18. leht 33-st

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 23.09.2010 13:01
Postitas Warheart
Warheart kirjutas:
Astrona kirjutas:
Warheart kirjutas:Äkki oskaks soovitada peugeot mootorile turbot, T3/T4 sobiks? db-hp's saadaval suht vastuvõetava hinnaga vaatasin.
Arvestades, et soovid madalalt jõudu ehk momenti siis see võiks sobida 2.5'sele, aga 1.6 jaoks võiks ikka poole väiksem olla. Uuri kas db-hp's on originaalturbo ja kas garantii kah on. Soovitavalt kui võimalik, lase neil auto üle kontrollida ja paigaldada, et turbo garantiist kõrvale ei saaks hiilida - küll aga mootori laiali minemise eest nad ei pea vastutama - garantii võin ise kah anda, et läheb laiali.


EDIT:**************
Turbod hakkavad rõhku tootma põhimõtteliselt alates mingist sisend-väljalaskegaasi kogusest, mis on otseses sõltuvuses mootori võimsusega.
T3/T4 võiks mingi 40-60hj peal hakata vaakumist välja tulema, ja turbo enda abiga, väikse spooliaegse-boostiga, peaks 1bar üles tulema seal punktis kus sul praegu ilma turbota on 70-90hj, sealt edasi on vaid moment kui turbol on täispöörded, kuna 40-60hj sisendist on saanud juba 160-200hj ja progresseeruvalt.
Ei tea su 1.6 kohta, aga powerit juba on normaalselt 100-150hj, näiteks mingi Honda 1.6, siis see turbo nagu rusikas silma auku - kõvast jõudu ja spoolimist üle sekundi ootama ei pea, ja rajal oleks rõhk koguaeg taga.
Mida sellisest komplektist arvata? http://global.ebay.com/Peugeot_306_T3T4" onclick="window.open(this.href);return false; ... 17680/item
Keegi ei oska midagi õelda? :)

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 23.09.2010 19:11
Postitas kaak
Warheart kirjutas:Mida sellisest komplektist arvata? http://global.ebay.com/Peugeot_306_T3T4" onclick="window.open(this.href);return false; ... 17680/item


Keegi ei oska midagi õelda? :)
Warheart, Oled sa proovinud lingi peale vajutada?

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 23.09.2010 22:56
Postitas Maik
see on foorumi süü,et lingid ära sööb. Tuleb url tagide vahele panna,siis vist ei söö linke ära

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 24.09.2010 14:49
Postitas Warheart

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 25.09.2010 17:32
Postitas Maik
eestis saad sama raha eest mõned voolikud torud ja ic ja ongi kõik

