MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Siller
Postitusi: 41
Liitunud: 12.09.2006 17:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas Siller »

Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

Siller kirjutas:Kuidas siis antud biturbo kompoti ülesehitus on, kui küsida tohib?

Väike turbo puhub kompressori poolelt suurele ette ja kui väike turbo oma soovitud rõhu saavutab siis WG avaneb ja kõik gaasid suunatakse suurele turbole?
Kolm WG on siis vajalikud Suure turbo rõhu reguleerimiseks, väikese turbo rõhu reguleerimiseks ning väikese ja suure turbo "ülemineku" reguleerimiseks? :)
Väike turbo imeb kompressori poolelt läbi suure turbo ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma. WG-d on kõik turbiini poolel. Väike turbo on geomeetriaga, kuni väikse turbo max boostini stabiliseerib geomeetria boosti ja vasturõhku, kui väike turbo on oma lae saavutanud ja geomeetria täiesti lahti, siis edasi hakkavad kaks dubleeritud wg-d avanema ja lasevad heitgaasid väikse turbo turbiinist mööda suure turbo turbiini. Ehk siis gaas põhjas max boosti ajal jooksevad gaasid läbi avatud väikse turbo turbiini ja paralleelselt veel läbi kahe 60mm wg. Kolmas wg on suure turbo all, reguleerib lõpprõhku, see pisikese turbo tsüklit ei mõjuta.
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM" onclick="window.open(this.href);return false;
JLKK
Postitusi: 130
Liitunud: 27.10.2009 16:57
Asukoht: L-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas JLKK »

erxx kirjutas:Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.
Veermikuproff OÜ
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

JLKK kirjutas:
erxx kirjutas:Selle aasta tulemused siis Speedestil läbi paksu tossu 12.8 199.7 kmh ja vahelaksul 12.6 197.9 kmh, napilt jäi 200 kmh piir ületamata. :-| Eelmise aasta parim single HX52-ga oli 12.9 191kmh ja üle-eelmisel HX40-ga 12.7 192kmh. Huvitav on see, et aeg on enamvähem samasse auku, aga kahe turboga on hoopis lõppkiirust juurde tulnud mis on minu jaoks natuke üllatav. Ise arvasin, et peaks tulema parandus ajas ja lõppkiirus jääb samaks või ehk isegi väheneb kuna kollektor ei voola lõpus enam nii hästi, aga reaalselt on hoopis vastupidi. Teiseks on sel aastal jälle 7.5mm elemendid kuna eelmise aasta 8mm pumba lagin oli ebareaalne.

Vahelaks oli lahe üritus kuna autosid oli maruvähe ja isiklikult sain sõita 11 korda, pea pooled korrad suri mootor poole maa peal välja kuna mingi softi viga oli, aga lõpuks sai ilusti jooksma ja max boost oli 4.01 bar. :-D Proovisin keerata siit ja sealt, aga natuke jäi ikka 200-st puudu, üle 3.5 bari enam jõulisa ei tulnud. Positiivne oli see, et tehnika kestis ja lõpus sõitsin 5x praktiliselt järjest otse starti tagasi ja ei kuumenenud üle ega polnud muid probleeme. Auto kaalub miljon ja ei taha plekini puhtaks ka rookida kuna auto igakord rahvast täis, seega aega eriti ei punni, aga 200kmh võiks küll ära tulla. WG-de juhtimine tuleb natuke paremaks teha ja kergelt veel sättida ning lõpulaksul plaanis uuesti peal olla.

