Nissan 200SX S13 'Astrona

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Astrona kirjutas: Siis teine 5-10h et juhtmestik teha ja siis 5-10h, et warmup ja prime pulse välja timmida. Peale seda saaks hakata vaikselt timmima, kui pole vaja 10h mingite HW setupi kaladega tegeleda.
Kas mitte warmupi ei timmita peale VE tabeli paika saamist, et sellest timmimisest ka kasu oleks? ja low imp pihustitega pole kah suurt häda ja investeering takistitesse on väike. Ok see selleks.
Tean ise palju miski aega võtab ja auto ehitust ei tohi üle perse teha.
samas oleks omc hea proovikivi mootorile ja hea lõppkiirus oleks Korralik aktsepteeritav näide mootori jõulisusest. :)
Edu selle projektiga ja et sõidutunde ikka rohkem oleks kui remonditunde. 8)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Täna sai siis tiivad ja stange maha. Ei jõua kõike ümber jutustada, ja kes see lugedagi viitsib.

Krt kaalu ei leidnud terve Kristiine keskuse peale kah mitte - noh mis mõõdaks 50g-10kg.
Originaal stange isegi ilma rauata kaalub oma 3-5kg rohkem kui Lätikas.
Tiivad istuvad päris hästi - paremini kui plekist, aga kuna auto pole päris matsuvaba, siis natuke nikerdamist on. Päris kinni veel ei keerand neid, vaja seibe - sai igaks juhuks suuremad augud puuritud. Pole enne keretöödega tegelenud kah, nagu enamus töödega :).
Veits roostet ja muda nühitud ja krunditud.
Kuna logaritest loobun, sai rattakoopa ja mootori vahelisi agukesi kinni teibitud.
Cooleri toru oli seest puhas :).
Sättisin cooleri ka nüüd auto keskele, enne oli 10cm keskmest vasukul.

Pilt

Läti kõverad - polegi väga hullud. Natuke imelikult 3-5cm vahe jääb kapoti ja stange vahele, aga noh eks paremini jahutabki :lol:
Pilt
Rohkem pilte tänasest. http://www.foto24.ee/index.php?main=42& ... 704&page=2
Mul ei mahu enam autost välja kraapitud pahn garaazi ära :lol: Kaaluks sita ära ja pool viiks prügimäele. Täna sai natuke üle kah pingutatud - lõikasin klaasipesu juhtmeid maha, ja selgus et 1 neist oli ka kojamehe juhe :oops:
jeff01 kirjutas: Edu selle projektiga ja et sõidutunde ikka rohkem oleks kui remonditunde. 8)
Praegu on ikka asi garaasitundide kasuks - kilomeetrihind on vist 50-100EEK praegu, aga tahaks tolle ikka 10EEK peale saada :) Õnneks remontimisega pole eriti pidanud tegema - rohkem ikka montimine, ja see mulle meeldib - 4 kuu jooksul olen teistel laskund korra 2 rehvi vahetada, ühe poldi välja puurida ja diffri vahetada, kuna endal oli kiire. Kuna tööks mul programmeerimine, siis garaaz ja see auto üldse annab elule teise sisu :).
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Motary1 »

Essa logarite peale! :-D
Viska PMi palju nende eest küsid
junsu
Postitusi: 541
Liitunud: 12.10.2006 20:47
Asukoht: tallinn/lähiümbrus

