12. leht 23-st

Postitatud: 23.09.2009 7:52
Postitas RFL
prr kirjutas:-3
-5
5-

Praegu arutame korraldajatega sellist tänavaautode klassijaotust. Koefitsent ja tolerants samuti nuputamisel.
Kas jutt käib nö Tartu Autoklubi sarjast?
Ja klassid:
kuni 3000
3001-5000
5001 ja üle?

Postitatud: 23.09.2009 10:12
Postitas prr
RFL kirjutas:Kas jutt käib nö Tartu Autoklubi sarjast?
Ja klassid:
kuni 3000
3001-5000
5001 ja üle?
Ei oska öelda, mis klasse autoklubi teha tahab.

Kunagised klassid olid ju -2, -3, -5, 5- ja outlaw. Samas töötas väga hästi koefitsent, sõitjaid oli ka palju. Eks vaatame, katsume korraldajatega teha kiiremas korras ühe koosistumise.

Postitatud: 23.09.2009 10:24
Postitas Astrona
Koefitsent = ülelaadimise-kordaja?
keemiline ülelaadimine mõjutaks klassivalikut?
+3% cc reegli kehtivus EMV'l?

Postitatud: 23.09.2009 11:52
Postitas pr8
1. BHRA ja mina

Olen ikkagi lihtsalt BHRA lihtliige ja formaalselt erilist sõnaõigust seetõttu ei ole.

Aga samas nii korraldajad, kohtunikud kui ka BHRA võtmeisikud teavad, et ma olen alati kohal olnud ja näiteks kiire Camaro puhul ka publikule atraktiivse võistlusautoga, samuti teinud esimese 8 sek aja, esimese 250, 260, 270 km/h kiiruse, 2007 OL ja 2009 C meister, abs kiirusrekord 277.45 ja C esimene 9 ja 230 jne jne.

Lisaks veel way üle 10,000 tunni kodutööd.

Ehk tundub, et asjaosalised on huvitatud minu arvamusest ja tundub, et mõnikord sellega arvestatakse ka.

Lisaks veel, et ma oskan saladusi hoida, ehk palju on olnud "ainult sinule ütlen" infot.

Samveliga suht sarnane. Ta pole isegi BHRA liige, aga asjatundlikult koostatud Pro Streeti reeglitele löödi põhim. "OK" tempel peale.

Sam võib BHRA'd kiruda palju tahab suht "karistamatult", kuna BHRA peab ikkagi arvestama, et Sam on turboautodes #1, kelle arvamust ei saa ignoreerida.

2. "Kui mina ei võida, siis mina ei sõida!"

Ehk ei lähe B klassi Viljari käest poole maaga pähe saama või mingisse Streetmani.

Minu arvates on see täiesti vale suhtumine.

Tuleb ikkagi arvestada, et dragis on kõige tähtsam kogemus.

Unistuste ideaalvariant:

On superauto, mis kõigile ära paneb. Aga närvis olles võtad stardis punase või keerad üldse üle katuse. Või ei järgi stardiprotseduure ja saad disklaffi.

Minu arvates võiks oma ego ikkagi pisut kontrolli alla saada ja lihtsalt osaleda ka täiesti konkurentsivõimetu autoga, et üliolulisi võistluskogemusi omandada.

Lisaks ei jää pidev osalemine ka kohtunikele märkamata. Saab reputatsiooni ehitada.

Kui näiteks ei jõudnud mõni jupp õigel ajal kohale ja tehnilises võib seetõttu norida, siis lihtsalt räägid, et järgmine kord on OK.

Rääkimata, et kui mingi munn sinu vastu protesti esitab. Tuleb ikkagi arvestada, et otsuse tegemisel ei pea Peakohtunik ja teised pädevad isikud tegelema ainult reeglites komanussimisega, vaid saavad ka üldisemalt dragi heaolu silmas pidada. Ehk pidev osalemine on kõva pluss.

Protestidest muide, et võtmeisikutele need absoluutseilt ei meeldi, rääkige ikka omavahel asjad ära.


3. Raha

Minu arvates piirab võistlejate arvu lihtsalt eelarve, mitte reeglid, ega kuri BHRA.

Kui on rahaga ok, siis: kust ma tiimi võtan? Asjatundlikke inimesi ei ole kuigi palju.

Aga küll nad tekivad kui raha on.

Postitatud: 23.09.2009 13:05
Postitas MazdaGTI
Mis kogemusi on võimalik saada kui sinu masin on teiste omast 4-5s aeglasem??? Ja kas arvad tõesti et 1.8T on võimeline konkureerima Viljari, Markeli ja ilmarsiga??? Tava autode plokid juba ei kesta sellist jõudu välja!

Postitatud: 23.09.2009 13:36
Postitas RFL
pr8 kirjutas: 1.Aga samas nii korraldajad, kohtunikud kui ka BHRA võtmeisikud teavad, et ma olen alati kohal olnud ja näiteks kiire Camaro puhul ka publikule atraktiivse võistlusautoga, samuti teinud esimese 8 sek aja, esimese 250, 260, 270 km/h kiiruse, 2007 OL ja 2009 C meister, abs kiirusrekord 277.45 ja C esimene 9 ja 230 jne jne.

2. "Kui mina ei võida, siis mina ei sõida!"
Ehk ei lähe B klassi Viljari käest poole maaga pähe saama või mingisse Streetmani.
Minu arvates võiks oma ego ikkagi pisut kontrolli alla saada ja lihtsalt osaleda ka täiesti konkurentsivõimetu autoga, et üliolulisi võistluskogemusi omandada.

3. Raha
Minu arvates piirab võistlejate arvu lihtsalt eelarve, mitte reeglid, ega kuri BHRA.
1. Raske uskuda, et sa Vitsut oled. Ta ei tundu üldse uhkustav inimene.
2. Minule lihtsalt ei meeldinud, et Viljar peaks OMA klassist lahkuma, et dragi elavdada. Tundus mõtekam lisada väike klass, kus konkurents oleks kohe paugust suurem ja enda võidu peale ma küll ei mõtle. Sõitsin ka see hooaeg C klassis omamata mingisugustki lootust seda võita, aga tore oli ikkagi.
3. Sul on õigus! Päriselt ka...
Kuid kui palju on näiteks autorallis erinevaid klasse, osavõtjaid, sponsoreid ja pealtvaatajaid? Kui paljusid rallisõitjaid teavad tavainimesed nimejärgi ja kuipalju dragisõitjaid? Mida rohkem klasse, seda rohkematel on motivatsiooni liituda spordialaga ja suurema koguvõistlejate arvuga peaksid kasvama ka pealtvaatajate ja sponsorite numbrid.

(enamus OT ja roppused jätsin su quote'ist välja)

Postitatud: 23.09.2009 14:00
Postitas Raceboy
Muudel autospordialadel on Eestis lisaks EMV-le ka teisi sarju/võistlusi, nt Igamehe sprindid jm, sealt see järelkasv tulebki.

Postitatud: 23.09.2009 14:52
Postitas Samvel
MazdaGTI kirjutas:Mis kogemusi on võimalik saada kui sinu masin on teiste omast 4-5s aeglasem??? Ja kas arvad tõesti et 1.8T on võimeline konkureerima Viljari, Markeli ja ilmarsiga??? Tava autode plokid juba ei kesta sellist jõudu välja!
Sellisel juhul peaks ennem teadmisi raamatukogus, siis oskusi garaažis omandama jne. Või arvad, et EMV sarjas peaks olema 13-14sek heads-up klass?
Jah, 1.8T on võimeline...

Postitatud: 23.09.2009 15:12
Postitas MazdaGTI
Millegipärast on näiteks ka rallis algus nooteklass, mingi 2WD, siis N-rühma oma ja alles siis jõutakse A-klassi ning WRC tasemele. Meil on dragis aga paraku kohe N-klass selle näite põhjal!


Ja miks kurat te põlgate kikkagi ära kasvulava idee??? Nagu Savisaar kes toetab penskareid ja kärbib noortelt peredelt.

