engine swappide kohta on igas foorumis alamrubriik ja selle kohta on kogunisti oma foorum.
Ainsad moororid mida on võimalik mootoriruumi kapoti alla mahutada on subaru boxerid ja mazdade rootormootorid. Nende tarvis müüakse kogunisti kite mis sisaldab alustades käigukasti vaheplaadist ja custom hoorattast kuni mootor kinnitustaladeni jne. Kõik ülejäänud ripuvad koledasti tagant välja. Kunagi otsisin tillukesi teravaid R4 mootoreid siin foorumis kuid isegi väike honda R4 on 20cm pikem kui mu boxer ja ei mahu mitte ilusti. Rootoreid ma ei tunne ja subaru mootoriga pole vast suurt vahet....originaalis kestaks küll palju rohkem kuid kui soov sisu vahetama hakata oleks vw-n odavam ehitada.
Mul polegi eesmärk kedagi võita ega midagi sellist....selles kaalus autoga pole niikuinii midagi sõita.
Eesmärgiks on hoopis oma seatud targetite täitmine kuid selle aastase targetiga on probleeme

Miinimum programmi järgi oli selleks mu bmw 13,6 ületamine tänavarehvidel.
Järgmise aasta targetiks oli 12s sees sõitmine kestva mootoriga ja selleks pean hetkel type 4lja mis mul olemas on koos lisa kolbide-silindritega, vända ja pudipadiga:
Kui ma selle auto foorumeid pidi liigun siis igal pool on kirjas et for drag only type 1 ehk siis see kergem, nõrgem ja praegune mootor....põhjenduseks tuuakse see et tollele on juba 92mm strokega vänta ja 103mm kolbe saada mis custom ploki sees ka kenasti vastu peab. ~3L töömahtu 75-80 kg kaaluvas mootoris mis vabalthingavana produtseerib 8k pöördega 280-300hp ja turbokad 600-800 jõudu (ajad vastavalt 10 ja 8s) hinnaklass ise ehitades NA mootoril 10 000-12 000$ aga kellegi teise projekte liigub alates 7k$.
type4 siia kõrvale tuues ei oma samuti probleeme väikse töömahu osas kuna 3L pole 105mm kolbidega keeruline saavutada

aga selle mootori ehitamist peetakse 2-3 korda kallimaks sest need vastupidavamad ja tugevamad bussi mootorid tulid dragis moodi kümneid aastaid hiljem ja nende aftermarket turg on oluliselt kitsam. Näiteks võib tuua selle et type 1 mootorile leidub üle 30 erineva nukkvõlli ja type neljale ei tule vist kümmetki kokku. Type 1 performance nukkvõll maksab 70-100$ ja type 4 oma 200-300$
Aga kuna minu idee pole high perf mootorit ehitada vaid eksperimenteerida originaal osadega (mis ei maksa midagi) siis valin järgmiseks ikka type 4 sest sest see on juba eos 2x võimsam, töömahult suurem, tugevama ploki ja väntvõlliga jne. tuleb küll + 20 kg lisakaaluga arvestada ja jahutus tuleb ise tekitada kuid see pole vast probleemiks.
Selle aasta võiks kokku võtta nii, et:
* plokis kõik kestis, ei saalede, väntvõlli ega ploki kulumisega polnud probleeme.
* Sidur mis on ilgem hübriid (ja ei luba mul starteri pendiksit kasutada

) kestis samuti.
*Käigukasti käigu osa kestis....suht hea meel selle üle sest 3 kasti sisu ootasid riiulis.
*Probleeme polnud ka hooratta otsast tuemisega ja 4 tifti lisamine ja 500NMiga pingutatud 12,9 tugevusastmega polt aitas.
Probleemid mis olid:
*Diffri purunemine
*kolvirõngaste vahede allapoole vajumine kuna kolvid paisusid liiga tihedaks silindris..tõi kaasa rõngaste kinni vajutamise ja kompressiooni languse. Samu kolbe kasutasin edasi.
*Silindri purunemine ja sellega kaasnevalt ühele kaanele tekkinuud deffekt. Sellest tulenevalt panen peale vist originaalkaaned, et saaks sel aastal veel korra sõita
Võib öelda, et vigu oli palju kuid nii roheline enam pole kui eelmisel aastal ja purunemised on sellised mida varem pole esinenud. Nende autode kohta on kõige enam performance juttu üldse netis kui chevi BB välja jätta kuid know-how-d kuidas originaal osad koos püsiks pole üldse....absoluutselt.