Postitus Postitas junsu »

päris kobe paistab selle uue ninaga

varsti peab stangede vähempakkumise tegema,et garaasi ruumi saaks :D
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Motary1 kirjutas:Essa logarite peale! :-D
Viska PMi palju nende eest küsid
Oot oot, pole neid veel müüki pannud. Need logarid katavad ka spoileri alust. Mõtlen siin, et võibolla aitavad need tuuletakistuse vähendamisele kaasa. Samas võin selle välja uurimise järgselt ju mingi muud põhja katted kah panna. OMC ongi vist üks voolujoonelsuse test. Kui rikkuda oma Cd voolujoonelisuse tegur 0.1 punkti võrra, peaks olema see sama väärne 20hj kaotamisega.
junsu kirjutas:päris kobe paistab selle uue ninaga

varsti peab stangede vähempakkumise tegema,et garaasi ruumi saaks :D
Üsna äge jah. Mulle muidu spoila tuuning vastukarva, see rohkem dislade teema, aga kuna saab kergemaks, siis valisin kah selle tee. Ja lätakad maksid täis ring ainult 5000.-! Polegi veel välja mõeld, mis värvi auto jääb. Veyroni stiilis oleks 1 variant, et must kapott ja punased tiivad jms. sini valge meeldiks kah, ja sinisele uksele kirjutaks NISSAS aga siis hakatakse kiusama...
Stanged mul polegi müügi teemas üleval? Ostke ära jah. Nissani märgi ja suunatuled jätan endale.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Motary1
Postitusi: 729
Liitunud: 18.04.2007 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Motary1 »

Mul väike küsimus, et kas MAFi MAP (manifold absolute pressure) anduriga ei saa vahetada? Vabastaksid selle trombi turbo eest ära :D
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Motary1 kirjutas:Mul väike küsimus, et kas MAFi MAP (manifold absolute pressure) anduriga ei saa vahetada? Vabastaksid selle trombi turbo eest ära :D
Teoorias saab, midagi taolist on ka tehtud originaal ajuga. MS puhul olekski aint MAP. MAP ei tea õhukogust, ja kui tahta MAPiga ajju signaal saata, tuleks see läbi korrutada enne RPM signaaliga, et oleks võimalik timmida ECCS'iga pärast segu jms.
Olulist takistust see torustik seal vast ei tekita, ja turbo tahab vist kah, et mingi voolavus ta ees oleks, mitte otse vabasse õhku.
Samas kapotialla saaks jah ruumi juurde ja massi vähemaks, ning tühikäigu jms probleemid kaoks. Ja silm kah puhkaks, kui peldiku torusid pole.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Dünos käigu umbkaudne "turbo kasutus" on punase joonega.
Pilt


Teoreetiline 300KW @ 1.5bar
Pilt
Ühesõnaga ruumi ülespoole liikuda on.

1.8bar @ 7700RPM oleks ca 500hj kusjuures turbo effektiivsus seal pigem tõuseb 72% pealt 73% alasse. Proovima vist ei hakka... :x Hea turbo valik, aga tuunitud 2L'sele sobiks ta nagu silma auku ;) .
Viimati muutis Astrona, 29.05.2008 11:05, muudetud 3 korda kokku.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Uurisin natuke aju teemat.
Sellel kivil, mis mul düno ajal sees oli - on soft RPM limit 7200 ja hard limit 7500RPM. Miks dünos aga 6800pealt nagu piiraja oleks olnud?

