15. leht 26-st
Postitatud: 03.11.2009 13:11
Postitas Mardo
nagu ma mardi jutust aru sain, sis tal g260'l midagi ümber tehtud.
Postitatud: 03.11.2009 13:12
Postitas mart154
jep, üks kõige levinumaid/odavaid kõvasid asju ongi seesamune G260, mis mul on.
Seda leiab siis näiteks 325 rullnoka alt ja vist ka M30-ga masinate alt.
Samas on selle kastiga nii, et üle 500hp ma eriti kaua ei prooviks. A pole probleemi, mul peaks tagasild enne lahkuma...

Postitatud: 14.12.2009 1:18
Postitas ivar
Vana ja uus.
Vanale sai piilumiseks aken sisse lõigatud, kasti normaalselt avamiseks jäi jõudu väheks. (või mõistust)
Seoses kasti vahetusega tuli vahetada ka kardaan ja leevendi. Sobivad jupid pärinevad 325td küljest.
Sidurikojas sai hoovastikule natuke muudatusi tehtud. Esialgu tundub et tulemus positiivne, sidur ei lahuta enam nii madalalt.
Väike testisõit
Järgmisena tahaks vanose uuesti külge ühendada. Vahepeal on tekkinud mõned ideed, mille abil ehk õnnestub selle müra veidi leevendada.
Mingi aeg lähevad vahetusse klapitaldrikud. M60 mootori taldrikud on samuti 6mm säärega klapile, kuid on mõeldud topelt klapivedrude jaoks. Seetõttu on nad massiivsemad ja tugevusvaru peaks suurem olema.
Pildil järjest: M50, M60, M50TU(praegused), M52.

Postitatud: 14.12.2009 16:10
Postitas Mardo
uus paistab olema ZF kast
täpsemalt mis kastiga tegu?
Postitatud: 14.12.2009 23:28
Postitas ivar
Ei leidnud kasti pealt niisugust koodi, mille järgi saanuks täpselt kindlaks teha, aga e36 328i alt on ta pärit, nii et kasti täpsem nimetus peaks olema ZF S5D320 Z.
Postitatud: 31.12.2009 15:13
Postitas Raimo
hents99 kirjutas:qpi kirjutas:ivar kirjutas:
Vahepeal juhtus niisugune asi, et käigukasti teine käik asendus vaba käiguga. Getrag 250 asemel läheb ilmselt nüüd alla ZF 320.
See tähendab, et kuni 700hp peaks suht muretu olema.
Ja umbes kui mitu Nm`i?
Millelt need ZF 320 kastid pärinevad? Btw, mis oleks bmw`de tugevaimad vanemad ja kättesaadavamad kastid ? Eelkõige huvitaks sellised, mis on eemaldatava sidurikojaga.
Hetkel sätin V8 otsa Getrag`i 265 kasti, aga uurin igaks juhuks juba tugevamate kohta ette ära.
No midagi odavamat, sellesmõttes.
See kast ongi kõige lihtsamalt kättesaadav ja mõistliku hinnaga kast.
Korras G260 kipub paraku eestimaal juba haruldus olema, sest olematu hooldusega on enamik neist ära lõhutud.
Lubatud sisend Nm arv on kasti nimes ära toodud. Enamik talub küll veidi rohkem.
S5D320 Z tähistus tähendab järgnevat
S - schaltgetribe (manuaalkast, A oleks automaatkast)
5D - käikude ärv
320 - sisend Nm arv
Z - ZF toodetud kast. G tähendab Getragi toodetud kasti.
Sealt edasi tuleks vaadata uuema otsa GS6-53DZ kasti (53 -> kuni 530 Nm). See peaks olema polditava kojaga, sest on kasutusel nii 123d, 335i TT, 535i TT, M5 ja M6 all.
Hetkel veel saadavus kasin aga mõne aasta pärast (siis kui neid piisavalt puusse on aetud) kindlasti parem kui S6S 420G kastil (e36 m3 3.2, e46 m3, e34/e38/e39 4.0, e39 m5), mille eest küsitakse hetkel 1000-2000 EURi.
Postitatud: 03.01.2010 19:31
Postitas ivar
Postitatud: 04.03.2010 20:52
Postitas ivar
Klapivedrude kokku surumiseks vajalik jubin:
Vedrutaldrikute vahetus:
Lisaks asendusid M50 väiksed klapivedrud M60 mootori vedrudega, mis on tiba pehmemad.
Vanos on nüüd uuesti tööle rakendatud. Süsteemi sai natuke modifitseeritud rulliklaagrist pikilõtku eemaldamisega ning mõningate uuemalt mootorilt pärit juppide kasutamisega.
Hetkel käib üsna vaikselt.
http://beisansystems.com/procedures/sin ... cedure.htm
Üks pisike täiendus ka mootorist eemal:
M50 TB-st tehtud klapp väljalaske küljes võimaldab vajadusel veidi valjemaid helid kuuldavale tuua. Avamine toimub alates rõhust 0.5bar.
Postitatud: 05.03.2010 0:25
Postitas Mardo
huvitav väljalaske süsteem
siin sõpradega just hetk tagasi naersime neid
välismaiseid elektroonilisi klappe

Postitatud: 05.03.2010 10:34
Postitas ahto42
Corvette'l ju sama süsteem. Rahulikult sõites saab vaikust nautida ja kui vaja siis lärmata. Naise Accordil oli ka eelmine omanik sportpüti lõppu pannud. Linnavahel ei häirigi, aga maanteel 90-100km/h hakkab pikapeale häirima see lörin.
Postitatud: 05.03.2010 11:36
Postitas Mihkel
Huvitavaid komponente selle summutilahenduse jaoks kasutatud.

Peaks Subarule ka midagi sarnast leiutama, et lärin ajudele ei käiks.
Postitatud: 05.03.2010 19:29
Postitas Maik
http://www.amiflex.ee/pilt/v/autod/Corv ... 8.JPG.html ma tegin manuaalsed enne lõpupütte, pealtpoolt keeratavad .
Mis nendest välismaa omades siis naljakat siis on ? Minuarust päris mõistlikud-kuigi kallid osta ca 200 eur vist olid. Enda omad 0 eek.
Postitatud: 06.03.2010 0:29
Postitas twist
Driftifoorumis oli selline pilt naljateemas:
(no offence)

Postitatud: 06.03.2010 1:00
Postitas Silwer
Mu naise autol (E36 328i) on selline süsteem juba originaalis peal. Aga seda küll summuti viimases otsas...
* ja seda klapiga süsteemi on vist ka paljudel teistel bmw'del hiljem kasutatud.
Postitatud: 06.03.2010 11:44
Postitas ivar
Ei oleks arvanudki, et just see pisike väljalaske aretis nii palju vastukaja tekitab

.
Kelle jaoks naljakas, kelle jaoks mitte, oma eesmärki täidab ta väga hästi.
Muidu algselt oli küll plaanis asi veidi soliidsemalt lahendada: tagapütt ümber teha, summuti otsad jämedamate vastu vahetada ja ühele neist 328 stiilis klapp vahele (on oluline, et voolavus oleks ka vaikses reziimis võimalikult hea). Polnud aga ettekujutust, kas süsteem üldse korralikult toimima hakkab, seetõttu sai esialgu (ajutiselt-igavesti) lihtsam tee valitud.