14. leht 49-st

Postitatud: 17.02.2007 13:27
Postitas Kuuno
sellel 2876r'il on T3 turbine housing option ja see on mul peal... :)

Postitatud: 17.02.2007 13:53
Postitas Mihkel
Ühesõnaga sul ei ole Garrett-i originaal vaid edasimüüja poolt moditud.
Ei usu, et sisenev ava erilist rolli spooli ja võimsuse juures mängib.

Postitatud: 17.02.2007 14:42
Postitas Kuuno
Mihkel kirjutas:Ühesõnaga sul ei ole Garrett-i originaal vaid edasimüüja poolt moditud.
Ei usu, et sisenev ava erilist rolli spooli ja võimsuse juures mängib.
garrett ise pakub sama asja T3 housinguga :)
hetkel polnd seda üleval seal aga nii ta on! niiet ple edasimüüja moditud...

Postitatud: 22.02.2007 12:10
Postitas Mihkel
Täna hommikul juhtus midagi ilmselt turboga, kuna hommikul vaikselt töökoha poole sõites hakkas tagant jubedalt sinist ajama.
Külmalt ma autot põhimõtteliselt juba ei piina ja siit lähebki asi huvitavaks.
Pööret oli ehk maks 3000rpm ja seda veerand gaasiga. Enne sai ka autot maja ees ilusti soendatud.

Võtsin turbo sissemineva otsa lahti ja cooleri maha. Cooler ujus õlist ja sisselaske pool samuti.
Oil restrictori vaatasin ka üle ja kõik on ilusti omal kohal.
Kust see õli järsku sinna sellises koguses sattus on arusaamatu.

Varem olen korduvalt cooleri ja sisselaske poolt maha võtnud ja kõik on ilus puhas olnud.
Isegi põhjagaasiga ja maksimaalse õlirõhuga pole probleeme olnud.

Postitatud: 23.02.2007 9:59
Postitas Ragnar
Ma kardan, et sinu hiline spool oli ehk sümptom, et selle turboga kõik päris korras pole. Tehase praak ?

Postitatud: 23.02.2007 13:30
Postitas Mihkel
Vot selle kohta ei oska midagi öelda.

Postitatud: 23.02.2007 18:55
Postitas Mihkel
Võtsin turbiini maha täna. Nii külm kui kuum pool ujuvad õlist.
Oil restrictor on ilusti korras, ava on alla 1mm, mis peaks ilusti nõuetele vastama.

Samuti tunduvad ka laagrid ilusti korras olevat.
Ülemääraseid lõtke pole, pikem on asi tihkem kui tutikana.
Seda ilmselt sissetöötamise ja õli tõttu.

Ja nagu ikka minu saatuse kiuste saabus täna minu kätte ka 0.64 a/r kuum koda.
Subaru jaoks tellitud aga varem mainimata VEMS jõudis ka täna Eestisse.
Nagu tavaliselt pole kummagiga neist hetkel midagi teha :x

Postitatud: 23.02.2007 19:17
Postitas Marko
Ragnar kirjutas:Ma kardan, et sinu hiline spool oli ehk sümptom, et selle turboga kõik päris korras pole. Tehase praak ?
eih... asi ikkagi boxer mootoris. minul oli subarul 4 käiguga vaakumist väljas 1300rpm-i juures ja ~1bar rõhku 2400pöördel. MM-is öeldi, et see kolle mis minul paigaldatud sööb ära just alumise otsa... ei tule nii kiiresti kuid ülemie ots on vabam ja 5000rpm-i juures on juba lõpp asisem.

Postitatud: 23.02.2007 19:47
Postitas Mihkel
See ongi enamus nende kollede eesmärk.
Jämedamas torus on gaaside liikumise kiirus aeglasem ja ka takistus väiksem suure gaaside hulgaga (hea lõpuots, vilets algus).
Originaalkolled on peenemad, seega on gaaside liikumise kiirus suurem aga ka takistus suurem (hea alguse ots, takistav ülemine ots).
Mina ajan just seda head alguse otsa taga, kuna kasutan autot linnas sõitmiseks mitte 1/4 miilil.
Ja ikkagi on vahe ka selles, et kaheveolisel kaob enamvähem seal kandis pidamine ära kus normaalselt spoolima hakkab ja ilmselt see aitab natuke spoolupile kaasa.

Homme saan kuumakojad ka kõrvuti panna ja vaadata, kas silmaga ka vahet on.

Postitatud: 24.02.2007 1:38
Postitas ejay
turbo tihrndid andid järgi? kui kõik muu korras paistab olevat...

Postitatud: 28.02.2007 18:07
Postitas Mihkel
Tundub jah, et õlisurvega lükati õli nn. tihenditest mööda.

Nende nn. õli tihendite pea eesmäärk pidi siiski olema külma ja kuuma poole õhu/gaaside ära hoidmine keskosast.
Õli eemale hoidmine pid alles teisejärguline töö olema.
Põhimõte väidetavalt selles, et kummalgi poolel tekkiv rõhk surub õli tegelikult turbo keskosa poole tagasi.
Pidev külma poole vaakum tekitab lisaohu õli lekkimiseks sisselaskesse.
Üks link ka antud teemal http://www.approvedturbo.com/troubleshooting.htm

Nüüd tule mootori pool üle vaadata (õlipump).

Väike pildimaterjal ka turbo puhastamisest:
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt

Veel klõpse --> http://m-tuning.ee/galerii/SubaruRike

Nüüdseks turbo juba täielikult puhastatud ja ühes tükis.
Külmapoole treivead poleerisin ka ära ja külma osa korpus pöörleb ka antuke paremini juba.
Kuigi võiks veel paremini käia aga vähemalt saab nüüd käe jõuga teda liigutada.
Kuuma poole korpus pöörleb väga hästi.

Postitatud: 28.02.2007 23:39
Postitas Mihkel
Eile tõin VEMS-i ka ära ja nüüd vaja hakata kodutööd tegema, et VEMS Subaru trigger wheel-e lugema panna.
Kui kellegil konfimis infi pakkuda, siis võib linke jagada.
VEMS-i wiki-st neid graafikuid ja pilte olen juba näinud aga konkreetset juttu confimisest pole.

Postitatud: 02.03.2007 1:06
Postitas Mihkel
Tänase lammutamise tulemus pitluide kujul.
Mõni ehk ei ole veel näinud Subaru Dohc mootori rihma ja rullikuid. :-D

Pilt Pilt Pilt Pilt

Postitatud: 02.03.2007 1:15
Postitas SubLeg
kas hakkad nyyd sellist asja tegema
Pilt

Postitatud: 02.03.2007 1:35
Postitas Mihkel
Tahaks ikka originaal wheel-idega läbi ajada.
VEMS-iga peaks see täiesti teostatav olema ja on juba väidetavalt ka tehtud nii.