Peale natuke live'editiga tutvumist, leidsin vist vastuse vaadates injector duty cycle'it Fuel tabelis.
Ajus on (lisaks muule) 2 väikest tabelit nagu "TTP Max" ehk "teoreetiline max pihusti avatus" ehk "injector Max" ja "Boost Control" ehk "AF Limit" tabel.
Viimane tabel on ST3'el maksimumiks keeratud. Ehk piiramist ei tohiks aktiveeruda enne 500hj jagu õhuvoolamist läbi MAFi. Originaal ajus kasutatakse pseuda boost hard-cut'ina, et keegi ei saaks rõhku tõsta jms "turvalisust".
TTP Max tabel kah piirab, aga ta 1 mõte on see, et kui warm-up, accel ja kõik rikastused kokku satuvad, et siis pihusteid maha ei põletaks ja et süütepool ka nii paksu segu üldse jaksaks süüdata, siis hoitakse natuke tagasi vms. HD ST3 kivil on see tabel aga 127 127 127 127 127 127 255 255 255 jne. kuna 255 on 1 baidilise väärtuse maksimum, siis rohkem panna ei saagi. Ja alates 2400RPM on see limiit pandud nii kõrgeks kui võimalik.
Täpselt ei tea, aga pakun, et 127 tähendab, et pihustite duty cycle võib olla kuni 50% ja 255 tähendab kuni 100%. küsimus on: Kas aju võtab kütuse täitsa ära, kui duty cycle jõuab selle limiidini? - CUT VSJOO Lõpppeatus väljuge trammist. Või lubab jätta pihusti PW limiidi peale?
Kui see 1. variant aju käitumise kohta on tõsi - siis oli õige kah, et ta dünos 0.9x bar @6750RPM piirama hakkas, sest Fuel Table antud punktis ongi ca 100% DC. Heureka?
Võis ka muidugi segu lihtsalt nii rikkak muutuda, et süütepool ei jaksanud läbi ampsata - ja muidugi sada muud põhjust milles midagi ei tea.
HD3 kivil on TP skaala ehk koormuse skaala kõvasti laiendatud - vaakumi alasse on jäätud ainult 5 veergu 16'est. Siis on 8 veergu kuni 1.37bar ja peale seda veel 3 veergu 1.7 2.1 ja 2.45 bar :lol:
Peale selle toimub üle tabeli hi_rpm hi_load nurga jube äge rikastamine 10-9:1 jne, mis mul dünos valede pihustitega peaks olema veel 20% rikkam ehk bensiini-pump mitte sisepõlemismootor.
Eks praktika näita kas teooria kehtib.
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Läksin lihtsama vastupanu teed - ostisin Viljarilt Romulaatori ära, see pole sead, mis korralikust autost romu teeb, vaid ROM Emulaator, ehk maakeeli "chipi asendaja". Ühesõnaga ajus enam chippi polegi, vaid kivi pesas istub pistik, mille küljes ongi too väike kompuuter - ehk Pocket Emulator - romuaator. :lol: Tollega saab süüdet segu muuta käigu pealt. Põhimõtteliselt teeb see Nissani ECCS aju, mis on juba n.ö. standalone, täiesti reguleeritavaks ajuks.

Täna sain tarkava paika, laadisin HDST3 seadistuse peale, mille kohandasin 534cc pihustitele, ja timmisin sellega juba garaazis tühikäiku. Nimelt oli segu enne ca 10:1 (tabelis oli 16:1), kuna MAF peksab segast. Nüüd sain pika nikerdamise peale 13.2 peale. Põhimõtteliselt panin samm-sammult lõpuks kuni -50% AFR (tabelis 28:1), ehk oleks pidanud 15:1 tulema, aga tal on vist mingid miinimum pihustusajad jms, millele praeguse softiga ligi ei saanud.
Teine loll asi on see, et lambda ei reguleeri piirkondades, kus on negatiivselt seadistatud AFR.

Süsteem järgmine: aju arvestab õhumõõdiku ja pöörete järgi välja koormuse ja teoreetilise pihustus aja saavutamaks 14.7:1.
Siis minnakse kütuse-segu-tabelisse kust võetakse antud RPM realt ja antud koormuse veerust vastav rikastuse %.
Too % on aga väärtustega 0...255 millest
* 0..127 tähendavad rikastust 0...127/128 ehk kuni 100%.
* 191-255 tähendavad closed loop, ehk lambda ja det anduri piirkond nii et 191 = lambda piirkond 0% rikastusega ja 255 on 50% rikastust ehk AFR 9,85:1
* 128-190 on siis lahjendus 14.7..29:1
Ühesõnaga kui panna lahjendus peale, siis lambda enam ei reguleeri :( Muidu oleks lambdaga saanud 13.2 pealt 10% veel lahjemaks ehk 14.5 peale. Peale selle läks tühikäigult gaasivajutamisel segu sekundiks lahjaks ja puterdas. Pean midagi välja mõtlema.

