13. leht 31-st

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 08.08.2011 14:02
Postitas mart154
Ma pole küll paar aastat ühtki Megasquirti kätte võtnud. Aga V3 plaadil oli küll minu meelest ainult üks "toiteklemm" pistikus.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 08.08.2011 14:23
Postitas jeff01
Mardil on õigus, MS toidetakse vaid ühe piniga ja kõik väljundid ja sisendid antakse massiga. Massid on ok ja nii nagu peab :) probleem oligi kõik vaid vri kronsas mis kõrgel pöördel läbi paindus...Ma ei tea kas ka sellest kuid koormusega kasvab ka väntvõlli resonants ja kui VR andur on üsna pika alu lati otsas siis ilmselt see vibra polnud vaid magnetvälja vaid ehk mootori põhjustatud. (Neil mootoritel on väntvõll iseendale ohtlik 4500-6000 pöörde vahe....pooleks minemise juhtude kohta on palju teemasid koos piltide ja muuga) kiirelt üle selle ohtliku ala sõites on originaalvänta ka 7500 pöördega kasutatud.
ilmselt ühelgi teisel autol sellise asjaga probleeme pole kuna andurid on jäigalt plokis sees, vändad ei värista 5kpöörde juures niiviisi (ses uuematel on kõigil vastukaalud mida minu autoväntvõllil pole) ja kui väntvõll kaalub ka üle 10% kogu mootori massist (pigem 15%) võib viga sealt tulla küll.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 09.08.2011 9:28
Postitas jeff01
new ride @ home :-D
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

.....ja uskumatult heas seisukorras arvestades, et autopärineb aastast 64. Lausa kahju lõikuda. Ja kere on uskumatult kerge kui teda pole monstrumiks keevitatud nagu mu teine auto. ühe käega tõstan ükskõik kumma otsa põhja pealt üles :-D



EDIT: tõstsin kere maha ja kaalusin ära....esimene ots 52kg ja tagaots 54kg kokku 106kg.....selle saab vabalt alla saja :-D
Pilt
Ühendasin ka ühe plussi süütepoolile, väike topka karpasse ja viiene kanister vooliku otsa ja teisega andsin korra starterile voolu ja käivitus esimeste pööretega :-D Niiviisi siiski rallima ei lähe kuna ei taha põhja ära painutada.

Süda ei luba rellakat kätte võtta ja surub audi 4cyl 20vT poolt jälle Type 4 suunas. Panen asja garaazi laagerduma ja mõtlen pikalt järele.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 09.08.2011 20:30
Postitas jeff01
Võtsin lahti ja otsisin susiseva asja üles :-D
Pilt

Deto ? Ülekuumenemine? või on lihtsalt 2 bari liiga palju? (Peale susina teket sai muidugi ka edasi boostitud ja käis ka praegu sellisena edasi :lol:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 13.08.2011 11:55
Postitas 635Driver
Tundub, et oled liiga vähe kolvile ruumi jätnud ning jama oled korrutanud veel kahe baariga. Need pikitriibud silindris on väga pahad, kuuma on ta kõvasti saanud.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 13.08.2011 18:19
Postitas jeff01
Ettenähtud tolerants on 5 sajandikku. Kuna kasutan vanu kolbe ja kasutatud silindreid oli mul selleks 1 kümnendik ehk 2 korda rohkem kui uuel komplektil, kuid jah kulumisruumi on sellisel komplektil veel tajooba sest sõidavad nad kenasti kuni 2 kümnendikulise lõtkunu.

Kinni paisumist olen õhkjahutajal kogenud ja see annab end enne tugevalt tunda mootori jõuetusega ringi käia....Starteriga ei jõua üldse vedada jne. Sellist asja iseensest ei juhtunud. Arvan, et siiski on põhjuseks vaid 4mm paks silindrisein ja see et mõra nii suureks ja siniseks läks tulenes vaid mõraga edasi sõitmisest.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 14.08.2011 1:37
Postitas taxu
A kas õhkjahutusega mootori turbotamine juba olemuslikult vähe crazy pole?

