20. leht 33-st
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 26.12.2010 7:55
Postitas mart154
Mihkel kirjutas:GT2860RS peaks olema suhteliselt ideaalne lahendus.
Kui otsid mingi auto originaal turbot, siis see valik on päris väike, millel on sellise tootlikusega turbod stockis peal ja paraku ei kipu need ka väga odavad olema.
Oh kuidas mulle austraalia meeldib. Siin on 200-600hp vahemikus diiselmootoreid vedelemas igalpool. Turbosid saab õllekasti eest!

Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 12.01.2011 21:51
Postitas rosco
G60 kohta paar küsimust!
1) Kas turbole võib õli pealevoolu võtta samast kohast,kust on laadurit õli võetud? Kui õigesti mäletan,siis see seal 0,3bar. Vooluhulka ei tea.
2) Kas g60 aju üldse suudab mõelda iseseisvalt? Või on arvestatud laaduri rõhu ja tootlikuse järgi paika. Kuskil kõrva jäänud,et kuni 4000rpm-ini töötab aju closed loop-is? Vastab see tõele?
3) Kas sellele mootorile sobib mõni diisel golfi väljalaske kolle? Samuti kuulnud,et midagi vist sobib,aga täpseid asju ei tea.
4) Korraliku juhtimisega(loe MS,VEMS etc ) 300 jõudu kannataks ära w?
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 12.01.2011 22:13
Postitas JLKK
3) Kas sellele mootorile sobib mõni diisel golfi väljalaske kolle? Samuti kuulnud,et midagi vist sobib,aga täpseid asju ei tea.[/quote]
Sobib kindlasti külge 1.6, 1.9 TD väljalaske kollektor ainult, et siis ei saa kasutada originaal sisselaske kollektorit kuna turbo asub üleval.
Ei ole proovinud 19TDI väljalaset, sellel turbo allpool. Tasuks katsetada

Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 12.01.2011 22:17
Postitas Mihkel
rosco kirjutas:
1) Kas turbole võib õli pealevoolu võtta samast kohast,kust on laadurit õli võetud? Kui õigesti mäletan,siis see seal 0,3bar. Vooluhulka ei tea.
Võid võtta küll, voolik piirab seal rõhku, mitte kaanest ei tule madalam rõhk.
rosco kirjutas:
2) Kas g60 aju üldse suudab mõelda iseseisvalt? Või on arvestatud laaduri rõhu ja tootlikuse järgi paika. Kuskil kõrva jäänud,et kuni 4000rpm-ini töötab aju closed loop-is? Vastab see tõele?
G60 originaal aju oli vähemalt minu Corradol paras saast.
Aju seade on mõeldud ikkagi kompressori tootlikusele vastava rõhu ja mootoripöörde suhte jaoks. Asi ilmselt töötab ja sõidab aga kas see on normaalne seade on iga ühe enda otsustada.
Ei saanud see aju ka normaalselt selle kompressoriga hakkama.
rosco kirjutas:
3) Kas sellele mootorile sobib mõni diisel golfi väljalaske kolle? Samuti kuulnud,et midagi vist sobib,aga täpseid asju ei tea.
Diislite kohta ei oska öelda aga oleks üks tutikas T3 flantsiga malmist spetsiaalne 8V turbokollektor 100.- EUR eest pakkuda.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 23.01.2011 21:17
Postitas Warheart
Peale pikka, pikka TurboClub'i foorumi uurimist (nii kasutajate autod kui ka muu jutt)...
olen ikka dilemma ees...
Kuna 1.6 mootorist enam midagi ei tee (auto müüdud)
aga 2.5 V6 ikka alles Fiat Croma näol ja suur, suur soov auto uuesti liikuma saada natukese lisajõuga kui muidu (mootorile tuleb teha niikuinii kap. remont ja palju muud).
Siis nüüd uuriks veel natuke (ei taha auto teemat teha kui ei ole asjades kindel).
On kellegil antud mootoritega kokkupuuteid (pean silmas V6 Alfa Romeo ja Fiati toodangut), nende vastupidavust jne.?
Netist eriti ei leia nende kohta väga midagi mis puudutab turbotamist (jah, Alfa GTV jne. on 2.0T, ma tean).
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 20.06.2011 13:19
Postitas jeff01
See netis küsimine vastupidavuse kohalt on täpselt selline tulemus millest ikkagi kinni hakata eriti saa.
