20. leht 31-st

Postitatud: 22.12.2006 15:19
Postitas Laisu
Jõuvanker kirjutas: Maruvinge, pane edasi, et see HJ number saaks ükskord üle poole tuhande!
ega see aeg vist kaugel ei ole :-D

edit: Markus kle, viimases autolehes oli kirjas et mootori purunemise põhjuseks oli kõver keps? viga oli siiski siis kepsus? oli see juba algusest peale kõver?

Postitatud: 23.12.2006 22:53
Postitas Audiophile
Nii

Klõpsasin mõned fotod täna veel auto hetkeolukorrast garaazis
Peasüüdlane ise:
Pilt

Turbo uus asukoht, siit keerab kohe 90 kraadine põlv alla esistange alla kuhu paigutatakse monster filter, siit paistab ka cooleri sinine lõdvikuots, täpselt niipalju on maad turbost coolerini:

Pilt
Pilt

Need vennad peavad kohta vahetama (roolivõimu potska ja tulede mootor. Lisaks tuleb natuke lanseroni ja rattakoobast töödelda!
Pilt


Pilt

Postitatud: 25.12.2006 19:04
Postitas sada1000
Ega muud kui :fcuk

:shock: :shock: tõesti.. all good :roll:

Postitatud: 28.12.2006 12:27
Postitas Audiophile
Veel mõned uuendused mis uue mootoriga plaanis!

COP süütesüsteem: Plaan kasutada Porsche Cayenne COP (coil in plug) süütepoole mis on siis iga silindri kohta eraldi!
Pilt
Pilt

Veel.. kaalun veel ühte varianti ploki modimisel. Võimalus oleks siis plokk hülssida Dartoni mid-sleeve hülssidega. mis on vamistatud mingist erikangest pommikindlast materjalist. Sama tehnoloogiat kasutataks usas näit pro-street ja outlaw honda mootoritel (1000hj silindri kohta).

Porsche plokki paigaldamine käib nii, et plokk sisuliselt freesitakse tühjaks nii et jääb vaid ploki korpus.. seejärel kuumutatakse plokk üles paigaldatakse hülsid, ploki jahtudes kinnituvad ka hüslsid sinna - tegelikkuses on see oluliselt keerulisem protsess aga lühidalt öeldes käib
see niimoodi..
Hülsid ise
Pilt

Freesime ploki tühjaks
Pilt
Pilt
Hülsid paigaldatud
Pilt

Stressplate, ja hoonimine
Pilt

Nagu näha on nene hüssie eripäraks selline serv ülemises osas mis moodustavad sellise monoliidse deck-i silindrite ülaosas mis omakorda välistavad igasuguse silindrite float-i ehk liikumise surve all..

Kogu see protsess muudab mootori alumise otsa suht pommikindlaks ja ma arvan et järgmine remondiarve laekub minuni alles paari aasta pärast..

Eeliseks on ka see et igat hüssi on võimalik eraldi välja vahetada.. et kui ühes silindris midagi juhtub siis vahetad välja vaid ühe hülsi mitte ei vaheta välja kogu mootorit..

Veel.. selline hülssimine annab ka võimaluse puurida bore 104mm-lt 106-le mm-le mis teeb mootori kogutöömahuks 3104 cm3

Võimalus kasutada ükskõik millise aftermarket tootja kolbi - porsche aluminiumhülsid mida originaalplokk kasutab võimaldavad kasutada vaid originaalkolbe mis on 11:1 surveastmele.. seega surveastet alla saada on suht keeruline.. (paksem kaanetihend, treidtud kolvid, lühemad kepsud) -iga õige mootoriehitaja saadab sind sellise jutuga puuutaha. Seega JE, Wiseco, JP, jne sobivad..

Nagu ennemgi mainisin siis see on üks variante, tõsi üpris kallis variant kuid seeest väga tõhus ja mujal maailmas järele proovitud. Ilmselt ei oleks ka siit mootoris 150-200 hj /per silinder probleem välja võtta..

Ma ei ole tõepoolest mingi powerjunky et max hj mulle nii väga tähtis oleks, pigem on minujaoks argument see et asi koos püsiks ja et autoga pikalt sõita saaks.

Markus

Postitatud: 28.12.2006 13:17
Postitas mulk
Mis hinnaklassi need COP´id on, väliselt üsna identne VAG 1.8T coilpackiga.

