19. leht 23-st
Postitatud: 17.10.2009 1:43
Postitas IvarR
Jesper kirjutas:
* 2,0l kolbmootoris põletatakse ühe vändatiiru jooksul ära 1l kütusesegu
* 2,0l pöördkolbmootoris põletatakse ühe vändatiiru (siis e-shafti tiiru) jooksul ära 2,0l kütusesegu
13B mootori puhul ühe E-shafti pöörde puhul ikkagi põletatakse ära 0.9..L segu.
Astrona kirjutas:
Kui paneks eshaftile vähem hambaid pöörleks ta veel kiiremini
E-Shaftil pole ühtegi hammast. Hambad on rootori siseküljel ning otsakaante küljes.
Natukene mõtlemisainet/võrdlusmomenti miks oleks loogiline alla 2L+T klassi auto paigutada (olgugi et seda ei tule):
Kui nüüd võtta kahe E-Shafti/väntvõlli pöörde järgi oleks 13b rootormootori töömaht 1.9...L Surveaste 9.0 ja turborõhk 0.4bar ning võimsus 200hj (seda siis tehasest)
Kui nüüd võtta samade näitajatega(töömaht,surveaste ja turborõhk) kolbmootor siis oleks hj samasse auku kuid väänet kolbmootoril isegi mõnikümmend NM rohkem.
Postitatud: 18.10.2009 18:24
Postitas RICE BURNER
Copi paste BHRA liikmete foorumist.
Arvan, et head uudised.
Siin on nn "must materjal", sellisel kujul ei lähe sõnastused reeglitesse. Sõnastusi veel korrigeeritakse...
Alakomitee koosoleku protokoll´, 14.10.2009.
1.Tehnilised reeglid ja klassid 2010
1.1Lisada reeglitesse:
1.1.1 Korraldajal on õigus starti mitte lubada autosid, mis vastavad kõikidele käeolevas juhendis esitatud nõuetele, kuid pole korraldaja hinnangul turvalised. Eelkõige see puudutab juhtumeid, kus ümberehituste tulemusena on oluliselt suurenenud auto maksimaalkiirus, kuid samaväärselt pole parendatud auto pidureid, vedrustust, juhitavust, turvastruktuure jne. Ümberehitatud autode puhul on tungivalt soovitav paigaldada autosse täiendav turvastruktuur (turvakaar, turvapuur) koos sertifitseeritud 5 või 6 punkti turvavöödega.
1.1.2 Veoskeem peab säilima originaalne.
1.1.3 Lisada tehniliste reeglite punkti 4.12 – mootor R5 – 919 kg.
1.1.4. Iga võistlussõiduk peab sõitma oma klassis ja üks sõiduk saab sõita ühes klassis
1.2 Tänavaklasside (A-, B-, C-kass) muudatused:
1.2.1 Indeks A-, B- ja C- klassile 10,0 sek.
1.2.2 Peab olema margipõhine käigukast.
1.2.3 Rehvipiirang – lubatud on DOT-märgistusega 10,5 rehvid, välja arvatud tehase poolt lubatud suurus.
1.3 Indeksi lõhkisõitmise tingimused (ühel võistlusel)
1. Ajasõitudes ei lähe indeksi lõhkisõitnud sõit arvesse
2. Eliminaatorisse saab sisse, juhul kui on vähemalt 1 ajasõidu aeg suurem kui indeks.
3. Järgmine kord nõue – viiakse üle kõrgemasse klassi. Sõiduk tuleb viia vastavusse uue klassi nõuetega. Välja arvatud juhul kui sõiduki juures on tehtud tehnilised muudatused, mis välistavad indeksi lõhkisõitmise. Eelnevalt kooskõlastada viimane enne võistlust tehnilise komisjoni pealikuga.
4. Trahv sisse korraldajale reeglite eiramisel. Lõhkisõitnud sõiduki kohta saadetakse Alakomitee poolt info kõikidele korraldajatele.