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 14.08.2011 9:30
Postitas jeff01
Heh no oleneb kust otsast vaadata. Mujal maailmas tehakse seda kalli raha eest iga nurga taga. St, et alustatakse Alu-nikassiil silindri-kolvi komplektidest ja kestab. Stock juppide lõhkumist nii kõrge boostiga ei ole ma ei ameerikas, ega ka soomes-norras-rootsis kohanud :-D Ilmselt ei viitsi keegi peale igat paarutamist hakata juppe vahetama kuid mul pole veel koppa ette visanud :lol:

Tegelikult pole mitte kunagi juhtunud midagi esimese-teise sõiduga aga kui auto juba kuhugi kinnisele territooriumile viin ja korra 1,5 või 2 bari boosti tunnen siis ei suuda end tagasi hoida ja saab niipalju antud kuni tükid taga. Kasulik vidin oleks plokikaane tempi kell...oleks mingitki aimu mootori tempist sest hetkel näen vaid õli tempi kuid see seisab koguaeg üsna madal.

Samuti pole mitte midagi purunenud peale kolbide-silindrite. Korralikumaid kolbe silindreid ei hakka enne ostma kui 1 virn vanu originaale purustatud saab. Ehk on siis end piisavalt haritud ja ei juhtu boostcontrolleri kinni kiilumist või mõne toru-lõdviku lahti jäämist jne :lol:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 14.08.2011 11:50
Postitas eclipse
Kaante külge saad panna näiteks ju mingi temp sensori ja siis ise arvutada, palju seal temo sisemusest väiksem. Egt oli sul ka?

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 14.08.2011 11:55
Postitas Maik
Seega sa siis ju teadlikult mitte kestvat mootorit ja kombot mis kuskil ei kesta - või kestab ainult kalli raha eest. Siis pole ju tegelt mõtet imestada,et mootor pidevalt laiali ja remoma ainult pead enamuse suvest ja sõita ei saa, või mis ?

Eks valikud tuleb ise teha kuhu resurrsi ja aega raisata. Mina valiks töötava 2l ja asi vask. :)

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 14.08.2011 14:35
Postitas jeff01
Ei, EGT andur on katki ja seda pole sel mootoril mõõtnud.
Jah olen sellest teadlik et nii ei peagi kestma aga tegelikkus on see, et kui sisselaske temp normaalne hoida (kuni 1,5 barini on see võimalik) siis tegelikult kestab...alati on purunenud siis kui jääkast on tühi või kui eelmisel aastal oli se imeväike cooler. Eelmisel aastal purunes 80C sisselaske tempiga ja sel aastal 90kraadi sisselaske tempiga. Pole nagu midagi imestada :-D Kui jääkast on täis ja kuni 1,5 barini puhkuda siis toimetab kenasti alla 30C IATga

2 liitrise mootori all pead silmas miskit suvalist R4 lja?
auto tagaosas oleks se seljuhul lootusetu wheelypill kui sinna veel paarkümmend kg laduda....see lisakaal saaks kõik olema ju pool meetrit tagasillast tagapool :lol: Esiotsa tõstab praegugi 1 mees juba üles. Teisalt see, et minu mootor on miski 40 cm pikk.....tavaline R4 aga 60 cm ja kui mul praegu käib geneka ratas tagaluugist 1 cm kaugusel siis kujutad ette millised se perse tuleks ehitada?
Keskele audi kastiga panna oli mõte küll.....saaks hästi kestva mootori, hästi kestva kasti, kuid OL auto kuna selleks tuleb liiga palju ära lõigata ja mootori asukoht muutub.

Kui 10s sõidetakse ka originaal vabalthingava 2,x mootoriga siis järelikult olen valest otsast lähenenud ja kõik on võimalik ka persses asuva volkari mootoriga. Minekut oli tegelikult mõnusalt....igatahes rohkem tunnet kui 300+NM tonnises BMW keres. Tuleks tegeleda hoopis selle maha panemisega õigeid rehve kasutades ja tuleks mille hullu panna intercooleriga millel saaks muna praadida.

