11. leht 31-st

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 21.06.2011 22:32
Postitas Mardo
kus nüüd on alles suss alla saanud :-D
auto ise näeb kurjakuulutav välja :evil:

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 22.06.2011 9:26
Postitas Astrona
1. mõte: "Kui tagustange stardis kortsu ei lähe, tuleb wheelstand".
Umbes nii....
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 02.07.2011 13:32
Postitas Tõnts
VAU!!! Vot nyyd on "pepu" kena! Kui võimalik, sebi ette ka sarnased kroomveljed siis on välimus olemas, jääb ainult mootor teha, et "nokka tõmbaks" :bb . Eks vast speedestil näeme.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 04.07.2011 12:23
Postitas 635Driver
Kurat, päris hea. Saaks korralikult sõitma ka veel.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 04.07.2011 12:38
Postitas Toivoku
Kuradima seksikas auto.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 06.07.2011 16:50
Postitas jeff01
Astrona entomoloogia huvi on muidugi tore :-D
Aga jah...netist miskit otsides pean tihtilugu kasutama sõna "Bug"
Velje teemal kartsin jubedat hala et jäta kroomvelg ikka usakatele jne aga uskumatul kombel meeldib nii mõnelegi.

Minule meeldib aga lugu kuidas ma nad kätte sain:
netis tiksusid need tagaveljed ca. pool aastat...hinnaga 100 euri (usast tuli kogemata kombel vist 4 tagumist ja treial lasi ühe pingist minema mida püüti kitsamaks teha.) 4ne set maksab kroonides 5 kohalis summa :ohshit Kuna 1 oli rikutud ja 1 oli ka veel kadunud müüdigi vaid neid kahte. Kuna teadsin, et kellelgi eestis sellise jama vastu huvi pole siis lasin rahulikult mitu kuud tiksuda ja kuulutust uuendada. 100 eurosele alghinnale keegi lisa ei pakkunudki...mina pakkusin lõpuks telefoni teel 80 ja kuna keegi teine neid ei tahtnud siis oli diil kokku lepitud. Sõitsin Tartust Viljandi(sse) nagu laulusõnaski ja kui olin veljed heaks kiitnud oli ikka korralik ämber.....Omanik tahtis algselt 100+ euri tükist saada ja mina sain aru et see oli paari hind. :-D :axe Ütlesin siis, et no jama lugu sest kuulutuses on kirjas 2tk ...omanik on vana rehvihunt kes kõiki velgi ja rehve ühekaupa müüb...Ütlesin, et sorry lemps, ei 200 ega ka mitte 160ne euri eest mul nende vastu huvi pole....Kuna ta mulle bensiiniraha tagasi ei tahtnud maksta ja samas ka tunnistas, et kuulutusest loeb tõesti välja et hind kehtib paarile siis öeldi : "Ah sitta kah võta siis 80ne eest paar!" :-D No mis raha see on velgede eest mis originaalpakendis ja kordagi alla proovimata? Rehvidega läks nii et 265/50/15 oli mõõt mille ma välja arvutasin arvestades seda, et autole jääks võimalus millalgi 170+ lõppkiirust sõita ja et rehv poleks german style seal peal. Lappasin auto 24lja läbi ja ainult 1 paar oligi seda mõõtu ja isegi mitte midagi ligilähedast enam muud. Võtsin sealt kõik rehvidega äritsevad kontaktid ja saatsin laiali 72 e-maili millele sain ~40 vastust, et ei ole ja ei saa ka tellida seda mõõtu. Ostsin siis selle sama lasnaka-anatoooli (või mingi muu sibul Savisaare kuningriigist) käest 140ne euri eest need nässid sinna alla ja loodan, et veidi kestavad sest järgmine option on mikidemaal MT või hoosier mis sinna peale sobib. Vot sellised lood.

Pilt
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 06.07.2011 19:49
Postitas 635Driver
Nu ajalugu näitab, et enne Hoosier rehve jõuad sa nende rehvidega 3 mootorit umbsõlme keerta :-D Ega ma ise ka pole veel Hoosier rehvideni jõudnud :-D
Mis puutub keresse, siis aina lubavamaks läheb, raskust tuleb taha juurde ja juurde, nii saab varsti rattad lendu.
Kavatsed sellel hooajal ühe hea sõidu ka teha?? Tahaks vaatama tulla!

