18. leht 31-st

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 01.04.2014 23:27
Postitas jeff01
Paak testitud - Peab
Pumba rikkusin ära ühte stutsi otsa keerates (Valtsitud kohast keeras ja pärast hakkas lekkima) õnneks on tõrvandis 1 treial, kes neid pumpasid remontinud on ja kuna see käib tema käes üsna kiiresti tasus seda ka selle 044 replicaga teha. Vähemalt ei pea tellima ja ootama :) nüüd on pump ka lahtivõetav ja pmt on kõik vahetatav / remonditav vms. Kuna edaspidi läbi luugi ei tangi siis sai see kinni traageldatud :-D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mootoriasjadest tegelesin ploki / vända ja kepsudega ning lisasin nukkvõlli ja keerasin ploki kokku. (Ploki sisse käib tõesti nii vähe asju) Kuna kepsu käiates pingutasin üle pidin ka varasemalt valmis tehtud kepsu üle tegema ja nii said need veel 10g kergemad kui plaanis oli :) 810g originaalis 680 nüüd. Pool kilo siis kokku kepsudelt alla.... Hoorastas sai 2kg kergemaks kaaludes nüüd vaid 4,2kg (Vähem kui sidurikorv) korv sai treitud, ketas uued katted. Mingit mootoriehitust pole....laon lihtsalt vanadest juppidest midagi kokku et näha mis kuipalju kestab või kannatab....lihtsalt huvitab kas saan originaaljõu kolmekordistatud ja 12s sõidetud nii, et midagi fancyt sisse ei lähe või ei saa. (51kw originaalis) Midagi mõõta ei viitsinud...olen nendes mootorites nii hulle asju näinud kuid ikka nad sõidavad....see, et mõni tolerants on veidi suurem kui ettenähtud ajaks vaid asjata närvi ja seega on parem mitte mõõta :-D Kepsusid kergendasin vaid seetõttu, et tahan selles originaalmootoris ära näha kas nii kergedatud asi kestab...ei julge seda miskis paremas mootoris proovida....usun, et see tuleb kehvadele kepsupoltide vaid kasuks ja saan veidigi pööret tõsta. Olen neis mootorites näinud korduvalt valesti kokku pandud saalesid, kus stopperpunn on pressitud valesse kohta, see on surunud vända kinni kuid seda jõuga ringi vedades on asi ära kulutatud ja pärast veel aastaid-aastaid sõitnud. Olen näinud puuduva hambaga nuka ülekannet, 5mm ristilõtkuga klappe, 1mm lõtkuga õlipumpasid, 0,1bar õlisurvet tühikäigul, kõveraid tõukurvardaid, 3mm vända pikilõtku jne jne jne ja ikka nad käivad.....hiljuti tuli 1 isend 3500km hispaaniast eestisse nii, et 12L läks mootorisse õli juurde ja taga ei näinud sõita aga no ei sure need asjad....ahjaa hispaaniasse minnes kukkus klapipesa sisse kuid ka see ei lõpetanud sõitu ja vedas kohale ära.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 02.04.2014 22:29
Postitas Maik
Kas keegi oskaks mulle ära seletada miks sel botchi pumbal nii lollakas sissevool on,ma pidin samasuguse tegema ja tundus ikka väga nõme.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 03.04.2014 9:26
Postitas jeff01
Minu pumba puhul on tegu hiina replicaga millel enne oli otsas sirge kuusk aga see oli 8mm voolikule 5mm siseavaga ja ei julgenud jätta....kuna need pumbad eriti ise ei ime siis võiks pealevool veidi parem olla.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 04.04.2014 13:59
Postitas arxman
Milline see hea pumba ühendus siis oleks? Või miks ta halb on?

Pumbal ju tavaline sisekeere. Saab ju ka sirge sisendi panna, kui olukord võimaldab.