Minuarust on jumala pohh mis mootori sa ära turbotad. Mina läksin seda teed et turbotan 40a vana vw mootorit ja turbotatakse ka šiguleid ja mosusid nii, et kõik kaasaegsemad autod peaks veel oluliselt pareminigi kõige sellega toime tulema. Ehita viled külge ja katsu misiganes viisil ta seadesse saada. Kõik muu tuleb tagant järgi kui näed kust vaja kaasa aidata.
Vaata vaid järgi, et surved korras oleks (kompressioon ja õlirõhk) pese mootor korralikult puhtaks (selleks ei pea teda lahti võtma aga tore kui viitsid eemaldada ja ära pesta klapikambri kaane ja karteri ning kord-paar pesuõliga läbi lasta enne kui turbo või turbod külge saavad. (Karterit pead vist igaljuhul modima õli tagasivoolu pärast. Kui aega ja viitsimist rohkem siis oleks vaid kasuks, kui kaaned maha võtaks ja klapid tihedaks saaks ning uute tihenditega ja puhaste pindadega kokku veetud. Kui nõutakse siis kindlasti ka uued poldid. Ja usun et 0,8 bari pole mingi probleem mis iganes mootoril kui asi on seades vähemalt boosti all.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 20.06.2011 15:08
Postitas Astrona
Ilma süvenemata - kui teised seda eriti ei turbota, siis tõenäoliselt pole sel ka mõtet.
Enne kui kap-rem tegema hakkad, ürita tollele ostja leida, ja pane vahele mootor, mille aftermarked juppe lademetes saadaval. Kui päris BBC, supra või skyline'i mootorid ei mahu eelarvesse, siis võta see Coupe GT, kui see sinna kasti otsa juba istub, ja leiad know-how'd ka juba siit samast. Pakun, et sealt V6'est on kallim 450hj võtta kui R4'st.
Mingi V6 custom kollektorid ja kaanetihendid maksavad vast samapalju kui sepissisuga CA mootor.
Ära tee projekti alguses vigasid, pärast raske "kahjumit sisse võtta", et õigele teelt uuesti alustada.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 21.06.2011 9:41
Postitas jeff01
Kui omanik soovib esimest näpuharjutust ja vähe lisajõudu siis ma unustaks aftermarket jupid. Sulavad ja purunevad needki kui ei tea päris täpselt mis teed.
Kuniks asja originaaliga kestma saad võib muidu mitu ringi kolbe minna kui ei alusta widebandiga progeajust ja seadistusteenuse tellimisest.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 21.06.2011 18:43
Postitas Astrona
jeff01 kirjutas:Kui omanik soovib esimest näpuharjutust ja vähe lisajõudu siis ma unustaks aftermarket jupid. Sulavad ja purunevad needki kui ei tea päris täpselt mis teed.
Kuniks asja originaaliga kestma saad võib muidu mitu ringi kolbe minna kui ei alusta widebandiga progeajust ja seadistusteenuse tellimisest.
(mootorile tuleb teha niikuinii kap. remont ja palju muud).
Kapremont ja palju muud tundub sellise eelarvena, et siin WB aja MS arvelt nagu koonerdama ei tohiks hakata.
2.5 V6 on 119kw. Rohkem kui natuke lisajõudu tähendaks siis vast 150-180kw (ikkagi 30-50% lisa

)? Ise enesest saaks tolle ka muidugi häkitud pritsungi ja laenatud WB'iga kah safe'iks. CR tollel 9.5:1 on iseenesest hea algus.
Paraku isegi 8v 2.0T oli parema minekuga. Aga kui huvi ajaloo vastu pole, tuleks ikka 4-klapitehnika võtta. 2.0 16V Turbo (1993–2001) ongi juba "natuke lisa-jõudu". Ja seega iseenesest ei peaks toda tuunima hakkama, et eesmärk täita. Piisaks kap-remondist. Ja kapremonti vajav mootor ei tohiks ülipalju maksta.
Või siis näiteks väike noorepere laen ja ehk Arne müüb oma mootori maha
Lihtsalt, raske on pärast viga tunnistada ja õige toorik võtta, kui garaaz on vana mootori juppe ja plokke täis, kolvid kolme kaupa reas, ning käe liigutusedki juba adapteerunud antud mootori remondi tarbeks.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 28.07.2011 16:52
Postitas jyrxxx
tere.
