13. leht 31-st

Postitatud: 08.05.2007 12:18
Postitas Mihkel
Suhteliselt vedel õli kõrgemal temperatuuril.
Miks mingit nn. Racing õli ei kasuta? (viskoosus @100 kraadi 20+)
Mis hinnaga kätte said?

Postitatud: 08.05.2007 12:59
Postitas junsu
kas se mitte polegi juba racing seeria õli??
mul minumeelest sama 10w40 ainult plekk kaheliitristes potsikutes.

minu kasutatav pidi olema mingi ime-koostisega,et päris suure õlikulu tekkimine pidi normaalne kõrvalnähtus olema :shock:

teinekord võid MOTUL`it minukäest ka küsida.saad hea hinna ja kiire tarne ;)

Postitatud: 08.05.2007 13:10
Postitas Mihkel
No datasheeti järgi on 100 kraadi juures antud asjal viskoosus 14 koma midagi.
Castrol RS ja Liqui Moly GT1-el on see väärtus 24.

Ehk siis antud Motul-iga hakkab õlirõhk 100 kraadi juures tunduvalt langema võrreldes võrdluseks toodud õlidega.
Ega see nimi Motul ei tee veel suvalist tema õli racing õliks.
Selleks on ikka spetsiaalne seeria.

Suurem number õli mudelis näitabki viskoosust kõrgel temperatuuril.

Eks loevad ka muud omadused kindlasti aga antud väärtus annab eelise sellistele mootoritele,
millel ei ole õisurve soojast peast just kõige kõrgem.
Mida vedelam õli on seda viletsamalt ta peaks määrima, kuna komponendid hakkavad kõrgel temperatuuril oma määrimisomadusi kaotama.

Postitatud: 08.05.2007 13:23
Postitas Kuuno
see oli tglt peakski olema racing seeria oma!
saan kätte siis vbl saan täpsemalt öelda

Postitatud: 08.05.2007 13:23
Postitas erikred
Just nende kõrgemate temp. pärast sai endagi uimerdajasse suveks pandud castroli rs 10w60 õli, ei olnudki oluliselt kallim sellest mis varem kasutasin, talveks vast sobiks bensukale 10w40 kah. Vaeval muidugi see auto eriti talve näeb. enda omal vast järgmine talv hoopiski 0w40 sisse.

Tegelt Kuuno vist tahab see suvi mõne mootoridetaili parematele jahimaadele saata selle õliga :lol: Ongi põhjus uuema ja parema ehitamiseks.

terv
erich

Postitatud: 08.05.2007 13:28
Postitas Mihkel
Väga huvitav on üldse see Motuli klassifikatsioon.
Ma ei kujuta küll ette, et N-rühma auto mingi 5W30 õliga sõidaks.
Need saavad ju täiega piitsa koguaeg. Samas katsed on lühikesed.
Rinkaautod saavad siis sellega võrreldes veel rohkem valu.

Motulil on teistega sama spec-iga õli V300 LeMans.

Huvitav, et teised firmad nagu Valvoline, Castrol, Liqui Moly jne rõhuvad just kõrele temperatuuritaluvusele ehk viskoosusele.
Kuuno poolt valitud Motuliga on viskoosuselt võrdne suht suvaline tuntuma firma täissünt 10W-40.

Postitatud: 08.05.2007 13:42
Postitas Kuuno
http://www.intakeone.com/Denso/Motul300V.html siin veel reklaami juttu
ei usu kohe mitte et selle õliga asi ni kehvasti on :) kellelgi kogemust?

Postitatud: 08.05.2007 13:45
Postitas Mihkel
Ega sa enne teada ei saa, kui ära testid. :-D

Aga tee siis praeguse õliga ka mingi testisõit ja jälgi mida õlirõhk teeb samadel tingimustel peale õlivahetust.
Õlitemp-i kella sul vist kahjuks pole, see ütleks ka nii mõndagi.

Postitatud: 08.05.2007 13:52
Postitas Kuuno
temp kellajah ei ole ainult rõhk...aga proovin ja annan teada:)

Postitatud: 09.05.2007 15:03
Postitas Kuuno
proovisin tqhq kalkulaatorit...
ülekanded leidsin netist
M5BF1 2.0L(R) 1st:3.462 2nd:1.950 3rd:1.393 4th:1.031 5th:0.825 R:3.250 FGR:3.650
rehv-205/45/16"

ei tea kui õige see on aga madalamate käikudega nagu kiirus klapiksm ida olen ise täheldanud sõites...

+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| RPM | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 500| 4.4| 7.8| 11| 14.8| 17.4| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 1000| 8.8| 15.6| 21.9| 29.6| 34.8| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 1500| 13.2| 23.5| 32.9| 44.4| 52.1| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2000| 17.6| 31.3| 43.8| 59.2| 69.5| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 2500| 22| 39.1| 54.8| 74| 86.9| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3000| 26.4| 46.9| 65.7| 88.8|104.3| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 3500| 30.9| 54.8| 76.7|103.6|121.6| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4000| 35.3| 62.6| 87.6|118.4| 139| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 4500| 39.7| 70.4| 98.6|133.2|156.4| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 5000| 44.1| 78.2|109.5| 148|173.8| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 5500| 48.5| 86.1|120.5|162.8|191.2| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 6000| 52.9| 93.9|131.4|177.6|208.5| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 6500| 57.3|101.7|142.4|192.4|225.9| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+
| 7000| 61.7|109.5|153.3|207.2|243.3| 0|
+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+

Postitatud: 09.05.2007 16:02
Postitas K24
Mis sind huvitab? Lõppkiirus viimase käiguga?

Postitatud: 09.05.2007 16:22
Postitas Kuuno
K24 kirjutas:Mis sind huvitab? Lõppkiirus viimase käiguga?
jep

Postitatud: 09.05.2007 16:33
Postitas Ragnar
Pole üldse nii nutune ju kui sa alguses kurtsid :) Nii, et 240km/h tuleb ära :)

Postitatud: 09.05.2007 16:41
Postitas Kuuno
Ragnar kirjutas:Pole üldse nii nutune ju kui sa alguses kurtsid :) Nii, et 240km/h tuleb ära :)
oeh jah ma millegipärast suht närviline juba :) põen mootoripärast....:)

Postitatud: 09.05.2007 17:15
Postitas Mihkel
Kui viies piirajasse ei käi, siis on Kunn lahja auto ehitanud :-D