Se kõik siiani oli teooria.
Praktika algab umbes kuu aja pärast, mil mul on aega veidi autoga tegeleda ja viin ta taas raadile ja loodan kelleltki driftboxi või midagi laenata. Teen külmkapi täie jääd, teen tugevama VRi kronsa ja pistan riiulist mõned silindrid sinna otsa. Viskan oma kinni kiilunud mbc minema ja proovin midagi 1,5 briga sõita.

*Sel aastal niigipalju head toimunud et:
*aju sai 4 bar MAPi tean kus ta rõhuga käib.
*Aju sai VRi lugemise ja loobusin edises
*Aju sai launch controli
*Mootor pole keskelt kordagi laiali käinud ja saaled, vänt, sidur, kaaned ja klapiajam pole mind alt vedanud.
*mootor ja käigukast, väljlasked said lekkevabaks ja edaspidi tean mis materjale kasutada.
*Kui jääkasti täis hoida sis se IC on igati õnnestunud lahendus kuid pean omale koju külmkirstu muretsema :-D
*Kere sai värvi peale
*Stardis väristamisest sai raami tugevdamisega lahti
* ja ise olen õppinud veidi oma masina käitumist ja eristan nüüd vähemalt mitte süütamist VRi valesti lugemisest :-D

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.08.2011 13:26
Postitas Mardo
siin üks huvitav muhk volvo konega ;)
http://www.youtube.com/watch?v=SjY_-ioMMsw" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 27.08.2011 14:01
Postitas jeff01
engine swappide kohta on igas foorumis alamrubriik ja selle kohta on kogunisti oma foorum.
Ainsad moororid mida on võimalik mootoriruumi kapoti alla mahutada on subaru boxerid ja mazdade rootormootorid. Nende tarvis müüakse kogunisti kite mis sisaldab alustades käigukasti vaheplaadist ja custom hoorattast kuni mootor kinnitustaladeni jne. Kõik ülejäänud ripuvad koledasti tagant välja. Kunagi otsisin tillukesi teravaid R4 mootoreid siin foorumis kuid isegi väike honda R4 on 20cm pikem kui mu boxer ja ei mahu mitte ilusti. Rootoreid ma ei tunne ja subaru mootoriga pole vast suurt vahet....originaalis kestaks küll palju rohkem kuid kui soov sisu vahetama hakata oleks vw-n odavam ehitada.

Mul polegi eesmärk kedagi võita ega midagi sellist....selles kaalus autoga pole niikuinii midagi sõita.
Eesmärgiks on hoopis oma seatud targetite täitmine kuid selle aastase targetiga on probleeme :ohshit Miinimum programmi järgi oli selleks mu bmw 13,6 ületamine tänavarehvidel.
Järgmise aasta targetiks oli 12s sees sõitmine kestva mootoriga ja selleks pean hetkel type 4lja mis mul olemas on koos lisa kolbide-silindritega, vända ja pudipadiga:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kui ma selle auto foorumeid pidi liigun siis igal pool on kirjas et for drag only type 1 ehk siis see kergem, nõrgem ja praegune mootor....põhjenduseks tuuakse see et tollele on juba 92mm strokega vänta ja 103mm kolbe saada mis custom ploki sees ka kenasti vastu peab. ~3L töömahtu 75-80 kg kaaluvas mootoris mis vabalthingavana produtseerib 8k pöördega 280-300hp ja turbokad 600-800 jõudu (ajad vastavalt 10 ja 8s) hinnaklass ise ehitades NA mootoril 10 000-12 000$ aga kellegi teise projekte liigub alates 7k$.
type4 siia kõrvale tuues ei oma samuti probleeme väikse töömahu osas kuna 3L pole 105mm kolbidega keeruline saavutada :-D aga selle mootori ehitamist peetakse 2-3 korda kallimaks sest need vastupidavamad ja tugevamad bussi mootorid tulid dragis moodi kümneid aastaid hiljem ja nende aftermarket turg on oluliselt kitsam. Näiteks võib tuua selle et type 1 mootorile leidub üle 30 erineva nukkvõlli ja type neljale ei tule vist kümmetki kokku. Type 1 performance nukkvõll maksab 70-100$ ja type 4 oma 200-300$

Aga kuna minu idee pole high perf mootorit ehitada vaid eksperimenteerida originaal osadega (mis ei maksa midagi) siis valin järgmiseks ikka type 4 sest sest see on juba eos 2x võimsam, töömahult suurem, tugevama ploki ja väntvõlliga jne. tuleb küll + 20 kg lisakaaluga arvestada ja jahutus tuleb ise tekitada kuid see pole vast probleemiks.

