorit avada, kui üle selle siis tikkpoldid ja kõrgem tihend. Kolb, keps ja vänt on M52`l sepistatud, nii et mingit kolvi vahetust pole nagu vaja. Mingist N hetkest hakkavad kõvemad boostijad nukkasid vahetama ja VANOST "killima", ei tea, nii kaugele ise ei plaani minna.
Lepin täiesti 300 +hj ja 350 Nm, ehk kui saan töökindlalt ja kasutusmugavuseg natuke paremad andemd kui Z3M`l siis oleks super.

Ehk kevadel on komplekt koos ja masinal peal.

Postitatud: 17.09.2006 14:28
Postitas Raimo
Jah, see 0,5-0,6bar on täitsa tavaline sellise kõrge surveastme puhul ning midagi muutmata. ainult et pigem kasutatakse kompressorit, enda meelest ka veidi mõttekam kui boost nii väikeseks jääb. ega Z3 erilise ruumiga kapoti all just ei hiilga ka

Postitatud: 18.09.2006 9:10
Postitas puna
erik kirjutas:Tänud, väga asjalik selgitus. Paistab et see GT2871 on rohkem kurjadele riisidele ja muidu terastele mootoritele aga see GT3267 on sihuke vanaisa turbo ja vist rohkem sobilikum minu projektile. Mis te arvate, see hinna vahe tuleb vist vesijahutuse puudumisest?
Vaatasin, et GT2871 võikseid erinevusi:
GT2871R - 472560-15
GT2871R - 743347-1
GT2871R - 743347-2
ja GT 3267 ka erinevad:
GT3267 - 452233-5
GT3267 - 452234-2
Neil on tegelikult kõigil väikesed erinevused.

Postitatud: 18.09.2006 9:35
Postitas erik
tsiteerin:

ja GT 3267 ka erinevad:

GT3267 - 452233-5 wg on sisene
GT3267 - 452234-2 ilma wg`ta

Postitatud: 18.09.2006 9:53
Postitas Kuuno
jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud

Postitatud: 18.09.2006 13:41
Postitas puna
Kuuno kirjutas:jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud
Ilmselt seetõttu, et tava mootorid ei pea vastu.
Kolvid hülsid põlevad ära.

Postitatud: 18.09.2006 14:28
Postitas Kuuno
puna kirjutas:
Kuuno kirjutas:jkas hr puna oskab lahti seletada miks gt2876r -2 ei sobi üldiseks kasutamiseks tänavaautole v misks eda vähemalt garrett ei soovita ?
tänud
Ilmselt seetõttu, et tava mootorid ei pea vastu.
Kolvid hülsid põlevad ära.
misiganes turboga (gt28rs jne) võib ära põletada kolvid ja hülsid kui segu jne paigast ära...arvan et see ei ole põhjus aga ei oska arvata mis võib olla :)