14. leht 23-st

Postitatud: 28.09.2009 8:52
Postitas MazdaGTI
Mulle hakkab tunduma et siin kardetakse konkurentsi ning üritataksegi sinna rivi lõppu lihtsalt kohatäidet leida ning arvatakse et kohe on rahvast murdu. Tuletan veelkord meelde et publikus tekitab huvi kui võistlus on osavõtjate rohke aga kindlasti ka põnev. Põnevus ei seisne 9s aegades vaid võrdsete võidusõidus!

Kui palju kukkus F1 vaadatavus ära kui lõpes ratas-rattas sõit? Kordades! Kas ka sellisest näitest pole teile argumenti. Ringrajal võib võrrelda F1 vs. Usa suurimad sarjad. Vaaadatavus on selpool lompi kordasdes suurem kohalikel sarjadel kui F1 Usa etapil. Miks? Aga F1 puhul pole võistlust vaid viitstardiga sõit nagu rallis kus autod tavaliselt möödasõite ei tee, väljaarvatud mingi rikke puhul. Paraku on ka F1 puhul möödasõidud või koha muutused 90% või isegi enamal puhul tingitud kellegi ülepingutamisest/tehnilisest rikkest.

Kuna te ise siin Usa nimodi nina alla hõõrute siis peaks see võrdlus olema vägagi kohane.

Muideks drag on ainuke motospordiala kus pealtvaatajate hulk pidevalt kahaneb ning seoses sellega ka sponsorite huvi ning omakorda selle tõttu ka osavõtjate hulk! Ning põhjus pole mitte rahas vaid ikkagi võistluselementide puudumine!!!

Seega mainin taaskord et ennem ei tule seda publikut kuskilt kui ei teki võrdsete sõitu ning seda hetkel kehtivate reeglitega ei paista kuskilt. Ning ärge hakkake siin taas oma rahakoti pläma ajama, paraku on ka F1 puhul probleemiks just ebavõrdne rahakott mille kasutamist soosivad reeglid. Samas Usa-s on rahade kasutamine piiratud ning on olemas ka võrdsus. Piiramatu eelarve on siiski vaid OL rida minuarust. Pole ju normaalne kui C auto on aeglasem kui B oma?! Või on?

Postitatud: 28.09.2009 10:04
Postitas Raceboy
MazdaGTI kirjutas: Põnevus ei seisne 9s aegades vaid võrdsete võidusõidus!
Et nagu parem on vaadata 20tk 15s autosid, kui 6-7tk 9-10s autosid?

Postitatud: 28.09.2009 10:13
Postitas KaroK
Raceboy kirjutas:
MazdaGTI kirjutas: Põnevus ei seisne 9s aegades vaid võrdsete võidusõidus!
Et nagu parem on vaadata 20tk 15s autosid, kui 6-7tk 9-10s autosid?
6-8tk 8-9 sek autosid ja 10 tk 11-12s autosid 8)

Postitatud: 28.09.2009 10:30
Postitas Astrona
KaroK kirjutas:
Raceboy kirjutas:
MazdaGTI kirjutas: Põnevus ei seisne 9s aegades vaid võrdsete võidusõidus!
Et nagu parem on vaadata 20tk 15s autosid, kui 6-7tk 9-10s autosid?
6-8tk 8-9 sek autosid ja 10 tk 11-12s autosid 8)
0-2tk 8-9 sek autosid ja 16tk 10-13s autosid 8)

EDIT:
Ettepanek 3:
1.1 A-klass (EMV-arvestus): Vabalthingavad mootorid töömahuga kuni 4000 cm3.
Muuta:
1.1 A-klass (EMV-arvestus): Vabalthingavad mootorid töömahuga kuni 4000 cm3 ja ülelaadimisega mootorid töömahuga kuni 2100 cm3.

Postitatud: 28.09.2009 12:26
Postitas MazdaGTI
Raceboy kirjutas:
MazdaGTI kirjutas: Põnevus ei seisne 9s aegades vaid võrdsete võidusõidus!
Et nagu parem on vaadata 20tk 15s autosid, kui 6-7tk 9-10s autosid?
Paraku on meie banaani vabariigis asi hetkel tõesti nii et ehk peaks alustamagi sealt kus kunagi.