Selle aasta võiks kokku võtta nii, et:
* plokis kõik kestis, ei saalede, väntvõlli ega ploki kulumisega polnud probleeme.
* Sidur mis on ilgem hübriid (ja ei luba mul starteri pendiksit kasutada :-D ) kestis samuti.
*Käigukasti käigu osa kestis....suht hea meel selle üle sest 3 kasti sisu ootasid riiulis.
*Probleeme polnud ka hooratta otsast tuemisega ja 4 tifti lisamine ja 500NMiga pingutatud 12,9 tugevusastmega polt aitas.

Probleemid mis olid:
*Diffri purunemine
*kolvirõngaste vahede allapoole vajumine kuna kolvid paisusid liiga tihedaks silindris..tõi kaasa rõngaste kinni vajutamise ja kompressiooni languse. Samu kolbe kasutasin edasi.
*Silindri purunemine ja sellega kaasnevalt ühele kaanele tekkinuud deffekt. Sellest tulenevalt panen peale vist originaalkaaned, et saaks sel aastal veel korra sõita

Võib öelda, et vigu oli palju kuid nii roheline enam pole kui eelmisel aastal ja purunemised on sellised mida varem pole esinenud. Nende autode kohta on kõige enam performance juttu üldse netis kui chevi BB välja jätta kuid know-how-d kuidas originaal osad koos püsiks pole üldse....absoluutselt.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 03.09.2011 9:03
Postitas jeff01
leidsin veidi infot kõige kiirema 1,6se põrnika kohta mis on ehitatud rootsis. Kuna soovisin seda turboclubiga jagada siis ei hakanud uut teemat tegema ja teen seda siin.
Built on left over parts:

Orginal crank, no counterweights
CB h-profile 5,5"
Mahle 87mm pistons and barrels
Single relief stock case
Fk-89
lube a lobe lifters
Cromolly pushrods
scat 1,4:1 rockers
Deep sump
Orginal heads, ported but with original valves 35/32,5mm

1 5/8 header
Small air/air intercooler
HX35 turbo 56mm and 3" exhaust.
1600cc injectors and E85
Autronic SM4 ECU with MSD 8245 coils
Tulemus : tänavaauto mis rootsis öösiti 1000hp bemme kotib :-D
Dünos tuli 392hp AGA See tuli ühe porditud ja ühe originaal portimata kaanega :-D sest teine porditud kaas oli hetkel katki aga dünopäevale ei saanud minemata jätta :lol:
Dragirajal 10,18 @ 216km/h
Hetkel käib auto värskendus järgmiseks hooajaks ja põhiliseks näitajaks on see, et alles nüüd lähevad peale 044 aftermarket kaaned :-D nende kaante toorikud maksavad 330 euri tk ja 2tk on mul neid omalgi garaazis. Kui originaalis näeme 35mm sisselaske klappi siis nondesse kaantesse on paigaldatud kuni 50mm klappe kuid reeglina siiski 47mm. Ehk et kui jõulisa ei soovi võib boosti vist poole väiksemaks keerata :)
slowmotion start ka sellelt autolt originaal tiibade alla mahtuvate ratastega:
http://www.youtube.com/watch?v=X7nXYryG ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;

Päris lahe....mis?

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 03.09.2011 13:19
Postitas jeff01
Kuna on olnud probleeme seoses tahhomeetri puudumisega siis sai ostetud 30 euri eest vana Asus ee PC ....sellele sai vaid hädavajalik installitud (windows ja tuner studio)
Pilt
Järgmiseks sai sellest eemaldatud ekraan ja välja kistud ka ebavajalikud lisad ning selle armatuuri pookimisega alustatud.
Pilt
Pilt

vaja veel paar plekitükki lisada, viimistleda ja autosse koos emaplaadiga toppida.