Aga mootor näeb nagu prillikivi välja. BLING BLING performance.
See kah muidugi hea, et saab niisama kokku visata, ilma, et igasugu asju peaks 100 korda mõõtma :) Vanakooli värk. Asjad olid tehtud nii, et võis saaled Mäo ristis kah ära vahetada, kui vajadust oli :-D

arx

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 04.04.2014 18:30
Postitas jeff01
Eksisin selle mõõtmise osas ja pean oma sõnu sööma kuna 1 kolb tundus ikka liiga tuuga ja käisin mõõtmas....tolerants ühtepidi mõõtes 3 sajandikku, teisipidi pmt polnudki. Vedas, et niisama kokku ei pannud - oleks kohe kellad olnud. Mul polnudki vahet kas see on 5 sajandikku nagu uuel setil, 8 sajandikku nagu ehk oleks OK turbokal või 2 kümnendikku....savi käib kõigega mis on originaalis suurem.....hetkel aga polnud (Remont kolvid ja 1 kolmest on uus.....õnneks sama tootja oma ja samas kaalus....) Veendusin, et silindrid on kõik paar-kolm sajandikku ellipsis ehk et prügist ehitades head nahka ei saa. Järgmise mootori jaoks peaks ikka vist uue seti tellima.....96mm peaks veel slip-in olema ja ei vaja lisamodifikatsioone.

Vahepeal teibituuningut + klaasid lõigatud / karastatud / toonitud /ette pandud
Pildil paistab hullult läbi sest auto tagaosas on auk lahti ja tagaklaas on toonimata.....Muidu väga mahe...... tagumised küljed vist äkki nr 5 tumedus (7 kõige tumedam) ja esimesed külgmised 1. tumedus.

Pilt
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 13.04.2014 16:51
Postitas jeff01
Vahepeal jubepalju aega kulunud kuid auto edenenud justkui vähe :(

Tehtud olen saanud alumiiniumist tulemüüri, toonisin tulelakiga polykrbonaati, alustasin juhtmestikuga, ehitasin sõbra abiga siduri survelaagrile toru mida mööda liikuda jne pisiasjad.
Pressitud sai ka trompetid, ostetud ITB-d ja alustatud plenumite valmistamist...(Mustast metallist)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Teha on veel ropult palju muidugi ja aega pmt enam polegi.....5 päeva :?

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 19.04.2014 10:45
Postitas jeff01
2 ööpäeva garaazis väikese vahemagamisega ja tulemuseks see, et auto saigi pmt valmis.
Avalaksule jäi siiski minemata sest olin nii väsinud, et lubasin asja katkestada kui mingid suuremad probleemid tekivad. Halvasti vedava starteri oleks veel üle elanud sest lükates käivitus kohe aga mitte töötava ajuga pole mõtet edasi rabeleda. Selles lihtsalt hangusid kõik näitajad peale RPMi....uskumatu kuid gaasiga meelitades jäi auto veel käimagi kui see juhtus.

Olen siiski rahul sest see tuumajaam sai lõpuks kõik kokku ja käima, lekkeid ei esinenud, response oli vapustav ja sound oli väga hea. Selle eesmärgipüstituseta koguks auto ikka veel tolmu....nüüd sai aga nädalaga vast umbes 100 töötundi kulutatud ja pill kokku. (Pooled tunid viimase kahe päevaga nagu ikka)

Kuna osa asju sai aja- ja rahapuuduse tõttu veidi halvasti siis tuleb ka midagi ringi teha. Lisaks olid eile ka kõik poed kinni ja juba vastava genekarihma leidmisene nõudis juhataja poodi kutsumist :-D Nii saigi kõik mustast metallist...sisselase pmt sumpa torudest mis garaazis olid jne.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 19.04.2014 19:42
Postitas jeff01
Polnudki aju katki...läks lihtsalt segi katkise starteriga piinamisest.
Nüüd vaja leida TPS andur, süütepool või poolid, juhtmed, geneka laadimisrelee, pidurid ja siis võib vist seadistama hakata.
Väike videotõestus selle kohta et käib:

https://www.facebook.com/photo.php?v=56 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulme on see, et boostib kui diisel :D tundus väga madalalt....super (Tuli välja, et TDSil on vähemalt kolme erineva turbiiniratta suurusega turbosid ja valisin väikseimaga) 5L diisli kohta on mul siis 2L bensiini - tundub OK suhe