1.4 Osalustasud EMV-arvestuses
EMV-klassis - 1000 EEK
500 EEK -välissõitjad, streetbike, streetman.
2.Võistlused 2010
2.1 EMV - võistlused
05.06.09- I etapp
14.08.09 –II etapp
Kinnitatud kuid pole kindel, kas toimub:
10. juuli või 17. juuli (sõltub ka ABCS ajast) - III etapp (lahtine)
2.2 Muud võistlused
Kalender kinnitakse pärast võistluste korraldajate koosolekut
3. Uus nõue EMV-välistele võistlustele
3.1 EMV-välistel võistlustel ei saa osaleda spetsiaalautod (PS ja Outlaw). Kui pannakse sisse spetsiaalautodele mõeldud klass(id) ning üritusele müüakse pileteid, on vajalik avaliku ürituse loa olemasolu ja vastavalt sellele peavad olema täidetud ka avaliku ürituse korraldamise nõuded (kiirabi, päästeteenistus, aiad, ametlik turvateenistus jne).
3.2 Kui on sarja võistlused, arvestatakse punkte – siis on nõutav vähemalt rahvaspordi litsents. EAL’ist uuritakse, kas läheb Rahvaspordi Alakomitee alla.
4. Muud
4.1 EAL lõpetamine, 21.november 2009
4.2 Võistluste korraldajate koosolek, 28.10.2009.
Postitatud: 18.10.2009 21:10
Postitas RICE BURNER
Punkt 3.1 jääb hetkel hinge kriipima ja loodan, et see ka muudetakse.
EMV välised võistlused olid ainukesed testimise võimalused, sest spetsiaalrada meil ju ei ole ja antud uuendus piirab paljude TEGIJATE arengut.
Saan aru, et see oli mõeldud EMV väliste ürituste populaarsuse vähendamiseks, et tuua rahvas "õigele" võistlusele!?
Postitatud: 18.10.2009 22:20
Postitas Miq
veits egoistlik tõesti see punkt 3.1
Ühest küljest annavad ja teisest küljest võtavad.
Postitatud: 18.10.2009 22:48
Postitas Astrona
RICE BURNER kirjutas:Punkt 3.1 jääb hetkel hinge kriipima ja loodan, et see ka muudetakse.
EMV välised võistlused olid ainukesed testimise võimalused, sest spetsiaalrada meil ju ei ole ja antud uuendus piirab paljude TEGIJATE arengut.
Saan aru, et see oli mõeldud EMV väliste ürituste populaarsuse vähendamiseks, et tuua rahvas "õigele" võistlusele!?
On küsitav, kas võistluse raames testimine, ilma et üheski klassis võistleks, oleks võistlusel osalemine või võistluspäeval testimine.
1.1.1 Korraldajal on õigus starti mitte lubada autosid, mis vastavad kõikidele käeolevas juhendis esitatud nõuetele, kuid pole korraldaja hinnangul turvalised. Eelkõige see puudutab juhtumeid, kus ümberehituste tulemusena on oluliselt suurenenud auto maksimaalkiirus, kuid samaväärselt pole parendatud auto pidureid, vedrustust, juhitavust, turvastruktuure jne. Ümberehitatud autode puhul on tungivalt soovitav paigaldada autosse täiendav turvastruktuur (turvakaar, turvapuur) koos sertifitseeritud 5 või 6 punkti turvavöödega.
See tuleb reeglitega paika panna, mis on juba üsnagi õnnestunud, mitte aga korraldaja suva järgi peale antud reeglite järgi ehitamist ja osalustasu maksmist otsustada.
Juhitavus, hmm, võib öelda, et kõigi spetsiaalselt sirgel lõigul sõitmiseks ehitatud masinate juhitavus on peale külje ette saamist kehvem kui originaalis... pehme küljega madala rõhuga rehvid, roolivõimendi puudumine, ühtepidi töötavad amordid, eest taha viidud kaalujaotus jne.
