20. leht 50-st
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 27.04.2011 22:17
Postitas Palu
Tänud vastuste eest!
Kas siis peaks BOVi lisaks panema, et vältida turbo surge´i?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 28.04.2011 0:48
Postitas Astrona
Palu kirjutas:Tänud vastuste eest!
Kas siis peaks BOVi lisaks panema, et vältida turbo surge´i?
Lähtu vajadusest, tuleb odavam. Stock autodel pole üldiselt BOV'i ja kõigil pole ka bypassi. Pealegi selle paigaldus võib segud paigast ära ajada.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.05.2011 14:36
Postitas RS013
Mu Volvo T5'l on kaks lambdat, üks enne ja teine peale katalüsaatorit.
Internet ei aidanud mind küsimuse osas, et kas ma saan wideband'iga tagumise lambda ära kaotada originaal aju korral?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.05.2011 15:40
Postitas Astrona
RS013 kirjutas:Mu Volvo T5'l on kaks lambdat, üks enne ja teine peale katalüsaatorit.
Internet ei aidanud mind küsimuse osas, et kas ma saan wideband'iga tagumise lambda ära kaotada originaal aju korral?
WB kontrolleritel on üldiselt ka 1V väljundid, mida siis ajju saab juhtida.
Paremaid kontrollereid saab konfida ka muude pingete peale.
On lambda andureid mis töötavad ka kuidagi takistuse pealt (mõni % masinatest kasutab neid).
Tuleb teada, kas sul on seal tavalised 1V lambdad. Ürita leida oma auto kuskilt universaalsete lambda-andurite kataloogist.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.05.2011 16:39
Postitas RS013
Boschi kataloogi järgi näitab, et universal fit on 0 258 986 505.
See peaks tavaline 1V sensor olema, seega vähegi asisema WB kontrolleriga saan ära kaotada tagumise sensori?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 18.05.2011 17:16
Postitas Astrona
RS013 kirjutas:Boschi kataloogi järgi näitab, et universal fit on 0 258 986 505.
See peaks tavaline 1V sensor olema, seega vähegi asisema WB kontrolleriga saan ära kaotada tagumise sensori?
Teoreetiliselt, jah. Praktikas tuleb proovida kah

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 22.05.2011 22:02
Postitas Tim0
kas need universaalsed lambda sensorid ka mingit kriitikat kannatavad?
Või mis oleks parima hinna kvaliteedi suhtega lahendus?
Oleks sr20det-ile vaja.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 23.05.2011 20:44
Postitas rosco
Selline asjatundmatu küsimus,et mis põhimõttel toimib tühikäigu mootor?
Aju saab aru mootori pööretest ja nende vajadustest kuidas? Vända anduri ja MAP järgi? Ning siis annab vastavalt vajadusele tühikäigu mootorile volti,et see oleks teatud asendis?
Kas enamus tühikäigu mootoreid töötavad samamoodi? Et kas voolutugevused jms takistused on samad?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 25.05.2011 0:12
Postitas ca18det
rosco kirjutas:Selline asjatundmatu küsimus,et mis põhimõttel toimib tühikäigu mootor?
Aju saab aru mootori pööretest ja nende vajadustest kuidas? Vända anduri ja MAP järgi? Ning siis annab vastavalt vajadusele tühikäigu mootorile volti,et see oleks teatud asendis?
Kas enamus tühikäigu mootoreid töötavad samamoodi? Et kas voolutugevused jms takistused on samad?
Kas mitte TPS (Throttle Position Sensor) ei ole tühikäigumootoriga otseselt seotud?
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 25.05.2011 20:51
Postitas rosco
Ma millegipärast arvan,et aju kah seal vahepeal ikka. Et kui TPS annab signaali( Minu puhul siis,tühikäigulüliti.),et tühikäik,siis aju hakkab selle järgi tühikäigumootorit juhtima? Teoorias

Lihtsalt mõtlen seda,et huvitav mis juhtuks,kui teise margi tühikäigumootor panna peale. Boshi tooted mõlemad vähemalt.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 26.05.2011 12:27
Postitas Astrona
Teoorias juhib ta mootorit Closed-loop rezhiimis, ehk siis kui teine idle-mootor töötab erksamalt vms, siis tema ikkagi üritab konkreetseid pöördeid hoida.
CA'l on vist isegi käigukastis neutral lüliti. Peale TPS neutral-sw on tal ka TPS positsiooni potekas. Kogu juhtimine käib läbi aju. Aju genereerib pulsipikkusega vastava "keskmise pinge". Tema ülesanne pole mitte ainult tühikäigul pööret hoida, vaid ka raskemates oludes ala väljasuretamis-katsetel sekkuda.
Kindlasti on kuskil mõni mootor nii palju võimsam (väiksema takistusega), et antud ajus olev võimendi põleb maha

Pealegi võivad töötada need erinevalt, ühel pinge tõstmine sulgeb, teisel avab, aga selle saaks lahendada juhtmete vastupidi ühendamisega.
TPS kontakt teavitab ajule, et soovitakse tühikäiku, ja selle peale IAC hakkab pöördeid hoidma, aga samas keeratakse ka segud süüted tühikäigule vastavaks. Üldse ei imesta, kui pöörete kukkumisel, aju peale kraani keeramise tõmbab ka süüdet korra varasemaks jne.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2011 0:31
Postitas rosco
Mille järgi kompu küttekulu mõõdab? G60-el näiteks? Mingi aeg näitas,aga nüüd jooksid nr aina väiksemaks ja sujuvalt nullis lõpuks.
Spido jms kõik töötab.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2011 10:57
Postitas Raceboy
Selleks on vaja kaht näitu: pihusti pulsilaius ja auto kiirus. Mõnedel mõõdab ainult õhukoguse järgi ka, aga see pole eriti täpne.
Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2011 12:12
Postitas pets4524
Kas õliradika paigaldamiseks piisab vaid sellest vaheplaadist mis õlifiltri vahele pannakse ja siis torud radikasse? Mille arvel õli sealt ringlema hakkab? st kas on niisama lihtne, et võtan mingi nt audi vms õliradika ja krutin autole külge ja töötab? Uuel mootoril on tekkinud vajadus õli tempi kontrolliall hoida juba...

Re: rumalad küsimused...
Postitatud: 02.06.2011 13:12
Postitas Astrona
pets4524 kirjutas:Kas õliradika paigaldamiseks piisab vaid sellest vaheplaadist mis õlifiltri vahele pannakse ja siis torud radikasse? Mille arvel õli sealt ringlema hakkab? st kas on niisama lihtne, et võtan mingi nt audi vms õliradika ja krutin autole külge ja töötab? Uuel mootoril on tekkinud vajadus õli tempi kontrolliall hoida juba...

Õlipump ise pumpabki.