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 28.09.2010 1:31
Postitas Toivo295
Oleks võimalus saada Eclipse pealt 4G63T väljalaske kollektor, turbo, õhujahuti, torustik, bypass. Mootor kuhu peale see läheb on ilmselt 4G63 SOHC, kuid ei välista ka DOHC kaane panemist sellele või hoopis 4G64 mootori kasutamist DOHC kaanega või mõnda nende hübriidi (2.1/2.3 stroker). Kuid vaevalt nii põhjalikku ümberehitus tegema hakkan (lihtsam osta juba komplektne 4G63T mootor). Kui mootoriks võtta korralikult remonditud-kontrollitud 4G63 SOHC, paigaldada talle turbo ning reguleerida maks. rõhuks 0.4-0.5 bar-i, vähendada surveastet (kas paksema tihendiga või vahetada hoopis kolvid välja), panna võimsam kütusepump ning pihustid kas on võimalik hakkama saada ilma ECU vahetuseta? St. et puuduks ka detonatsiooni andur-automaatne süüte reguleerimine.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 28.09.2010 17:47
Postitas Astrona
Toivo295 kirjutas:Kui mootoriks võtta korralikult remonditud-kontrollitud 4G63 SOHC, paigaldada talle turbo ning reguleerida maks. rõhuks 0.4-0.5 bar-i, vähendada surveastet (kas paksema tihendiga või vahetada hoopis kolvid välja), panna võimsam kütusepump ning pihustid kas on võimalik hakkama saada ilma ECU vahetuseta? St. et puuduks ka detonatsiooni andur-automaatne süüte reguleerimine.
Oled kindel et see andur ja reguleerimine su mootoril puudub?
Kas keegi on turbotanud selle mootori ilma aju vahetamata või ümberprogrammeerimata? Teoorias mõnedel masinatel on see mingi väikse boostini võimalik. Kas oled uurinud, ka turbomootori aju paigalduse kohta. Mõtekas oleks sealt siis pihustid, aju jne võtta, kui see liiga keeruliseks ei lähe. Kui töid lasta teha, siis odavam on vist ikkagi kohe õige mootor osta.
Kui pihusti suurus muutub, siis üldiselt on kõik segud nii paigast ära, et hea kui käima läheb.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 28.09.2010 19:55
Postitas Toivo295
4G63 non turbol puudub detonatsiooni sensor aga plokis on olemas pesa selle jaoks. Erinevatest foorumitest olen lugenud ,et on tahetud madala rõhuga tööle saada ilma aju vahetuseta aga tulemustest ei ole kirjutatud. Turbomootori aju paigaldus on ka võimalik, selleks tuleb natuke juhtmeid vedada ja paar detaili osta ja ma üsna tõsiselt kaalun ka seda varianti aga väga huvitaks just originaalajuga asja tööle saamine ,sest kõrgema rõhuga hakkaks kast kiiresti ära surema ja siis oleks jällegi mõtekam muretseda juba 4G63t mootor koos sobiva kastiga. Aga selline asi nõuab kõvasti resurssi. Lihtsalt oli mõte mõistlike kuludega mõned lisa kw mootorist kätte saada.

Kaalun ka progetava aju varianti aga nendega on ikka vist kõvasti jamamist enne ,kui asja tänavasõiduks kõlbulikuks saab?

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 28.09.2010 23:17
Postitas Astrona
Kõlab säästuprojekt, eks see on ka põhjus, miks keegi oma kogemusi peale katsetamist avalikustada ei taha :)
Progetavaga jah tegemist. Kiirelt saaks, kui sul oleks 1 eepromiga aju, millel saaks romulaatorit kasutada, tollega oleks algatuseks stock seadistus olemas.
Ei usu, et sul 30-40% jõu kasvu peale kaste hakkab lendama, eriti kui 2wd, selle kaitseks võiks ikka stock sidur ja samas mõõdus kitsas rehv libisema hakata.
Ma pole küll selliste NA turbotamise säästukatega tegelenud, aga kas saad süüdet mehhaaniliselt hilisemaks keerata. 3-4kraadi oleks vast vaja. Ja nuh raising-rate FPR oleks kah abiks, mis rõhu tõustes mitte ei kompenseeri sisselaske kollektori vastusurvet pihustile, vaid tõstab rohkem.
Kui detonatsiooni ja WB'iga segu rahulikult jälgid, ja siis tweakimistega segu paika saad, vale seguga ei sõida, siis võib see isegi õnnestuda. Aga üldiselt on ka sellist suhtumist, et 1. asi on progetav aju, ja selle alla võid juba mis iganes mootori ka tulevikus panna, ning kere selle mootori alla on juba kolmanda järguline.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 06.10.2010 22:06
Postitas neo723
Ma isegi olen uurinud seda turbo paigaldust enda 4g63 mootorile. Paljudel Eclipsidel Euroopas on peal detonatsiooniandur ja isegi turbomootori õhulugeja, millel lihtsalt 1 juhe vedamata. Kriitiline pidi olema N/a kolbide ehitus, millel võib kolipealse ja kolvirõnga vaheline osa ära murduda. Samuti ei pidavat kütusepump piisava tootlikusega olema ja tõenäoliselt oleks turbomootori aju kõige lihtsam lahendus. Minu informatsioon on kõik teoreetiline ja loetud enamus Ameerika foorumitest. Aga igaljuhul edu, keeruline ei tohiks see projekt olla, kuna turbomootor ja n/a on ehituselt sarnased ja jupid 1-1le pagaldatavad. :car