Vähesed autod saavutavad 402m'ga suurema kiiruse kui tehase lubatud maksimaalkiirus. Pealegi lennuväli on tavaoludest pikema pidurdusmaaga, ideaalse nähtavusega, laiema teega ja võistlusmassid on lubatud täismassist kuni 50% väiksemad.
Selle asemel võiks enne hooaega teha kasvõi kohustusliku piduristendi külastamise. Ja teha originaalist üle 15% kitsamate esirehvide puhul pidurdusvari kohustuslikuks.
Turvastruktuuride lisamise kohustus on juba reeglitega üsna paigas. Võiks panna sinna lisa-sätte, et kui auto lõppkiirus (402m peal) ületab tehase poolt antud tippkiiruse, tuleb lisada turvakaar.
Tungivalt soovitatavad asjad oleks selguse huvides parem juba kohustuslikuks muuta.
Aga kokkuvõtteks on väga positiivne tunda komitee pühendumust.
Postitatud: 19.10.2009 0:38
Postitas Maik
Absoluutselt offtopic kahjuks, aga:
Käinud päris paljudel drag racing üritustel erinevates kohtades eestis. mina pakuks et eestis lööb järgmine ja ülejärgmine aasta drift oluliselt suuremaid laineid. Minu esimene ja teine drifti vaatajana üritus pakkusid kahjuks oluliselt suuremat mõnu kui drag. KUIGI mõlemad toimusid veel vihmas.
ei tea jah.. võite ju oma klasse siin arutada..ma siiski eeldan,et see ürituste sari järgmine aasta röövib kõvasti rahvast ära - ja olgem ausad - see on väga palju vaatemängulisem ,kui autol on ka ainult 300-400 hp ja suht stock.

Lisaks on see palju sõbralikum autohuvilisele,et seal osaleda. Mul endalgi on kange kihk aga eks raha peatab. Siiski on seda raha oluliselt vähem ma arvan,kui osaleda dragis.../drag sidur ja slikid üksinda ca 20k min ma arvan/...seal vajab ala ainult jäika vedrustust ja norm mootorit mis mul juba ntx olemas..
üldiselt: drag eestis on surnud hetkel ja ka järgmisel aastal...
Postitatud: 19.10.2009 1:20
Postitas KaroK
Maik kirjutas:Absoluutselt offtopic kahjuks, aga:
Käinud päris paljudel drag racing üritustel erinevates kohtades eestis. mina pakuks et eestis lööb järgmine ja ülejärgmine aasta drift oluliselt suuremaid laineid. Minu esimene ja teine drifti vaatajana üritus pakkusid kahjuks oluliselt suuremat mõnu kui drag. KUIGI mõlemad toimusid veel vihmas.
ei tea jah.. võite ju oma klasse siin arutada..ma siiski eeldan,et see ürituste sari järgmine aasta röövib kõvasti rahvast ära - ja olgem ausad - see on väga palju vaatemängulisem ,kui autol on ka ainult 300-400 hp ja suht stock.

Lisaks on see palju sõbralikum autohuvilisele,et seal osaleda. Mul endalgi on kange kihk aga eks raha peatab. Siiski on seda raha oluliselt vähem ma arvan,kui osaleda dragis.../drag sidur ja slikid üksinda ca 20k min ma arvan/...seal vajab ala ainult jäika vedrustust ja norm mootorit mis mul juba ntx olemas..
üldiselt: drag eestis on surnud hetkel ja ka järgmisel aastal...
Ma pakun, et drifti võistlustel ka Illarid, kes plaksutavad ainult siis, kui mättaid lendab.
Ja kui drift oleks objektiivselt hinnatav, siis poleks enamusel praegustel osavõtjatel ka sinna asja
St professionaalsest driftist oleme ka ikka palju maas ja rada pole jne.
Drag on Eestis ca 10 aastat.
Ei kao ta kuhugi, kuigi vaeva peab nägema, et ala edasi arendada.
Suur probleem dragracingule on näiteks vihm, kuid selle vastu BHRA ei saa, vihma tõrjutakse ainult idanaabrite juures

Tribüünil istumise eest olen mina nõus 100 eegu asemel 150 vabalt maksma, kuid seda ei saa lubada, et laussaju korral Tartu alt Haapsallu sõidaks üritust vaatama
Ja siis ma mõtlesin seda, et kas meil on nii kõvad mehed, et A, B ja C klassis bracketi sõitmise asemel edasi arenevad ja PS'i kolivad.
Reeglite muutmine on muidugi õige samm, kuid kas indeks ei ole pisut liiga lihtne lahendus ? Aga eks see selgub tulevikus.
Streetmani ikka EMV etappidelt ära ei koristata ?
EMV etappe isegi ainult 2 või 3 ja siis seal ka mingitel saanidel lubatud tulla rada kinni hoidma.
Edu kõigile võistlejatele, kes 2010 hooajaks valmistuvad !8)
Postitatud: 19.10.2009 10:43
Postitas RICE BURNER
Teema on ikka Drag racin 2010!
Aga kui juba ütlemiseks läks, siis tipptasemel Drfti sõita pole mitte odav ja kui keegi kujutab ette, et paned jäiga amordi ja ongi kõik, siis pole ta tipptasemel autosporti kunagi harrastanud.
Meie Eesti Drift on alles lapsekingades ja suuri rahasid veel ei liigu, kuid kui tuleb mõni mees ja ehitab korraliku auto ja harjutab lakkamatult, siis tekivad ilmselt samasugused halamise teemad ka drifti kohta.
Postitatud: 26.10.2009 15:43
Postitas Astrona
Kas eelpool mainitud reeglimuutused on kinnitatud? Millal uuendatud reeglid avalikustatakse?
Postitatud: 26.10.2009 19:08
Postitas parm
Astrona kirjutas:Kas eelpool mainitud reeglimuutused on kinnitatud? Millal uuendatud reeglid avalikustatakse?
nagu BHRA puhul ikka siis 3 päeva enne esimest võistlust :D
muidu neil vist mingi veeb ka
www.bhra.ee aga see on vist eelmisest sajandist
Postitatud: 27.10.2009 10:47
Postitas tonny
3. Uus nõue EMV-välistele võistlustele
3.1 EMV-välistel võistlustel ei saa osaleda spetsiaalautod (PS ja Outlaw). Kui pannakse sisse spetsiaalautodele mõeldud klass(id) ning üritusele müüakse pileteid, on vajalik avaliku ürituse loa olemasolu ja vastavalt sellele peavad olema täidetud ka avaliku ürituse korraldamise nõuded (kiirabi, päästeteenistus, aiad, ametlik turvateenistus jne).
Eh??
Avaliku ürituse load on ju reeglina olemas nii Tartu Autoklubi dragidel, SR üritustel ja ka Audiklubi üritustel. Sh pääste, kiirabi ja turva ka kohal.
Kui avalik üritus ja eelmainitud nõuded olemas, BHRA-s regatud kiirendus, siis saavad ka spetsiaalautod osaledA?
Postitatud: 29.10.2009 13:08
Postitas tmac
3.1 mingu kukelaadale.
Postitatud: 29.10.2009 13:27
Postitas valdz
tonny kirjutas:Kui avalik üritus ja eelmainitud nõuded olemas, BHRA-s regatud kiirendus, siis saavad ka spetsiaalautod osaledA?
Jah täpselt nii see on. Tartu Autoklubi kiirendustel kõik vajalikud reeglid täidetud.
Postitatud: 29.10.2009 14:41
Postitas prr
tmac kirjutas:3.1 mingu kukelaadale.
Sul turvanõuetest poogen ?
Postitatud: 30.10.2009 17:41
Postitas tmac
turvanõuded on ok ,aga kogu see muu pahn seal