14. leht 26-st

Postitatud: 13.09.2009 15:47
Postitas Raceboy
Kui turboautol käiguvahetust normaalse kiirusega teha ei saa, tähendab see päris suurt kaotust lõppkiiruses, kuna turbo kiirus kukub liiga väikeseks....

Muidu väga hea kiirus!

Postitatud: 11.10.2009 22:51
Postitas ivar
Sai vahepeal tktk rullikuid koormamas käidud.
Järgnevalt paar võrdlusgraafikut ning tulemused rattast.

Siin siis kaks tõmmet 1.2bar rõhuga. Punase joonega on süüde 3kraadi varasem terves ulatuses. Tulemus 252kw ja 400nm. Tippvõimsuse pööretel on vahe 6kw.
Pilt


1.4bar vs n/a. See oli suurim laaderõhk, millega proovitud sai ning tulemus 282kw ja 452nm. Vabalthingavana 106kw ja 168nm.
Pilt


Lisaks veel, et 1.2 ja 1.4bar tõmmetel oli segu väga rikas, lambda 0.72 kandis. Oleks pidanud olema 0.78, aga omast lollusest jäi eelnevalt kontrollimata ja dünomise ajal ka tähelepanu sellele ei pööranud.

Postitatud: 11.10.2009 23:05
Postitas mart154
TKTK-s on stokk mootoriga prevanos 325i mõõtnud 120kw rattast ja natuke lonkav vanosega isend 108kw rattast


Seega on ju 2.2 töömahust 106kw muljetavaldav tulemus :)


Nendest teistest tulemustest ma ei taha lihtsalt rääkida... :badgrin:

Postitatud: 12.10.2009 8:35
Postitas Astrona
Vinge. Korras seguga 1.4bariga siis julgelt ~450hj 550nm mootorist. Need 3-kraadi kruttimisel on muljetavaldavalt täpse korduvusega tõmbed - peaks kah sinna kolima.
NA tõmme on lahtise IC toruga? 1.4bar tõmme oli kah juba varasema süütega? 1.4bar oligi eesmärk?
Saan ma õigesti aru, et kubatuuri vähenemisega powerband kõrgemale ei läinud - võit sellest on siis n.ö. suuremal võimsusel sama töökindlus kui 2.5'el oleks? Kaas peaks ju 2.2'ga 6-800RPM võrra kauem hingama. Mis 6000+RPM'i juures toimub; (1.2 ja 1.4bariga mõlemaga kukub moment mehiselt)? Hoiaks ta veel +600rpm oleks ka +40hj. Edu!

Postitatud: 12.10.2009 23:49
Postitas ivar
NA oli nii, et IC toru TB küljest lahti.
1.4bar tõmme oli jah peale seda, kui kogu süütekaart 3 kraadi varasem.
1.4bar ei olnud eesmärk, keerasin lihtsalt MBC-le 2 ringi peale ja vaatasin, mis tuleb.

Graafikutega on veel niisugune asi, et lõpus näitab pöördeid vähem, kui tegelikult oli. Jooned, mis 6900 juures lõpevad, lasti tegelikult 7300-ni. Momendinumbrid võivad seetõttu veidi mööda olla, võimsused peaks siiski õiged olema.

Postitatud: 28.10.2009 14:16
Postitas AndresZ
Kas asi ikka ühes tükis? Suvekate hüvastijätmisel hakkas mootor imelikult käituma :? Tead ka nüüd põhjust?

Postitatud: 28.10.2009 15:20
Postitas Astrona
ivar kirjutas:Graafikutega on veel niisugune asi, et lõpus näitab pöördeid vähem, kui tegelikult oli. Jooned, mis 6900 juures lõpevad, lasti tegelikult 7300-ni. Momendinumbrid võivad seetõttu veidi mööda olla, võimsused peaks siiski õiged olema.
Sel juhul näitab graafik mingi 3-4% suuremat momenti. Ega sa seda tahhokaga võrrelnud - mul näiteks valetab tahhokas ilusti 8-12% - teisisõnu kui tahho on 7700 peal, siis aju näeb 6800RPM.
Aga nende graafikute alla pandi RPM-skaala suht suvaliselt või siis vastavalt kuda düno suutis ise mootori pöörded lugeda?
Loodetavasti "valetas" momendigraafik iga kord ühte moodi.

Postitatud: 28.10.2009 19:45
Postitas ivar
Düno võttis mootori pöörded vemsi tach väljundist.
Auto enda tahhomeeter näitab samamoodi valesti, aga eelnevalt arvasin viga on kusagil näidikuplokis. Signaali probleemi ei osanud kahtlustada.
AndresZ kirjutas:Kas asi ikka ühes tükis? Suvekate hüvastijätmisel hakkas mootor imelikult käituma :? Tead ka nüüd põhjust?
Hüdrokad tiksusid ainult, muud ei midagi.

Postitatud: 29.10.2009 16:48
Postitas ivar
Nüüd vist ka põhjus teada, miks segu dünomisel liiga rikas oli.
Nimelt MAT enrichment tabel on seadistamata, seega pealeantav kütuse kogus ei sõltu hetkel üleüldse sisselaske temperatuurist.
Täna sai sama seadega natuke sõidetud ja logitud, segu oli jälle nii nagu olema peab. Seejuures IAT näitas umbes 30 võrra madalamat numbrit kui dünos.

Postitatud: 01.11.2009 0:23
Postitas Moss
Kas MAT pole mitte by default valemis sees, millega pihusti lahtiolekuaega arvutatakse?

Postitatud: 01.11.2009 12:45
Postitas Mihkel
Paljudel ajudel kusjuures ei ole, just selle tõttu, et saaks custom correctionit teha.
Link-il on IAT correctioni jaoks ka 3d tabel nagu MS-il VE jaoks.

Postitatud: 02.11.2009 19:58
Postitas ivar
Vemsi puhul oleneb tarkvara versioonist.

Vahepeal juhtus niisugune asi, et käigukasti teine käik asendus vaba käiguga. Getrag 250 asemel läheb ilmselt nüüd alla ZF 320.

Postitatud: 03.11.2009 10:38
Postitas qpi
ivar kirjutas: Vahepeal juhtus niisugune asi, et käigukasti teine käik asendus vaba käiguga. Getrag 250 asemel läheb ilmselt nüüd alla ZF 320.
See tähendab, et kuni 700hp peaks suht muretu olema.

Postitatud: 03.11.2009 11:57
Postitas hents99
qpi kirjutas:
ivar kirjutas: Vahepeal juhtus niisugune asi, et käigukasti teine käik asendus vaba käiguga. Getrag 250 asemel läheb ilmselt nüüd alla ZF 320.
See tähendab, et kuni 700hp peaks suht muretu olema.
Ja umbes kui mitu Nm`i?

Millelt need ZF 320 kastid pärinevad? Btw, mis oleks bmw`de tugevaimad vanemad ja kättesaadavamad kastid ? Eelkõige huvitaks sellised, mis on eemaldatava sidurikojaga.

Hetkel sätin V8 otsa Getrag`i 265 kasti, aga uurin igaks juhuks juba tugevamate kohta ette ära.
No midagi odavamat, sellesmõttes.

Postitatud: 03.11.2009 13:10
Postitas Mihkel
Huvitav, et mujal maailmas sõidetakse ilma suuremate probleemideta BMW Getrag 260 ja Getrag 265 kastiga.
Mardi E28-al peaks ka sama kast all olema ja talus probleemideta ka MT Drag slikiga starte ~350-400hp-ga.