
BMW e36 325i
Otsin teile, kogu süsteem jäi ca 180$ kui viimati uurisin. Kokku juba siis 3 huvilist.635Driver kirjutas:Ragnar võibolla haarab teemast ja otsid kus saab hea hinnaga ja erinevas mõõdus ning tee müügi teema.Mul oleks vajadus ühele 3" elektroonilisele klapile.
Group buy ?

Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm
Vahepeal sai natuke vanose toimimist lähemalt uuritud.
Kõige suuremat effekti annab 3500-5000rpm vahemikus. Alla 3000 erilist tuntavat vahet ei ole, kuigi rakendumisel lambda veidi lahjemat segu siiski näitab. 3500-5000 pööretel seadistades tuli kütusekaardil väärtused maksimum momendi tasemele tõsta, seega n/a düno graafikul peaks momendjoon välja nägema nüüd umbes nii:

Reaalne tulemus on veelgi parem, sest spool-up nüüd kah kiirem antud piirkonnas.
Ümberlülituseks kulub umbes sekund, madalatel pööretel rohkem. Seetõttu on aktiveerimispunkt alles 2800 peale pandud, kuna pöörete vabalt langedes võib juhtuda et ei suuda tühikäigu ajaks ennast tagasi keerata ja siis on jälle väljasuremisoht.
Nukkvõll sai muude täienduste käigus ~5 (väntvõlli)kraadi hilisemaks keeratud, annab ehk lõppu natuke juurde. Piiraja on nüüd 7600 ja hetkel tundub, et vähemalt madalamatel käikudel on lõpuni laskmisest kasu küll.
Kõige suuremat effekti annab 3500-5000rpm vahemikus. Alla 3000 erilist tuntavat vahet ei ole, kuigi rakendumisel lambda veidi lahjemat segu siiski näitab. 3500-5000 pööretel seadistades tuli kütusekaardil väärtused maksimum momendi tasemele tõsta, seega n/a düno graafikul peaks momendjoon välja nägema nüüd umbes nii:

Reaalne tulemus on veelgi parem, sest spool-up nüüd kah kiirem antud piirkonnas.
Ümberlülituseks kulub umbes sekund, madalatel pööretel rohkem. Seetõttu on aktiveerimispunkt alles 2800 peale pandud, kuna pöörete vabalt langedes võib juhtuda et ei suuda tühikäigu ajaks ennast tagasi keerata ja siis on jälle väljasuremisoht.
Nukkvõll sai muude täienduste käigus ~5 (väntvõlli)kraadi hilisemaks keeratud, annab ehk lõppu natuke juurde. Piiraja on nüüd 7600 ja hetkel tundub, et vähemalt madalamatel käikudel on lõpuni laskmisest kasu küll.
Et summuti klapi effektiivsusest paremat ettekujutust saada, sai tehtud mõned väljalaske vasturõhu mõõtmised.
BP suletud klapiga: 0,4bar@1,4bar boost.
Avatud klapiga: 0,2bar@1,6bar boost.
Rõhk võetud kohe pärast turbot lambda sensori avast.
Nagu näha, on talviste jahedate ilmadega boost tõusnud 1,2 pealt 1,4-le. Klapi avamine tõstis seda veel 0,2 võrra. Järgnevalt tuleks ilmselt vl kollektori ümberehitus ette võtta, et rõhk madalamaks saada.
Mõõtsime ka turbo ette tekkivat vaakumit, kuna ruumipuuduse tõttu on õhufiltri toru üsna kitsas ja nurgeline ja seetõttu just kõige paremini ei voola. Tulemuseks 0,1 bar kella miinuspoolele, see vist väga halb ei ole ?
Igaljuhul sai seda filtri ja turbo vahelist moodustist natuke paremaks tehtud kuna arenguruumi veel oli. Näeb välja umbes niisugune:

Lammutamise käigus tuli veel välja, et turbo on oma töölepingut lõpetamas. Pikilõtk nii suur, et kompressori tiivik on vastu koda hõõrund. Arusaamatult kiiresti on see kulumine toimunud.
Käepäraste vahenditega sai turbot natuke parandatud, kuid ilmselt kaua ta enam ei toimi.
Üldiselt on masin talveautona ennast hästi ülal pidand. Paar juhtumit, mis hetkel meelde tulevad on gaasitrossi kinnijäämine ja karterituulutuse jäätumine. Karterituulutuse tõttu läks turbo kaudu summutisse üle liitri õli, ja seda veel 2 korda enne kui põhjus välja tuli. Praegugi on veel kiirendamisel tagant õlikärsakat tunda. Muud olulist nagu juhtund pole.
Lõpetuseks üks pilt hetkeseisust:

BP suletud klapiga: 0,4bar@1,4bar boost.
Avatud klapiga: 0,2bar@1,6bar boost.
Rõhk võetud kohe pärast turbot lambda sensori avast.
Nagu näha, on talviste jahedate ilmadega boost tõusnud 1,2 pealt 1,4-le. Klapi avamine tõstis seda veel 0,2 võrra. Järgnevalt tuleks ilmselt vl kollektori ümberehitus ette võtta, et rõhk madalamaks saada.
Mõõtsime ka turbo ette tekkivat vaakumit, kuna ruumipuuduse tõttu on õhufiltri toru üsna kitsas ja nurgeline ja seetõttu just kõige paremini ei voola. Tulemuseks 0,1 bar kella miinuspoolele, see vist väga halb ei ole ?
Igaljuhul sai seda filtri ja turbo vahelist moodustist natuke paremaks tehtud kuna arenguruumi veel oli. Näeb välja umbes niisugune:

