16. leht 28-st

Postitatud: 07.01.2010 12:10
Postitas Maik
Oskab keegi öelda muidu palju torukolle kuumust lisab kapoti alla ?
Mul on suht kinnine see kõik, ainuke kapoti alla sissevõtt on auto nina alt ja sedagi hoo pealt suuremas osas. Kas peaks muretsema . Hetkel väga ei muretse ja plaani pole midagi selles osas ette võtta - kuid samas on ikkkagi pindala 8x suurem nüüd võrreldes endise 2 toruga...

Niipalju,kui paremat poolt kuulanud olen siis on hääl vähe teravam tagant otsast välja tulles. Katte ka enam pole hetkel.

Vahepealt ei saanud autot teha,aga mõned eilsed pildid siin.
Tänaseks on see vasak pool samuti kokku keevitatud - vajab veel päevakese viimistlemist, kuna auto tahaks homme-ülehomme oma garaasi ära viia.

Pilt
Pilt
Pilt

Postitatud: 07.01.2010 12:13
Postitas taxu
Tremolindi tõmbad ju ikka ümber torudele. See hoiab kuuma suuremas osas seal kuhu ta kuulub.

Postitatud: 07.01.2010 12:22
Postitas Maik
Ei ole plaanis olnud seda teha hetkel veel mitte.
Mul ei ole päris turboauto ka, ise mõtlesin,et äkki pikad kolled on samas ka suurema pinnaga mis ka jahutab kiiremini... peaks vist laskma autol kohapeal käia- saaks teada mis temp kapotialla tekib.

Usas sõidavad niisamagi kolledega - järelik otsene vajadus puudub. Ehk tegelt ise küsisin ise vastasin...

Postitatud: 07.01.2010 12:59
Postitas marauder
kohapeal tühikäigul vist ei tekigi erilist kuumust, siis kui peale tallad, siis vast köige kuumem.

Postitatud: 07.01.2010 13:25
Postitas Raceboy
marauder kirjutas:kohapeal tühikäigul vist ei tekigi erilist kuumust, siis kui peale tallad, siis vast köige kuumem.
Risti vastupidi. Sõidu ajal liigub mootorikatte all õhk, aga seistes koguneb see lihtsalt sinna alla ja "tõmme" puudub.

Postitatud: 07.01.2010 14:25
Postitas uzzac
kõige hullem on siis kui peale kõvemat tallamist seisma jääd, siis läheb väga kuumaks elu. soovitan kas keraamikat või teipi. suht väike investeering arvestades et hilisem kulu võib olla suurem (mõni juhe läbi kärssab või veel hullem süttib). lisaks isoleeritud kolle hoiab torud soojemad ja see aitab hingamisele ka tiba kaasa.

Postitatud: 07.01.2010 16:59
Postitas Maik
Nojah, ainuke asi,et ma ei usu seda "kuumad torud hingavad paremini ja = rohkem hp" teooriat,pealegi ei ole vaja seal enam kaasa midagi aidata - need piisavalt suured ja tegu pole vabalthingavaga samuti.

Kohapealse tempi pärast jah ma rohkem muretsen. Aga samas on mul kuumakindlat riiet (klaaskiudriie koos miski fooliumi taolise asjaga) sellega saaks olulisemad juhtmed mis lähemal on ära katta. Starter neist vast oluliseim.

keraamikat meil minuteada eestis kohapeal pole ja ega tõtt öelda ei viitsi kollesid peale külgepanemist enam ära võtta,sest see eeltaks ka klapikambri kaante mahavõttu jne. Katsetan alguses kuidas on , vaevalt,et seal midagi põlema läheb arvestades,et mujal maailmas saab niisama hakkama ,kus samuti kuum-või kuumemgi ilm on suvel.

http://forums.corvetteforum.com/c5-gene ... -idea.html ehk siit..tavarauast tehtud tasuks katta keraamikaga - kestab 10+ aastat ja stainlessi pole mõtet.
http://forums.corvetteforum.com/c6-tech ... -cons.html siit loeb prreagu niipalju negatiivset välja,et üldiselt suht mõttetu tegevus,kui just race-only car pole..

Postitatud: 07.01.2010 17:02
Postitas Renn
keraamikat meil minuteada eestis kohapeal pole
lahendus: keraamikaga katmine Tallinna Tehnika Kõrgkoolist ;)

Postitatud: 07.01.2010 18:58
Postitas taxu
Maik kirjutas:Nojah, ainuke asi,et ma ei usu seda "kuumad torud hingavad paremini ja = rohkem hp" teooriat,pealegi ei ole vaja seal enam kaasa midagi aidata - need piisavalt suured ja tegu pole vabalthingavaga samuti.
Ses mõttes on sul NA-ga sarnane, et toru vahel pole ju turbiini, mis väljalaskepulsid ära hakib. Seega tekib pikas runneris samasugune tõmme, nagu NA masinal. Ja kuna sul tuleb gaase rohkem, siis seda enam saad tõmbele panustada.
Mis katmisse puutub, siis enda 2,2l vabalthingavaga vähemalt kogemus selline, et sai malmi asemele üsna pikkade runneritega 1+4 torukolle tehtud. Ja ilma katteta ei saanud mingit vahet aru. Peale lindi panekut oli täiesti tuntav erinevus. Ka kütusekulu oli mõõdetavalt väiksem, kui enne.