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 06.07.2011 20:39
Postitas jeff01
Hoosierit ma sinna ei tahagi tegelikult. Pole selleks finantse ja vähemalt rehvi poolest võiks see auto tänavalegaalne olla :-D Ehk teen järgmiseks korraks kindlustuse ja sõidan ise kohale :-D

Heh, vaatama ei kutsu kedagi, niikuinii on taaskordne Fail :-D Sest hea sõidu tahtsin ju ka eelmisel korral teha. Vaikselt kulgeb selles suunas, et 23 äkki saab rajale väikeste muudatustega siis:

Aju õpib ise VRi lugema ja EDIS kaob.
Väljalaske tihendid teen ise nagu eelmisel aastal olid
Püüan triggeri sirgemaks ja siledamaks saada.
Anduri püüan parema leida mis väikeste hammaste lugemisega ei eksiks.
Mutrid otsin väljalaskele stoperduvad, et uuesti lahti ei tuleks.
Tagasillale teen piirajad mis ei lase rattaid nii hullult koopasse minna, et et nad serva peal sõitma hakkaks. Teisipidi piirajad on kah plaanis juhuks kui kunagi külg ette peaks minema sest seee on ikka kohutav tunne kui rattad kõhualla kokku jooksevad ja autol külg õhku tõuseb.
ja siis loodan ka 1-2 päeva enne üritust kohale viia ja testida-seadistada.

Boosti võib niikaua lõdvalt maha keerata kui normaalselt sõitma saab sest tegelikult pole isegi 1 bari kohast sõitu näinud. (Eelmisel aastal oli 1 bariga 160 lõppkiirust ja see aasta 1,7 bariga läbi hädade 150 kuigi ootasin 170 :-D


EDIT: Ei hakkagi mul amortide pärast perset väristama....Puht juhuslikult lugesin ühest foorumist välja, et selle põhjuseks on hoopis raamiotste läbipaindumine mis tundub täiesti loogiline sest kui raputama hakkab siis mootor väriseb seal kui sitt pilpa peal.

Pilt
Nende kahe pulga otsa kinnitub käigukast (Keskel on näha ka kasti kolmas kinnitus)
Ja mootoril endal kinnitusi polegi....see on vaid 4 poldiga kasti küljes. Ilmselt siis siit mu hädad algavadki ja pean kas mootorile lisakinnituse tegema või vähemalt need raamiotsad amordi ülemiste poltide alla siduma.

Korralikult teostatud sidumine:
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 12.07.2011 14:48
Postitas jeff01
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 12.07.2011 16:27
Postitas dexter
Mul oli enda masinale kunagi selle käigukasti ja amortide vaheline varras tehtud, see peaks siiani minu auto küljes olema mis siis Ingmari käes, kahjuks jälle proovida ei saanud....aga uuri, ehk loovutab ;)

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 12.07.2011 16:40
Postitas jeff01
Kellegi teise tükke kahjuks kasutada ei saa...ma ei arvestanud nende varrastega kollektorit tehes ja klassikalisel viisil neid ühendada ei saa.

kui need pulgad on umbes ~70 cm pikad siis mina saan omavahel ja kerega siduda nad umbes 45cm juures kust kasti kinnituseni on veel ~25cm. Pole nii hea kui otste sidumine kuid peaks läbipaindumist oluliselt vähendama küll.