Lammutamise käigus tuli veel välja, et turbo on oma töölepingut lõpetamas. Pikilõtk nii suur, et kompressori tiivik on vastu koda hõõrund. Arusaamatult kiiresti on see kulumine toimunud.
Käepäraste vahenditega sai turbot natuke parandatud, kuid ilmselt kaua ta enam ei toimi.
Üldiselt on masin talveautona ennast hästi ülal pidand. Paar juhtumit, mis hetkel meelde tulevad on gaasitrossi kinnijäämine ja karterituulutuse jäätumine. Karterituulutuse tõttu läks turbo kaudu summutisse üle liitri õli, ja seda veel 2 korda enne kui põhjus välja tuli. Praegugi on veel kiirendamisel tagant õlikärsakat tunda. Muud olulist nagu juhtund pole.
Lõpetuseks üks pilt hetkeseisust:

Tean mida sa tunned karterituulutuse poolelt.
Endal täpselt sama moodi korduvalt käis õli läbi, enne kui ummistuse üles leidsin.
Sul väljalaske vasturõhud suht väiksed ja tudub, et klappi tegelikult vaja vast polegi.
0.1bar vaakumit turbo ees on ka ilmselt täiesti talutav.
Mida vähem seda parem on effektiivsus muidugi.
Endal täpselt sama moodi korduvalt käis õli läbi, enne kui ummistuse üles leidsin.
Sul väljalaske vasturõhud suht väiksed ja tudub, et klappi tegelikult vaja vast polegi.
0.1bar vaakumit turbo ees on ka ilmselt täiesti talutav.
Mida vähem seda parem on effektiivsus muidugi.
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kui lumi ära läks ja rehv pidama hakkas, tekkis käigukastiga probleem, hakkas lekkima nimelt. Simmerite vahetus ei aidanud, tuli välja et tuulutuse kaudu ajab õli välja hoopis.
Esialgu sai auto alt natuke olukorda parandatud, kuid korralikuks lahenduseks tuleks ilmselt kast maha võtta. Niipalju nüüd vähemalt peab, et tilka enam maha ei kuku. Võibolla lubatakse startigi laupäeval Haapsalus.
Esialgu sai auto alt natuke olukorda parandatud, kuid korralikuks lahenduseks tuleks ilmselt kast maha võtta. Niipalju nüüd vähemalt peab, et tilka enam maha ei kuku. Võibolla lubatakse startigi laupäeval Haapsalus.
Väga kena 11.9 tulemuse said eile!
Keep Up da Good Work!
Keep Up da Good Work!
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.
Kolmanda sõidu burnout'is juhtus siis nii, et purunes vasakpoolne pooltelg.
Esimesed kaks ringi sõitis Siim ja kuuldu põhjal olid ajad vastavalt 12.47 ja 11.9 midagi.
Esimesel korral jäid rehvid soojendamata ning mootor oli väiksema võimsusega. Seetõttu niisugune ajavahe. Muidu mõlemad sõidud õnnestusid hästi.
http://www.youtube.com/watch?v=GBC6yBoS ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XX9malPw ... re=channel
Edit:
12.46@196, 60ft 2.38
11.96@201, 60ft 2.11
Esimesed kaks ringi sõitis Siim ja kuuldu põhjal olid ajad vastavalt 12.47 ja 11.9 midagi.
Esimesel korral jäid rehvid soojendamata ning mootor oli väiksema võimsusega. Seetõttu niisugune ajavahe. Muidu mõlemad sõidud õnnestusid hästi.
http://www.youtube.com/watch?v=GBC6yBoS ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=XX9malPw ... re=channel
Edit:
12.46@196, 60ft 2.38
11.96@201, 60ft 2.11
0.1bar = 10KPa = 40in = 1m veesammast, see on ikka päris palju. Ütleme, kui sul oleks vabalthingavana 400hj, siis see vaakum võtab ~40 ära - arenguruumi veel on.ivar kirjutas:Mõõtsime ka turbo ette tekkivat vaakumit, kuna ruumipuuduse tõttu on õhufiltri toru üsna kitsas ja nurgeline ja seetõttu just kõige paremini ei voola. Tulemuseks 0,1 bar kella miinuspoolele, see vist väga halb ei ole ?
AutoSpeed artiklis mõõdeti turbo eelset vaakumit, ja kui ma ei eksi siis koos õhumõõdiku, stock paneelfiltri ja õhukarbi tuli ~30in veesammast, ehk 30% vähem takistust. Turbomootori puhul on vahe väiksem, kuna saad rõhku peale keerata, ja turbo töötab lihtsalt natuke ebaefektiivsemas reziimis. Sumpa vastusurve ja filtri vaakum peaks koostöös tahtma sikutada turbo võlli filtri poole, mis võiski su pikilõtkule mõjuda.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET