12. leht 21-st

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 08.12.2015 0:08
Postitas hents99
mitsu_manic kirjutas:
hents99 kirjutas:Tegelikult soovitaks kunagi ära proovida mõne säärase mootori, vähemalt lähedalt vaadata ja katsudagi.
Pookida külge VNT turbo ja panna käituma nagu commonrail - siis võid küll Stuttgart`i inseneride peale irvitada. Niisama tatti pritsida ja ärevushooge teiste projektide peal maandada....maitse asi, aga soovin siiski edu.

Infoks niipalju, et Holseti VNT turbotega on neidsamu "kiviaja" OM606 käima pandud päris palju. VNT `d juhitakse üle CAN`i kasutades sisse- ja väljalaske rõhu andureid ja loetakse ka võlli pöörlemiskiirust. Ehk suhteliselt maksimaalselt kasutatakse potensiaali ära. Siiski pole üksi mootor dünaamiliselt commonrailiga võrreldav ja ei saagi kunagi olema. Need mootorid on lihtsalt füüsiliselt nii erinevad.

Ma ei saanud nyyd aru, kas jutt käis minu pihta?
Alguses sa irvitad VNT turbo ja vanakooli mootori omavahelise kombo peale, teises osas aga leiad ja kiidad takka, et neid on ja saab omavahel väga edukalt toimima panna.

Minu jutt ei sisalda yheski l6igus, et tänu VNT-le hakkab mootor käima kui commonrail. Sellele "kiviaja" mootorile ei saagi (kindlasti tglt saab kui väga tahta=raha) commonraili peale panna.
VNT eesmärk on minupoolt selles, et siis ei pea 3 päeva ootama turbo boostimist ning pöördeid teisele ringile laskma.

Tee omale selgeks, mille jaoks on yleyldse autotööstus VNT, commonraili, VVT, EGRi jne väljam6elnud. Miks seda "jama" sinna kylge poogitakse.
....nojah, :ohshit

aga selleks ma foorumit ju külastangi, et targematelt midagi õppida.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 08.12.2015 10:29
Postitas mitsu_manic
Iga asja lugemine ei ole ka targeim tegu. Siis oleks sr foorum kõige parem koht.

Kui nüüd minna ajas tagasi c 60-70a, siis täpselt selle ökonoomsuse jaoks hakati tööstuses kasutama turbosid (ülelaadimist). Majanduskriis usa-s oli suurimaks näiteks.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 09.12.2015 13:05
Postitas KaroK
Turboklubis võib ju aegajalt meelde tuletada

1. Turbo patenteeriti 1905 aastal. (Alfred Büchi - Šveits)

2. Samaaegselt Büchiga tegutses turbo uurimise ja väljatöötamise alal Sanford Moss USA's.
1918 aastal katsetas Moss Pikes Peak'i kandis 4200 meetri kõrgusel lennukile mõeldud turbomootorit (Liberty 12)

2. Ühed esimesed turbomootorid, mis reaalselt kasutusele võeti olid 1926 laevadel Preußen ja Hansestadt Danzig.

3. Kui turbo sai väiksemaks ja töökindlamaks, hakati turbokompressorit kasutama lennukitel, et saaks lennata kõrgemal, kus õhk on hõre.

4. Veoautodel hakati rohkem kasutama 1960 aasta ringis.

5. Esimesed turboga sõiduautod olid bensiinimootoriga 1962/63 (Chevrolet Corvair Monza ja the Oldsmobile Jetfire)

6. Esimene turbodiisel sõiduauto oli 1978 Mercedes-Benz 300SD ( W116, mootor OM617.950), järgnesid Peugeot 604 ja VW Golf.

(Suurem kütusekriis oli aastal 1973)

Jne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.turbos.bwauto.com/products/t ... story.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-diesel" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 16.01.2016 15:26
Postitas erxx
Mesa 3 kuud seisnud, nüüd võiks hakata vaikselt turbot installima ja uut cooleri torustikku tegema, ootasin käivitamiseks soojemaid ilmasid kuna suveküte sees. :-D Selle hooaja eesmärk võiks olla rattast 400kw/850nm.