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 26.04.2014 20:39
Postitas jeff01
Nüüd siis 1 bar seljas ja pihustid otsas. Vaja 3,5-4bar kütterõhu regulaator hankida sest pealon vaid 2,5ne ja pihustid on 3bari korral 420cc
Veel 1 videojupp: https://www.facebook.com/photo.php?v=56 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuna omal oli kuul koos juba neist MSidest (Sel nädalal ikka liiga palju neid näinud :| ) maadlesin mitu päeva debiilse vea leidmisega mis osutus lõpuks lihtsaks overboost protectioniks :D

Pmt on nüüd süda rahul, et asi töötab. Saab rahulikult mõne pisikese vea likvideerida ja siis seadistama hakata :)

Seadistasin vahepeal vabalthingavana asja liikuma ja meel läks kohe heaks.....ITB-de tõttu tuli küttekaart harjumuspärasest erinev kuid MAPiga seadistamine oligi eesmärk. Jõudsin siinkohal end juba seaks vihastada kuna küttekaardi järgi hingasid kaaned tänu sellele bussi nukkvõllile väga madalalja kitsas vahemikus (1700-3200rpm) Olin üsna nördinud kuna vabalthingavana ei jõua ta siis kuidagi 6000ndeni käia mida hädasti vajan 400m sõitmiseks. Õnneks lahendas boost kõik mured ja tõmme on mõnusalt ühtlane....seal kus NA ära vajus, seal turbo rakendub ja tõmme on 1700st piirajani peaaegu ühtlane. 2000ndest algab 0,1 bari pealt vaikselt tõusma ja 3500 peal on 0,8 bari...seal hakkab aga wg avanema ja 1 barini ei tõuse nii kiiresti kui võiks. Igatahes tundub täpselt see olema mis soovisin....ju juhtus siis koba peale nii. Igatahes on asi PALJU sõidetavamkui mu eelmine 1600cc ühe diisli turboga oli (veidi suurem turbo 524ljalt) Eelmise mootoriga tuli peale käiguvahetust 3s boosti oodata, hetkel ilma BOVita umbes 1 sekund. Ja rõhk tuleb rohkem kui 1000RPM varem üles.

3ndaga tõmme tühikäigust alates:
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 26.04.2014 23:58
Postitas Maik
järgmine või ülejärgmine post on laialiminekust, ennustus lihtsalt :D

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.04.2014 10:01
Postitas jeff01
vabalt võib olla sest keeran tugevalt süüdet peale ja hiljem ka rõhku peale, kui uue fpri saan :)
See kolvi või kaane vms vahetus on lihtsalt nii väike töö selle kogu kompoti käima saamise juures, et võtan selle riski teada saamaks kaugele süütega võib minna. Kuluosi tal ju pole mida vahetada kui midagi sellist juhtub :-D pole ju ei klapisääre tihendeid ega ei kasuta ma ka plokikaane tihendeid. 1 Lahti võtmine oli lausa kavas kuna olin kindel, et mul sai sisse hüdro nukk ja meh tõukurid.....väga lagisema pole hakanud, seega äkki siis polegi nukad segi läinud ja mootor metalli täis. Peakski 20w50 mineraali välja laskma ja seda veidi uurima.

Või on sul ehk nõu anda palju õhkjahutusega 2 klapitehnikas turbomootor ilma coolerita advancei tahab :?: :-D
Eilne paagitäis andis piisavalt motti, et kasvõi täna rebuild teha :D

EDIT: Viskasin kraadi juurde juba veidi (Ilma kuulamata)
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.04.2014 12:27
Postitas murjam
Päris uljalt seadistad :-D
Seal graafikul tundub küll spoolides ~3500rpm ja ~190kPa juures segu 14+:1, mis on mu hinnangul pisut lahja.
Mis surveaste umbes on? Tundub, et madal, muidu oleks juba suht kindlalt poeginud.

Kui hullu edasi panna, siis pihustite pärast saad ilmselt praeguse madala kütuserõhugagi 500rpm veel kõrgemale lasta, mis sest, et duty cycle juba 90+ peal on - segu tundub max pöördel normaalselt rikas (ma graafikult muidugi arvuliselt ei näe) - las läheb natuke lahjemaks.