Postitatud: 08.01.2007 15:14
Postitas Audiophile
Hinnaklassi veel hetkle ei oska öelda, uurimine käib, probleemiks on hetkle saanud pistikute leidmine nendele COP-idele. Audi Cop-id eiole välistatud

Vahepeal on juppide nimekirja lisandunud ka Boshi 044 Bensiinipump.

Veel Kaanetihendiks tuleb ilmselt Cometicu most advance tehnoloogial valmistatud Phuzion seeria tihend mis kasutab siis tihendi enda sees gaasiga täidetud o-ringe. Sellise lahenduse eeliseks on see et kui moootor soojenb soojeneb ka gaas mis on o-ringide sees mis pressiv omakorda o-ringi laiali tekidades veelgi tugevama sideme kaane ja ploki vahel..

Pilt

Veel plaanidest:

Kui plokk juba lahti käib siis ilmselt leiab oma koha alumises otsas Crank Scraper
http://www.crank-scrapers.com/Porsche_944_a.jpg.

Kaanepoldid - originaalid lähevad loomulikult vahetusse, plaan on siis paigaldada mitte ainult materjalilt tugevamad vaid ka suurema läbimõõduga poldid. 14.5 mm poldid on need mida plaanin kasutada!

Kolvid - Ilmselt Wiseco cutom liin, surveastmele 9.5:1 :D ja saavad kaetud külgedelt PC9 keraamikaga ja kolvi pealt thermal barrier keraamikaga. Selgus ka üks naljakas tõsiasi et Wiseco kolb + aftermarket keps on pea 250 grammi kergem ühe silindri kohta, seega terve mootori peale vähendan pea 1 kg pöörlevat massi mis tundub esialgu uskumatu.

Siin on küll 8 klapilise kolb aga mingi aimdus ikkagi..
Pilt


Paljud kindlasti mõtlevad et miks nii kõrge surveaste.

Seletus lihtne :

Porsche 16v kaan on väga efektiivne ja ei vaja tohutut boosti, et mootor liikuma panna

Kasutan väga kiire protsessoriga väga täpset ja kaasaaegset fuel managementi mitte 20 aastat vana motronicut.

Süütesüsteem on 20 korda tugevama sädemega kui originaalis kasutatav jagajaga süsteem.

Selline lähenemine võimaldab mul sõita väiksema rõhuga + auto alumine ots peaks olema kõvasti "ergum"

Tänu sellele saan kasutada suuremat kuumaosa turbol Praegu ongi mõttes kas GT35R 0,82 kuumaosaga või hoopis 1.06 kuumaosaga? Ühel juhul kindel 550hj teisel juhul kindel 600hj. Aga see max hj ei tähenda hetkel midagi kuna tähtis on see jõud saavutada võimalult väikse rõhuga mida hästi voolav kaan mulle ka lubab.

Tänu väiksemale ülelaaderõhule on minu EGT alati madal mis tagab mootori ja turbo pikaajalisuse, tegu ikkagi tänavaautoga!

Markus

Postitatud: 29.03.2007 6:50
Postitas Audiophile
Nii

Porsche 968 on lõpuks jõudnud eestisse, või õigemini siis mootor minu autole mille küljes oli juhuslikult ka kere! Auto juures mingeid erilis üllatusi välja ei tulnud. Originaalraadio ja CD-box ehk. Proovisime korra käima ka panna.. õnnestus täiesti.. autos on veel 60L jaapani high-unleaded kütust :D:D:D..

Aga kuna auto alles paar päeva tagasi minu valdusesse jõudis on ees paar projektimuudatust mis on seotud just ajapuudusega aga samas ilmselt osadele meist huvitavad..

Kolvid - jäävad originaalid - sepistatud ja katsetatud austraalias 550hj autos.

Kepsud lähevad vahetusse - väike lisagarantii ei tee paha..

Kaanetihendi tellisin ikkagi Cometicu MLS - 3.2mm paksune - surveaste peale seda 9,6:1

Kaan - vahetusse lähevad väljalaskeklapid ja klapivedrud ja vedrutaldrikud! Tööd teeb ära windorf

Turbo - GT35R 0,82 nagu ennegi mainitud!

Pihustid - 1000cc Precision Turbo

WG - Tial 40mm, dual port

Summuti jääb 3" vaja ainult flants vahetada kuna GT30 oli veidi teise kujuga..

