14. leht 50-st
Postitatud: 20.04.2010 14:01
Postitas tann15
Mis läheks hind kokku sellisele kompotile?
K27 turbo
Hks replica 60mm wastegate.
Megasquirt v3 injection
630 cc injectors @ E85 (ethanol)
Two Walbro 255Lph fuelpumps
boost control
Postitatud: 01.05.2010 10:14
Postitas kaak
Kuidas teostada twin turbo masinale boost control arukalt (nii et need wastegated avaneksid koos ja samas jääks säilima maksimaalne minu poolt määratud boost). wastegate klapp on turbole sisse ehitatud
Kuna masinal on Megasquirt II, on ehk kõige parem elektrooniline solenoid?
Ise siin arvan et see ei tohiks olla lihtsalt ON/OFF solenoid (muidu ju teoreetiliselt boost kohe langeb täiega, kui wg klapile signaalõhk peale lülitatakse). Üheturbo masinatel teostatakse seda "#1997152 GM solenoid"...
kas on ka keegi proovinud wg liigutava kolvi asemele miski pikkitelge hooba liigutavat PWM/ stepper mootorit paigaldada
Ideid?
Postitatud: 01.05.2010 11:14
Postitas murjam
Mis sellise lahenduse probleem saaks olla, kui teed nagu ühe turboga masinal (ükskõik, kas EBC või MBC vm), kuid paned kolmiku vahele wastegate acutatoritesse minevatele otsadele?
Postitatud: 01.05.2010 11:36
Postitas kaak
Nii oligi lahendatud siiamaani, aga ehk tajud isegi et see on bs.
Max rõhu reguleerimine on suhteliselt võimatu normaalselt, mõlemat wg klappi pole ju võimalik täiesti identselt liikuma saada nii (ühel vedru veits tugevam vms takistused) selle tulemusena üks turbo avaks wg, teisel on kinni- edasi puhub see turbo mis pole wg avanud üleliigse õhu välja sellest turbost, millel on wg lahti. Suure tõenäosusega just see mul juhtus ja 1 föön lõpetas oma tegevuse vastu korpust. Ja just boosti all olles. (oli juba enivei suht juust föön tegelikult...). On mu jutus ka miski loogika tajutav?
Postitatud: 01.05.2010 21:46
Postitas taxu
Kuidas sul turbode külmapoole väljundid ühendadtud on? Kas puhuvad ühisesse kollesse kokku, või 2 eraldi kollet? Küsin seepärast, et wg-d saab adekvaatselt juhtida ikka vaid tagasiside olemasolul. Kui Turbod puhuvad ühisesse kollesse, siis seal rõhku mõõtes ei tea me ju, kummast see rõhk tuleb ja seega kumma wg-d tuleb reguleerida.
Postitatud: 01.05.2010 23:07
Postitas kaak
Jah tõesti, puhuvad kokku ühte paaki, praegusel juhul ainuke variant oleks mõlemat korraga lülitada ma arvan.. Kahe eraldi kolle ja cooleri ehitamiseks pole ressurssi.
ideid?
Postitatud: 02.05.2010 0:32
Postitas Maik
Mina kui turbovõhik pakuks ikkagi,et sada korda lihtsam on saada samatugevaid vedrusid,kui ükskõik mis muu lahenduse sa siiani välja käinud oled. Kuidas mujal maailmas asi lahendatud on? Pakun,et mitte steppermootoritega...
Postitatud: 27.05.2010 0:48
Postitas ca18det
Küsimus järgmine
Mida arvatakse Boschi LSU wideband sensorist. Ebays müüakse neid eriti odavalt, miks nad rakendust ei leia? Olen tähele pannud, et eelistatakse ikkagi VEMS ja Innovate, AEM jms kallimaid tooteid
Postitatud: 27.05.2010 1:02
Postitas Ragnar
ca18det kirjutas:Küsimus järgmine
Mida arvatakse Boschi LSU wideband sensorist. Ebays müüakse neid eriti odavalt, miks nad rakendust ei leia? Olen tähele pannud, et eelistatakse ikkagi VEMS ja Innovate, AEM jms kallimaid tooteid
Andur on siiski ikkagi BOSCH, kontrollerid ja kellad erinevad brändid.
Postitatud: 27.05.2010 10:31
Postitas murjam
Selgituseks siis niipalju veel, et wideband lambda puhul ei piisa ainult andurist (maksab ca 1000), vaid on vaja ka kontrollerit, mis seda andurit juhib, seda õigel temperatuuril hoiab ja siis anduri väärtused ajule/kellale söödavasse formaati (enamasti 0-5V) teisendab. See kontroller maksab umbes 2-4 tuhat krooni.
Kui wb lambda (andur) läbisõidu, liigse õlilekke või mis iganes põhjuse tõttu läbi läheb, piisab loomulikult ainult uuest andurist.
Postitatud: 27.05.2010 12:43
Postitas ca18det
See küsimus sai siia postitatud tegelikult migni 1 ajal öösel suht unise peaga, vabandan
Peale seda järgnes kõvasti lugemist, et teooria selgeks teha.
Tänud siiski vastuste eest - puust ja punaselt ette tehtud nüüd.

