3. leht 4-st
Re: Turbo punane
Postitatud: 25.12.2012 17:01
Postitas prj
kilplane kirjutas:nii omast kogemusest siis ka.
Väide, et kõrgematel pööretel ei saa summutis lisaõhku. polegi vaja ju. kõik õhk, mis on vajalik kütuse põletamiseks on olemas. lihtsalt teda põletatakse mitte ainult kolvi liigutamiseks vaid ka hiljem. ehk summutis. ja ma usun, et ma ei valeta, kui ütlen et kütuse põlemis temperatuur on ükskõik mis asendist vaadates suurem kui põlenud gaasi temeratuur. ses suhtes, et sellisel juhul, kui kütust summutis mitte mootoris põletatakse, läheb turbo punaseks kindlasti. ja see masin ei liigu sul peast ega perssest.
See eeldab väga hilist süütenurka, ehk siis süüde peab väga vale olema või peab nukaajastus metsas olema.
teine juhus, mis mul praegu peavalu pakub on üks volvo v50 millel on mingi elektroonika anomaalia ja keerab kütet siga palju peale. selliselt et kui küünlad maha võtta ja käiata tühjalt, siis on koguaeg purskaev kapotiall, ükskõik kui kaua käiad. käima lõpuks saime siis oli samamoodi summuti kuni katini läbipaistev juba. ja seda puhtalt rikkast segust. (oli tegu NA mootoriga) ja kui keegi väidab, et see läks punaseks lahjast segust, siis tulgu vaadaku ise ja veendugu. segu nii rikas, et iga 5 käivitus ei lähe käima kuna küünlad märjad.
See on samamoodi hilisest süütest, mitte niivõrd rikkast segust. Volvo V50 aju on minu teada samasugune õhulugeja põhine Motronic ning kui seal on kütust palju, siis järelikult ka süüde väga hiline.
Isegi 0.7 lambda juures on leegi kiirus ainult ca. 1.5-1.6 korda väiksem bensiini puhul võrreldes leegi kiirusega lambda 1.0 juures.
Sellest üksi ei piisa, et kütus kuskil väljaspool silindrit põlema hakkaks, isegi mitte ligilähedaselt. Selleks, et asi väljalaskes põleks peab süüde väga hilja peale ÜSS olema.
Väga hästi on seda näha steady state dünos, kui piisavalt madala surveastmega mootoriga madalal koormusel järjest kütust peale keerata ning MBT-d otsida.
Kui mootor ei ole detonatsiooni poolt piiratud, siis süütenurga erinevus 0.7 ja 1.0 lambda vahel on üsna minimaalne ning teatavasti 1.0 juures on leegi kiirus suurim.
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 18:01
Postitas kuno666
Täna siis prooviti ja jamati veel selle audiga ja ikka turbo punane ja samuti läheb sumbutaja väga kuumaks. Survestati sisselase ära lekkeid ei olnud võeti pihustid maha prooviti mootorit ringi ajada ja pihustid pihustasid ilusti võrtselt. Vahetati ka temperatuuri andur mis hakkas veateateid andma. Küünlad keerati ka maha ja need olid täitsa valged. Mida võiks veel kontrollida ?
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 18:36
Postitas citizen
kuno666 kirjutas:Täna siis prooviti ja jamati veel selle audiga ja ikka turbo punane ja samuti läheb sumbutaja väga kuumaks. Survestati sisselase ära lekkeid ei olnud võeti pihustid maha prooviti mootorit ringi ajada ja pihustid pihustasid ilusti võrtselt. Vahetati ka temperatuuri andur mis hakkas veateateid andma. Küünlad keerati ka maha ja need olid täitsa valged. Mida võiks veel kontrollida ?
bensupump?
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 18:41
Postitas kuno666
survet tootis 3,5bari kui auto töötas
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 19:55
Postitas prj
kuno666 kirjutas:survet tootis 3,5bari kui auto töötas
Kui bensupump tõesti ainult 3.5 bari survet tootis, siis on see vaja ära vahetada.
Kui latist mõõtsite, siis on teine teema, aga siis ei mõõtnud te kütusepumba rõhku.
Küünlad valged tähendab lahjat segu, selle leidmine ei ole antud autol tuumafüüsika.