Mõtetu oma arvamust avaldada, pigem jätkan analoog sarja käivitamist :idea:

Postitatud: 23.09.2009 15:39
Postitas Samvel
Väga paljud rallisõitjad sõidavad aastaid 2wd klassides ning sinna ka jäävad. Kõik ei tahagi WRC autoga sõita, rääkimata sellest et väga vähestel on selleks võimalust. Paljudel E-rühma (rahvusklass) tiimidel ei ole eelarve piisav, et kõigil etappidel osaleda jne.
Keegi ju ei takista sind arenema. Võimalusi kus ennast ja oma autot testida on palju. Või sa plaanisid kohe 13sek autoga meistritiitli saavutada? Mitte ükski (võibolla on mõni üksik erand) praegustest sõitjatest pole tulnud ja võitnud, enamus on aastaid alaga tegelenud.

Postitatud: 23.09.2009 17:46
Postitas MazdaGTI
No nemad alustasid ka siis kui klassides olid võimalused ja autod suht võrdsed! Ehk siis kuni 2, kuni 3, kuni 4 jne. Seal polnud vahed kalendriga mõõdetavad. Paraku hetkel B klassi pole enam enamustel siit foorumist asja kuna parematele kalendriga kaotamine mitte ei tiivusta ala edasi harrastama.

Postitatud: 23.09.2009 17:51
Postitas Astrona
Samvel kirjutas:Jah, 1.8T on võimeline...
Saan aru, et meie radadel kasutatakse ära alla max 800-1000hp. Arvestades, et 1.8T võib olla 1060kg vs 3.0TN 1340kg. Siis oleks vaja ~700-875hj. 1.8L @ 2.7bar @ 8000 või 2.3bar @ 9000RPM. Noh uued drag-sillad, kast, differ, puur, rattad, vari jms üle talve ei tule, ja plaastrit on vaja juba kevadeks. Projekt läheks aga kallimaks kui 1bar 8000RPM 3.0T ehitamine. Ja liimirajal oleks 3.0 ikka 0.5sek ees. Huviliste teadmised aastatega kasvavad ja autod muutuvad aina kiiremaks, poolikute projektide arv on laes, aga PuPu raames autod veel rajale ei jõua.
Võibolla ongi probleem väheke üle puhutud, pole ju kindel et järgmine hooaeg oleks hõredam, aga risk on ikkagi. "-3,-5,5+" mastaabis muudatuse halbade tagajärgede risk on aga suurem. Teine asi on see, kas sama osalejate arvu juures ka pealtvaatajaid tuleb. Järelkasv paratamatul seisab praegu garaazis ja peades, ning raskel ajal ongi paras aeg raamatuid lugeda :)

Lihtsalt 1 rida - "ülelaetud autod ka A klassi" või "topeltülelaadimine võiks mõjutada klassijaotust". Sry, T+N vennad, aga T+N autod ongi sõna otseses mõttes juba teine klass. Ning BHRA teeks kevadeni promo "Uued huvitavamad klassid kiirendusvõistlustel"... kasvõi laenu peale nagu võistlejadki ;) (Ise räägin tuttavatele jne jne)

Postitatud: 23.09.2009 20:01
Postitas Samvel
MazdaGTI kirjutas:Paraku hetkel B klassi pole enam enamustel siit foorumist asja kuna parematele kalendriga kaotamine mitte ei tiivusta ala edasi harrastama.
Kui ma ainult mõistaks su probleemi?!
Miks peab just B klassis osalema, on teisigi alternatiive. On ju olemas BR kus saab 11-16sek autoga võita, on "klubiüritused", kus konkurents madalam ja võimalik et klassijaotus sobivam, on pakutud Streetman muuta atraktiivseks EMV klassiks. Milles probleem?
Astrona kirjutas:Siis oleks vaja...
Minu matemaatika ei ole paraku nii tugev.
Astrona kirjutas:...vaja juba kevadeks.
Võibolla sellepärast, et olen ise samamoodi kõik etapid läbi käinud, on mul sellist suhtumist raske mõista. Näiteks, Calibrat ehitasin Paljassaare metallgaraazhis ja sõitsin jalgrattaga kuna 2. autot polnud. Jevgeniga ehitame Nissanit juba 2a ja ehitame sobivas tempos edasi, võibolla kulub veel 5a ennem kui rajale jõuab. Kuriks on ka olnud jalamees oma hobile pühendumise pärast. Eks neid näiteid on veel. M.a. hoopis selline suhtumine näitab pühendumist, mitte soov kesise autoga kohe sõitma tulla ja meistriks konkureerida.
Astrona kirjutas:Huviliste teadmised aastatega kasvavad ja autod muutuvad aina kiiremaks.
Ilmselt mõtled 11-12sek autosid, kuid neid on meil alati olnud, uusi kiireid (9-10sek) tegijaid ma pole aga märganud.
Samas neid 11-12sek autosid on päris palju ning nendele olekski sobiv EMV-Streetman organiseerida. Sellisesse klassi oleks minul usku rohkem, kui väike B.
Astrona kirjutas:...aga T+N autod ongi sõna otseses mõttes juba teine klass
Ei nõustu. Ülelaadimine on ülelaadimine, vahet pole milline ja olgu kasvõi kõik 3 korraga. T+N kombo pealegi soosib väiksemaid mootoreid mitte kasutama hiigelsuuri turbosid. Ning topelt ülelaetud lähevad juba praegult suurema massi koefitsendiga.