Oleks juba eile saanud asja käima aga 220V adapter ei jaksanud vana läpakat käima tõmmata. Asja tipp on muidugi see, et mul on garaazis ju vool sees, oleks kohe võind seinast voolu võtta :lol: aga kes see ikka selle peale tuleb, et autos olles on 220V kohe seinast võtta :lol: tainas.

Et siis nüüd vaja laupäev-pühapäev logimine kah üles seada, ja siis on mitu päeva logimist ja timmimist, ehk siis väike lootus on OMC ajaks segu nii korda saada, et võib OMC'le minna. Peale selle, et kindlasti lahe üritus ja auto proovimisvõimalus, oleks lootus ..2.3L TN klassis oma väikse 1.8T'ga praegusest 34 autost 7 hulka saada - 1 koht on kah 7 hulgas ju :lol:
Peale selle vaja läti kõverad külge saada ja 1 päev kulub kindlasti võistlusteks valmistumisele. Kiireks läheb, aga Kiirus on mu keskmine nimi :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Sain esitiivad nüüd lõplikult külge. Parandasin ise murtud nurgad kah ära. Lasin ühe punase aerosooli ühe tiiva peale tühjaks ja teise sinise aerosooli teise tiiva peale tühjaks :lol: Muud värvi polnd võtta, ja enne omc'd ei jõua ka kuhugi korralikult värvima. Homme ehk saab saha kah ette. Mässasin ka veel romulaatoriga tühikäigu kallal - kõik softid mis on saadaval on mingite bugidega. Valmistasin ka MS1 pistikut ette, et saaks logima hakata, vaja veel värske firmware peale panna ja juhtmed ühendada...
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

Sa oled nissanimeeste 2008a b-klassi ainuke lootus OMC-l, vaata, et sa alt ei vea! :) Sild enda GT3 RS'i ja Audimehed 500+hj 20vT mootoritega paugutavad kõvad numbrid kindlasti.
Kasutaja avatar
Astrona
Postitusi: 3428
Liitunud: 21.04.2007 18:43
Asukoht: tln

Postitus Postitas Astrona »

Taavi kirjutas:Sa oled nissanimeeste 2008a b-klassi ainuke lootus OMC-l, vaata, et sa alt ei vea! :) Sild enda GT3 RS'i ja Audimehed 500+hj 20vT mootoritega paugutavad kõvad numbrid kindlasti.
Nunuh. GT3 RS = aeglane? Seal jah B klass audide jaoks tehtud. Ja need on iga aastaga kiiremaks läinud, seega see aasta 270kmh vist võitu ei too. Ja audid saavad veerandmiilil juba 210 jms - mul jääb see ka hea truki juures esialgu kättesaamatuks. Ehk tuuletakistus tegur mu kasuks.
Kõik sõltub kui hea seade ma saan, ja see selgub suht vahetult enne võistlust kahjuks :shock: Eesmärgiks pigem S13 või 200sx väikse eesti rekord vms. Õnneks on tegemist motospordiga - ehk midagi pole otsustatud.
Ma ei ütleks, et ma ainuke lootus - "vana rivaal" RFL plaanib vist kah minust üle sõita :lol:
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET
Taavi
Postitusi: 395
Liitunud: 20.05.2005 9:40

Postitus Postitas Taavi »

GT3 RS on ca 420hj ja õhutakistus on Audidel-Nissanitel nagu naelakastidel võrreldes selle Porschega.
Kasutaja avatar
jeff01
Postitusi: 2829
Liitunud: 29.11.2004 21:48
Asukoht: tartu

Postitus Postitas jeff01 »

Taavi kirjutas:GT3 RS on ca 420hj ja õhutakistus on Audidel-Nissanitel nagu naelakastidel võrreldes selle Porschega.
Suht karm võrdlus aga suures osas tõsi :-D Ära mine miilile, lased laiali :)
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Vasta