Vahelaksust üks video ka:

https://youtu.be/TSZp9sUD_TM" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimasel sõidul oli suitsu tõesti kõvasti vähem. Lõpukiiruse kohapealt ütleb minu loogika, et kas jõudu suurendada jõi kaalu vähendada. Esimest natuke keerulisem teostada.
Olgem ausad, 600hj diisli mõistes on see viimane video nagu euro6, stardis saaks musta veel vähemaks, aga siis kaob nagu asja ilu päris ära. :-D Suvaline chipitud tds tahmab rohkem.
ivohi
Postitusi: 13
Liitunud: 03.12.2010 10:57
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas ivohi »

Mis seguga sa max boosti alas sõidad?
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

ivohi kirjutas:Mis seguga sa max boosti alas sõidad?
Mingeid numbreid ma küll öelda ei oska, vanakooli tehnika puhul pole see oluline.
ivohi
Postitusi: 13
Liitunud: 03.12.2010 10:57
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas ivohi »

Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.
RaimoHal9
Postitusi: 33
Liitunud: 20.07.2012 13:30

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas RaimoHal9 »

erxx kirjutas:.. ja kui suur turbo saab rõhu üles, siis hakkab ühesuunaklapi kaudu väikse turbo kompressori poolest mööda puhuma.
Millisest materjalist ühesuunaklapp on valmistatud? Oma tds-il valmistasin selle hokilittrist. Viimane sai treitud koonusesse ning tööpinnaks jäi alumiiniumtorust pressitud trompet. :-D
Moss
Postitusi: 366
Liitunud: 14.12.2005 17:08
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas Moss »

Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

Moss kirjutas:Siin on yhe isetehtud möödavooluklapi pildid
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 9&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuna tulenevalt turbode asetusest pidi mul klapp avanema allapoole, siis gravitatsiooniga sulguvad variandid jäid ära, lasin treialil teha umbkaudsete mõõtude järgi säärega klapi. Üsna suur jurakas sai ja avanenud klapi ning pesa vahelise pilu ristlõikepindala on arvutuslikult suurem kui toru enda ristlõikepindala, pluss osa õhku käib nagunii pisikesest turbost ka vabavoolamisega läbi ja tundub et toimib. Korpuse osa oleks võinud muidugi sujuvama ja ümarama teha, aga hetkel sai selline.

Minu klapp: http://youtu.be/kgkHHqNOuWw" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei saa aru, kuidas ma saan panna youtube video nii, et ta siinsamas avaneks? See [youtube][/youtube] ei toimi.
Viimati muutis erxx, 02.09.2017 9:51, muudetud 2 korda kokku.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas RFL »

Proovi http, mitte https panna.
0,5 MW
Kasutaja avatar
juss
Postitusi: 536
Liitunud: 26.11.2005 23:06
Asukoht: Põlva

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas juss »

ivohi kirjutas:Lihtsalt huvipärast jah, et kui lahja see segu juba võib olla kui 0,5bari praktiliselt võitu ei andnud.
Diislil tehakse jõudu küttega, õhku on vaja selleks, et saaks kütet rohkem anda. Mitte küll sõna-sõnalt aga idee.
Kasutaja avatar
erxx
Postitusi: 209
Liitunud: 15.01.2014 23:13
Asukoht: Lääne-Virumaa

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas erxx »

Lõpulaksul parim aeg 12.4 198kmh, 200m 8.4 ja kiirus 154kmh. Oleks tahtnud ikka 200+kmh saada, aga jäi napilt puudu. Enne lõpulaksu kohendasin natuke wastegatesid ja nende juhtimist, nüüd spoolib nagu common rail, aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D

Üks kehva kvaliteediga video ka, kõrval tüüp lasi punasesse.

https://www.youtube.com/watch?v=QQz7hm2 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=lN_1wlMy0Jg" onclick="window.open(this.href);return false;


Pilt
Viimati muutis erxx, 07.11.2017 23:54, muudetud 2 korda kokku.
RFL
Postitusi: 769
Liitunud: 20.01.2006 9:45
Asukoht: Tallinn

Re: MB W202 '94 3.0bitd OM606 - erxx

Postitus Postitas RFL »

erxx kirjutas: ...aga sellega seoses tekkis uus probleem - stardist ikka minema ei saa kuna kerib kohe tühja ja peab gaasi järgi laskma. :-D
ET Streedid on tänavalegaalsed ja jäigema küljeseinaga kui dragi slikid ning auto nendega ei uju. Tagaveolistele soovitan soojalt :)
Pildil tundub punnitavat, aga tegelikult mahub ilusti koopasse ära.
Pilt
0,5 MW
Vasta