Teine variant on teha kaarega tükid kuid siis peaks materjal oluliselt tugevam ja raskem olema, et sama jäikus saavutada.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 20.07.2011 22:21
Postitas jeff01
Täna esimene päev kus sain autoga tegeleda.
Igaks juhuks mõõtsin enne mootori maha võtmist surveid ja tulemus selline, et ühes silindreis vaid 7,5 bari samas kui teises on 10-11. Olin täiesti kindel, et kolb jälle katki kuna tegu oli taas sama silindriga kus eelmine kord kolb katki läks ja pihusteid pole ma kontrollinud ja sx millel nad peal olid sulatas kah omajagu kolbe.
Võtsin mootori maha....parempoolse plokikaane maha, silindrid maha ja kolb terve....AGA rõngad kinni :? ja siinkohal jääbki mulle arusaamatuks et mismoodi ??? millest? see pole ju võimalik. Kolb pole sulanud ega pole ka muid kahtlaseid märke kuid ülemine rõngas ei käi vabalt ja alumine ei käi üldse ringi. Vanad kulunud kolvid milledele vaid uued rõngad said ja kokku pannes ma küll rõnga vahesid ei mõõtnud kuid rõngad käisid vabalt peal ringi ja tolerantsi arvasin olevat suurema kui ette nähtud sest kolvid poole oma elust ära elanud (50-80tkm) Siinkohal on asi mulle kuni praeguseni arusaamatu sest kolvil pole deformatsiooni märke kuid mõlema rõnga vahe on väiksem kui need enne olid :?
Ei osanud muud midagi teha kui et aitasin veidi väikese viili ja tasapinnal liivapaberiga kaasa et rõngad kenasti vahes liikuma saada sest mida sa kiiruga ikka ette võtad kui uusi juppe pole aega tellida (lisaks puuduvad ka selleks rahalised võimalused)
Puhastasin mootori paari pudeli brake cleaneriga ära (need õhkjahutajad on selles osas kohutavad et justkui pidev õliaur ümber mootori on normaalne ja 100 kilomeetrise läbisõidu korral on igal pool juba õlitilgad otsas (kuna sel mootoril on vaid 1 simmer ja see on hooratta taga.
Siis pesin ära kere ja keevitasin kasti hoidvate raamiotste ja kere vahele 2 vinklit tugevduseks lootes et stardis läbi paindumine ja raputamine kaob ära. Kui sellest ei piisa tuleb veidi keerulisemaid teid pidi tugevdama hakata kuid loodame, et sai hea.
Tõstsin mootori otsa ja tegin talle uued väljalaske tihendid sest eelmiseks korraks tellitud originaaltihendid kestsid 10-20km :o Ise tehtud tihenditega sõitsin eelmisel aastal mitusada km probleemideta.
Tükkhaaval muudkui puhastan ja kruvin jubinaid külge. Homme tarvis osa juhtmestikku ringi teha ja kontrollida sest loobun EDISest ja aju hakkab ise pöördeid lugema ja pooli toitma ehk saab homme õhtuks ka pöördeid lugema ja kõik vajaliku külge kruvida.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 20.07.2011 22:34
Postitas ahto10
Mul on ka juhtuneud, et rõngad kinni jäänud ja mingeid deto jälgi kolvidel pole.
Minul oli põhjuseks vale süütenurk.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 24.07.2011 10:26
Postitas ahto42
Sõitma ikka said lõpuks? Pead vvist mingi tugevama diffri sisse muretsema.

Re: VW 1300 ´69 "jeff01"

Postitatud: 24.07.2011 11:16
Postitas jeff01
Minu nädalavahetus oli eriti ränk ja vigaderohke.