Postitatud: 15.06.2010 10:13
Postitas Astrona
Kevad pole kaugel ja mõtlen siin, et mis valemiga saaks CA mootori ja SX'i tagasillaga teha ühest väiksest esiveolisest autost tagamootoriga auto?
1. mõte on see, et
* tõmbaks Nissani tagumise poolraami 4 poldiga lups-lups

põhjakülge, * sama 4 punkti peale ühendaks mootori kinnitused - jääks hea tugev
* Mootor asetseks tagasilla kohal "tagurpidi" hooratas sõidusuunas
* Mootori momendi annaks edasi mingi hammasrattaga, mis ajaks ringi mingit diffri otsa keevitatud hammasratast.
Keegi viskab äkki mingi lingi, 1. raksuga google ei andnud midagi, et kuidas neid tagamootoriks ümberehitusi tehakse.
1. käik 3.6:1 on isegi 1200kg masina jaoks liiga lühike, 2.8 oleks optimaalsem. Poole kergema masina puhul peaks sama kiirenduse saamiseks teoorias piisama ka 1.4:1 1. käigu ülekandest. Algul tuleb n.ö. rohkem libistamist, aga üle 1000rpm peaks juba jõudu jaguma. Ja kuna on väike mõte ka seal toetuseks kompressorit kasutada, siis madalalt peaks väänet juurde kah tulema, nii et 1:1 ülekanne ei tundugi väga absurd

Et käigukasti võiks ära jätta saaks veel 5% võimu juurde ja 5% massi vähemaks

.
Samas mingi sidur võiks ikka olla, päris starteriga ei tahaks iga fooritagant liikuma hakata jms jamad

Sidurketta otsa hammakat ei hakka ju keevitama, seega võtaks SX'i kasti otsast vähemalt sidurikoja koos sisendvõlliga. Ei tea kas see võll 2 laagripeal toimib, nii et 1 laager hooratta sees, teine sidurikoja/käigukasti-otsaseina sees?
2. mõte oleks veel esiveoliselt masinalt käigukast võtta. Mootor risti taha tõsta, ja SX'i differ kah minema visata, aga siis ei tea kuda veovõllid ratasteni jõuavad, ja kas vastu peavad. Samas lahendus oleks vist standartsem ja lihtsam.
Postitatud: 15.06.2010 10:49
Postitas jeff01
Astrona kirjutas:Kevad pole kaugel ja mõtlen siin, et mis valemiga saaks CA mootori ja SX'i tagasillaga teha ühest väiksest esiveolisest autost tagamootoriga auto?
1. mõte on see, et
* tõmbaks Nissani tagumise poolraami 4 poldiga lups-lups

põhjakülge, * sama 4 punkti peale ühendaks mootori kinnitused - jääks hea tugev
* Mootor asetseks tagasilla kohal "tagurpidi" hooratas sõidusuunas
* Mootori momendi annaks edasi mingi hammasrattaga, mis ajaks ringi mingit diffri otsa keevitatud hammasratast.
Keegi viskab äkki mingi lingi, 1. raksuga google ei andnud midagi, et kuidas neid tagamootoriks ümberehitusi tehakse.
1. käik 3.6:1 on isegi 1200kg masina jaoks liiga lühike, 2.8 oleks optimaalsem. Poole kergema masina puhul peaks sama kiirenduse saamiseks teoorias piisama ka 1.4:1 1. käigu ülekandest. Algul tuleb n.ö. rohkem libistamist, aga üle 1000rpm peaks juba jõudu jaguma. Ja kuna on väike mõte ka seal toetuseks kompressorit kasutada, siis madalalt peaks väänet juurde kah tulema, nii et 1:1 ülekanne ei tundugi väga absurd