Postitatud: 07.01.2010 19:25
Postitas Maik
niipalju,kui ma netist olen uurinud siis pigem katmine suurendab detonatsiooni effekti na mootoritel - kuum õhk läheb väga kuumadesse torudesse ja võib samas ka natuke mootorisse tagasi lüüa... sellest su vahe võibolla tuligi.


gaase tõmbab ka enne x pipet olev 4 runneri kokkumineku koht mis on natuke väiksem,kui edasiminev toru kuhu siis teoorias tekib see nö. hõrendus...

muud vahet siiani leidnud pole... ehk, ilmselt katma ei hakka. ainuke miinus effekt ongi,et juhtmestik ja asjad peavad piisavalt eemal olema.

Postitatud: 08.01.2010 2:14
Postitas Astrona
Mina saan aru, et sa lihtsalt ei viitsi neid torusid katta. :) Kapotialuse tempi mõttes, mis oli teemaks, on kindlasti kasu. Ja õige nuki-süüte-segu seadega saaks ka võimsust juurde. Ja seda kah ei viitsi või ei saa teha :) Ka ilma seadistamata peaks ikka natuke juurde tulema.
Ega sul see liitrivõimsus per boost nüüd nii kõrge küll pole, et tuleks karta, et mõnest muudatusest kahju võiks olla :)
Kas sul masinal plastikust nina? Ei karda, et ära sulab, või kuumuse käes kiirelt vananeb? Edu teipimisel!

Postitatud: 08.01.2010 10:51
Postitas Maik
Nina vist on jah plastik,aga ülejäänu on klaasriie - kapott ja tiivad.
Ei viitsi jah katta - sest arvan,et see raha-aeg-vaev mis sinna kulub ei ole seda effekti väärt. Lugesin eile veel korduvalt teemasid samade asjade kohta üle ja lõplik seisukoht jääb siiski selline. Mustast rauast tehtud kollesid soovitakse katta kindlasti.

Kui seda tasuta saaks teha siis laseks hea meelega seest-ja väljast kolled katta. Mis selline teenus maksab üleüldse ? Teipimine kaotab kolletootjatel btw kohe garantii ära nii,et selle mõttekusest eestis peaks ka läbi mõtlema need kes seda teevad...

Uue nuka ost on plaanis aga usas oli jõulude aeg ja siis seal megakiire, eesti toll preagugi asju veel täis. See eeldaks niikuinii seadistamist - aga teoorias peale neid kahte asju võimsust peaks saama juurde 60+ hp. Seadistada ma ise ei saa jah kahjuks, ei ole raatsinud veel seda seadet osta, uuena üle 500 usd ja kasutatuna lähevad jube kiirelt ära . Aega veel kevadeni on :p

Auto saadi eile kell 1 kokku aga ülla ülla - flantsis on üks süvend puudu mis laseks ka geneka tagasi panna.... :)

Postitatud: 08.01.2010 12:52
Postitas Astrona
Maik kirjutas:Nina vist on jah plastik,aga ülejäänu on klaasriie - kapott ja tiivad.....
Kui seda tasuta saaks teha siis laseks hea meelega seest-ja väljast kolled katta. Mis selline teenus maksab üleüldse ? Teipimine kaotab kolletootjatel btw kohe garantii ära nii,et selle mõttekusest eestis peaks ka läbi mõtlema need kes seda teevad...
Varsti upgade'id siis plekist kapotti peale :)

Loomulikult, kui väljast katad ära siis toru hakkab nägema teist kuumust, see nagu point ongi, et kuum gaas põrgates vastu sama kuuma toru, ei anna soojust ära, aga vastu külma toru põrgates annab - ja kiirus langeb.
Toodangus on arvestatud, et kolle kestabki nii nagu ta kestab, et ei peaks selle tootmist veel kallimaks tegema. Custom asi võiks olla aga ju tugevam ja ei hakka peale teipimist varsti murenema ja lekkima, see muidugi eeldab, et põlve seinad on paksemad kui toruseinad jne. NA puhul tuleb torul võidelda ainult kuumusega, mis on kah üldselt väiksem kui laetud masinate, aga NA torudes ei suru 1-3kg/cm2 ja elu kergem...
Kui katta ainult seest poolt siis võiks tehas anda üldse pikendatud garantii...
Oleneb muidugi vägagi sellest, kui optimaalse läbimõõduga sul torud on. Kui ikka ilusti nii peened kui võimalik, et võimsus ei kannata, siis on seda kiirust juba küll, torud kah kuumemad ja katmine võib muutuda kriitiliseks halva kvaliteediga kohtades - samas kapott on kallim kui 1 toru ülekeevitamine :). Kui aga n.ö. jämedad VARUga tehtud runnerid, siis ei teki seal korralikku tõmmet isegi peale katmist... :)
Aga noh vahet pole, sa niikuinii ei viitsi ju :) (ma kah ei viitsi :lol: )

Postitatud: 08.01.2010 14:14
Postitas taxu
Võib ka radiaatori vendika juhtimiseks panna teise termorelee rööbiti juurde, mis sõltuvalt kapotialuse temperatuurist lülitaks. Ütleme üle 70 kraadi võiks ta ikka tööle panna.

Postitatud: 08.01.2010 14:41
Postitas IvarR
Parem karta kui kahetseda. Kata ikka kolle ära kuna vaik mis kasutatud on klaasplasti jaoks kaotab kuumutades oma omadusi ja võib pehmeks minna.

Aga samas mida mina ka tean, klaasplastiga kokkupuutunud alates 2003a igapäevaselt seega kogemusi vähe.

IvarR