Et summuti klapi effektiivsusest paremat ettekujutust saada, sai tehtud mõned väljalaske vasturõhu mõõtmised.
BP suletud klapiga: 0,4bar@1,4bar boost.
Avatud klapiga: 0,2bar@1,6bar boost.
Rõhk võetud kohe pärast turbot lambda sensori avast.
Nagu näha, on talviste jahedate ilmadega boost tõusnud 1,2 pealt 1,4-le. Klapi avamine tõstis seda veel 0,2 võrra. Järgnevalt tuleks ilmselt vl kollektori ümberehitus ette võtta, et rõhk madalamaks saada.
Mõõtsime ka turbo ette tekkivat vaakumit, kuna ruumipuuduse tõttu on õhufiltri toru üsna kitsas ja nurgeline ja seetõttu just kõige paremini ei voola. Tulemuseks 0,1 bar kella miinuspoolele, see vist väga halb ei ole ?
Igaljuhul sai seda filtri ja turbo vahelist moodustist natuke paremaks tehtud kuna arenguruumi veel oli. Näeb välja umbes niisugune:
Lammutamise käigus tuli veel välja, et turbo on oma töölepingut lõpetamas. Pikilõtk nii suur, et kompressori tiivik on vastu koda hõõrund. Arusaamatult kiiresti on see kulumine toimunud.
Käepäraste vahenditega sai turbot natuke parandatud, kuid ilmselt kaua ta enam ei toimi.
Üldiselt on masin talveautona ennast hästi ülal pidand. Paar juhtumit, mis hetkel meelde tulevad on gaasitrossi kinnijäämine ja karterituulutuse jäätumine. Karterituulutuse tõttu läks turbo kaudu summutisse üle liitri õli, ja seda veel 2 korda enne kui põhjus välja tuli. Praegugi on veel kiirendamisel tagant õlikärsakat tunda. Muud olulist nagu juhtund pole.
Lõpetuseks üks pilt hetkeseisust:
