2. leht 3-st

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 11.01.2012 11:31
Postitas Raceboy
Astrona kirjutas:Keegi teab mõnda Jaapani autot, millel kompressor?

Toyota MR2

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 11.01.2012 12:08
Postitas ahto42
Uus Micra.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 11.01.2012 15:16
Postitas ValgeKotkas
Raceboy kirjutas:
Astrona kirjutas:Keegi teab mõnda Jaapani autot, millel kompressor?
Toyota MR2
4a-gze
1g-gze

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 11.01.2012 15:28
Postitas junsu
http://www.auto24.ee/used/714828" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 11.01.2012 16:30
Postitas Astrona
Tänx, aga isiklikult pole ma neid näinud. Pole ka kuulnud kopressor-club.ee foorumist jne...
Neid toyota mootoreid müüdi vaid teisel pool maakera ja enamasto oli neil võimsusklass võrreldav pigem vabalthingava kui turbomootori omaga.

Võiks küsida ka, et siis mitu % ülelaetud jaapani autodest on kompressoriga?
junsu kirjutas:http://www.auto24.ee/used/714828
Miller Cycle Engine - nu see pole päris normaalne mootor :)

Pigem see ikka neil kes arvavad, et paigaldus lihtsus on tähtsam kui tulemus.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 19.01.2012 11:55
Postitas pr8
Hehe, turbo on ju ka kompressor ja Roots-kompressor pole kompressor, vaid puhur (blower). :)

Kõigepealt, millest üldse jutt käib, kas Roots, või tsentrifugaalist? Või kruvikompressorist?

Hääl on subjektiivne, igaühel oma eelistus. Samuti on kapotist väljapaistev läikiv-vilisev blower üsna atraktiivne. Muuseas, vile ei tule mitte blowerist, vaid hammasrihma vahelt väljasurutavast õhust.

Parim valik on iga rakenduse kohta erinev, sõltub peamiselt:

* performance
* eelarve
* isiklik eelistus

Väide, et "Kompressor on jama, kuna mul ei töötanud" ei näita, et kompressori on kehv, vaid et tegija on soss-sepp.

Turbod on füüsikaseaduste tõttu alati põhimõtteliselt kõige võimsamad, aga näiteks kiirendusvõistlusel võib Roots-bloweri lag'i puudumine korvata ka olulist turbo võimsuseelist. Pro Modis eelistaks 2800 hj blowerit 3800 hj turbole.

Roots-bloweri kohalt on vast minul/meil Eesti suurim kogemus.

Nii karpade kui Enderle mehaanilise pritsungiga.

Võimsust võttis meil näiteks 1000-1500 mootori hj vahemikus vast kuskil 300 hj, 2500 hj Pro Modil 400 hj, 8000 hj Top Fuelil 1000 hj.

Samuti on hind odavam, kuna saab kasutada karpasid EFI asemel. 800+ hj tavabensiiniga ei maksa suurt midagi näiteks Chevy big-block'i puhul. Pöördesse läheb nii hästi, et tahhoka seier kõver. Ja 200+ m kummijutid on käkitegu.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 19.01.2012 13:26
Postitas Raceboy
pr8 kirjutas:Samuti on hind odavam, kuna saab kasutada karpasid EFI asemel.
Pärtel, ärka nüüd, praegu on 2012 ja korraliku EFI süsteemi saab praktiliselt sama raha eest kui mingi sobiva karpa. Alla $1000 ikka ei leia, sinna lisanduvad transa- ja maksukulud, mida on üle viiendiku. Sama raha eest saab veidi vaeva nähes täiesti korraliku EFI süsteemi ning kui eesmärgiks kasvõi autoga aegajalt kiirenduselt kojugi sõita või veelgi hullem, mingit pikemat distantsi sõita, ei kannata enam karpa mingit võrdlust EFI'iga.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 19.01.2012 13:58
Postitas pr8
Nojah, ma ei taha siin karpa-EFI fleimi, aga karpa oli see:

http://www.summitracing.com/parts/DEM-1563010/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tõsi 2 tk.

