13. leht 49-st

Postitatud: 21.12.2006 11:03
Postitas henri
Oli suur vaidlus A/R-i üle, toon siia Garretti poolse seletuse (mille leiab kodulehelt)
Imagine two 3.5L engines both using GT30R turbochargers. The only difference between the two engines is a different turbine housing A/R; otherwise the two engines are identical:
1. Engine #1 has turbine housing with an A/R of 0.63
2. Engine #2 has a turbine housing with an A/R of 1.06.

What can we infer about the intended use and the turbocharger matching for each engine?

Engine#1: This engine is using a smaller A/R turbine housing (0.63) thus biased more towards low-end torque and optimal boost response. Many would describe this as being more "fun" to drive on the street, as normal daily driving habits tend to favor transient response. However, at higher engine speeds, this smaller A/R housing will result in high backpressure, which can result in a loss of top end power. This type of engine performance is desirable for street applications where the low speed boost response and transient conditions are more important than top end power.

Engine #2: This engine is using a larger A/R turbine housing (1.06) and is biased towards peak horsepower, while sacrificing transient response and torque at very low engine speeds. The larger A/R turbine housing will continue to minimize backpressure at high rpm, to the benefit of engine peak power. On the other hand, this will also raise the engine speed at which the turbo can provide boost, increasing time to boost. The performance of Engine #2 is more desirable for racing applications than Engine #1 where the engine will be operating at high engine speeds most of the time.
GT28RS-i ja GT30R ei saa päris üks ühele võtta kuna ühel on surge porting olemas, samas 2l mootor .64 A/R-iga naljalt surgima ei hakka.

Postitatud: 21.12.2006 23:55
Postitas Mihkel
ES-Tuning tegi mulle väikse jõulukingituse ka :-D

Nimelt sain kasti täna õhtul kätte (eile tellisin).
Algselt pidi alles järgmine aasta tulema.

Nüüd on lootust auto veel see aasta sõitma saada.

Postitatud: 22.12.2006 0:16
Postitas Samvel
jõuluaeg on imeline aeg ;)

Postitatud: 30.12.2006 4:05
Postitas Mihkel
Auto liigub jälle :evil:

Postitatud: 14.02.2007 21:16
Postitas Mihkel
Sain ükspäev tuttava 98a 155kw stock Imprezaga sõita (installisin talle MBC) ja avastasin,
et see vana tüübi mootor spoolib ka kuidagi kahtlaselt kõrgelt.
Tal ilmselt siis TD05 turbiin veel. Enne 3k-3.5k mignit erilist tunnet polnud.
Minu auto tõmbas stock seades mälu järgi küll juba tunduvalt varem ~2.5k pealt väga tuntavalt.

Aga prooviks tellisin eelmine nädal ka 0.64 a/r kuumakoja ära.
Eks siis varsti näeb kas asjast on kasu või mitte.

Ma ei saa ainult aru, et kui see väike a/r takistama võib lõpust hakata, siis mille kuradi pärast võimsamal turbiinil väiksema a/r-iga kuumakoda on.
Marko ja Kuuno turbiinidel peaks 0.64 a/r olema või ma eksin.
Kusjuures kuuma osa TRIM on neil minu turbiiniga identne (kuumakojad on omavahel vahetatavad).
pakutakse neile küll samamoodi mõlemat varianti.

Postitatud: 15.02.2007 1:13
Postitas Kuuno
Mihkel kirjutas: Marko ja Kuuno turbiinidel peaks 0.64 a/r olema või ma eksin.
Kusjuures kuuma osa TRIM on neil minu turbiiniga identne (kuumakojad on omavahel vahetatavad).
pakutakse neile küll samamoodi mõlemat varianti.
meil on kuum osa 0.86 A/R:)
Wh Dia 53.8mm
külm osa
0.70 A/R
Ind 52.7mm
Exd 76.0mm

Pilt


sinu oma peaks olema
kuum osa
0.86 A/R
Wh Dia 53.8mm
külm osa
0.60 A/R
Ind 47.2mm
Exd 60.0mm

Pilt

Pilt Pilt

Postitatud: 15.02.2007 1:28
Postitas Mihkel
Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.