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 20:06
Postitas kuno666
Mulle öeldi ,et sealt lati juurest ta mõõtis ja kui regulaatoril vaakum vooliku ära võttis oli surve olnud 4bari
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 21:51
Postitas prj
kuno666 kirjutas:Mulle öeldi ,et sealt lati juurest ta mõõtis ja kui regulaatoril vaakum vooliku ära võttis oli surve olnud 4bari
Siis pole see mitte pumba surve vaid lati surve, mida te mõõtsite.
Ehk siis pumba survet te mõõtnud pole. Latis võiks survet ka mõõta gaas põhjas, autos sõites, mitte tühikäigul.
A netis on alati lahe autot remontida. Alati on kõik asjad korrektselt testitud kõigil ja diagnoositud ning kuskil viga ei saa olla.
Kui auto enda kätte saad, siis tuleb välja, et see rõhulekketest pole päris õigelt tehtud ning aju näitudesse pole keegi eriti süvenenud...
Ma ei oska midagi muud kahjuks öelda...
Kuidas lekketesti tehti? Mis küttega sõidetakse?
Re: Turbo punane
Postitatud: 31.12.2012 23:16
Postitas mitsu_manic
Segan vahele.
Ausalt öelda, siis pumba survet saab ka mitut moodi mõõta. Kõik oleneb toru läbimõõdust.
Enamus juhtudel, 99%, on manualides või ka autodatas antud kütuserõhk ikkagist latist mõõdetuna. Kui latis on 3.5 bari, siis täispritsega mootori jaoks peaks see täiesti toimiv rõhk olema.
Kogemus on see, kus alles 2.0 bari pealt tekkisid mootori töös tõrked. Kuigi manual näeb ette 2.7-3.2 bari.
Samas edasi teoretiseerides, kui rõhuregulaatori vaakum on otse sisselaske kollektorist, siis ainuke vaakum on tühikäigul, igal muul juhul peaks turbomootoril olema kütusel kõrgem rõhk, kus boost regulaatorit nn kinni surub.
Minu mõte.
Lisan ka, et pole 100% kursis Vagi süsteemiga. Kuid jah, mõõtmisel ja mõõtmisel on vahe.
Ka minu turbo autol oli turbo punane lahjast kütusesegust, ja seda juba pärast 5 min rahulikku sõitu parklas. Kollektor oli punasem kui Rudolfi nina.
Re: Turbo punane
Postitatud: 01.01.2013 15:21
Postitas ahto42
Mul Accord 1.8 N/A 100kw mootoril näitas manualist 2.8-3,3 bar kui vaakum regulaatorilt tagant tõtta. Panin manomeetri enne latti vooliku vahele, ja näitas ainult 2.5 bar. Tellisin inglismaalt 255l/h universaalse pumba ja istutasin ta originaal korpusesse. Seier näitas 3.3 bar, ehk koguaeg maksimumi, mis lubatud.
Seega, otsige välja oma mootori rõhu näitajad ja kui ikka manomeeter näitab miinimumi või sinna lähedale, siis võiks pumba üle vaadata.
Re: Turbo punane
Postitatud: 01.01.2013 20:28
Postitas prj
mitsu_manic kirjutas:Segan vahele.
Ausalt öelda, siis pumba survet saab ka mitut moodi mõõta. Kõik oleneb toru läbimõõdust.
Pumba survet on korrektne mõõta mitte tühikäigul, vaid ikka tarbimise all.
Näiteks ka pingelangus pööretega pumba peal -> rõhk kukub ära.
VAG-l kõik väga lihtne ning latil on regulaator vahel. Pump käib kogu aeg täie rauaga ning kütus, mida vaja ei ole saadetakse paaki tagasi.
Latist mõõdetuna on praegu kõik OK - regulaator on antud mootoril 4 barine ning tühikäigul 4-0.5=3.5 ja kui toru ei ole regulaatoril taga 4-0=4 on OK.
Samas boosti all, mida siin ilma mootorit ja aju näppimata peaks olema kuskil 0.6 bari, peab surve ulatuma juba 4.6-ni, et kompenseerida ülerõhku ning hoida rõhku pihustiotstel konstantsena.
