Siuke asi siis E30 foorumist copisin.
Tooks siis näitena kaks e30 turboprojekti, kus korralikud jõunumbrid on saavutatud stock alumise mootoripoole ja targa seadistamisega.
1.
http://www.garaget.org/?car=25851
Mootor M50b25 '92 Vanos
Plokk: o-ring'itud mootoriplokk, vanos mootori kolvid, surveaste alandatud 7,5:1'ni, m20 hooratas ~5kg
Plokikaan:
Mootorijuhtimine: Prospark mootorijuhtimine ja süüde, turbosmart laaderõhureguleerimine
Turbo: XS-Power T70 kuullaagritel hübriidturbo
Wastegate: 50mm wastegate
Intercooler: vahejahuti suurusega 65x38cm, 60cm otstega
Süüde: haltech süütepoolid ja otsesüüde, NGK küünlad 0,5mm elektroodivahega
Kütusesüsteem: 900cc/min pihustid, reguleeritav kütuserõhuregulaator 3,5bar baasrõhk, originaal etteandepump koos 2l reservuaariga, kaks kuni 500hj toitvat kütusepumpa, topelt 8mm kütusetorud
Väljalase: "kodukootud" turbokollektor 43mm läbimõõduga, 3" roostevaba downpipe ja lairibalambda, 2,5" väljalase
Jahutus:
Jõuülekanne: Sachs 4 labaga keraamiline sidur ja ZF käigukast
98 oktaanarvuga kütusega ja 1,8bar laaderõhuga ca 500hj
kaheksandikmiil (201m) 8,67s @ 148km/h vähese pidamisega
0-100 4,73s G-tech'iga mõõdetuna
video
http://www.youtube.com/watch?v=woggZtE59ic
video 2
http://videos.streetfire.net/video/964c ... 73f272.htm
2.
Mootor M50B25 '92 ilma Vanoseta
Plokk: tasandatud ja hoonitud plokk, m20 mootorikinnitused, jäigad mootoripadjad, muudetud õlivõtt, uus õlipump, uued raam- ja kepsusaaled uued kolvirõngad, originaal õlijahutusega kolvid, 3.5mm MLS metallist kaanetihend, ARP tikkpoldid, M3 (s50) mootori õlifiltrikorpus millel on ka õlijahutusradika jaoks väljavõtt
Plokikaan: tasandatud ja porditud, uued klapipesad
Mootorijuhtimine: V.E.M.S
Turbo: Precision SC 61 0.63 A/R
Wastegate: HKS 60mm koopia
Intercooler: Cellpaket 600x300x100mm 3" otstega
Süüde: originaalpoolidega otsesüüde, MSD DIS 4 süüteboks, NGK RE5671A-8 küünlad
Kütusesüsteem: originaal etteandepump ja kõik on stock kuni catchtank'ini, edasi bosch 069 ja 044 pumbad eraldi torustikuga mis ühinevad mootoriruumis, 668cc/min MSD pihustid, 3.0 bar'ine kütuserõhuregulaator
Väljalase: 3,5" roostevaba alates turbost, Apple racing 3,5" summutipütid
Jahutus: 535 E28 radikas, termostaat 80 kraadi
Jõuülekanne: originaal tagasild ja poolteljed, 3,25 ülekandega plokkdiffer
Rehvid : Good Year Eagle F1 GSD3 215/40 17"
M/T ET Street 10.5x26x15"
402m ET 11.826s@193kmh. 60-jala aeg 1.698 (ülelaaderõhk 1.3bar ja libisev sidur)
Nüüdseks laaderõhk 1.7 bar!
Eeldatav jõud sellega on kuskil 450-500hj vahel
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 750986.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 780626.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 780470.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 780477.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 780478.jpg
http://race.ulkhyvlers.net/dragrace/Pit ... C06929.JPG
http://tott.ulkhyvlers.net/~mats/pite06/06authum6.jpg
kes tahab normaalse kvaliteediga videot, kus spidomeeter suurema vaevat "põhjani" sõidatakse, see tõmbab video siit -
http://spiidfriik.tropicalhideout.net/f ... 0turbo.mpg