Postitatud: 15.02.2007 1:38
Postitas Kuuno
Mihkel kirjutas:Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.
sest gt28rs sellise kuuma osaga toimetab yldjuhul2L mootoril väga hästi-ntx ragzi auto :)
minu turbo pole eriti võrreldav kuna on räme hübriid :)
ja sellise jõu numbri juures nagu lubatakse on ilmselt see kuum osa liiga väike...
isegi arvan et se võiks olla suurem :)

Postitatud: 15.02.2007 1:45
Postitas Mihkel
No seda sa saad dynos graafikut vaadates ja vasturõhku mõõtes teada kas on liiga väike või mitte.
Ei pruugi olla liiga väike. Suurem ei pruugi alati parem olla ;)
Pigem on need kuumakojad valikus, kuna on erineva kubatuuriga mootoreid.

Kahjuks on kogu probleem siiski selles, et Eestis puuduvad suuremad kogemused turbode valikul.
Selleks, et päris täpselt öelda, mida klient peaks kasutama konkreetse soovi jaoks on vaja vast
ikka üle mõnekümmne turboinstalli teha ja veel suht sarnastele mootoritele.

Aga noh tuleb siis enda naha peal katsetada.
Ootab kuni ilmad paremaks lähevad, siis saab ehk Ragz-i Fiati peal ka tunda seda.

Postitatud: 15.02.2007 2:46
Postitas Marko
Mihkel kirjutas:Ma räägingi, et kuum osa on neil identne.
Miks on vaja poole väiksemale turbiinile sama suurt kuumaosa.
hmmm... kuuma osa sisse ava on meil suurem kui Ragz-i turbol ;) seda sai juba proovitud kui ES-ist vasktihendit valisin/ostsin. kas see midagi mõjutab ei oska muidugi öelda.

Postitatud: 15.02.2007 11:14
Postitas Mihkel
Minuarust nagu kodukal ka kirjas, et GT28 seeria turbiinidel, millel sama kuumaosa TRIM on ühesugused kuumakojad.
Ja varuosakood on ka täpselt sama kodukal mis minu turbiinil.
Äkki partii erinevus?

Postitatud: 15.02.2007 14:06
Postitas Kuuno
Mihkel kirjutas:Minuarust nagu kodukal ka kirjas, et GT28 seeria turbiinidel, millel sama kuumaosa TRIM on ühesugused kuumakojad.
Ja varuosakood on ka täpselt sama kodukal mis minu turbiinil.
Äkki partii erinevus?
nüüd tuleb meelde tglt kah et ragzi kuum koda oli võrreldes meie omaga jube tilluke!
meil on webi järgi T3 kuum koda tglt ja se on suurem :)

Postitatud: 15.02.2007 18:32
Postitas Mihkel
Annad äkki mingi lingi enda turbiini kohta?
Sul ei ole see siis Garretti originaal vaid moditud?
Või tahad sa öelda, et Ragz-il on 0.64 turbiinikoda?

Kui sa neid järgnevaid linke võrdled, siis näed, et GT2860RS-il ja GT2876R-il on identne kuumakoda:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_2.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 5330_1.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9548_1.htm

Postitatud: 16.02.2007 9:48
Postitas Taavi
Sry küsin siia vahele, kas Garrett on muutnud midagi GT28RS juures? Enne oli Garretti enda lehel reiting: Output Range 250-320 horsepower, aga samas edasimüüjad ja dynos käinud inimesed on alati rääkinud 350hj piirist. Nüüd on Garretti enda lehel: Horsepower 250-360.

Postitatud: 16.02.2007 11:05
Postitas Raceboy
Üks asi on kompressori suutlikkus, aga selle maksimaalvõimsus sõltub siiski konkreetse mootori efektiivsusest ja vastavalt turbiinist.
Kui tahad väga hästi ja madalalt spoolivat autot, siis võib selle absoluutse maksimaalvõimsuse, mida tootja leht pakub, ära unustada.
Kogu auto ehitamine on üks suur kompromiss.

Võimalik, et lehel muudatuse tegemise põhjuseks on suurema hulga turbiinide valiku tekitamine.