Samuti on ka ju kütusepump jms kulud.

Sõitsime alati ise TLN - Tartu/Pärnu/Haapsalu (4000 km kokku), miski 30L/100 võttis, mis pole karpade viga, vaid 8L, blower ja nukkvõll.

Selle projekti puhul siiski oli karpa ainuõige, praegu tedagi EFI käsil.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 24.01.2012 22:43
Postitas RFL
pr8 kirjutas:...
Vabanda, aga sinu erinevatest postitustest jääb mulje, et ehitasid 8l bloweriga dragiauto, millest said metanooliga kätte 1000-1500hj?
Tänavalgi liigub suur hulk tavabensuga liikuvaid igapäevasõidukeid, millel parem liitrivõimsus.
Isegi vabalthingav stock Honda S2000 annaks 8l juures 960hj.

Arusaadavalt tekib hunnik küsimusi su projekti üle.

Miks nii vähe jõudu?
Miks seda teistele eeskujuks tuua?
Kas olukorda võib võrrelda sellega, kui inimene on oma lapsest vaimustuses ja peab teda maailma kõige nunnumaks ning uhkustab kõigi ees tema pildiga, kuigi laps on tavaline laps nagu kõik teised?
Või on projekt lapsekingades ja plaanitakse 2500+hj kätte saada?

Tahaks proovida mõista su vaateid.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 24.01.2012 23:36
Postitas Joel
Eelmisele postitajale infoks, et tegemist on selle punase autoga siit videost -> http://www.youtube.com/watch?v=6Xcm19Nqwok" onclick="window.open(this.href);return false;. Mina arvan, et rohkem jõudu polnud sellele autole lihtsalt tarvis, kuna tulemusi lihviti pigem Eesti liberadadele sobiliku veermikuseadistuse timmimisega. Aga eks Pärtel ise oskab paremini selgitada kui vajalikuks peab.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 25.01.2012 1:44
Postitas hents99
Miskipärast on netis kõik S2000 ja muud suurema liitrivõimsusega autod ülimad, rajal aga tundub teisiti....

Kokkuvõtteks: "heads up, when the flag drops the BULLSHIT stops." - Nõus, Pärtel?

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 25.01.2012 16:50
Postitas Maik
Egas hobujõud autot edasi ei vii, suur vääne teeb seda paremini :)

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 25.01.2012 17:14
Postitas Raceboy
Maik kirjutas:Egas hobujõud autot edasi ei vii, suur vääne teeb seda paremini :)

Sry, aga see on väga vale arusaam asjadest. Et sellest lähtudes peaks F1 autod oma ~280-290 Nm'ga olema aeglasemad kui suvaline 2.5-3.0 turbodiisel, millel on 400+ Nm? Ja noh, tähte närides, automootoritel on vist siiski pöördemoment, mitte väändemoment. Kindlasti on neil ka mingi väändemoment, kuid see pole see, mida lisaks võimsusnumbrile tähtsaks peetakse.

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 25.01.2012 17:32
Postitas Maik
Hm, tqhq-s oli vist see suur suur topic samast asjast? Seal nagu sellisele selgusele vist lõppkokkuvõtteks jõuti..?

Kas pöördemoment ja väändemoment pole üks ja seesama asi rahvakeeles ? :ohshit

Re: Turbo VS Kompressor

Postitatud: 25.01.2012 21:19
Postitas Siimuk
Nii palju kui ma oma tugevusõpetuse ainest mäletan siis mootor teeb pöördemomenti ehk see on jõudude kogumi momentide geomeetriline summa, kui jõudude resultant on null. Väände puhul on tegemist deformatsiooniga, mis toimub näiteks võllis/vardas, kuhu avaldub pöördemoment. Samuti rääkis ka õppejõud, et aastaid tagasi oli paljudel autode edasimüüjatel tehniline info vale kuna kirjutati mootori väändemoment mitte pöördemoment.

S.