Rehvid - taha siis 285 30 18 ette 225 40 18 - firmaks Goodyear. Eelmine aasta kadus ka 265 rehvidega pidamine ja sedag peetis mootoriga..


Sisselaskekolle - 100mm runnerid 50mm diameetriga ja full radius.. Kolle disani osas otsustasin minna lihtsa ja geniaalse disani teed pidi, materjal on juba kohal ja varsti hakkan kokku siristama.. Kolle tagasein tuleb 6mm lehtalumiiniumist, kogu kolle korpus 3mm alumiiniumist, TB flants aga 10mm alumiiniumist.. Kolle materjaliks kasutan ühte 90 kraadist 4" põlve, 0,5mm 3mm paksuse seinaga 4" toru.. 3mm lehtalumiiniumi, 6mm lehtalumiiniumi, 10mm lehtalumiiniumi..

Sarnase kolle pildid:
Pilt
Pilt

veel fotosid http://eku.3lite.ee/album45

Postitatud: 29.03.2007 11:05
Postitas Silwer
Kes sul kollektorit tegema hakkab?

Postitatud: 29.03.2007 11:59
Postitas Audiophile
Runneri pikkused, plenumi volume arvutan ise välja, flantsid lasen freesida ja kokku keevitada kolle tuttaval. Kõigepealt seespoolt ja siis väljast poolt! Materjali tellisin www.pure-pf.com. Poleerida lasen kolle ära veljemees Margus Karul kes porsche velejservadki peegliks tegi..

Sobitamise ja detailed paikalõikamisega tegelen ise!

Markus

Postitatud: 29.03.2007 21:54
Postitas hapukurk
Sellist coolerit nagu sul oleks mul ka vaja. Jõudu ehitamisel!

Postitatud: 30.03.2007 6:30
Postitas mulk
Miks sa just Bar&Plate kärje coolerile valisid?

Postitatud: 30.03.2007 9:46
Postitas Audiophile
Bar&plate valisin tema voolavuse pärast..boost drop on ikka väiksem kui teiste disainide puhul. Bar&plate vastu räägib muidugi tema veidi nigelam jahutusomadus aga valisin just nimme paksema kärje sellepärast et seda kompenseerida. Mul on suhteliselt suur turbiin, seega igasugune boost drop cooleris on seotud spoolupiga - lihtsalt seletades vajan vähemat arvu väljalaskegaase et rõhk silindrisse tekida kuna "pudelikaelu" on vähem ees. Jahutamise kohapealt maximum mis ma olen näinud ka 1.8 barise ülerõhuga on + 8 kraadi üle ambient-i - seega mulle piisab.

Markus
Miks sa just Bar&Plate kärje coolerile valisid?

Postitatud: 03.04.2007 6:47
Postitas Audiophile
NIi

eile oli siis seepäev kui sai ise ka autole esimest korda näpud külge pandud.. 968 mootori eemaldamiseks sai eemaldatud mootori juhtmestik, radikad, igast pidividan veel.. Jube naljakas on sellist "romu" lammutada - Kõik poldid tehase keermeliimiga, õlifiltril ja rihmadel porsche kirjad, kõik mutrid poldid läigivad alles.. Kõrvalistuja poolset esitiiba eemaldades käksid käed vaid tolmuseks, mitte mudakängardeks nagu tavaliselt sellist tööd meie riigis sõitnud autodega teha! Eemaldasin ka sisselaske kollektori (segusiiber muide on 968-l 60mm läbimõõduga nii et päris pirakas teine, aga kui sisselaske portidest sisse piilusin läks nägu naerule, esiteks nii suuri porte pole mina oma elus näinud, teiseks kogu sisselaske kanal (klapisääred, taldrikud, sisselske port, kõik säras vastu, ei ühtegi jälge sellest et seal mingi pölemine oleks tominud, päris pull. Mootorijuhtmestik on muidugi omaette teema! See näeb välja naug uhiuus.. no absoluutselt :). Kui võimalik siis kasutan ara kõik orignaaljuhtmestiku detailid! Muidugi tuleb juurde vedada sellised asjad nagu boost control EGT, aga igast pihustid, sensorid mis mootori küljes on saavad küll vähemalt osaliselt selle originaaljuhtmestikuga tehtud!