Re:

Postitatud: 15.10.2010 11:40
Postitas Astrona
lamp kirjutas:Oleks keegi nii kena ja seletaks täpselt ära, kuidas teha turbole õlitus, kust võtta turbosse minev õli ja kuhu peaks õli pärast turbot minema?
Kui saaks siis ka väike joonis oleks tore?
Milliseid torusid/voolikuid kasutada, kui jämedaid?
Turbo asend keerata nii, et see õlipealevool jääb üles ja seega tagasivool jääb alla.

Õlisurve peale: Vesijahutusega turbode puhul võib see vooliku/toru olla peene (<2mm). Peab tulema õli-surve-kanalist, soovitavalt peale õlifiltrit. Võib kasutada ka eraldi turbo-õli-filtrit. Kuullaagerturbode puhul peab turbo ja vooliku vahele panema restictori (~0,8mm) (muidu hakkab suitsema ja lõhub laagrid ära). Torud voolikud tuleb vedada (kuumast) väljalaskekollektorist ja kuumast kojast võimalikult kaugelt, et õli sisse ei küpseks ja toru umbe ei läheks. Soovitavalt toru, aga vooliku puhul peab see olema piisavalt tugev, et 10bar õlisurvele vastu pidada ja kuumust kannatama (terasrüüga teflon voolik). Kasuta ainult keermestatud ühendusi.

Õli tagasivool: Voolik ei tohi ka kõige halvemas kurvis täituda õliga - läheb suitsema ja pole jällegi laagritele hea.
Võimalikult jäme voolik 14-20mm (mida jämedam sisemõõt seda parem) peab minema otse alla karterisse. Voolik ei tohi mingis osas tõusta ja ka horsiontaalselt jooksmine on halb (kui karteri küljes stuts on horisontaalne, siis see on veel ok, aga sealt peab voolik kohe üles turbo poole tõusma.). Stuts karteri/õlipanni küljes peab olema ülevalpool õlitaset. Samuti peaks olema see voolik kuumadest torudest eemalt veetud. Ei pea olema terasrüüga. Mul kestab isegi tavaline õli-kütuse-voolik. Aiakastmis-voolik ei pruugi 150C õli nähes kaua elada :)

Mõlema puhul tuleks vaadata, et roolivarras vms liikuv osa ei käiks vastu voolikuid. Samuti, kuna voolik liigub koos mootoriga, tuleks välistada hõõrdumine vastu mootori patjasid -käppasid või keret jms.
Kui võimalik, võiks ka tagasivool olla keermestatud ühendustega, et vältida lekkeid ja klambritega mässamist.

Abiks on Hydroscand.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 15.10.2010 13:39
Postitas ahto42
Kui pikk võib olla õli pealevoolu voolik? Plaan õlitus ümber teha, et võtaks õliandurist, mitte ploki seest, aga andur teiselpool mootorit.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 15.10.2010 13:49
Postitas Astrona
ahto42 kirjutas:Kui pikk võib olla õli pealevoolu voolik? Plaan õlitus ümber teha, et võtaks õliandurist, mitte ploki seest, aga andur teiselpool mootorit.
Vesijahutusega turbo puhul pole see oluline, eriti kui sisemõõt on >3mm. Voolu põhireegel on see, et mida pikem, seda suurem takistus, ja selle võrra võiks jämedam olla (vesi, õli, õhk, elekter, vahet eriti pole :) ).

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 15.10.2010 19:49
Postitas ahto42
Voolik on 5mm sisemõõduga ja pikkust tuleks varuga u 50-70cm.

Re: K:Turbo minu autole

Postitatud: 18.10.2010 20:31
Postitas Etz207
tere
küsimus järgmine kumba vw mootorit on lihtsam soodsam ja mõtekam turbotada
kas abf 2,0 16 v või aba 2,0 8 v

sooviks olex kuskil 300 hp
vajaks infot doonorit ei oska muidu valida
tänan info eest 8)?