12. leht 49-st

Postitatud: 19.12.2006 15:52
Postitas Mihkel
Mõtled midaig sellist?

Pilt

Postitatud: 19.12.2006 20:30
Postitas Audiophile
Midagis sinnapoole jah. ma olen nii näinud et pannakse turbost coolerisse minev lõdvik sisselaske kolle alt FMIC-sse mis asetseb otse jahutusradika ees.. .siis teispoolt coolerit keerab toru kohe sisselaske kolle poole tagasi. Aga selle vahega et segusiiber on tõstetud kollektori tagant ette geneka kohale. see lühendab oluliselt cooleri torude pikkust ja annab turbole parema downpipe kuju jne..

Markus

Postitatud: 19.12.2006 20:46
Postitas Mihkel
See kapotialuse pilt ongi minu autost.

See cooleri suuurus ja torustiku pikkusest tekkiv LAG-i jutt on ka IMO küsitav.
Vaata näiteks kui palju õhku 2.0l 4takti mootor 1-e tootsükkli ajal tarbib.
Nüüd vaata torustiku ja cooleri ruumala ja vaata kui palju sinna õhku läheb.
Oletame et ~10L, siis sisuliselt 10 pöördega saab 10L täis.
Nüüd vaata, kaua kulub selleks aega, kui sul mootori pöörded on näiteks 2000 p/min.
See on selline piltlik näide.

Postitatud: 20.12.2006 0:27
Postitas Audiophile
ma ei väidagi et fmic sul spoolupi parandab, lihtsalt kirjeldasin mis võimaluse see sulle annaks. torde pikkuse osas selle top-mounted cooleriga ei saa konkureerida seega fmic on lihsalt efektiivsem aga spoolupi ta otseselt ei paranda, juhul muidugi kui FMIC paremini ei voola (loe selleks et tekitada rõhk sisselaskes on vaja vähem gaase) Näit porsche originaalkooleri vannide otstest mõõdetud survevahe oli pea 0.3 bari..peale cooleri vehtust kukkus spool minul mingi 200 rpm. puhtalt voolavuse arvelt sest boosti mõõdetakse ju ikka sisselaske kollektoris mitte enne coolerit..

Markus

Postitatud: 20.12.2006 1:42
Postitas Mihkel
Ma tahtsin öelda, et enamus arvavad, et pikema torustiku ja suurema cooleriga lääg suureneb.
See cooleri mõõtmine on isegi suht hea idee ainuke jama on see, et siis pean spets toru kohe peale turbot rõhu mõõtmiseks tegema.
Mine sa tea, võibolla tõesti see originaal cooler tekitab sellise rõhulangu, kuigi ei usu jälle et nii suure.
Variant muidugi on, et kolm väga viletsa disainiga elementi langevad kokku ja igaüks neist tekitab pea 500rpm-i spoolupi viidet.

Postitatud: 20.12.2006 11:12
Postitas Mihkel
Ma ei tea millega Eestis inimesed tegelevad aga välismaises WRX-i foorumis räägitakse, et mujal keegi eriti üle 65trim-i turbiiniosa ei kasutagi.
Seda just spool-upi ja performance-i vahekorra tõttu.
See kehtis vist veel 2.5L mootorite kohta. GT2860RS-il on trim 76 :(

Seega on minu puhul tegu suure overkilliga ja oleks pidanud boxermootori kohalt kodutööd kõvasti paremini tegema.

Postitatud: 20.12.2006 11:54
Postitas Kuuno
mul on 2L moto ja kuuma osa ar on 0.86 :) kuskil 2000rpm tuleb boost yle 0 aga max boost kohta ei oska öelda kuna aint 0,4 bariga sõitsin...aga se on yleval kuskil alla 4000rpm-õhtul saan logist vaadata...

Postitatud: 20.12.2006 12:34
Postitas Mihkel
Ma ütlengi, et midagi peab siis boxeri ja R4 vahel olema.
Vaevalt seal 600hp masinad originaal väljalasetega sõidavad.
Aga A/R-id on neil ikkagi väiksed.

Postitatud: 20.12.2006 12:52
Postitas KaroK
Ega see bokser ei ole mingi teist masti ringprotsess juu.
Tegemist on siiski sama töömahuga nagu ridamootoril.
Erinevus võib tulla kollektori mõõtudest ja temperatuurist,
õhk jahtub niipalju maha, et on väiksema ruumalaga lihtsalt.

Postitatud: 20.12.2006 13:01
Postitas Mihkel
No seda ma olen ise ka siin silmas pidanud.
Kollektorit väiksemaks ei anna kohe kuidagi teha, seega ei anna ka gaaside temperatuuri üleval hoida.
Muidugi ThermoTec-iga annab aga sellel on omad puudused nagu Jyrki mainis.
Energia mis turbiini kiiresti spoolima paneb tekib siiski just kuumusest.

Lihtsalt see kahe asja koosmõju mõjutab spooli nii meeletult, et tuleb 1 aste väiksem turbiin valida, et saavutada samasugust tulemust nagu R4 mootoril.

Postitatud: 20.12.2006 13:05
Postitas KaroK
See on täiesti loogiline, aga mis on kollektoriteibi miinused ?

Postitatud: 20.12.2006 13:10
Postitas Mihkel
Mingil juhul kui temperatuur torudes tõuseb väga kõrgeks võib keevituskohtadest mingeid tükke pudenema hakata mis võivad turbiini tiiviku ära rikkuda.
See kehtis mingi kindla keeevituse/materjali koosluse kohta vist. Üldiselt ei viitsi eriti 20+k investeeringuga seda ise hakata järgi uurima.

Postitatud: 20.12.2006 14:14
Postitas patrik
kus sa nii kallilt selle turbiini said? br turbost sain 15k miinus km. eks nad olid mulle veidi sees ka aga see juba pikem lugu.

Postitatud: 20.12.2006 14:30
Postitas Mihkel
Turbo koos akutaatoriga jäi samasse hinnaklassi aga lisa sinna veel flantsid + termotec + sadamiljonit muud väiketükki.
Kui see turbo lendab, siis samasugust ma sinna enam tagasi ei pane ja seega on tegu mahavisatud rahaga.

Postitatud: 20.12.2006 16:19
Postitas Mihkel
Lootust on, et jaanuari keskpaigast alates saan jälle 4WD talverõõme nautida.
Olgu siis selleks ajaks järvedel meetrine jää peal :-D