Tahtsin auto kokku saada neljapäeva õhtuks, et oleks terve reede aega raadil seadistada aga nii ei läinud sest oli vaja ka teisi autosid ehitada mis raadil sõita tahtsid.
Enda käru sain raadile alles reede õhtuks...Lisadena oli tööle saadud siis:
*400ne MAP et näeks ka 2bari juures toimuvat sest see oli targetiks.
*Launchcontrol ja flatshift
+ all olid siis need 265 yokohamad
+ tagasillal olid tugevdused et stardis ei väristaks (ja need aitasid)
Sain teada, et MS1ga ei saa väga hästi launchi kasutada kuna boost ronib 1,6-1,8 barini kohapeal ja mootori pöörded tõusevad ühes sellega mitte, et jää pidama soovitud alasse. 3 korda juhtus ka nii, et lasin launchiga 1,6 barini mispeale aju hetkeks lukku läks ja mootor välja suri....VÄGA VÄGA halb oli kuulata kuidas seisva mootoriga turbo ~30 sekundit maha jookseb aga midagi teha kah polnud sest aju ei kontakteerunud paarkümmend sekundit ja masin ei käivitunud. Viimase korraga sain raadil ja prosest lahti sest see ei kontakteerunud enam ka tunni möödudes.
Kõik see jama taaskord ise põhjustatud kuid mis teha, nüüd targem ja enam nii ei tee. Nimelt olid sädevahed turboka kohta ülisuured kuna oli eesmärk nende vahedega vaid käima ära saada kuid ununes vahesid pärast väiksemaks muuta. Ja teine suur viga oli selles, et mul oli süütepool sama toite ja relee taga mis aju ise. Öö edenedes sai pimedas selgeks ka kolmas viga: Süütepoolis oli mõra, juhtmeotsad polnud puhtad ja öösel jooksis selle ümber korralik keravälk. Ilmselt on see mul juba iidamast-aadamast häireid põhjustanud sest sama pool ja juhtmed on mul kasutusel olnud selle auto algusest peale pmt. Ilmselt kõik see kokku moodustas miskid tagasilöögid ajju mis paaril esimesel korral endast küll märku andid kuid rumala minu tõttu lõpuks pidi saba andma.
Siinkohal tulid appi Kaak ja tema sõbrad. Toodi mulle MS2 laenuks (juhul kui maha põleb ostan ära) tegin kiiresti mõned vajalikud muudatused juhtmestikus ja käivitasime auto MS2ga ajal mil kuupäeva number oli vahetunud 23nda vastu. Kaak pani algseaded nullist paika ja läksin autotunega prooviringile. Kuna omal tulesid polnud ja kell oli mingi pool 1 öösel siis sõitis teine auto kõrval...sitt lugu oli aga see, et kui boost tuli siis olin hetkega teise auto tulede kaugusest väljas ja kottpimedas.
Auto kiirendas väga hästi kuigi seadet kui sellist veel polnud...Ja üha rohkem hakkas ta kiirendades paremale ära keerama ja tunne oli selline, et tagasild on all lahti ja keerab....Kuna öösel sillas viga ei leindud ja auto kiirendas nii nagu oma parimatel päevadel siis jätsin ta rahule ja läksin koju puhkama.....varahommikul olin raadil tagasi. Üsna pea sa selgeks, et sildadel pole midagi viga ja differ on puruks. Kisub boostides julmalt paremale sest veab vaid parem ratas.
Mootor maha 15 minutiga, kast maha 20 minutiga, kast laiali 10 minutiga. Differ pagassis sõitsin töö juurde.....mõttega, et kui teist ei leia siis keevitan kinni (satelliidid olid hammastest puhtad) Õnneks leidsin korras diffri mis sama ülekande ja sama pikkade pooltelgedega oli. Differ sisse, kast kokku, kast alla...kast lekib õli FAKKK kast maha, kast lahti kast kokku ja FAKK lekib, kast maha kast puhtaks, palju hermetsi, kast kokku ja kast lekib taas DEEEM sitta kah, kast peale, mootor peale, pampersid alla ja kiiresti kiiresti ajasõitu tegema, et saaks ühe ajagi sõita. Sain viimaste seas rajale ja kust kurat on boost :| Kiiruga oli ühendus halvasti saanud ja sõitsin wg baasrõhuga (0,8) mitte mingit minekut polnud.... 36kw mootorile 0,8 bari ehk mingi 70kw? igatahes 16s sõiduga ellikasse loomulikult ei pääsenud ja võistlus oli minu jaoks läbi.
Vaatasin võistluse lõpuni, panin raja osaliselt kokku ja viha oli suur. Keerasin MBC põhja ja läksin lihtsalt paarutama sest läppari aku oli kah liiga tühi, et seadistada. boostisin 20-30 korda korralikult pähe andes läbi linna koju autoga mis tühi kui tühi konservikarp, millel tuled ja kojamehedki oleks tulnud kasuks kuid neid lihtsalt polnud. Peab ütlema, et päris fun oli märjal asfaldil kui teise või kolmandaga boostima hakkas 1,5 ja ilmselt 2 bari vahel.
Kõik lekkis ja tilkus ja ajas mind närvi kuid ajasin siiski garaazi, et näha kas sain sitast jagu või ei. Mõõtsin silindrite rõhud ja need oli 10-12 bari....vahe on sees kuid midagi ära vist kahjuks ei sulanud. Kuigi selle tripiga oli ic paak miski ~40kraadini tõusnud :-D
Pärnuks autot korda EI TEE ei taha enam oma pasa pärast hävida. mootor ja kast tulevad maha ja peavad saama korralikult üle vaadatud, vaakumtorud tuleb asendada voolikutega, juhtmestik on nüüd ühe aju pealt teisele ratsitud ja seegi tuleks uus teha. Tegelikult on nii et kui teha juhtmestik 100% manuali järgi, kasutada korras süütesüsteeme ja õige vahega küünlaid siis EI SAA midagi juhtuda ja valesti olla kuid nende kõigi asjade vastu olen ma korduvalt eksinud ja nüüd ikka sellised vitsad saanud, et aitab.