Postitatud: 28.09.2009 12:30
Postitas Dc85
Hetkel tundub jah üsna raske võistelda kuni 2L turbo(tänava/pere) autoga. :-D

Postitatud: 28.09.2009 22:07
Postitas Raivo
Kui jutt käib siiski Eesti Meistrivõistlustest mitte aga küla jaanitule kiirendusest siis peabki ju latt võimalikult kõrgel olema.
Samuti nagu 99% võidusõitjatest ei saa kohe F1 sõitma vaid alustavad kardist, vormel 3-st jmst siis nagu oleks igati loogiline, et kodanik tänavalt oma reaautoga suuri tegusid ei tee. Tase peab olema kõrgel ning tiitel ka midagi väärt!

Aga et selline klass tekiks, siis peab olema ka vastav arengulava e vundament kus harjutada ning millele toetuda, et astuda järgmisi samme EM-i poole.

Postitatud: 29.09.2009 1:06
Postitas Astrona
Sobrasin bhra lehel ja leidsin
Klassijaotusest 2009
Kassijaotus jääb selline nagu eelmisel koosolekul otsustati. Olemasolevatele klassidele luuakse juurde uus klass. Hetkel oli nimetatud „Modified“ klass, kuid klassi nimetus tuleb mõelda teine. „Modified“ on välismaalastele liialt eksitav. Üks võimalus on teha nimekonkurss. Žüriiks on Alakomitee.
Muudatused: B ja C muutuvad enam nn „tänava-klassideks“.
15. oktoober peaks olema uue klassi tehnilise tingimused paigas, mis läheks Alakomiteele kinnitamiseks.
Ühesõnaga mõte oli juba eelmisel aastal B ja C tänavasõbralikumaks teha, bhra siiski hoolib Eesti dragi tulevikust, aga võibolla ka natukese surutise abiga, välja kukkus ikkagi nagu alati :). Võibolla läks lihtsalt kiireks ja ei saand uusi reegleid heaks. Rahvas oleks 2009 nautinud kolme kange sõitusid ka "ProStreet" klassis, kus oleks ka Krum vist osalenud.
Ettepanek nr 4 vms: B klassis rehvipiirang 8".
Sellega piiraks suuremate mootorite võimusest tulenevad eelised. Ja rõhk läheks rohkem pidamise ehitamisele ja võistleja oskustele, ja noh 600hj oleks ikkagi parem kui 500hj, seega jääb ka motiiv mootoreid arendada. 1000+hj'lised kiiresti sõita soovijad koliks vabatahtlikult PS või OL klassi rekordeid tegema. Samas ei oska kommenteerida turvalisuse seisukohta.

Postitatud: 30.09.2009 11:30
Postitas tmac
A-kuni 2 liitrit vh
B 2-4 liitrit vh ja kuni 2l ülelaetud
C üle 4 liitri vh ja alates 2 liitrit ülelaetud
D outlaw igasugu kitsas sillad käigukastid ja muu träni lubatud

Põhjendan

kuni 2 liitrit igasugu Gsi-d ja japsid tagasi radadele. B klass vh sõidavad meil 11-13 seki vahel kiiremad kes praegu a-klassis. Igasugu datsuni vennad on ka seal maal VAG gruppis 1.8 T mootorid küll tulevad. C klass palun las jätkub lahing softima usa raua ja muu maailma vahel. D tahate kiiresti sõita palun istuge kõik ühes pajas. Ehitage omale popid kastid pange alla kitsad sillad ehitage kasvõi toruraamile ja tuld. Mis te arvate ,et ntx Ilmars heal päeval ei või võita Jamesi või vastupidi või viljar või markel või tuleb mõni somm või leedukas või ükstapuha kes.

Ma arvan ,et meie 9 sekundlased tunneks end oluliselt mugavamalt laiema rehviga kui 10.5 ja ma tõesti ei näe vajadust ,et miks peab kristjan käbi ja kaido sõitma eraldi b-klassi Highflyeritest. Sinna juurde veel Ozolins evo kuna sõidab modifitseeritud kastiga ja leedukas ja ehk tuleb oskari vahest külla ja meil on olemas 8ne eliminaator kus kõik võistlejad on 1 seki sees. Ja kui keegi rebib eest ära ja hakkab paugutama seal 8sasse korralikult ,siis jumal temaga . Kiire aeg ei kindlusta veel võitu

Postitatud: 01.10.2009 10:45
Postitas GSI
Ei ole enam ei BHRA ega ka alamkomitee liige tükk aega, sestap väljendan oma arvamust. Kui igast vabalthingavaid ja ülelaetuid kokku panete, siis mõelge ikka natuke enne kui palju ühest või teisest pauku saab. 2 liitrine turbokas... üle tuhande jõu saab ikka ... 4 liitrine vabalthingav... hmm i don't think so.

Inimesed ei tule su 13 ega ka 12 seki autot vaatama. Ei tule! Nad tahavad näha spetsiaalautosid, mis panevad tule, vile ja paukumise saatel silmapiiri suunas.
Lihtsalt üks näide, et Sam esitas Pro Street klassi reeglite "eelnõu" järgides sobivaid reegleid ja see võeti arutusele alakomitees. Ehk saadeti eksperthinnanguks minule Smile. Mõned nüansid olid, aga kõik teavad, et Sam oskab asja ja pandi OK tempel.
Mine perse! Tule ikka alla mees!

Postitatud: 01.10.2009 10:55
Postitas mart154
GSI kirjutas: Inimesed ei tule su 13 ega ka 12 seki autot vaatama. Ei tule! Nad tahavad näha spetsiaalautosid, mis panevad tule, vile ja paukumise saatel silmapiiri suunas.
No mida on... Iga kell vaatan pigem pingelist sõitu 12sec autode vahel kui sisuliselt üksi paugutavat 8 sekundi autot.

Postitatud: 01.10.2009 11:01
Postitas MazdaGTI
GSI kirjutas:Inimesed ei tule su 13 ega ka 12 seki autot vaatama. Ei tule! Nad tahavad näha spetsiaalautosid, mis panevad tule, vile ja paukumise saatel silmapiiri suunas.
Kuidas siis seletada publiku langust kuigi autod sõidavad palju kiiremini kui algusaastatel??? Tüüpiline lühinägeliku BHRA tegelase musternäida. Käsen kusen ja lasen!

Postitatud: 01.10.2009 11:18
Postitas GSI
Sõbrad, vaadake üldse üritustel olnud rahvast. See kukkus kõik sel aastal kõhuli. Suvetuurid jäeti lausa pooleli jne.
Te ei saa mõelda kontekstis mida mina vaatama läheks... te olete fännid. Pööblit see ei koti, ta tahab tsirkust ja leiba. Sry aga nii see on.

Postitatud: 01.10.2009 11:37
Postitas mart154
GSI kirjutas:Sõbrad, vaadake üldse üritustel olnud rahvast. See kukkus kõik sel aastal kõhuli. Suvetuurid jäeti lausa pooleli jne.
Te ei saa mõelda kontekstis mida mina vaatama läheks... te olete fännid. Pööblit see ei koti, ta tahab tsirkust ja leiba. Sry aga nii see on.

Üksi sõitev 8 sekundi auto on nüüd siis suur tsirkus ja leib???
No JOHHHAIIIIDIII...
Olgem ausad, põnevaid sõite see aasta B-klassis oli ikka väga vähe.

Iga kell on PÕNEVAM vaadata, kuidas 2 autot ratas rattas terve raja läbi sõidavad.

PS. kui sul niiväga tuld ja paukumist vaja on, siis see on ainult paari seade muutmine ajus...
Võin vajadusel stardiandurid kah põlema panna... :lol:



edit:
Olgem ausad, eestis ON aeg indeksklasside jaoks!!!
Dragis on täiesti pohui, mis tehnikaga ja kuidas sa selle aja saavutad, ainus määrav asi on ET!!!!

Postitatud: 01.10.2009 12:19
Postitas MazdaGTI
Hetkel on küsimus selles kas järgmine aasta püüda kättesaamatut sinilindu või mõelda ala püsima jäämisele. Tuletage meelde vanasõna, see ütleb. Parem varblane peos kui tuvi katusel. Nii on see ka reaalses elus. Kui tahab BHRA kiirenduse maapõhja lasta siis edu edasi jonnimisel, kui aga tahetakse järjepidavust siis ilma põhjalike muudatusteta seda ei saavuta hetkeseisul.
Te ei saa mõelda kontekstis mida mina vaatama läheks... te olete fännid. Pööblit see ei koti, ta tahab tsirkust ja leiba. Sry aga nii see on.
Minuarust on siin kirjutainust valdav enamus vanade klasside(või vähemalt nende lähedaste) taas kasutusele võtu poolt, seega ei saa seda arvesse võtmata jätta. Ning paljud siinsetest oleks ka publikus või raja. Seega tehke ise väike mõttepaus ja mõelge lõpuks ka loogiliselt.