IAT ronib ka päris hästi - cooler ei mahuks kuskile? Pane kindlasti IAT põhjal süüte korrektsioon tugevalt peale.

Või ongi eesmärk laiali lasta? Kui jah, siis mõistlik oleks piiri ikkagi vähehaaval kombata. Kui kohe näiteks 5 kraadi üle taluvuspiiri süüdet keerata, ei saagi teada, et katki minemiseks piisanuks ka 3st kraadist.

Igatahes - üliäge, et asi toimib! Kui laiali lased, pane kiiresti kokku tagasi. Tahaks seda masinat oma silmaga kuskil näha.

Jaksu!

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.04.2014 14:03
Postitas jeff01
Said valesti aru, ei ole seadistatud vaid olin äsja avastanud overboost protectioni ja eemaldasin selle. :-D Pisut lahja on kah hea definitsioon :-D
Tegelikult on see logifail teine toimiv boosti all tõmme alles ja see sai pandud vaid umbkaudu aimu saamiseks kuidas turbod ärkavad.....hilisemates logides jälgisin ekraani ja lasin maha kohe kui "hapu" tundus ja seepärast, ei saanud nonde najale toetudes näidata.....kõrval olevad kaardid on aga 2-3 tõmmet hilisemad, kui segu juba OK. Ma lihtsalt ei suutnud ette näha, et boosti all NII RAJULT juurde tahab ja pihustid vaid pool bari väiksema rõhuga nii vähe tootlikud on. FPR on vaid rõhuga ühendatud, et et vaakum ei vähenda rõhku ja eeldasin, et kaart tuleb lamedam. Kuna mul on mootor nii kaugel endast siis widebandi kellalt ma midagi ei näe kuna see on seljataga :-D ja kuna autos on vaid 1 koht siis läppar süles on seda linnas väga jama ja vale teha....

IAT correction on peal alates 50st kraadist. Võibolla toon veidi madalamale.
Cooler tuleb kunagi kuid mitte kohe...On olulisemaid asju (Pidurid / tuled / pidamine .....ja siis ehk on olukord sealmaal, et jõudu ja kestvust juurde vaadata)

See mis ta staatiline surveaste on polegi tegelikult nii oluline sest selle bussi nukkvõlli tõttu on dünaamile pmt olematu. Originaalis on 7,5 ja mina jätsin 0,7-0,8mm kaanetihendid panemata aga mind ei vaevanud see piisavalt palju, et arvutada mis ta nüüd on....igaljuhul on see isegi liiga madal sellise boosti jaoks.

Viskan tiivad külge, õhutan pidureid ja cruisen koju täna läbi linna vist...

ma arvan, et näha saab Läti MV esimesel etapil...Haapsalus ca kuu pärast. Sest läti reeglites on klasse, kus kaal pole oluline :)

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.04.2014 14:11
Postitas jeff01
Oma tehnikaga on oluliselt pingevabam ja turvalisem selliseid asju teha ja kui pead seda uljaks siis kaevasin oma vanades piltides ja leidsin eelmise 1600cc mootori logi:
Pilt

Juhin tähelepanu sellele, et MAP oli ajus 250nene ja seepärast see seal ka kolmanda ja 4nda käiguga reaalselt kinni istub kui kellal on hoopid 2 bari ülerõhku :D Seal olev 69c IAT oli coolerita. Seega ma 60c IAT-d veel ei karda väga (Jah jõudu kaotab aga koos seisab) Kahjuks on kadunud 98c IATga logi kui wg oli traadiga kinni seotud ja ma LÕPUKS kolvid katki tegin :-D
Vaata ka tookordset süütenurka :o

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.04.2014 21:22
Postitas jeff01
matistasin tiivad ära ja riputasin tagaotsa külge, et pilliga läbi linna koju sõita :)
(Kindlustuse tegin kah kolmeks kuuks ära)
Rattad peab kiiresti loodi panema, see pole normaalne, et põrnikaga saab driftida :D
Koju viimise põhjus proosaline :D Ma lihtsalt ei suuda klientide autodega tegeleda kui mul see seal hoovipeal on ja nokitsemist vajab :)

Pilt
Pilt