Tegelikult mis oluline on, on ikkagi rõhk latis, aga see ei ole pumba rõhk. Kuid rõhku latis on täiesti mõttetu mõõta tühikäigul, kuna ka peaaegu täiesti surnud pump suudab seda rõhku piisavalt lüüa, kui mingit tarbimist taga ei ole...
Samuti on alati õhus aju küsimus ning ka see, kuidas seal survetesti tehti. Kui kuskil vaakum lekib või õhulugeja ja turbo vahel lekib või karterituulutus lekib, siis tõmbab see kõik lisaõhku juurde. Kui keegi oskamatu on aju kallal käinud ning sinna mingi suvalise kivi pannud, mis võib-olla ei ole üldse sellele mootorile, sellele õhulugejale ja nendele pihustitele, siis on ka tulemus kergelt käes. 1.8T-d on miljon erinevat varianti, erinevate kaantega, klappide arvuga, pihustitega, regulaatoritega jne.
Kahju on sellest, et enamus eesti nn. "diagnostikute" teadmised piirduvad "fault codes" nupu vajutamisega. Mootori hingeelu jagavad vähesed. Sellel mootoril on jõhkralt infot OBD-s, mille abil on võimalik tuvastada kuidas ja mis töötab.
Punaseks võib vabalt minna asi ka umbes katist jms, igasuguseid variante on, aga neid asju saab ka ilusti diagnoosida arvutiga, üsna suure tõenäosusega. Kui ikka normaalne kütus sees, kütuserõhk boosti all paigas ning knock controlist tõmmatakse sitaks süüdet maha, on ilmselge, et vastusurve mega suur kogu aeg.
Üsna tõenäoline 1.8T puhul on ka see, et rihm on lihtsalt valesti peal. Arvatakse küll, et märgid paigas, kuid olen väga palju ikka neid 1.8T-d punaste kolletega näinud, millel nukad paigast ära ning remondikoht väidab, et märgid paigas. Rihma peaks vahetama spets. vahenditega, mitte silmaga.
Re: Turbo punane
Postitatud: 02.01.2013 17:28
Postitas kuno666
Saan aru ,et kui kohapeal pöördeid anda siis peaks olema latist mõõdetuna kütuse surve 4,6 bar-i ?
Re: Turbo punane
Postitatud: 02.01.2013 19:01
Postitas prj
kuno666 kirjutas:Saan aru ,et kui kohapeal pöördeid anda siis peaks olema latist mõõdetuna kütuse surve 4,6 bar-i ?
Ei, loe uuesti läbi... Tühikäigul ei tooda sul turbo kohe kindlasti 0.6 bari ülerõhku lihtsalt gaasitades.
Neid asju mõõdetakse SÕITES, mitte tühikäigul täristades.
Ma üldiselt arvan, et sul on rihm valesti peal või nukad omavahel vale ajastusega, see kõige tõenäosem

Re: Turbo punane
Postitatud: 03.01.2013 20:25
Postitas kuno666
Täna vaatasime ,et palju siis turbo rõhku toodab ja kui 3käiguga 3000rpm-i gaas põhja suruda siis turbo puhus ainult 0,4 bari ja lõpupoole langes 0,3 bar-i peale. Tegime veel sisselaske survestamist ja lekkeid ei olnud. Homme pidi saama ka uuesti kütuse latist survet mõõta eks siis näeb palju seda seal on. Aju ei hakanud lahti võtma aga paistis ,et seal kallal keegi käinud ei ole sest kruvid olid ilusad.
Re: Turbo punane
Postitatud: 03.01.2013 22:18
Postitas prj
0.4-0.5 on talvel täitsa ok, eriti rohkem ei pea 110kw isendil sealt tulema ka, ilmselt stock siis.
Re: Turbo punane
Postitatud: 04.01.2013 14:52
Postitas kuno666
Täna mõõdeti ka kütuse latis olev surve ära kui sõideti ja seda oli 4,2bar-i kiirendades 0-100km/h. Nüüd oleks siis veel ainuke varjant ,et rihma on valesti kuna kõik asjad ära proovitud. Remondimees vaatas küll rihma üle ja ütles ,et 1 hammas oli ülevalt möödas olnud ja pani selle paika märkide järgi mis on hoorattal ja üleval kaane peal. Mootori tähed on siis AEB