Pilt

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2016 1:03
Postitas erxx
Turbo küljes, vaja teha veel cooleri torustik ja nina kokku panna. Seekord on põhirõhk jahutusel: uus radikas, uus suurem cooler ja eraldi ventikaga radikas kastiõlile. Downpipe 4", cooleri torustik tuleb 3", torumaterjal ja lõdvikud jälle rekka omad. Mätas hakkab vaikselt tahenema, avalaksuks võiks kokku saada. :)

Pilt

Pilt

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2016 17:36
Postitas bmwre39
sinna ikka mahub:D (Y)

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 31.03.2016 21:21
Postitas ROM
erxx kirjutas:Turbo küljes,Pilt[/url]
Miks siin Like ei saa panna :D (Y)

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 06.04.2016 20:54
Postitas telerex
mis vasktorust keere seal all on ? minu ideepoolest võiks se olla kerge õli jahutus turbo õlitusele ?

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 06.04.2016 21:34
Postitas AZsport
telerex kirjutas:mis vasktorust keere seal all on ? minu ideepoolest võiks se olla kerge õli jahutus turbo õlitusele ?
Torust saab ennem turbot olevat rõhku mõõta. Täpselt ei tea aga nii nagu oleks...

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 06.04.2016 21:48
Postitas erxx
AZsport kirjutas:
telerex kirjutas:mis vasktorust keere seal all on ? minu ideepoolest võiks se olla kerge õli jahutus turbo õlitusele ?
Torust saab ennem turbot olevat rõhku mõõta. Täpselt ei tea aga nii nagu oleks...
See on jah EGP kella toru, väljalaskekolle läheb kuumaks ja vasktoru juhib jube hästi soojust, algselt oli toodud toru samasse kohta ilma spiraalita ja toru läks nii kuumaks et üleminekul sulas plastiktoru ära. Tegin spiraalist osa vahele ja nüüd toimib.

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 04.05.2016 20:08
Postitas maikel18
Kui küsida tohib? Kuidas siis Avalaksul läks, korraliku rehvi suitsetamise saatel? :)

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 04.05.2016 23:43
Postitas erxx
maikel18 kirjutas:Kui küsida tohib? Kuidas siis Avalaksul läks, korraliku rehvi suitsetamise saatel? :)
Läks keskmiselt, positiivne oli see et midagi ei lagunenud, probleem oli kohalt ära saamisega. Uus turbo on eelmisest veel suurem, lisaks on cooler ja torustik suuremad, seega spoolib veel aeglasemalt. Kui hoog juba sees, siis polnud viga, pump oli viimasel katsel põhja keeratud, erilist musta ei viskanud ja jõulisa ka ei tulnud.

Kuna mul vedeles vigase keskosaga HX52, siis sportlikust huvist tegin vana kuumakoja sisse quick spool valve, uus koda jäi tagavaraks. Süsteem põhimõtteliselt toimib, kinnise klapiga spoolib madalamalt kui enne HX40-ga, lisaks on kinnise klapiga salongis tunduvalt vaiksem. Probleemiks sai aga selle klapi liikuma panemine.

Pilt

Pilt

https://www.youtube.com/watch?v=TFN-o433YD4" onclick="window.open(this.href);return false;

Terve talv oli aega ehitada, aga klapi pneumosilindri sain külge alles öösel enne avalaksu. Esialgu tundus toimivat, aga reaalselt boosti kasvades surusid heitgaasid kojas sees vastu klappi ja silinder ei jõudnudki klappi keskasendisse liigutada, silinder oli liiga nõrk. See selgus alles esimesel katsel, kui lõpuni välja viskas musta ja erilist jõudu ka polnud, gaasid käisid läbi ainult poolest kuumakojast, sellele vaatamata tuli 13.4 186kmh. Peab otsima jämedama ja pikema käiguga silindri.