Postitatud: 23.09.2009 21:34
Postitas hents99
Praegu tundub, et asi pole mitte omas sobivas max kubatuuri klassis sõitmine, vaid pigem "tulen, alustan drag`i ja võidan oma klassi". Kamoon, EMV on midagi muud, kui mütsiga löömine.

Kuidas piirab ala arengut 2.0T mootoriga sõitmine koos 3.0T autodega? Sõidad ja modifitseerid nii kaua, kuniks tabeli tippu jõuad.

Konkurents on edasiviiv jõud :-D

Postitatud: 23.09.2009 21:44
Postitas jeff01
* Lugesin selle teema taaskord läbi
* Kuulsin teiste ideid ja võimalikke variante järgmiseks aastaks
* Mõtlesin tarkade meeste sõnade üle
* Torkisin oma autot näpu otsaga ja küsisin kus me siis sõidame?
...Ja nüüd luban endale siin teemas veel ühe postituse.

Jah Meistrivõistluste tasemel ei pea asi olema odav ja kõigile kättesaadav (Ma lihtsalt arvasin et hetkel on probleemiks publiku ja võistlejate vähesus ja väikeste turbokate klass kes kõik garaazis ootevalmis on leevendaks seda aga kui nüüd uuesti sellele mõelda siis arvan, et pool nimekirja peaks seda kalliks.) Võibolla loll näide tahtsin et saaksite aru proportsioonidest. Auto millega ma üleelmisel aastal osalesin ja vist kuni viienda kohani tõusin maksis müües 20 000.- ja aasta litsentsid ja osalustasud hetkel üle 10 000.- mille eest nii odava auto saaks panna sekund kiiremini sõitma. (12nesse) Ei peagi selliste säästujunnidega EMV-l sõitma ja võitma aga võistlemisisu auto eelarve ei mõjuta ja teistega võidu kasvõi eelviimase koha pärast tahaks ikka sõita. ...seepärast peab otsima/leidma või tekitama alternatiivse võimaluse,mis nüüd ilmselt tuleb.


Edu BHRAle reegleid muutes või mitte muutes. Dragi vaatama tulen ikka ja kavatsen seda nautida. Kui alternatiivi ei tule siis mõtlen ehk streetmani suunas.

Edu rahvale kes alternatiivi välja töötab ja uut või kohandatud vana vedama hakkab.

aga paar soovitust siiski:
*Vaadake, et uusi sarjasid liialt palju ei saa sest lisaks tartule mõeldakse samas suunas ka põhja eestis
*Pange paika nissanid oma stock või remontmõõdus kolbidega ja öelge se kõva selge häälega välja nii, et poleks enam kellelgi midagi kobiseda. Mul ei ole selle vastu kui nad sõidavad väiksemas või suuremas klassis (paar cc-d millest jutt käib ei vii neid võidule) aga nii, et klassi määrab juhi soov valetada või mitte valetada on nõme. nagu on ka nõme enne igat võistlust küsida kas +1% reegel või +3% reegel vms.
*Palun vaadake kaalupiirangud üle sest hetkel on se asi paigast ära väikeste mootorite kahjuks.