Olemas on bmw 323i e36, 125kw, ehk siis m52b25 mootoriga.Tekkis mõte et uurin väheke turbotamise kohta.Kas üldse tasub turbotada seda mootorit või oleks kasulikum võtta m50b25 141kw mootor? Kui palju üldse m52b25 mootor kannatab stock sisuga?Eeldades et sõiduk jääb siiski igapäevaautoks.Arvestanud olen juba sellega et kui turbotada, siis tuleb kindlasti ka programmeeritav aju, ning lasta kellegil kõik ära seadista.Ilmselt tuleb ka surveastet madaldada? Kuna olen turbotamise alal suht võhik veel, siis loodan et keegi ei pahanda kui kuskil pange panin :P
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 23.08.2011 22:16
Postitas carl93
Tere
Tahtsin küsida veitsake turbo kohta oleks vaja turbot 3,0 mootorile, r6, 138kw.Tegemist siis mersu m103 mootoriga ja
pidades seda silmas ,et turbo tuleks taha varakult 2000-2500 pööretel ,et siis oskaks keegi soovitada midagi head ja hea hinnaga?Ja kui suure läbimööduga torupõlvesi hankida originaalis 36mm.Nagu aru saanud siis mida väiksema läbimööduga torukolle seda varem turbo taha hakkab?
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 15.10.2011 19:35
Postitas rookierice
Veidi alla 2,5liitri mootorile vaja kasutatud turbot, soodsat ja laialtlevinud. Tootlikkus võiks olla kuskil 250-300hj jaoks. Mida madalam spool seda parem, aga väga kuuma õhku muidugi ei sooviks.
K24 jääks veidi väikseks? Kuidas K26ga on
Või näiteks TD04HL-16T, need siis s/v70 t5 peal.
Saadavuse küsimus on oluline, kuna vaja on kahte identset. Mida tasuks otsida?
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 30.10.2011 15:38
Postitas carl93
Olen küll uurinud ja otsinud kuid pole leidnud ,et mis siis saab kui turbo on mõeldud väiksema litraasiga mootorile kui ta pandud on?Toimib ta üldse? Kaob lõpus jõud ära?
omale sai soetatud turbo ja lugedes selgus ,et kuumkoda suur seda siis 3.0 bensukale 132kw ja
vajaduseks oleks see ,et turbo tuleks juba madalatel pööretel järgi.Kas garrett t2 jääks liiga lahjaks?Rõhku plaanis keerata max 0.7 bari äkki aitaks keegi nõks.
Turbo garrett T04b55.
Külmaosa tiivik alt mõõtes 70mm ,kuuma osa tiivik 74mm.
Kuumakoja peal mõõt 16.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 16.11.2011 14:10
Postitas Astrona
carl93 kirjutas:Olen küll uurinud ja otsinud kuid pole leidnud ,et mis siis saab kui turbo on mõeldud väiksema litraasiga mootorile kui ta pandud on?Toimib ta üldse? Kaob lõpus jõud ära?
omale sai soetatud turbo ja lugedes selgus ,et kuumkoda suur seda siis 3.0 bensukale 132kw ja
vajaduseks oleks see ,et turbo tuleks juba madalatel pööretel järgi.Kas garrett t2 jääks liiga lahjaks?Rõhku plaanis keerata max 0.7 bari äkki aitaks keegi nõks.

LAIAS LAASTUS! Turbod on suht lollid, nad näevad vaid gaase mis tuleb sisse ja läheb välja. Gaaside hulk on aga 1L 132kw ja 3L 132kw puhul sama, siis turbot väga ei koti mitu ebaeffektiivset liitrit sul kubatuuri on.
Praktikas surge jms probleemide tõttu võiks max Nm sel teisel kah olla võimalikult sarnane.
Re: K:Turbo minu autole
Postitatud: 16.12.2011 1:53
Postitas Lauri-L
Pole küll tegemist turboga aga ikkagi küsin. Plaan siis panna 2.0 85kw VW vento mootorile otsa kompressor, mootor siis Corrado kapoti alla ja mõned asjad hetkel küsimärgi all.
Mida teha ajuga, et rõhku tunnistama panna või vaja uut aju ? Kui võimalik MAP andur lisada siis kus ja kuidas ? (keegi võiks PSi hindadest ka rääkida)
Mis saab õhulugejast ? Kas jääb alles või peab eemaldama ?
Küttuse süsteemi kohapealt siis pihustid vaja leida sobivad, ehk siis millised täpsemalt sobivad ?
Muud asjad nagu enamvähem paigas ja teada. Plaan siis panna Eaton M62 ning sobilik rõhk oleks vast kusagil 0,6-0,8 bar, surveastme madaldan pannes 2 plokikaane tihendit, kütte pump on Corrado G60 oma, ehk siis sellega hätta ei tohiks jääda.
Muidugi vaja cooler ja cooleri torustik sebida ja sobilik rihm leida kompressori jaoks, sammuti ei teeks halba wideband lambda vms, ühesõnaga segu kell siis koos vaja minevaga.