Et käigukasti võiks ära jätta saaks veel 5% võimu juurde ja 5% massi vähemaks

.
Samas mingi sidur võiks ikka olla, päris starteriga ei tahaks iga fooritagant liikuma hakata jms jamad

Sidurketta otsa hammakat ei hakka ju keevitama, seega võtaks SX'i kasti otsast vähemalt sidurikoja koos sisendvõlliga. Ei tea kas see võll 2 laagripeal toimib, nii et 1 laager hooratta sees, teine sidurikoja/käigukasti-otsaseina sees?
2. mõte oleks veel esiveoliselt masinalt käigukast võtta. Mootor risti taha tõsta, ja SX'i differ kah minema visata, aga siis ei tea kuda veovõllid ratasteni jõuavad, ja kas vastu peavad. Samas lahendus oleks vist standartsem ja lihtsam.
Aga miks sa seda teed
Mina näeks asjas pointi, kui CAmootor asuks esiveduse kasti otsas nagu sunny (Mu teada sama poldivalemiga plokk NA-l aga mida ma ka tean) Keevita ta sinna alla siis kogu esisillaga ja jääb rooliotstest ka tagasilla kokkujooks reguleeritav
Kui sellise autoga aga võistelda tahad siis vaid OL klassis loomulikult.....
EDIT: Emotsioon ei lasknud su posti lõpuni lugeda ja märkasin su teist varianti alles hiljem

Postitatud: 15.06.2010 12:01
Postitas kilplane
Jaksu selle ehitusega!
mina arvan ka et kui mootor risti tõsta, siis oleks targem võtta jah pigem esisild ja rooliotsad kinni keevitada.
või nagu välismaal on tehtud, et pandud kõik rattad keerama. ant et siis 2 rooli ja 2 juhti.

on ka ära vahetatud sõidusuund, et auto sõidabki perse ees. siis on tegu enamvähem tagaveolisega...ant et mootor tuleks siis tagurpidi käima ajada

kujutan ette inimeste nägusi, kui mingi auto neist maanteel mööta tagurdab ja mingi mehike lehvitab vastu sealt kus peaks olema juht.
edu!
Postitatud: 15.06.2010 13:11
Postitas Astrona
Ma igaksjuhuks ei hakanud mainima, et 1 variant on 2x110kw bike mootorit, 0.7bar 500hj, 1 mootor veab ühte taguratast, kurvide jaoks 2 gaasipedaali (loe: aktiiv-differ) jne

Rumalate küsimuste alla peaks ju sobima

Esivedusekasti leidmisega pole probleemi. Need pole muidugi nii pommikindlad nagu sx'i tehnika.
jeff01 kirjutas:Kui sellise autoga aga võistelda tahad siis vaid OL klassis loomulikult.....
Noh siis oleks hästi, ise pidasin silmas, et heal juhul jääks demo-autoks ja Käbi kiusama ei hakka. "Lisanõuded sõidukitele, mis sõidavad 8.499 sek või kiiremini" - kui kõiki neid nõudeid peaks täitma hakkama, siis lõpetaks selle teema kohe ära

Milleks? Lihtsalt, et projekti-protsess oleks huvitav, ega juppe eriti juurde ei oskaks, laoks enamasti olemasolevad kokku (ei viitsi teist SX'i hakata ehitama) ja lõpptulemusega oleks hea välja elada, ja võibolla makstakse üritustel osalemisel pealegi

See sidrun krt hammustas mind kah, kui kapottivarras lendas, vajas mul nina ja pea õmblust - teeks talle tagasi... Siin 1 pilt, kus TransAm alustab just Citroeni alla neelamist