Ehk saab enne pühi veel paja maha, kaane pealt kätte siis klõpsan mõned fotod ka asjast :), Kaan windorfi kus vahetusse lähevad siis klapivedrud, väljalaskeklapid, Klapikambrikaane aga viin värvi ilmselt tuleb midagi sellis:

Pilt

Veel vahetavad askuoha oranzi porsche peal kogu esimene sillatala koos roolilati ja roolivardaga, tagasild koos torsioonvedruga, poolteljed, esiklaas, ukselingid. Hiljem veel airbagiga rool (igpäeva sõiduks) ja kogu sisustus, autot lähemalt uurides selgus et kaasas on originaalraadio + 10 kõlari ja võimendiga helisüsteem + originaal CD-box, originaal porsche jalamatid jne jne..

Bensiinipumba osas tekkisid sellised mõtted et äkki jätaks 968 originaalpumba bensiini ette lööma ja ühendaks Bosch-i 044ja kapoti alla ehk siis pumbad oleksid järjestiku ühendatud, oskab keegi seda kommenteerida?

Ühed rinkaveljed peaks vist ka saama!
http://www.butzi.cz/clanky/tuningove/te ... ep_002.jpg 18 tolli 10 tolli lai taga ja 8 tolli lai ees..

Postitatud: 03.04.2007 15:29
Postitas Mihkel
Audiophile kirjutas:Bensiinipumba osas tekkisid sellised mõtted et äkki jätaks 968 originaalpumba bensiini ette lööma ja ühendaks Bosch-i 044ja kapoti alla ehk siis pumbad oleksid järjestiku ühendatud, oskab keegi seda kommenteerida?
Kontrolli, et see Porsche originaal pump jõuaks Bosch-ile piisavalt ette anda.

Postitatud: 15.04.2007 9:40
Postitas Audiophile
Nii

Vahepealsetest tegemistest niipalju, mootor on lahti võetud, kogu sisemus vastas ootustele - isegi õli ei ole jõudnud ploki külgedel kõrbeda, seega pesta ei ole vaja midagi, kui siis ainult kolvid. Originaalkepsud 968 mootorist nägi suht hädised välja, seega vahetan need 44 turbo kepsude vastu Kaalusin ära ka.. 944 turbo keps on 120 grammi raskem ja ikka oluliselt tugevama välimusega kui 968 omad!

951 kepsud kaalusin koos poltidega ära 840 grammi olid kõik va üks mis oli 839 grammi.. Kolvigrupid üritan nii tasagaalu saada kui võimalik!

Kuna kehtib rusikareegel - double the horspower, double the breathing system, siis klapikambrikaande ja plokikaande saab mõned "tuulutusavad tehtud", samuti kavatsen originaal karterituulutuse veidi suurema diameetriga torude peale ringi teha. Tulemas on ka custom oil catch tank kuhu külge annab ikka 25mm steel braided voolikud kinnitada! Pragu kasutatav Simota oma on esiteks pisike igas mõttes..
Pilt

Vahepeal on eestisse jõudnud ka PT1000SCS pihustid mis on siis low impedence, veel on jõudnud kohale crank scraper. Nädalaalguses peaks minema ja turbiini üles korjama.

Pragu veel kaalun mida teha summutisüsteemiga.. Paigaldan vist põhjaalla veel lisaks ühe 3" simonsi reso, et häält veidi maha saada - tänavaauto ikkagi :)

Wastegate tuleb ka vist ringi teha ja atmosfääri läbi eraldi summutisüsteemi ventileerida! Wategate toru otsa ka siis väike 2.5" reso :)

Kogu summutisüsteem alates väljalaske kollest kuni downpipeni kavatsen katta keraamikaga - kasutan siis sellist katmist kus summtuile kantakse see keraamilne stuff aerosoolina (seda teen ise), seejärel lähevad detailid (kolle, downpipe, turbo kuumaosa, wastegate kuumaosa) spets ahju kus keraamika kinni põletatakse!

Sisselaske kolle on juba spetsialisti kätte antud, saeb selle tükkideks ja varsti siis saab ehk autole sobitada juba!

Mootori alumine otsa panene sellel nädalal kokku, ehk jõuab tiit ka kaane valmis teha siis oleks nagu kone koos. Kaanepoldid vahetan ka muuhulgas ära - põhjus lihtne Porsche oma 104mm silindriläbimõõduga tõstab kaant pärast 550hj päris edukalt! Käisin muide kepsude ka kolbidega hr.Vitsuti juures ka paari asja uurimas, ta vaatas kobi ja ütles hmm...nagu big-blocki kolb juba...endal muie näol.