https://www.youtube.com/watch?v=7J3ebKh ... L&index=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Ülejäänud kolm katset sõitsin lahtises asendis klapiga, siis ei saanud enam hoogu üles. Enne oli vett maha kallatud ja ühel rattal oli vist libedam, igatahes hakkas launchides ainult üks ratas kerima ja Volvo jokutas fooriga, see üks ratas jäigi kerima, 100kmh juures lasin gaasi täitsa maha, läks järgmine käik ja edasi hakkas pidama. Tuli sekund kehvem aeg 14.3 aga kiirus ikka 186kmh, seega tundus et jõudu on juba rohkem. :)

https://www.youtube.com/watch?v=PEBkQ_m ... L&index=17" onclick="window.open(this.href);return false;

Teise katse start ehmatas ära ja kolmandal ja neljandal katsel panin käiguvahetuse madalamale, pump oli põhjas, ajad jäid ikka 13.2-13-4 ja 191kmh. Tundub et asi jäi pumba taha, juba eelmisel aastal tuli üle 500hj ja pump peaks olema ca 600hj, musta enam max jõu juures ei viskanud. Loodan et FB link avab, kõrval on E46 3.0d bemmi mootoriga, oli vist ca 260kw.

https://www.facebook.com/martti.trei/vi ... 191256427/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lõpuks üks tõsiseltvõetav konkurent ka, E46 kupee kerel OM606 8mm 220cc ja sel korral oli minust kiirem, parim aeg 12.9 198kmh. :) Mersu mootori vastu saabki ainult mersu mootoriga, kere ei oma tähtsust. :)

https://www.youtube.com/watch?v=RjC3ZI0 ... 18&list=WL" onclick="window.open(this.href);return false;

Käigukast sai ventikaga radika, enne käis õli läbi tosooliradika otsavanni, kasti temperatuur maanteel 50-60, enne oli 80-90, kui ventikas ka käima panna siis saab ehk isegi ühe audru ringi ära sõita.

Pilt

Pilt

Pilt

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 15.05.2016 12:11
Postitas SHiiim
Väga ilusad tulemused. Kas selle lahtise diffriga midagi ka teha annab? Kas järgmiseks lased uue pumba teha? :-D

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 15.05.2016 16:52
Postitas erxx
SHiiim kirjutas:Väga ilusad tulemused. Kas selle lahtise diffriga midagi ka teha annab? Kas järgmiseks lased uue pumba teha? :-D
Eks difriga saaks midagi kindlasti teha, aga 400m praeguses seades autom kastiga nagunii normaalselt sõita ei saa, turbiin stallib nii madalalt et pidurid ei jõua rattaidki kinni hoida. Kui saakski normaalse turbiini, siis edasi oleks juba slikki vaja, järgmisena hakkab suure tõenäosusega juba ülekanne lagunema jne, auto kaalub ca 1600kg. Praegu on difris Hents99 tehtud vedrudega jupp, aga selle kasutegur on üsna väike.
Eks ole näha mis OMC-l saab, siis vaatab edasi. Pumbal on juba uus omanik, järgmine Rootsis tegemises, tuleb 8mm 220cc . :)

Re: MB W202 '94 3.0td OM606 - erxx

Postitatud: 08.06.2016 0:53
Postitas erxx
Seekord rattast 377kw/505hj 799nm, mootorist ca 445kw/600hj 940nm. Mootor 100% stock, pole lahti võetud ega ühtegi juppi vahetatud, doonori läbisõit oli 470k km.

Boost 3,2 bar ja üle selle ei saanud, tuli välja et downpipes on 0,7bari vasturõhk ja lisaks wastegate ka lekib. Hetkel käsil vigade parandus ja kui koos püsib või ilm ära ei keera siis laupäeval tahaks OMC-l kohal olla.

Pilt